logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی

علت خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

افرادی که از ماشین لباسشویی ال جی برای شست و شوی لباس استفاده می‌کنند، ممکن است حداقل یک بار با مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی ال جی مواجه شده باشند. این مسئله می‌تواند علت‌های متعددی داشته باشد. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

چگونه متوجه شویم لباسشویی ال جی آب را خالی نمی‌کند؟

پیشتر اشاره کردیم که این موضوع در ماشین لباسشویی های برند ال جی مشکل شایعی به شمار می‌آید و ممکن است حداقل یک بار با آن مواجه شده باشید. همانطور که با کارکرد ماشین لباسشویی آشنایی دارید، می‌دانید که دو بار ماشین لباسشویی آب گرفته و آن را تخلیه می‌کند، یکبار در ابتدا برای شست و شو و بار دیگر برای آبکشی، اما گاهی در یکی از این دو مرحله، آبی که باید تخلیه شود در ماشین لباسشویی می‌ماند. در این مواقع ممکن است شما روی صفحه دیجیتال با ارور oe لباسشویی ال جی مواجه شوید.

چگونه متوجه شویم لباسشویی ال جی آب را خالی نمی‌کند؟

6 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

چنانچه با این مشکل مواجه شدید، در وهله اول سعی کنید آب داخل ماشین لباسشویی را خالی کرده و لباس‌های خیس را بیرون بیاورید. سپس لازم است از یک تعمیرکار بخواهید آن را بررسی کرده و علت بروز مشکل را پیدا نماید. دلایل این امر می‌تواند شامل موارد زیر شود:

  1. ریختن بیش از اندازه لباس داخل لباسشویی
  2. استفاده از مواد شوینده نامناسب
  3. مسدود شدن فیلتر تخلیه
  4. بروز مشکل در شلنگ تخلیه
  5. خراب شدن قفل درب و یا معیوب شدن سوئیچ
  6. معیوب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

6 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

در ادامه به توضیح علت تخلیه نکردن آب لباسشویی به طور جداگانه خواهیم پرداخت و راه حل رفع مشکل را هم بیان خواهیم کرد.

1. ریختن بیش از اندازه لباس داخل لباسشویی

این مورد یکی از شایع‌ترین علت‌های خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی به شمار می‌آید که بارها و بارها توسط تعمیرکاران دیده شده است. همانطور که می‎دانید، هریک از مدل‌های لباسشویی ال جی گنجایش مختلفی دارد. یعنی ممکن است 6، 7 و یا 8 کیلوگرمی و …  باشد. حال اگر شما بیش از حجمی که این دستگاه توان دارد، به آن بار اضافه کنید، ماشین لباسشویی ال جی نمی‌تواند به راحتی آبگیری کرده و بچرخد. بنابراین آب در آن باقی می‌ماند.

راه‌حل:

  • برای اینکه چنین مشکلی رخ ندهد، پیشنهاد می‌کنیم به وزن لباسشویی و لباس‌هایی که داخل دیگ می‌ریزید، توجه داشته باشید. مضاف بر اینکه لباس‌های خیس همیشه از وزن بیشتری هم برخوردار خواهند بود.

ریختن بیش از اندازه لباس داخل لباسشویی

2. استفاده از مواد شوینده نامناسب

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود آب داخل ماشین لباسشویی ال جی تخلیه نشود، می‌توان به استفاده از مواد شوینده نامناسب اشاره کرد. بعضی از مواد شوینده که در بازار وجود دارند، کف زیادی تولید می‌کنند و ماشین لباسشویی قادر به آبکشی لباس‌ها و تخلیه این حجم از کف نخواهد بود.

راه‌حل:

  • تنها کاری که برای رفع این مشکل می‌توانید انجام دهید، توجه به شوینده ماشین لباسشویی است که خریداری کرده و از آن استفاده می‌کنید.

استفاده از مواد شوینده نامناسب

3. مسدود شدن فیلتر تخلیه

لازم است بدانید که مسدود شدن فیلتر تخلیه لباسشویی مشکلات متنوعی را می‌تواند برای دستگاه به وجود آورد که یکی از آن‌ها تخلیه نکردن آب داخل آن است. شاید بپرسید چرا این مشکل به وجود می‌آید؟ در پاسخ باید گفت همیشه در مسیر فیلتر ماشین لباسشویی ممکن است پرز، مو و یا اجسام کوچکی مانند سنجاق، دکمه و یا کلید و .. گیر کرده و مانع از عبور راحت آب شود. در چنین شرایطی آب در دیگ باقی مانده و خارج نمی‌شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل خودتان هم می‌توانید دست به کار شده و مراحلی که ذکر می‌کنیم را به طور دقیق انجام دهید. ابتدا سیم ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید. سپس پنلی که در گوشه پایینی ماشین لباسشویی و در سمت چپ قرار دارد را باز کنید.
  • فیلتر ممکن است پس از مدت طولانی تمیز نشدن، سفت شده باشد، سعی کنید خیلی محکم آن را بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت بپیچانید تا باز شود.
  • پس از این پرز، مو و  هرچه که در این مسیر گیر کرده را جدا کرده و به خوبی آن را شست و شو کنید.
  • سپس آن را جهت عقربه‌های ساعت ببندید و ماشین لباسشویی را روشن کنید. پس از این خواهید دید که ماشین لباسشویی اقدام به تخلیه کردن آب خواهد کرد.

مسدود شدن فیلتر تخلیه

4. بروز مشکل در شلنگ تخلیه

ممکن است علاوه بر گیر کردن پرز و مو و … در مسیر فیلتر تخلیه، شلنگ هم دچار گرفتگی و یا مشکلاتی شده باشد. وجود این مشکلات سبب می‌شود تا آب داخل دیگ خالی نشود. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید، لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن انسداد در مسیر شیلنگ لازم است ابتدا سیم برق دستگاه را جدا کنید، ماشین لباسشویی را جلو کشیده تا بتوانید به خوبی به شلنگ و شیر پشت لباسشویی ال جی دسترسی داشته باشید.
  • در مرحله بعد شیلنگ را باز کنید و آبی که در مسیر مانده است را داخل یک ظرف خالی کنید.
  • ممکن است شیلنگ دچار پیچ و تاب شده و یا تا شده باشد، پیشنهاد می‌کنیم، آن را همیشه به حالت باز قرار دهید.
  • برای اینکه شیلنگ از مواد شوینده و رسوب‌ها پاک شود، لازم است با استفاده از آب داغ آن را به خوبی شست و شو کنید. سپس شیلنگ را متصل کرده و ماشین لباسشویی را در جای خود قرار داده و آن را روشن کنید.

بروز مشکل در شلنگ تخلیه

5. خراب شدن قفل درب و یا معیوب شدن سوئیچ

از دیگر علت‌هایی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی نتواند آب را به خوبی تخلیه نماید، خراب شدن قفل درب و یا خراب شدن سوئیچ زیر درب است. لازم به ذکر است زمانی که شما درب ماشین لباسشویی ال جی خود را می‌بندید، دستگاه سیگنال شروع به کار را داده و ماشین لباسشویی آبگیری و چرخش را آغاز می‌کند. اما زمانی که این قفل خراب شده باشد و درب به درستی بسته و چفت نشود، دستگاه دستور را دریافت نخواهد کرد. در چنین شرایطی دستگاه هیچ عملیاتی از جمله آبگیری، چرخش و تخلیه آب را انجام نمی‌دهد.

راه‌حل:

  • چنانچه با چنین مشکلی مواجه شدید، بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید در محل حاضر شده و اقدام به تعمیر و یا تعویض قفل درب و یا میکروسوئیچ لباسشویی نماید.

خراب شدن قفل درب و یا معیوب شدن سوئیچ

6. معیوب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

چنانچه برای تخلیه نشدن آب لباسشویی تمامی مسیرها مانند فیلتر تخلیه و همچنین شیلنگ و … را بررسی کردید، اما مشکلی در این قسمت‌ها مشاهده نکردید، باید شک کنید که حتما مشکل از پمپ است. چنانچه پمپ از کار افتاده باشد، سیستم تخلیه آب به طور‌کل عملکرد خود را از دست خواهد داد. در چنین شرایطی یا پمپ هیچ صدایی ندارد، یا صداهای بلند و ناهنجاری تولید می‌کند.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی شما جز کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه‌ای این حوزه، هیچ کار دیگری نمی‌توانید انجام دهید. مگر آن که اقدام به تخلیه دستی فیلتر و یا شلنگ تخلیه کرده و از تعمیرکار بخواهید مشکل پمپ را برطرف نماید.

معیوب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

جهت رفع مشکل خالی نکردن آب لباسشویی ال جی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به دلایلی که سبب می‌شود، ماشین لباسشویی ال جی نتواند آب درون مخزن را خالی نماید پرداختیم. اما این نکته را باید خاطرنشان کرد که برای عیب یابی صحیح و رفع این مشکل بهتر است از تکنسین های متخصص در زمینه تعمیرات لباسشویی خود درخواست کمک نمایید. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد