logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت برفک زدن یخچال ال جی

علت برفک زدن یخچال ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت برفک زدن یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

استفاده از یخچال ساید فریزر الجی LG در منازل ایرانی بسیار رایج است. در واقع خانواده‌های ایرانی به راحتی به این برند اعتماد می‌کنند. البته این نکته به معنای این مسئله نیست که یخچال ال جی به هیچ عنوان خراب نمی‌شود. به عنوان مثال ممکن است با مشکلاتی نظیر برفک زدن مواجه شوید. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان درباره علت برفک زدن یخچال ال جی خواهیم گفت. چنانچه سوال خاصی دربارۀ دلایل برفک زدن یخچال ال جی دارید، در بخش نظرات این مطلب یا قسمت پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان و متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. در ادامه علت برفک زدن یخچال فریزر ال جی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مطالعه این مطلب به شما عزیزان کمک می‌کند که بهترین تصمیم‌ها را گرفته و به شیوه دقیق اقدام کنید.

7 علت برفک زدن یخچال ال جی

دلایل برفک زدن در یخچال ال جی متعدد بوده و ممکن است به قطعات متفاوتی از دستگاه ارتباط داشته باشد. از آنجایی که عیب‌یابی مشکل از اهمیت بسزایی برخوردار است، قصد داریم که شایع‌ترین علت برفک زدن یخچال فریزر را مورد بررسی قرار دهیم. این دلایل عبارت‌اند از:

  1. برفک زدن پشت یخچال
  2. خرابی درب و لاستیک دور درب یخچال
  3. تنظیم نبودن درجه دمایی و پایین بودن درجه دما
  4. عدم توجه به نحوۀ چیدمان صحیح مواد غذایی
  5. خرابی برد الکتریکی یخچال
  6. خرابی ترموستات یخچال
  7. بی‌توجهی به نظافت یخچا

7 علت برفک زدن یخچال ال جی

چرا یخچال فریزر ال جی برفک می زند؟

ممکن است یخچال فریزر ال جی شما نیز با بنا به یکی از دلایل عنوان شده دچار برفک شدیدی شده باشد. در ادامه هر یک از موارد عنوان شده را به شرح مفصل توضیح داده و راه‌حل‌هایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم.

1. برفک زدن پشت یخچال

وقتی دربارۀ مشکل برفک زدن یخچال الجی صحبت می‌کنیم، این مسئله که کدام قسمت دچار برفک شده، حائز اهمیت است. در برخی مواقع ممکن است لوله‌های پشت یخچال نیز دچار برفک شوند. برخی از افراد معتقدند که یخ زدن لوله پشت یخچال به دلیل وجود گاز خنک کننده بسیار زیاد است. اگر چه گاز مبرد نیز در برفک زدن لوله‌ها موثر است، اما این مشکل به سه عامل دیگر نیز بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • خرابی تایمر دیفراست
  • معیوب بودن هیتر دیفراست
  • اختلال در ترموستات

برفک زدن پشت یخچال

راه‌حل:

  • عیب‌یابی این مشکل و رفع مشکلات نامبرده کار چندان آسانی نبوده و به مهارت نیاز دارد. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده برفک در لوله‌های پشت یخچال، آن را از اتصال به برق جدا کرده و نظافت یخچال را جدی بگیرید. چنانچه بعد از نظافت مجدد، باز هم یخچال برفک زد، از افراد متخصص کمک بگیرید.

2. خرابی درب و لاستیک دور درب یخچال

یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین قطعات در یخچال ال جی، لاستیک دور درب آن است. در اکثر مواقع علت برفک زدن یخچال ال جی به این قطعه مربوط است. خرابی درب و لاستیک دور درب یخچال باعث می‌شود که هوای گرم به قسمت داخل یخچال نفوذ کرده و به موتور فشار وارد شود. در این شرایط یخچال فوراً برفک زده و از طرفی مشابه سابق سرما تولید نمی‌کند.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکار این است که درب یخچال را به آرامی باز و بسته کنید تا دچار خرابی نشود. چنانچه لاستیک دور درب یخچال شما فرسوده شده، تعویض آن بهترین راه‌حل ممکن است. اگر از مهارت‌های فنی چندان اطلاعاتی ندارید، برای تعویض لاستیک از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

3. تنظیم نبودن درجه دمایی و پایین بودن درجه دما

متأسفانه برخی از افراد نسبت به دمای یخچال توجهی نداشته و آن را در حالت استاندارد نگذاشته و سپس از مشکل برفک زدن یخچال گله‌مند هستند. بهتر است یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنید. در دفترچه راهنمای یخچال ال جی دربارۀ تنظیمات دمایی یخچال فریزر به اندازه کافی توضیح داده شده است. بهتر است متناسب با مدل یخچال فریزر ال جی خود دمای آن را تنظیم کنید. این عدد در مدل‌های مختلف ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.

تنظیم نبودن درجه دمایی و پایین بودن درجه دما یخچال

راه‌حل:

  • به صورت کلی دمای فریزر ساید ال جی باید بین 0 تا 18- درجه فارنهایت تنظیم شود و دمای کابین یخچال نیز بین 3 تا 37 درجه باشد.
  • چنانچه یخچال فریزر ال جی شما طبق دمای ذکر شده در دفترچه راهنما تنظیم شده، اما برفک زیادی تولید می‌کند، سایر علل را بررسی کرده و در صورت لزوم از متخصصین آی پی امداد برای بررسی دقیق مشکل کمک بگیرید.

4. عدم توجه به نحوۀ چیدمان صحیح مواد غذایی

از دیگر موارد مهمی که بی‌توجهی به آن علت برفک زدن یخچال ال جی محسوب می‌شود، چیدمان نامناسب مواد غذایی است. در ادامه خواهیم گفت که این مورد چگونه موجب تولید برفک می‌شود. علاوه بر تولید برفک، بی‌توجهی به این مسئله کلیۀ قطعات در یخچال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. وقتی مواد غذایی به روی هم انباشته شده و فاصله‌ای بین آنها وجود ندارد، هوای خنک قادر به گردش نیست. مواد غذایی به صورت یکپارچه برفک زده و جدا کردن آن‌ها از هم نیز دشوارتر می‌شود.

راه‌حل:

  • پیشنهاد ما برای شما عزیزان مرتب کردن لوازم و چیدمان یخچال است. بهتر است مواد غذایی را با ظروف آشپزخانه در یخچال قرار نداده و سالانه حداقل 2 بار برای نظافت یخچال فریزر ال جی اقدام کنید.

5. خرابی برد الکتریکی یخچال

برد یخچال مانند قلب در بدن انسان بوده و وجود مشکل در سلامت آن منجر به یخ زدگی و تولید برفک شدید در یخچال می‌شود. با خراب شدن برد یخچال، امکان ارسال هشدار به هیتر وجود نداشته و دستور خاموش شدن صادر می‌شود. در این شرایط کابین داخلی یخچال پر از برفک می‌شود.

خرابی برد الکتریکی یخچال

راه‌حل:

  • خوشبختانه برد الکتریکی یخچال قابلیت تعمیر دارد. اگر برفک شدید در یخچال مشاهده کردید، فوراً برای معاینه فنی آن توسط متخصصین تعمیرکار اقدام کنید تا در صورت لزوم برد دستگاه را تعمیر یا تعویض کنند.

6. خرابی ترموستات یخچال

ترموستات از جمله مهم‌ترین قطعات یخچال فریزر و ساید ال جی محسوب می‌شود. در واقع این قطعه موظف به کنترل دمای داخلی یخچال و حتی در برخی مواقع خاص مسئول کنترل دمای محیط بیرونی یخچال را به عهده دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در خرابی ترموستات یخچال ال جی با آن مواجه می‌شویم، برفک است. شاید برایتان جای سوال است که از کجا بفهمیم ترموستات دچار خرابی شده است؟ در پاسخ این پرسش باید به موارد و گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • خنک نکردن مواد غذایی
  • تولید گرما
  • تولید برفک بیش از حد
  • کار کردن مداوم موتور
  • مشاهده نوسانات دمایی
  • زنگ زدگی ترموستات

خرابی ترموستات یخچال

راه‌حل:

  • ترموستات قفسه داخل یخچال نیست که شخصاً قادر به تعویض آن باشید. وقتی علائم نامبرده را در یخچال ال جی خود مشاهده کردید، در اسرع وقت با تکنسین متخصص تماس بگیرید.
  • چنانچه تاریخ استفاده از خدمات پس از فروش یخچال ال جی شما گذاشته است، نگران نباشید. تیم متخصصان آی پی امداد آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان است. به این منظور می‌توانید از طریق سایت یا شماره تماسی که در انتهای مطلب ذکر می‌کنیم، برای دریافت خدمات تعمیر ترموستات یخچال خود اقدام کنید.

7. بی‌توجهی به نظافت یخچال

هر چند وقت یکبار برای آب کردن برفک یخچال ال جی اقدام می‌کنید؟ اگر چه اکثر یخچال‌هایی که به تازگی تولید و عرضه می‌شوند، بدون برفک هستند، اما توجه به مسئله برفک زدایی و نظافت یخچال فریزر نباید نادیده گرفته شود. وقتی به صورت مداوم بدون توجه به مسئله نظافت از یخچال ال جی LG استفاده می‌کنید، برفک زدن آن امر طبیعی است و نمی‌توانید نسبت به این مسئله گله و شکایتی داشته باشید. به ویژه اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مواد را از فریزر خارج کرده و بعد از اینکه بخش از آن آب شد، مجدد آن را با کیسه فریزر در یخچال جای می‌دهید.

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل ممکن برای نظافت یخچال ال جی، استفاده از ظروف مخصوص فریزر است. در این ظروف مشابه پلاستیک مواد غذایی برفک تولید نکرده و محیط داخلی یخچال نیز آلوده و کثیف نمی‌شود.
  • اگر تمامی نکات نظافتی را رعایت می‌کنید، اما همچنان مشکل برفک زدن یخچال ال جی وجود دارد، حتماً برای معاینه فنی یخچال به واسطه متخصص تعمیرکار اقدام کنید.

جهت تعمیر مشکل برفک زدن یخچال ال جی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد 7 علت رایج برفک زدن یخچال ال جی را مورد بررسی قرار دادیم. متأسفانه برفک زدن جزء آن دسته از مشکلاتی است که هر شخصی را کلافه می‌کند. شما عزیزان با راه‌حل‌های شرح داده در این مطلب می‌توانید مشکل برفک زدن یخچال ال جی را به حداقل ممکن برسانید. چنانچه راهکارهای عنوان شده به روی یخچال ساید ال جی شما جواب نداد، کمک گرفتن از تعمیرکار متخصص ضروری است. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از کارشناسان آی پی امداد بخواهید که در اسرع وقت برای تعمیر یخچال شما در محل حاضر شوند. اگر تجربه تعمیر یخچال ال جی را دارید برایمان از رضایت یا عدم رضایت خود بگویید. به نظر شما تعمیر یخچال ال جی عاقلانه‌تر است یا خرید مجدد یخچال؟

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد