logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علل سوختن فیوز ماکروفر

علل سوختن فیوز ماکروفر
علت سوختن فیوز ماکروفر
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علل سوختن فیوز ماکروفر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماکروفر ها به عنوان یکی از مهم ترین لوازم برقی خانگی به شمار می آیند که با برنامه های پخت، محبوبیت بسیاری در بین مصرف کنندگان برای خود به دست آورده اند. اما این دستگاه محبوب، می تواند پس از مدتی آسیب دیده و نیاز به عیب یابی و تعمیر داشته باشد. در واقع سوختن فیوز ماکروفر از عمده مشکلاتی است که حتی به روز ترین ماکروفر ها با آن درگیر هستند. به همین خاطر آی پی امداد مطلبی را تحت عنوان علل سوختن فیوز ماکروفر به همراه راهکار برای شما جمع آوری کرده است تا بتوانید به راحتی آن ها را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به عیب یابی و تعمیر آن ها نمایید. جالب است بدانید که به طور کلی سه قطعه در سوخت فیوز ماکروفر تاثیر گذار هستند که در این مطلب یک به یک آن ها را  بررسی خواهیم نمود.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل سوختن فیوز ماکروفر مواجه شده اید می توانید با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله به عیب یابی این مشکل در منزل خود بپردازید.

اصلی ترین علت سوختن فیوز ماکروفر

سوختن فیوز ماکروفر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما در بررسی علل سوختن فیوز ماکروفر، به بارز ترین و رایج ترین آن ها در دستگاه های ماکروفر پرداخته ایم. مهم نیست که ماکروفر شما توسط چه کارخانه و برندی تولید شده است، لازم است بدانید که می تواند به دلیل هر یک از مواردی که در ادامه خواهیم آورد، به سوختگی فیوز دچار شود.

چرا فیوز ماکروفر میسوزد؟

علت سوختن فیوز ماکروفر، بیش تر مربوط به سه قطعه نام برده می باشند. چرا که هر یک وظیفه ای مهم و حیاتی را در ساختار دستگاه ماکروفر ایفا می کنند که با معیوب شدن و خراب شدن هر کدام از آن ها، امکان دارد فیوز دستگاه ماکروفر آسیب دیده و در آخر منجر به سوختن فیوز ماکروفر شود.

3 قطعه موثر در سوختن فیوز مایکروفر

همان طور که پیش تر گفتیم، به طور کلی 3 قطعه در ساختار دستگاه ماکروفر می توانند از موثر ترین علل سوختن فیوز ماکروفر به شمار آیند. معیوب شدن و آسیب دیدن هر یک از این 3 قطعه، علاوه بر این که در عملکرد دستگاه ماکروفر اختلال ایجاد می کنند، همین طور می توانند باعث سوختن فیوز ماکروفر شوند.

این سه قطعه اصلی باید در زمان عیب یابی و تعمیر فیوز جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند. این سه قطعه اصلی عبارت اند از:

  • دیود
  • خازن
  • مگنترون

سوختن و معیوب شدن دیود چه ارتباطی با خرابی فیوز ماکروفر دارد؟

دیود به عنوان یکی از مهم ترین قطعات در ساختار دستگاه ماکروفر به شمار می آید که خراب شدن و آسیب دیدن آن می تواند یکی از علل سوختن فیوز ماکروفر باشد. در ادامه وظایف قطعه دیود را خواهیم گفت تا بیش تر با عملکرد آن آشنا شوید:

  • قطعه دیود به کمک خازن ولتاژ برق شهری را به ولتاژ مورد نیاز دستگاه ماکروفر تبدیل می کند.
  • برق شهری از مسیر ترانس به مگنترون از خازن و دیود عبور می کند.
  • قطعه دیود وظیفه هماهنگ سازی و یکنواخت کردن جریان عبوری را دارد.
  • دیود وظیفه دارد تا برق AC را به برق DC تبدیل کند.

سوختن و معیوب شدن دیود چه ارتباطی با سوختن فیوز ماکروفر دارد؟

عیب یابی دیود آسیب دیده در مایکروفر

امکان دارد که آسیب دیدن دیود باعث سوختن فیوز ماکروفر شود. به همین خاطر نحوه عیب یابی آن را در ادامه آورده ایم. در این صورت می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

  • در صورتی که دستگاه روشن می شود اما ماکروفر غذا را گرم نمی کند، دیود سوخته است.
  • دستگاه ماکروفر در زمان کار کردن اتصالی می کند.
  • صدای اتصالی در دستگاه ماکروفر می پیچد.
  • دستگاه ماکروفر به طور ناگهانی خاموش می شود.

برای تعمیر فیوز خراب در ماکروفر چه باید کرد؟

در صورت مشاهده موارد گفته شده، می توانید از طریق مراحل زیر در جهت تعمیر و تعویض دیود اقدام کنید:

  • حتما سیم و دوشاخه دستگاه ماکروفر را از پریز برق جدا کنید.
  • تمامی نکات ایمنی را در زمان باز نمودن دستگاه ماکروفر انجام دهید.
  • اگر در انجام آن مهارتی ندارید می توانید با نمایندگی تعمیرات ماکروفر آی پی امداد در تماس باشید.
  • قطعه دیود باید به طور کلی تعویض شود و قابل تعمیر نمی باشد.

معیوب شدن خازن یکی از علل سوختن فیوز ماکروفر

آسیب دیدن خازن و یا همان سوختن خازن، می تواند از دیگر علل سوختن فیوز ماکروویو باشد. به همین خاطر آی پی امداد دلایل سوختن خازن و وظیفه آن را برای شما در این بخش از مطلب آورده است.

  • خازن به عنوان یکی از مهم ترین قطعات ماکروفر به شمار می آید.
  • خازن وظیفه دارد تا برق ورودی به دستگاه ماکروفر را ذخیره سازی کند.
  • زمانی که دستگاه ماکروفر شروع به کار می کند، قطعه خازن با آزاد سازی برق می تواند باعث گرم شدن و خارج شدن امواج ماکروفر شود.
  • خازن به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات در جهت رسیدن برق به مگنترون به حساب می آید.

معیوب شدن خازن یکی از علل سوختن فیوز ماکروفر

عیب یابی خازن سوخته در ماکروفر

پیش از آن که اقدام به عیب یابی خازن در دستگاه ماکروفر کنید، بهتر است بدانید که باید برای این کار تخصص و مهارت کافی و کامل را داشته باشید. در غیر این صورت به سلامت خودتان و دستگاه ماکروفر آسیب خواهید رساند. چرا که قطعه خازن حتی در زمان خاموش بودن دستگاه ماکروفر نیز در خود برق زیادی را دارد و اگر نکات ایمنی را در زمان عیب یابی آن رعایت نکنید، قطعا لطمه خواهید خورد. در ادامه نشانه های خرابی قطعه خازن در ماکروفر را برای شما اورده ایم:

  • در زمان روشن شدن دستگاه ماکروفر، تایمر کار می کند اما غذا گرم نمی شود.
  • سر و صدای زیاد ماکروفر
  • خارج شدن دود و هم چنین بوی سوختگی

تعمیر خازن سوخته در ماکروفر

همان طور که پیش تر گفتیم، تعمیر و تعویض قطعه خازن، نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. در غیر این صورت حادثه آفرین خواهد شد. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که پیش از هر کاری با نمایندگی تعمیرات ماکروفر آی پی امداد تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا تکنسین ماهری را به محل مورد نظر شما اعزام کنند.

تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل سوختن فیوز در مایکروفر چه میگوید؟

ماکروفر مانند سایر تجهیزات برقی از فیوزهای مخصوص برخوردار است که به دلایل مختلف از جمله اضافه بار و .. ممکن است دچار خرابی یا سوختگی شوند. یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران ماکروفر با آن مواجه شوند، سوختن فیوز است که در ادامه تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل سوختن فیوز در مایکروفر توضیحاتی را ارائه کرده است:

  • در صورتی که میکروسوئیچ های ماکروفر و فن خنک کننده دچار خرابی شوند، می توانند موجب سوختن فیوز دستگاه شوند.
  • یکی دیگر از مشکلات احتمالی بروز یک اتصال کوتاه به دلیل سیم کشی داخلی و یا در برد الکترونیکی دستگاه است که باعث سوختن فیوز در مایکروفر می شود.
  • بروز هرگونه آسیب دیدگی در دیود ماکروفر می تواند اختلالات زیادی در کارکرد فیوز شده و موجب سوختن آن خواهد شد.
  • از دیگر دلایلی که می توان در زمینه علت سوختگی فیوز ماکروفر مطرح نمود، خرابی خازن یا اتصال کوتاه ترانس می باشد.

نتیجه گیری از علل سوختن فیوز ماکروویو

علل سوختن فیوز ماکروفر می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که چه زمان باید در جهت تعویض فیوز دستگاه ماکروفر خود اقدام کنید. اما لازم است بدانید که بررسی علل سوختن فیوز مایکروفر که پیش تر برای شما گفتیم، نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. در صورتی که تسلط کامل بر این مسئله را ندارید، از دست به آچار شدن خودداری کنید.

  • تعویض هریک از قطعات نام برده شده، باید توسط یک تکنسین و تعمیرکار ماهر انجام شود. در غیر این صورت شما متحمل هزینه های بیش تری در جهت عیب یابی و تعمیر دستگاه ماکروفر خود خواهید شد.
  • به همین خاطر به شما توصیه می کنیم اگر هر یک علل سوختن فیوز ماکروفر را در دستگاه خود مشاهده کردید، بی درنگ کار با دستگاه را متوقف کنید و در اولین فرصت با نمایندگی تعمیرات مایکروویو آی پی امداد تماس بگیرید.
2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • بهروز 12 تیر 1402

    سلام وقت بخیر، ماکروویو پاناسونیک مدل c2002w من صفحه مونیتور روشن است و بعد از تنظیمات اولیه هنگام استارت زدن فیوز داخل جعبه فیوز داخل ساختمان و فیوز اصلی کنتور میپرد. ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 تیر 1402

      درود، ترانس، میکروسوئیچ و برد دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد