logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ارور 5e یا se لباسشویی ال جی

ارور 5e یا se لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ارور 5e یا se لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کد خطای 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی می‌ تواند بدلیل قفل شدن موتور ماشین لباسشویی باشد و موتور نتواند به خوبی به کار خودش ادامه دهد. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به ارور 5e یا se لباسشویی ال جی، نحوه عیب یابی هشدار 5e یا se لباسشویی ال جی و طریقه رفع کد اخطار 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی اشاره کرد.

خلاصه ای از علل ارور 5e یا se لباسشویی ال جی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علل ارور 5e یا se لباسشویی ال جی را مطرح کرده ایم.

دلیل ارور 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی چیست؟
  • مشکل در موتور
  • استفاده بیش از حد
  • خرابی سنسور
  • مشکل در سنسور تاخو
  • مشکل در اتصالات
  • خرابی برد
طریقه عیب یابی کد خطای 5e یا se لباسشویی ال جی
  • به ظرفیت دستگاه و حجم لباس ها توجه کنید.
  • در صورت مشکل در اتصالات ممکن است بوی خرابی و سوختن حس کنید.
  • در صورتی که موتور، سنسور و سنسور تاخو و یا برد دستگاه به مشکل خورده است، پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
نحوه رفع ارور 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی
  • از مقدار مناسب لباس برای شستشو استفاده کنید، نه بیشتر و نه کمتر.
  • در صورتی که موتور، سنسور، سنسور تاخو، اتصالات و یا برد دستگاه به مشکل خورده است، پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

علت کد خطای 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی

اگر خطای 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی را تجربه کرده اید، باید بدانید که در ماشین لباسشویی مشکل پیچیده ای وجود دارد و همه چیز باید بررسی شود. زمانی که با این کد خطا یا سایر ارورهای ماشین لباسشویی ال جی مواجه شدید، بهتر است سریعا آن را برطرف کنید. در ادامه به دلایل اصلی ارور 5e یا se ماشین لباسشویی الجی اشاره خواهیم کرد:

  1. مشکل در موتور ماشین لباسشویی ال جی
  2. استفاده بیش از حد از ظرفیت ماشین لباسشویی الجی
  3. خرابی سنسور از علل ارور 5e یا se لباسشویی ال جی
  4. مشکل در سنسور تاخو لباسشویی الجی
  5. مشکل در اتصالات ماشین لباسشویی ال جی
  6. خرابی برد الکترونیکی

مشکل در موتور از علت های ارور 5e یا se لباسشویی ال جی

موتور که در پشت دیگ قرار دارد، وظیفه ایجاد گشتاور لازم برای چرخش دیگ را بر عهده دارد. موتور از روتور، استاتور، یاتاقان ها تشکیل شده است. در صورت بروز خطای 5e یا se در ماشین لباسشویی ال جی، احتمال خرابی یکی از قطعات ذکر شده وجود دارد و باید بررسی شود. اگر موتور از نوع دایرکت درایو است، باید خط اینورتر و میدان مغناطیسی موتور و خط اتصال بررسی شود.

مشکل در موتور از علت های ارور 5e یا se لباسشویی ال جی

استفاده بیش از حد از ظرفیت ماشین لباسشویی الجی

بار اضافی ماشین لباسشویی به موتور فشار وارد کرده و آن را گرم می کند و این گرما از طریق سنسورهای حرارتی به برد الکترونیک ارسال می شود. در این مرحله خطای 5e یا se را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. اگر علت خطا همین است، ماشین لباسشویی را خاموش کنید و بگذارید یک ساعت بماند تا مشکل برطرف شود. یکی دیگر از دلایل ارور 5e یا se مشکل در سیم کشی و کانکتورهای موتور است. برای حل این مشکل باید تمام سوکت ها را چک کنید و مشکل عدم اتصال را حل کنید. به دلیل تماس سیم ها با دیگ و محفظه ممکن است سیم ها بریده شوند که در این صورت باید سیم ها تعویض شوند.

استفاده بیش از حد از ظرفیت ماشین لباسشویی الجی

خرابی سنسور از علل ارور 5e یا se لباسشویی ال جی

مشکلات سنسور ماشین لباسشویی از جمله مواردی است که می تواند باعث خراب شدن لباسشویی ال جی شما شود. کار سنسورها از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی سنسور ماشین لباسشویی یکی از قطعاتی است که عیب یابی آن یک کار تخصصی محسوب می شود. تخصص و اهمیت فراوان آن نشان می دهد که رفع مشکلات آن کاری بسیار تخصصی تلقی می شود. در این حالت سنسورها باید توسط تکنسین بررسی شوند. از دیگر مواردی که باعث ایجاد خطا در ماشین لباسشویی ال جی می شود می توان به مشکلات اتصال ماشین لباسشویی اشاره کرد.

خرابی سنسور از علل ارور 5e یا se لباسشویی ال جی

این بدان معنی است که ایراد یا اتصال در سیم ها وجود دارد. همانطور که می دانید اتصال سیم ها در هر وسیله الکتریکی بسیار مهم است. به طور کلی سیم کشی وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی کار بسیار تخصصی است. تشخیص و تعمیر آن نیز تخصصی محسوب می شود. سیم کشی و اتصالات آسیب دیده ممکن است باعث خطای 5e یا se شود، بنابراین پس از مشاهده این ارور در نمایشگر ماشین لباسشویی، برای تایید و عیب یابی تمامی اتصالات باید به دقت بررسی شود.

مشکل در سنسور تاخو از دلایل ارور 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی

جالب است بدانید که در نود درصد موارد خطای 5e یا se به دلیل نقص در کامپیوتر رخ می دهد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تاخو چیست؟ تاخو بخشی از ماشین لباسشویی ال جی است که سرعت موتور و چرخش دیگ را تعیین می کند. در صورت خطا، دیگ سرعت چرخش خود را نمی داند، بنابراین ارور 5e یا se را نمایش می دهد. تاخو قطعه ای مستطیل شکل است که پشت موتور و بالای استاتور قرار می گیرد که حلقه بزرگی از سیم پیچ های مسی است.

مشکل در سنسور تاخو از دلایل ارور 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی

در صورت وجود مشکل در تاخو باید توسط تکنسین بررسی شود. سپس بسته به شرایط باید اقدامات لازم برای تعمیر یا تعویض آن انجام شود. خرابی برد ماشین لباسشویی باعث بروز خطا در ماشین لباسشویی ال جی می شود. اگر برد کنترل اصلی از کار بیفتد چندین خطا ایجاد می شود که یکی از آنها خطای 5e یا se است. در مورد نقش و عملکرد برد برق در ماشین لباسشویی لازم به توضیح است که برد الکترونیکی وظیفه کنترل زمان دقیق ماشین لباسشویی را بر عهده دارد.

مشکل در اتصالات ماشین لباسشویی ال جی

یکی از دلایل بروز خطای 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی، مشکل در سیم کشی یا کانکتورها است. برای بررسی این مشکل، باید تمام سوکت ها را بررسی کنید و در صورت عدم وجود خرابی یا اتصال، مشکل را برطرف کنید. مشکلات دیگ همچنین می تواند در اثر برخورد سیم به بدنه دیگ و خطوط برق ایجاد شود. در این حالت سیم باید تعویض شود.

خرابی برد از علت های کد خطای 5e یا se ماشین لباسشویی الجی

در صورت بروز مشکل در برد ماشین لباسشویی، ممکن است خطاهای مختلفی روی صفحه ماشین لباسشویی ظاهر شود. یکی از این خطاها خطای 5e یا se است. همچنین ممکن است اتصالات بین موتور و برد کنترل شل یا سوخته باشد. بنابراین هنگام تعمیر ماشین لباسشویی باید برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ال جی بررسی شود.

خرابی برد از علت های کد خطای 5e یا se ماشین لباسشویی الجی

نحوه عیب یابی کد خطای 5e یا se لباسشویی ال جی

برای عیب یابی ارور 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی در ابتدا علت های احتمالی را به صورت کامل مطالعه کنید و موارد ذکر شده را جهت عیب یابی ارور 5e یا se انجام دهید:

  • مشکل در موتور از علت های اخطار 5e یا se لباسشویی ال جی بوده که احتمال خرابی یکی از قطعات وجود دارد و باید بررسی شود و تعمیر و یا تعویض موتور تنها توسط متخصص باید انجام شود.
  • استفاده بیش از حد از ظرفیت ماشین لباسشویی الجی یکی دیگر از مواردی بوده که باعث ارور 5e یا se شده و برای رفع آن باید لباسشویی را خاموش کنید و از حجم البسه کم کنید تا موتور راحت تر بتواند دیگ را بچرخاند.
  • خرابی سنسور از علل ارور 5e یا se لباسشویی ال جی بوده که این سنسورها بسیار حساس هستند و تا زمانی که مشکل برطرف نشوند ارور برطرف نمی شود. برای تعویض سنسورها باید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.
  • مشکل در سنسور تاخو از دلایل ارور 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی بوده که سرعت موتور را کنترل می کند و در صورت خراب شدن باید توسط یک متخصص خبره تعمیر شود.
  • مشکل در اتصالات ماشین لباسشویی ال جی نیز می تواند باعث چنین اروری شود و برای رفع آن باید تمامی اتصالات چک شود.
  • خرابی برد از علت های کد خطای 5e یا se ماشین لباسشویی الجی است که برای تعمیر آن حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید و اگر مهارتی ندارید بهتر است به برد دستگاه دست نزنید.

طریقه رفع هشدار 5e یا se ماشین لباسشویی ال جی

نحوه رفع کد خطای 5e یا se لباسشویی ال جی بسیار ساده می باشد و تنها کافی است تا نکات ذکر شده زیر را طی کنید:

  • تعمیر و یا تعویض موتور تنها توسط متخصص باید انجام شود و برای این کار بهتر است از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • باید از حجم لباس های قرار داده شده در لباسشویی کم کنید و پس از نیم ساعت دوباره لباسشویی را روشن کنید.
  • برای عیب یابی یا تعویض سنسور باید حتما از یک متخصص مجرب کمک بگیرید و پیشنهاد ما به شما خدمات تعمیرکار آی پی امداد است.
  • خرابی سنسور تاخو یکی دیگر از مواردی است که باعث کد خطای 5e یا se شده و برای تعمیر آن بهتر است از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • برای رفع ارور باید تمامی اتصالات را چک کنید. اگر مهارتی ندارید بهتر است از خدمات تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد استفاده کنید.
  • خرابی برد از علت های کد خطای 5e یا se نیز می تواند باشد و برای رفع آن از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهدی 25 دی 1402

    سلام خدا قوت از این که راهنمایی میکنید سپاسگزارم من تعمیر کار وسایل برودتی هستم تاخو موتور عوض کردم مشکل برطرف شد اکثر مواقع با تعویض برد تاخو مشکل حل میشه مگر این که برد مشکل داشته باشه یا از سیم کشی و سوکت سپاس فراوان

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد