logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بسته نشدن درب لباسشویی

علت بسته نشدن درب لباسشویی
علت بسته نشدن درب لباسشویی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بسته نشدن درب لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه
podcast

پادکست دلیل بسته نشدن در ماشین لباسشویی

منتظر خواندن دیدگاه شما بعد از گوش کردن به این پادکست خواهیم بود.
843

علت بسته نشدن درب لباسشویی چیست؟ چرا درب ماشین لباسشویی قفل نمیشود؟ اگر این سوالات در ذهن شما هست، حتما تا آخر این مقاله با آی پی امداد همراه باشید. امروزه در بسیاری از ماشین های لباسشویی و با بالا رفتن سیستم امنیت این دستگاه ها، تا زمانی که درب آنها به طور کامل بعد از قرار دادن لباس ها در آنها بسته نشده باشد، فرآیند شستشوی لباس ها شروع نخواهد شد. بدین منظور بسته شدن صحیح درب لباسشویی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قصد داریم در این مقاله برای شما عزیزان علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را به همراه راه حل های رفع مشکل توضیح دهیم. پس اگر این مشکل برای شما نیز پیش آمده است، در ادامه با ما همراه باشید و به مطالعه این مقاله و همچین مشاهده فیلم آموزشی برای عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود بپردازید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل بسته نشدن درب لباسشویی مواجه شدید، به شما توصیه می کنیم تا در این با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله با نحوه عیب یابی و رفع این مشکل در منزل آشنا شوید.

چرا درب لباسشویی بسته نمی شود؟ (ویدیو آموزشی)

گاهی ممکن است پس از قرار دادن لباس ها درون دیگ لباسشویی، متوجه شوید که نمیتوانید درب دستگاه خود را بسته و قفل نمایید. قرار گرفتن در این موقعیت میتواند تا حد زیادی موجب آزردگی خاطر شما گردد. از این رو در ادامه این بخش یک فیلم آموزشی توسط تکنسین متخصص آی پی امداد برای شما قرار داده ایم که علت بروز این مشکل و راهکار رفع آن را برای شما شرح داده است.

5 علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی + راه‌حل

در هنگام کارکرد صحیح ماشین لباسشویی، ما شاهد این موضوع هستیم که پس از طی شدن و تمام شدن پروسه شستشو، درب لباسشویی باز میگردد. همچنین بعد از قرار دادن لباس ها درون دیگ لباسشویی و اعمال تنظیمات مورد نیاز بر روی آن، باید درب دستگاه به راحتی و به طور کامل بسته گردد تا فرآیند شستشو آغاز شود. اما گاهی مصرف کنندگان از بسته نشدن درب لباسشویی خود گله مند هستند. در ادامه این بخش به بررسی 5 دلیل اصلی بروز این مشکل خواهیم پرداخت:

  1. زیاد بودن حجم لباس در لباسشویی
  2. خرابی لاستیک دور درب لباسشویی
  3. خراب یا دفرمه شدن درب لباسشویی
  4. معیوب شدن میکروسوئیچ و برد الکترونیکی
  5. ایراد در زبانه و دستگیره درب لباسشویی

در ادامه هریک از این موارد و راهکارهای رفع آنها را برای شما شرح می دهیم.

1. زیاد بودن حجم لباس در لباسشویی

در برخی مواقع ممکن است حجم لباسی که درون دیگ ماشین لباسشویی خود قرار داده اید، بسیار زیاد باشد که این موضوع سبب بسته نشدن صحیح درب دستگاه شما می گردد. به طور کلی هریک از انواع لباسشویی های موجود در بازار دارای یک ظرفیت داخلی خاص هستند که باید مطابق با آن، درون دستگاه خود لباس بریزید. ریختن لباس بیش از حد وزن لباسشویی علاوه بر بسته نشدن درب آن، می تواند از شستشوی کامل و تمیز لباس ها نیز جلوگیری نماید.

  • برای رفع این مشکل حتما باید به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه داشته باشید. ممکن است در اثر زیاد بودن آنها نتوانید درب لباسشویی خود را به راحتی ببندید.
  • همچنین اگر پس از بررسی متوجه زیاد بودن مقدار لباس های درون مخزن لباسشویی شده اید، می توانید مقداری از آنها را خارج نمایید تا درب دستگاه بسته شود.

زیاد بودن حجم لباس در ماشین لباسشویی

2. خرابی یا پوسیدگی لاستیک دور درب لباسشویی

این امکان وجود دارد که به دنبال پوسیدگی، خرابی یا پاره شدن لاستیک دور درب لباسشویی، درب دستگاه شما به درستی بسته نشود. به طور کلی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی شما ممکن است با گذشت زمان به دلیل استفاده مکرر یا نامناسب دچار خرابی شود که موجب بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه خواهد شد.

  • در صورت مشاهده پارگی در لاستیک دور درب لباسشویی خود در اسرع وقت برای تعویض آن اقدام نمایید. زیرا ممکن است قسمت پاره شده این لاستیک در محل بسته شدن درب گیر کرده و مانع از بستن درب شود.
  • همچنین ممکن است یک جسم خارجی در فضای دور درب لباسشویی شما قرار گرفته باشد که سبب جلوگیری از بسته شدن درب لباسشویی می شود و باید آن را بررسی نمایید.

خرابی یا پوسیدگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

3. خرابی یا دفرمه شدن درب لباسشویی

ممکن است قسمتی از درب لباسشویی شما در اثر آسیب فیزیکی خراب، شکسته یا حتی دفرمه شده باشد. این موضوع نیز از دیگر دلایل قفل نشدن درب لباسشویی به حساب می آید. در صورتی که درب لباسشویی شما به هر دلیلی آسیب دیده باشد، درب دستگاه بسته و حتی قفل نیز نخواهد شد. از این رو باید اطراف درب را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

  • در صورتی که درب ماشین لباسشویی شما خراب شده است، برای تعمیر یا تعویض آن می توانید از خدمات متخصصین آی پی امداد بهره مند شوید.

خراب شدن درب ماشین لباسشویی

4. خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

یکی از اصلی ترین و مهمترین قطعات در ماشین لباسشویی، میکروسوئیچ درب آن است. این قطعه وظیفه قفل کردن درب دستگاه پیش از آغاز فرآیند شستشو را برعهده دارد. در صورتی که میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی به هر علتی دچار خرابی شود، درب دستگاه بسته نشده و فرمان شستشوی لباس ها را ارسال نمی شود. توجه نمایید که میکروسوئیچ از برد الکترونیکی فرمان می گیرد. بنابراین اگر برد الکترونیکی معیوب شده باشد و نتواند به میکروسوئیچ فرمان دهد نیز درب لباسشویی بسته نمی شود.

  • در این شرایط لازم است سوئیچ درب دستگاه را به دقت بررسی نموده و در صورت خرابی، آن را با میکروسوئیچ نو جایگزین نمایید.
  • همچنین اگر میکروسوئیچ دستگاه سالم است، بهتر است به بررسی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خود نیز پرداخته و در صورت لزوم آن را تعمیر کنید.

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

5. ایراد در زبانه و ضامن درب لباسشویی

در برخی مواقع ممکن است مشکل باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی مربوط به خراب شدن ضامن یا مجموعه قفل درب دستگاه باشد. چنانچه زبانه درب و یا دستگیره شکسته باشد، درب لباسشویی بسته یا قفل نمی شود که باید در سریع ترین زمان برطرف شود.

  • در صورت شکسته شدن و یا معیوب بودن شاسی، زبانه و مجموعه قفل درب لباسشویی در اسرع وقت و برای چلوگیری از مشکلات بیشتر، جهت نعویض آن اقدام نمایید.

ایراد در دستگیره و ضامن درب لباسشویی

برای تعمیر مشکل قفل نشدن درب لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

قفل نشدن درب ماشین لباسشویی برای ما مساوی است با ناتوانی در شستن لباس ها که این امر میتواند موجب آزردگی خاطر ما گردد. اما با خواندن مقاله بالا و بکارگیری راهکارهایی که برای بستن درب لباسشویی به شما ارائه دادیم، میتوانید تا حد زیادی به برطرف کردن این مشکل بپردازید. اگر سوالی در زمینه مشکل قفل نشدن درب لباسشویی دارید، کافی است در دیدگاه همین مقاله با کارشناسان آی پی امداد در ارتباط باشید تا به صورت آنلاین و کاملا رایگان شما را در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی راهنمایی نمایند. همچنین برای رفع مشکل بسته نشدن درب لباسشویی خود می توانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با آی پی امداد تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید.

7 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمدعلی پیرمرادیان 02 فروردین 1403

    سلام وقت به خیر. ماشین لباسشویی ما ایندزیت هست حدود پانزده سال پیش خریده ایم، حدود هفت هشت ساله که کار نکرده و تو انباری بوده. حالا آوردیم شهرستانِ نجف ابادِ اصفهان درب آن قفل نمیشه. اینجا نمایندگی برای تعمیرات دارید؟

    پاسخ دادن
  • حسین منصوری 03 بهمن 1402

    سلام من زبانه درب ماشین لباسشویی رو با یک شی فشار دادم ببینم کار میکنه یا نه و دیدم که عمل کرد یعنی انگار که بسته شده و حالا هر کاری میکنم درب ماشین بسته نمیشه، حتی با اهرم دستی مواقع اضطراری هم سعی کردم نشد. تخلیه آب داخل رو زدم باز هم عمل نکرد. صدا میاد ازش که انگار باز و بسته میکنه ولی زبانه هیچ حرکتی نمیکنه، لطفا میشه راهنماییم کنید که چکار کنم تا درست بشه ممنون، در ضمن اسنوا لمسی هستش

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 بهمن 1402

      درود، فیلتر کف لباسشویی را باز کنید تا آب تخلیه شده و باز شود. ممکن است زبانه وارد میکروسوئیچ شده و سوئیچ درب دستگاه دچار مشکل شده باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • خشایار ملکی 05 اسفند 1401

    سلام لباسشویی هایر مدل 812 برد نو تعویض شد میکروسویچ درب نو عوض شد به مدت یک دقیقه کار کرد بعد دوباره چراغ درب چشمک زن شد میکروسویچ هم سالمه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اسفند 1401

      سلام، فیش هایی که به میکروسوئیچ وصل است احتمالا شُله

      پاسخ دادن
  • امیرحسینgh 20 خرداد 1401

    باسلام ودرودواحترام لطفا تجربه مجموعه آی پی امدادبفرمایید در هنگام تعویض ؛وسرویس وتعمیر ویاوضعیت اصلی نصب شده در میکروسوییچ لباسشویی اتوماتیک پاکشوما مدل قدیم باسریال pak606T فنرنسبتا ظریف که یکرطرف فنر به اهرم میکروسویچ وصل بوده خواهشا پاسخ دهید آنطرف فنر به کدام سمت بالا یا به(قاب پلاستیکی میکر وسوییچ که متصل است با 2پیچ به بدنه -و یا به پایین بدنه ؟یا بالاازنقاطی از بدنه؟بایدوصل کنم ؟برای من پاسخ پوزیشن وصل یانصب دقیق نقطه این سرفنرمهم است منتظرلطف سریع وفوری تجربه وپاسخ آپی امداد هستم باتقدیم احترام

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 خرداد 1401

      سلام، میکروسوییچ رو تعویض کنید از داخل میکروسویچ اطلاعی در دست نیست

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد