logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی چگونه است؟ وظیفه خارج کردن آب بعد از شستشو از لباسشویی، بر عهده پمپ تخلیه می باشد، اما گاهی ما شاهد تجمع آب و یا عدم خروج آن از مخزن ماشین لباسشویی هستیم که در این وضعیت اولین قطعه ای که به بررسی نیاز دارد، پمپ تخلیه است. بدین منظور در این مقاله سعی داریم برای شما آموزش تشخیص سالم بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را به صورت گام به گام و همچنین در یک ویدیو آموزشی برای شما شرح دهیم و علائم خرابی پمپ تخلیه و زمان تست و اهمیت انجام این کار را نیز بیان کنیم تا در صورت مشاهده این موارد بتوانید اقدامات لازم را برای تست و رفع مشکل پمپ آب لباسشویی خود انجام دهید. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه قصد تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را دارید، به شما توصیه می کنیم تا در این بخش با متخصصین مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

ویدیو آموزشی تشخیص سالم بودن پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه لباسشویی یکی از قطعات مهم این دستگاه است. در صورت خرابی این قطعه، آب کثیف درون دستگاه تخلیه نشده و در نهایت کار شستشوی لباس ها ناتمام خواهد ماند. از این رو برای بررسی علت خرابی و نحوه رفع مشکل پمپ لباسشویی باید اقدامات لازم را در زمینه تست این قطعه انجام دهید. در ویدیو زیر به صورت کامل نحوه تست پمپ تخلیه و سالم یا خراب بودن آن توسط تکنسین متخصص آی پی امداد آموزش داده شده است.

علائم خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

به طور کلی کاربران با مشاهده برخی نشانه ها و علائم می توانند پی به خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود ببرند. همچنین با مشاهده این علائم، در سریع ترین اقدامات لازم را برای تست و تعویض پمپ معیوب دستگاه خود انجام دهند. از جمله علائم خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی شامل موارد زیر می باشد:

  • هنگامی که عملیات شستشوی ماشین لباسشویی به پایان می رسد، اما آب کثیف از درون دستگاه تخلیه نمی شود.
  • زمانی که فرآیند تخلیه آب آلوده از درون ماشین لباسشویی به پایان می رسد، اما همچنان مقداری آب درون دیگ لباسشویی باقی می ماند.
  • پس از پایان یافتن عملیات تخلیه، همچنان چرخش دیگ ادامه پیدا می کند.
  • از بخش های داخلی دستگاه صدای وزوز یا آب به گوش می رسد.

علائم خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

اهمیت تست پمپ ماشین لباسشویی

هنگامی که صحبت از تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می شود، به این معناست که پمپ نمی تواند آب را از درون محفظه لباسشویی به درون شبکه های فاضلاب به درستی هدایت نماید. در نهایت عملیات تخلیه به درستی صورت نمی گیرد. از این رو آشنایی با نحوه تست پمپ آب می تواند در بسیاری از مواقع ضروری بوده و باعث رفع مشکلات و خرابی های این قطعه شود. در صورتی که تست سلامت این قطعه به درستی صورت بگیرد، متوجه می شوید که به چه علت آب لباسشویی به درستی تخلیه نمی شود. همچنین علت خرابی پمپ تخلیه نیز مشخص می گردد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که با مشاهده تست پمپ آب در لباسشویی و خرابی این قطعه باید اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض آن انجام دهید.

چه زمانی باید پمپ آب لباسشویی را تست نماییم؟

در برخی مواقع ممکن است در هنگام شستشوی لباس ها با لباسشویی خود با موقعیت هایی روبرو شوید که با مشاهده هریک از علائم متوجه خواهید شد که زمان تست پمپ تخلیه لباسشویی شما فرا رسیده است. در صورتی که به هنگام کار با دستگاه خود متوجه نشانه هایی نظیر تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، باقی ماندن آب درون محفظه، شنیده شدن صدای آب از درون دستگاه، چرخش دیگ پس از اتمام عملیات تخلیه شدید، به این معناست که باید اقدامات لازم را جهت تست این قطعه انجام دهید.

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم متر

هر کدام از مشکلات مربوط به خروجی آب لباسشویی را که بخواهید مورد بررسی قرار دهید، باید اول به سراغ پمپ تخلیه بروید. در ادامه نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم متر را به شما آموزش خواهیم داد:

  1. برای بررسی و تست پمپ آب لباسشویی، در ابتدا باید برق دستگاه را قطع نمایید.
  2. برای این کار در هنگام خاموش بودن دستگاه به آرامی اقدام به کشیدن دو شاخه از پریز نمایید.
  3. پیچ‌ های متصل به بدنه پشتی و بالایی دستگاه را باز کنید تا به پمپ تخلیه دسترسی پیدا نمایید.
  4. پس از آن دستگاه اهم متر خود را روشن کنید و حافظه آن را از اندازه گیری های قبلی صفر کنید.
  5. بعد از آن سیم های پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را به اهم متر متصل نمایید.
  6. در این وضعیت اگر عددهای نشان داده شده صفر و بی نهایت بود، شما باید اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود نمایید.
  7. همچنین گاهی با اتصال پمپ تخلیه به اهم متر، شاهد نمایش ارورهایی غیرقابل خواندن با حروف انگلیسی روی اهم متر هستید. در اینصورت برای تعمیر لباسشویی باید اقدام به تعویض پمپ نمایید.

تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم متر

برق پمپ تخلیه لباسشویی چند ولت است؟

برند ولتاژ پمپ تخلیه
ال جی ۱۱۰ تا ۲۲۰ ولت AC (بسته به مدل)
سامسونگ ۱۱۰ تا ۲۲۰ ولت AC (بسته به مدل)
بوش ۲۲۰ ولت AC
ویرپول ۱۱۰ تا ۲۲۰ ولت AC (بسته به مدل)
مای تگ ۱۲۰ ولت AC
فریجیدر ۱۲۰ ولت AC
جنرال الکتریک ۱۲۰ ولت AC
کنمور ۱۲۰ ولت AC
الکترولوکس ۱۲۰ ولت AC
حایر ۱۲۰ ولت AC
میله ۲۲۰ ولت AC
ایندزیت ۲۲۰ ولت AC
کندی ۲۲۰ ولت AC
هوور ۲۲۰ ولت AC
هات پوینت ۲۲۰ ولت AC
بکو ۲۲۰ ولت AC
شارپ ۱۲۰ ولت AC
پاناسونیک ۱۲۰ ولت AC
توشیبا ۱۲۰ ولت AC

بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دوقلو

وجود پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی دوقلو نیز مانند سایر مدل های لباسشویی ضروری می باشد. در صورت بروز مشکل در این قطعه، ماشین لباسشویی شما عملکرد لازم برای شستشوی لباس ها و تخلیه آب را نخواهد داشت. در ماشین لباسشویی دوقلو در صورتی که پمپ تخلیه دچار مشکل شود، آب به محفظه شستشوی لباسشویی برگشت داده می شود که نشان دهنده بروز ایراد در این قطعه می باشد. طی این حالت هم عملیات شستشو و هم خشک کردن لباس ها دچار مشکل خواهد شد که برای رفع این ایراد باید پمپ تخلیه تعویض یا تعمیر شود.

برای تست و تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله تمامی نکات لازم در زمینه عیب یابی و تست پمپ تخلیه لباسشویی را در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما پش از اتمام فرآیند شستشو با خالی نشدن مخزن آب لباسشویی خود و یا تخلیه ناقص آن روبرو شدید، اولین قطعه ای که باید به بررسی آن بپردازید، پمپ می باشد. مطالعه مقاله بالا شما می توانید این کار را انجام دهید تا از وارد شدن آسیب های بیشتر به دستگاه خود جلوگیری نمایید. همچنین این کار سبب افزایش طول عمر لباسشویی شما خواهد شد. در صورتی که پس از بررسی و تست پمپ ماشین متوجه بروز خرابی و ایراد در این قطعه شده اید، می توانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با تکنسین های متخصص آی پی امداد تماس گرفته و برای تعمیر و تعویض این قطعه از تعمیرکاران این مجموعه کمک بگیرید.

12 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • احمد 12 آذر 1402

    لباسشویی آبگیری می کنه و شستشو را اجرا می کنه ولی پمپ آب در حالت ویبره و بدون هیچ چرخشی مداوم تو مداره.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 آذر 1402

      درود، ممکن است دور پروانه پمپ چیزی گیر کرده، داخل فیلتر کیپ کرده، شلنگ خروجی آب مسدود شده و یا پمپ نیم سوز شده باشد که باید هریک از این موارد بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • رضا 25 شهریور 1402

    سلام خسته نباشید کابل هایی که به پمپ تخلیه لباسشویی می‌خورد هردو فاز شدن عیبش از چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 شهریور 1402

      درود، سیستم داخلی دستگاه دارای اتصالی است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مسعود 01 شهریور 1402

    درود بر شما ، میشه پمپ تخلیه رو با وصل کردن برق 220 مستقیم تست کرد... با سپاس

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 شهریور 1402

      درود، تمامی پمپ ها به جز اینورتر را می توانید با برق 220 تست نمایید.

      پاسخ دادن
      • kazmymswd017@gmail.com 02 شهریور 1402

        باز هم از پاسخ شما سپاسگزارم شاد و پاینده باشید.

        پاسخ دادن
  • سالار 02 تیر 1402

    سلام دستگاه من دوو و روی عدد ۲۷ و ۱۱ گیر می‌کنه. برد الکترونیکی - پمپ تخلیه - تسمه المنت - سنسور و شیلنگ های داخل ماشین همه سرویس شده اما همچنان ایراد داره.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 تیر 1402

      درود، مشکل می تواند از برد الکترونیکی دستگاه باشد.

      پاسخ دادن
    • حمیدرضا حق بجانب 30 آبان 1402

      سلام دستگاه شما باید کد گذاری بشه از طریق برد

      پاسخ دادن
  • Jef 19 خرداد 1402

    سلام وقت بخیر ، لباسشویی بنده ، baby wash ، اتوماتیک درب از بالای بوش هستش ، هنگام تخلیه آب ، پمپ تخلیه بصورت یکسره کار می‌کنه تا اینکه دستگاه error F4 میده و خشک‌کن وارد مدار نمیشه ، ممنون میشم از راهنماییتون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 خرداد 1402

      درود، ارتفاع شلنگ تخلیه لباسشویی را کمی بیشتر کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد