logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آب دادن یخچال ال جی

علت آب دادن یخچال ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آب دادن یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایع در یخچال‌های ال جی، نشت آب است که دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد، اما نکته‌ مشترک در همه‌ی این دلایل این است که در صورت مشاهده نشانه‌های نشتی آب یخچال ال جی، باید در اولین فرصت آن را تعمیر کرد؛ زیرا تاخیر در تعمیر نشت آب می‌تواند باعث آسیب بیشتر به دیگر قسمت‌های یخچال شود و هزینه‌های سنگینی را به کاربر تحمیل کند. در این مقاله از آی پی امداد، به علت آب دادن یخچال ال جی و راه‌هایی برای رفع آن خواهیم پرداخت. باید به خاطر داشت که رفع این مشکلات در یخچال‌های LG همیشه کار آسانی نیست و بهتر است برای تعمیر آن و رفع مشکل با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید. شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصان آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

8 علت آب دادن یخچال ال جی

اگر دچار نشتی آب در یخچال ال جی خود شدید، باید به‌ سرعت اقدام به رفع آن کنید. علت آب دادن یخچال می‌تواند مربوط به موارد مختلفی باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. خراب شدن لاستیک درب یخچال
  2. مسدود شدن لوله تخلیه
  3. برفک زدن اواپراتور
  4. ایراد در سینی یخچال
  5. مشکل در قسمت یخ‌ساز
  6. خراب شدن دیفراست
  7. نشتی شیر ورودی آب یخچال
  8. ایرادات فیلتر آب

8 علت آب دادن یخچال ال جی

چرا از یخچال ال جی آب خارج می شود؟

در ادامه به توضیح مفصل علت و راه‌حل‌های هر کدام از این مشکلات می‌پردازیم.

1. خراب شدن لاستیک درب یخچال

لاستیک‌های درب یخچال قطعاتی هستند که با گذشت زمان ممکن است کیفیت خود را از دست داده و نتوانند فضای یخچال را به‌طور کامل عایق‌بندی کنند. در برخی موارد، کیفیت لاستیک درب تغییری نمی‌کند و صرفا وجود یک ماده خارجی باعث می‌شود، درب به‌طور کامل بسته نشود. بسته نشدن درب یخچال باعث ورود هوا از بیرون می‌شود و در نتیجه رطوبت در فضای داخل فریزر افزایش می‌یابد. افزایش رطوبت در فضای داخل فریزر منجر به جمع شدن آب اضافی در سینی و در نهایت باعث آب دادن یخچال ال جی می‌شود.

خراب شدن لاستیک درب یخچال

راه‌حل:

  • برای اطمینان از این مسئله، بهتر است لاستیک درب یخچال را به‌صورت دقیق بررسی کنید و اگر اجسام خارجی مانع بسته شدن درب می‌شوند، آن‌ها را جدا کنید.
  • در صورت نیاز می‌توانید اقدام به تعویض لاستیک درب یخچال خود نماید.

2. مسدود شدن لوله تخلیه

یکی از دلایل دیگری که باعث آب دادن یخچال ال جی می‌شود، مسدود شدن لوله تخلیه یخچال است. این لوله که معمولا در بدنه پشتی یخچال قرار دارد، وظیفه تخلیه آب حاصل از یخ‌زدایی در فریزرهای بدون برفک را داراست، اما به‌دلیل ورود ذرات غذایی یا حتی تکه‌های پلاستیک، بعضی اوقات ورودی این لوله مسدود می‌شود و آب ناشی از ذوب شدن یخ‌ها نمی‌تواند به‌درستی خارج شود. بنابراین آب ذوب شده درون یخچال متراکم شده و باعث نشتی یخچال ال جی می‌شود.

مسدود شدن لوله تخلیه

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی، ابتدا باید ورودی لوله تخلیه دستگاه را پیدا کنید.
  • برای این منظور، می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال ال جی خود مراجعه کنید.
  • به‌عنوان راه‌حل، با استفاده از آب گرم، می‌توانید ورودی لوله تخلیه را باز کنید.
  • در صورتی که جسم خارجی مانعی برای ورود آب گرم به لوله تخلیه را به‌وجود آورده باشد، می‌توانید از مخلوط دو فنجان آب و یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین استفاده کنید تا به‌راحتی جسم خارجی را حذف کنید و نشتی یخچال ال جی را برطرف کنید.

3. برفک زدن اواپراتور

در بعضی شرایط، علیرغم کار کردن یخچال، دمای داخلی آن به اندازه کافی کم نمی‌شود. در صورتیکه در هنگام کار کردن یخچال، صدایی وزوز مانند شنیدید، احتمالا ریشه آب دادن یخچال الجی در اواپراتور یا قسمت فوقانی یخچال است. دلیل اصلی این مشکل، برفک زدن در اواپراتور و عدم توانایی هوا در عبور از فن است که باعث می‌شود فضای داخلی دستگاه به‌خوبی خنک نشود.

برفک زدن اواپراتور

راه‌حل:

  • برای تعمیر چنین شرایطی، ابتدا باید از سالم بودن کمپرسور اطمینان حاصل کرده و پس از آن پوشش اواپراتور را برداشته و در صورت مشاهده یخ و برفک، اقدام به یخ‌زدایی کنید.
  • در صورتی که آب دادن یخچال ال جی به‌دلیل برفک زدن در اواپراتور باشد، تعمیر آن کار ساده‌ای نیست و بهتر است از کارشناسان متخصص آی پی امداد برای تعمیر یخچال خود کمک بگیرید.

4. ایراد در سینی یخچال

به‌طور کلی، در نزدیکی یخچال یا کمپرسور، یک سینی یا ظرف حاوی لوله تخلیه قرار دارد که آبی که از طریق لوله تخلیه خارج می‌شود را جمع می‌کند. این آب، در اثر حرارت تولید شده توسط کمپرسور، بعدا تبخیر می‌شود. گاهی اوقات، به‌علت جابه‌جایی، این سینی از محل خود خارج و آب خروجی وارد ظرف نمی‌شود. این امر می‌تواند منجر به آب دادن یخچال ال جی می‌شود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، کافی است محل سینی تخلیه را بررسی کرده و در صورت جابه‌جایی، آن را در محل قبلی قرار دهید.
  • همچنین در صورت تشخیص شکستگی شدید در سینی، می‌توانید آن را به‌راحتی تعویض کرده و از آب دادن یخچال الجی جلوگیری کنید.

5. مشکل در قسمت یخ‌ساز

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به آب دادن یخچال ال جی شود، یخ‌ساز یا آب‌سردکن است.

راه‌حل:

  • برای پیدا کردن منبع این مشکل و تعمیر یخساز یخچال ال جی، ابتدا باید به بررسی کردن اتصالات لوله‌های آب‌سردکن بپردازید و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها سالم هستند.
  • سپس به بررسی پیچ و مهره‌ها و شلنگ‌های پلاستیکی بپردازید. نقص در هریک از این قسمت‌ها می‌تواند منجر به آب دادن یخچال ال جی شود.
  • اگر شلنگ دارای مشکل باشد، تنها راه‌حل برای تعمیر نشتی یخچال الجی، تعویض این قطعه است.
  • درباره نقص در اتصالات نیز، فرآیند تعمیر به همین شکل است و می‌توان به آسانی از نشتی آب در یخچال جلوگیری کرد.

6. خراب شدن دیفراست

اگر شما متوجه نشتی آب در قسمت کف یخچال و زیر جامیوه‌ای شده‌اید، باید به قسمت دیفراست مراجعه کنید تا این مشکل را رفع کنید. دیفراست از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و هر یک از قسمت‌های آن ممکن است باعث نشتی آب یخچال و جمع شدن آب در زیر جامیوه شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل، باید از یک تکنسین آی پی امداد برای بررسی سنسور دیفراست یخچال، ترمودیسک، اواپراتور، المنت یا هیتر و ترموفیوز کمک بگیرید.
  • مورد بعدی که در چنین مواردی بهتر است بررسی شود، مسیر خروجی آب و لوله یخچال است.

خراب شدن دیفراست یخچال

7. نشتی شیر ورودی آب یخچال

اگر یخچال فریزر شما در قسمت پشتی نشتی دارد، یکی از عوامل ممکن برای این نشتی، سوراخ شدن لوله‌های آب ورودی و لوله آبی است که از زیر یخچال عبور می‌کنند.

راه‌حل:

  • در صورتی که هر یک از این لوله‌ها سوراخ شده باشند، برای رفع مشکل لازم است که این بخش‌ها تعویض شوند.

8. ایرادات فیلتر آب

در صورتیکه یخچال ساید بای ساید شما آب می‌دهد، احتمالا فیلتر آب رسوب گرفته است. همچنین در برخی موارد، ترک خوردن شلنگ نیز منجر به آب دادن یخچال ال جی می‌شود.

راه‌حل:

  • در این صورت بایستی شلنگ آسیب‌دیده را با یک شلنگ جدید جایگزین کنید.
  • برای رفع رسوب‌گرفتگی فیلتر آب نیز توصیه می‌شود اقدام به تعویض فیلتر یخچال ال جی خود نمایید.

جهت تعمیر مشکل آب دادن یخچال ال جی با کجا تماس بگیریم؟

عوامل متعددی می‌توانند منجر به آب دادن یخچال ال جی شوند. در صورتی که با نشتی آب در یخچال ال جی مواجه شدید، بهترین راه‌حل این است که از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید. آی پی امداد یکی از پیشروان در زمینه تعمیرات یخچال‌های ال جی است. این مجموعه با تیم متخصص و مجرب خود آماده‌ است تا به شما در رفع هرگونه نشتی آب در یخچال ال جی کمک کنند. آن‌ها با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای و قطعات اصلی، قادر به تعمیر و تعویض فیلتر آب، شلنگ‌ها و سایر بخش‌های آبی یخچال می‌باشند. با تماس با آی پی امداد از طریق شماره 02158941 یا 02191093903، می‌توانید فنی‌های مجرب را به محل مورد نظر خود دعوت کنید تا آب دادن یخچال ال جی را تشخیص داده و با روش‌های مناسب آن را رفع کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد