logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند ال جی یکی از بهترین برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی است و طرفداران زیادی دارد. با‌این‌حال، باید توجه داشت که در برخی موارد، ماشین ظرفشویی‌های الجی با مشکلاتی مانند تمیز نشستن مواجه می‌شوند. علت این مشکل می‌تواند به‌خاطر وجود عیب فنی در قطعات دستگاه باشد یا عوامل خارجی باعث شوند که این مشکل رخ دهد. شستن ناکافی ظروف در ماشین ظرفشویی، به‌ویژه زمانی که تعداد زیادی مهمان دارید، ممکن است مشکلات جدی به همراه داشته باشد. بنابراین، در صورت بروز چنین مشکلی، ضروری است که آن را به‌سرعت رفع کنید. در این مقاله از آی پی امداد به علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی و همچنین راهکارهای رفع آن می‌پردازیم. در صورتیکه شما نیز سوالی درباره این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

8 علت تمیز شسته نشدن ظروف در ظرفشویی ال جی

زمانی که از ماشین ظرفشویی ال جی استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که ظروف به‌درستی شسته نمی‌شوند و پس از شستشو همچنان کثیف باقی می‌مانند. این مشکل دلایل مختلفی دارد، از جمله مسائل فنی یا عوامل خارجی. اگر دلیل این مشکل مسائل فنی باشد، باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید تا ظرفشویی ال جی شما را تعمیر کند. در اغلب موارد، دلیل اصلی این مشکل کثیف بودن خود دستگاه است، اما دلایل دیگری نیز می‌توانند وجود داشته باشند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. کثیفی محفظه داخلی
  2. کثیف بودن فیلتر ظرفشویی
  3. انسداد بازوی اسپری
  4. ایراد در مخزن مواد‌شوینده
  5. پایین بودن دمای آب
  6. بی‌کیفیت بودن مواد‌شوینده
  7. پایین بودن یا نوسان داشتن فشار آب
  8. خرابی شیر ورودی

8 علت تمیز شسته نشدن ظروف در ظرفشویی ال جی

در ادامه، دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی را توضیح داده و تا جای ممکن راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه داده‌ایم.

1. کثیفی محفظه داخلی

هنگام شستن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی، مواد مختلفی در داخل آن جمع می‌شوند. این مواد شامل چربی، ذرات غذایی ریز، کف صابون، رسوبات معدنی آب و سایر عوامل است. اگر این مواد در داخل ماشین ظرفشویی باقی بمانند، باعث تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی می‌شود و ظرف‌ها کثیف باقی می‌مانند.

راه‌حل:

  • برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. سه فنجان سرکه سفید را در قسمت پایین محفظه داخلی ماشین ظرفشویی بریزید.
  • سپس دستگاه را روشن کنید و بگذارید تا یک دور کامل کار کند. به این ترتیب، تمامی محفظه‌های داخلی ماشین ظرفشویی تمیز خواهند شد.

کثیفی محفظه داخلی

2. کثیف بودن فیلتر ظرفشویی

مدل‌های قدیمی ماشین ظرفشویی الجی LG معمولا یک فیلتر خود تمیز‌کننده دارند. این فیلتر به این صورت عمل می‌کند که ذرات غذا را خرد کرده و با آب داخل ماشین ظرفشویی خارج می شود. اما در مدل های جدید، فیلتر را می‌توان از داخل ماشین ظرفشویی خارج کرده و آن را تمیز کرد. به‌طور کلی کثیف بودن فیلتر دستگاه می‌تواند باعث تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی می‌شود.

راه‌حل:

  • ابتدا با باز کردن درپوش پیچی، فیلتر ماشین ظرفشویی را خارج کنید. سپس آن را با آب داغ شستشو داده و در محلول آب گرم و صابون قرار دهید تا کاملا خیس شود.
  • در نهایت با یک برس نرم، فیلتر را تمیز کرده و آبکشی کنید. با این روش، دیگر نیازی به نگرانی از کثیف شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی نخواهید بود.

کثیف بودن فیلتر ظرفشویی

3. انسداد بازوی اسپری

بازوهای اسپری آب در ماشین ظرفشویی ال جی به پایین و بالای محفظه اسپری می‌چرخند و آب را پخش می‌کنند. اما گاهی این بازوها مسدود می‌شوند که باعث می‌شود آب با فشار کمتری پخش شود و ظروف کثیف بمانند.

راه‌حل:

  • بنابراین باید بازوها را تمیز کرده و اطمینان حاصل کنید که سوراخ‌های آن‌ها مسدود نشده باشد. شما می‌توانید بازوهای اسپری را از دستگاه جدا کرده و به‌راحتی آن‌ها را تمیز کنید.
  • برای این کار، پیچ آن‌ها را باز کنید تا از دستگاه جدا شوند و سپس با صابون و یک برس نرم آن‌ها را شستشو دهید.
  • می‌توانید از خلال دندان برای باز کردن سوراخ‌های بازوی اسپری استفاده کنید. در آخر، بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی را با آب داغ شستشو دهید تا کاملا تمیز شود.

انسداد بازوی اسپری

4. ایراد در مخزن مواد‌شوینده

گاهی مخزن مواد‌شوینده در ماشین ظرفشویی به‌درستی کار نمی‌کند و باعث نرسیدن مواد‌ شوینده به ظروف و کثیف شدن آن‌ها می‌شود. احتمال دارد که فنر موجود در مخزن مسدود شده باشد و از این رو مخزن به‌ درستی عمل نکند.

راه‌حل:

  • برای تمیز کردن مخزن، از صابون استفاده کرده و با یک برس کوچک فنر را تمیز کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از محلول آب گرم و سرکه سفید، چربی‌ها و بقایای آن‌ها را از بین ببرید.
  • در صورت شکستگی فنر، حتما باید آن را تعویض کنید.

ایراد در مخزن مواد‌شوینده

5. پایین بودن دمای آب

برای شستن ظروف با ماشین ظرفشویی الجی، بهترین دمای آب حدود 50 درجه سانتی‌گراد است. اگر دمای آب دستگاه پایین باشد، موجب تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی خواهند شد و آثار کثیفی روی ظرف‌ها باقی خواهد ماند.

راه‌حل:

  • در برخی از مدل‌های این دستگاه، دمای آب به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. با‌این‌حال، بهتر است تنظیمات دستگاه را چک کرده و مطمئن شوید که دمای آب آبگرم‌کن روی 50 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده است.
  • همچنین، قبل از شروع کار ماشین ظرفشویی، بهتر است حداقل یک دقیقه قبل از آغاز شستشو، شیر آب آشپزخانه را باز کنید تا مطمئن شوید آب گرم وارد دستگاه شده است.

6. بی‌کیفیت بودن مواد‌شوینده

در صورتی که از یک شوینده بی‌کیفیت استفاده کنید، ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی لکه‌دار می‌شوند. همچنین، استفاده بیش‌از‌حد از مواد‌ شوینده ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند به همین مشکل منجر شود.

راه‌حل:

  • بنابراین، بهتر است از یک شوینده با‌کیفیت برای شستن ظروف استفاده کنید تا با مشکل شستشوی نامناسب در ماشین ظرفشویی ال جی روبه‌رو نشوید.

بی‌کیفیت بودن مواد‌شوینده

7. پایین بودن یا نوسان داشتن فشار آب

فشار آب و آب‌رسانی به ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی نقش بسیار حیاتی در شستشوی کامل ظروف دارد. زیرا اگر فشار آب کافی نباشد، لکه‌ها و کثیفی‌های روی ظروف می‌مانند و باعث تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی می‌شود. گاهی اوقات فشار آب ممکن است نوسان داشته باشد که باعث اختلال در عملکرد آب‌رسانی می‌شود و در نتیجه ظروف به‌درستی تمیز نمی‌شوند.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، باید با تعمیرکاران آی پی امداد تماس بگیرید تا لوله‌های آب و سیستم آب‌رسانی ماشین ظرفشویی شما را بررسی کنند و اصلاحات لازم را انجام دهند.

پایین بودن یا نوسان داشتن فشار آب

8. خرابی شیر ورودی

آب داخل ماشین ظرفشویی توسط یک شیر ورودی آب تامین می‌شود که آب شهری را به دستگاه منتقل می‌کند. پس از رسیدن به سطح مشخص، دستگاه چرخه شستشو را آغاز می‌کند. اگر شیر ورودی دستگاه خراب باشد یا در زمان مشخص خود به‌درستی آب را وارد ماشین ظرفشویی نکند، ممکن است با مشکلات اختلال در آبدهی یا کمبود آب در ماشین ظرفشویی مواجه شوید.

راه‌حل:

  • در این شرایط لازم است که شیر ورودی دستگاه چک شود و این کار تنها توسط یک تکنسین متخصص آی پی امداد انجام می‌شود.
  • اگر خرابی شیر ورودی آب علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد، می‌توانید از یک تکنسین ماشین ظرفشویی برای تعمیر یا تعویض آن استفاده کنید.

خرابی شیر ورودی

جهت رفع مشکل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی با کجا تماس بگیریم؟

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی به دلایل متعددی مانند کثیفی محفظه و فیلتر، نوسان فشار آب و سایر عوامل رخ می‌دهد. در اکثر موارد، با تمیز کردن دستگاه می‌توان این مشکل را برطرف کرد. اما در برخی موارد، نیاز است که تعمیرکاران حرفه‌ای آی پی امداد، سیستم آبرسانی ماشین ظرفشویی شما را بررسی کنند و سپس به تعمیر یا تعویض قطعاتی مانند بازوی اسپری و لوله‌های آب بپردازند. آی پی امداد دارای یک تیم متخصص است که در زمینه خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی فعالیت می‌کنند. این تیم توانایی تشخیص و رفع مشکلات فنی را داراست و با استفاده از تجهیزات و دانش فنی خود، می‌توانند به شما در رفع مشکل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی کمک کنند. شما می‌توانید با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 با مراجعه به وبسایت آی پی امداد، خدمات این مرکز را دریافت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد