logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بو گرفتن یخچال ال جی

علت بو گرفتن یخچال ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بو گرفتن یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مشکل بوی نامطبوع داخل یخچال ال جی LG یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو می‌شوند. این بو در طول زمان تشدید شده و به مواد‌غذایی نیز منتقل می‌شود که بسیار آزار دهنده است. افراد همیشه تمایل دارند که مواد غذایی که مصرف می‌کنند، کاملا پاک و بدون هرگونه بوی نامطبوع باشد. با‌این‌حال نگران نباشید؛ زیرا در این مقاله از آی پی امداد، به علت بو گرفتن یخچال ال جی و راه‌حل‌هایی برای رفع بوی نامطبوع آن می‌پردازیم. در صورتی که شما نیز سوالی درباره این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را ارائه دهند.

7 علت بو گرفتن یخچال ال جی

در یخچال‌های ال ‌جی، بوی نامطبوع می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، در ادامه، عوامل رایج بو گرفتن یخچال ال جی را بررسی می‌کنیم.

  1. فاسد شدن مواد‌غذایی
  2. رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها
  3. دمای نامناسب یخچال
  4. نگه داشتن مواد‌غذایی با بوهای شدید و تند
  5. جمع شدن آب در سینی زیر یخچال
  6. گرفتگی مجرای ورودی و خروجی آب
  7. خرابی موتور و اتصالات الکترونیکی

7 علت بو گرفتن یخچال ال جی

چرا یخچال ال جی بوی بد می دهد؟

در ادامه راهکارهایی برای رفع مشکل بوی بد یخچال ال جی را ارائه می‌دهیم.

1. فاسد شدن مواد‌غذایی

بدون شک، یکی از دلایل رایج بو گرفتن یخچال ال جی، فاسد شدن مواد‌غذایی و نگهداری آن‌ها به مدت طولانی در یخچال است. همانطور که می‌دانید، هر ماده غذایی دارای تاریخ انقضا است و با گذشت زمان، شروع به فاسد شدن و رشد باکتری می‌کند. در ابتدا، این فرآیند ممکن است برای شما قابل فهم نباشد ولی پس از مدتی، بوی نامطبوع مواد‌غذایی فاسد شده به‌شدت آزاردهنده خواهد بود.

فاسد شدن مواد غذایی

راه‌حل:

برای رفع بوی نامطبوع که به‌دلیل فاسد شدن مواد‌ غذایی در یخچال ایجاد شده است، موارد زیر را رعایت کنید:

  • مواد خوراکی را که فاسد شده است را از یخچال خارج کنید.
  • محلی که مواد‌غذایی فاسد شده در آنجا قرار دارد را به‌دقت تمیز کنید.
  • مواد‌غذایی که با ماده فاسد شده در تماس بوده‌اند را دور بریزید.

2. رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها

باکتری‌ها و میکروب‌های مضر می‌توانند موجب بو گرفتن یخچال ال جی شما شوند. اگر مواد‌غذایی آلوده را بدون پاکسازی در یخچال قرار دهید، با این مشکل روبه‌رو می‌شوید. به‌عنوان مثال، اگر چند کنسرو و یک بسته تخم‌مرغ را از یک فروشگاه خریداری کنید و بدون در نظر گرفتن امکان وجود باکتری‌های مختلف روی سطح محصولات، آن‌ها را در یخچال قرار دهید. این باکتری‌ها می‌توانند در داخل یخچال رشد کرده و به مرور تکثیر شوند. ایجاد باکتری‌های مختلف می‌تواند یک عامل احتمالی برای بوی نامطبوع در یخچال ال جی باشد.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از ورود باکتری‌ها و رفع بوی ناخوشایند در یخچال ال جی، قبل از قرار دادن مواد‌غذایی در دستگاه، حتما آن‌ها را به‌طور موثر ضدعفونی کرده و از پاک بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

3. دمای نامناسب یخچال

اگر دمای یخچال ال‌ جی بیش‌از‌حد نرمال (3 یا 4 درجه سانتیگراد) باشد، می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌های خطرناک در مواد‌غذایی باشد و موجب بو گرفتن یخچال ال جی شود.

دمای نامناسب یخچال

راه‌حل:

دمای مناسب یخچال ال ‌جی باید به گونه‌ای تنظیم شود که مواد‌غذایی در آن به‌خوبی نگهداری شوند. دمای استاندارد برای نگهداری سلامت مواد‌غذایی درون یخچال، 3 یا 4 درجه سانتیگراد است. تنظیم دمای صحیح یخچال بسیار حیاتی است.

روش تنظیم دمای یخچال LG:

  • کلید Fridge یا Refrigerator را چند بار فشار دهید.
  • دمای استاندارد (3 یا 4 درجه سانتیگراد) را انتخاب کنید.

4. نگه داشتن مواد‌غذایی با بوهای شدید و تند

برخی مواد‌غذایی بوی تند و شدید خود را برای مدت طولانی در یخچال حفظ می‌کنند. اگر بدون رعایت مسائل بهداشتی، این نوع موادغذایی را در داخل یخچال قرار دهید، ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

راه‌حل:

  • برای رفع بوی بد یخچال الجی، بهتر است مواد‌غذایی که بوی تندی دارند را با دقت بسته‌بندی کرده و آن‌ها را جدا از سایر محصولات قرار دهید.

5. جمع شدن آب در سینی زیر یخچال

سینی زیر یخچال برای جمع‌آوری آبی که از یخچال خارج می‌شود و جلوگیری از ریختن آب بر روی سطح زمین طراحی شده است. اگر آبی که در این سینی جمع می‌شود، مدت زمان طولانی در آنجا بماند، موجب بو گرفتن یخچال ال جی می‌شود.

جمع شدن آب در سینی زیر یخچال

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، آب موجود در سینی زیر یخچال را بررسی کنید و این مسئله را حل کنید.

6. گرفتگی مجرای ورودی و خروجی آب

یخچال ال جی دارای یک آبسردکن پیشرفته است که به‌طور مداوم به سیستم لوله‌کشی آب متصل است. آلاینده‌ها و رسوبات می‌توانند در فیلتر ورودی آب انباشته شده و باعث تولید بوی نامطبوعی شوند.

راه‌حل:

  • برای رفع بوی نامطبوع در داخل یخچال ال جی، کافی است فیلترها و لوله‌های آب را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض فیلتر یخچال ال جی خود نمایید.

7. خرابی موتور و اتصالات الکترونیکی

بوی نامطبوعی که در یخچال ال‌ جی شما احساس می‌شود، می‌تواند به‌دلیل نقص در موتور و اتصالات برقی دستگاه باشد. سوختگی و عدم اتصال صحیح سیم‌های موتور می‌تواند عاملی باشد که موجب بو گرفتن یخچال ال جی است. این بو از طریق موتور وارد داخل کابین یخچال می‌شود و برای شما ناراحت‌کننده است.

خرابی موتور و اتصالات الکترونیکی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، بهتر است تنها از تکنسین‌های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید تا هرگونه مشکلات احتمالی را برطرف کنند و از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

برای رفع مشکل بو گرفتن یخچال ال جی با کجا تماس بگیریم؟

یخچال‌های ال جی معمولا به دلایل مختلفی بوی نامطبوعی می‌گیرند. بررسی دقیق و تعمیر توسط تکنسین مجرب می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. آی پی امداد یک تیم متخصص است که در زمینه تعمیرات یخچال فعالیت می‌کند. این تیم توانایی تشخیص و رفع مشکلات فنی را داراست و با استفاده از تجهیزات و دانش فنی خود، می‌توانند به شما در رفع بو گرفتن یخچال ال جی کمک کنند. شما می‌توانید با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 یا با مراجعه به وبسایت آی پی امداد، خدمات آن‌ها را دریافت کنید و مشکل خود را به‌صورت حرفه‌ای و قابل اعتماد حل کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد