logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک

علت روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال جنرال الکتریک یکی از محصولات با‌کیفیت و پرطرفدار این برند معروف است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، عملکردی بهینه و مصرف انرژی کم را ارائه می‌دهد، اما ممکن است گاهی اوقات یخچال شما با مشکلاتی مواجه شود که باعث روشن نشدن آن می‌شود. بنابراین در صورت بروز این مشکل بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و علت این موضوع را بررسی کنید. روشن نشدن یخچال دلایل متعددی دارد که در این مقاله از آی پی امداد به اطلاعات مفیدی در این زمینه اشاره خواهیم کرد. در صورتی که بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با علت روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

4 علت رایج روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک

اصلی‌ترین دلایل روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک عبارتند از:

  1. مشکل در جریان برق
  2. خرابی موتور یا کمپرسور
  3. خرابی ترموستات
  4. خرابی برد الکترونیکی

4 علت رایج روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک

در ادامه به بررسی تمام این دلایل و راه‌حل‌های ممکن برای رفع آن‌ها می‌پردازیم.

1. مشکل در جریان برق

اولین چیزی که باید بررسی کنید، وضعیت جریان برق ورودی به یخچال است. ممکن است برق یخچال قطع شده باشد یا فیوز یا کنتور برق خراب شده باشد.

راه‌حل:

  • در این صورت، باید از یک تستر برق برای اندازه‌گیری ولتاژ برق استفاده کنید و مطمئن شوید که برق یخچال وصل است.
  • اگر برق وصل نبود، باید علت قطعی را پیدا و رفع کنید. اگر برق وصل بود، احتمال دارد مشکل در سیم برق یا دوشاخه یخچال باشد.
  • در این صورت، باید سیم و دوشاخه را با یک تستر برق چک کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.

2. خرابی موتور یا کمپرسور

موتور یا کمپرسور یخچال جنرال الکتریک قطعه‌ای است که باعث خنک شدن یخچال می‌شود؛ اگر موتور یا کمپرسور خراب شده باشد، یخچال روشن نمی‌شود و دمای داخلی آن افزایش می‌‌یابد.

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال جنرال الکتریک

راه‌حل:

  • برای بررسی موتور یا کمپرسور یخچال باید آن را از برق بکشید و پشت یخچال را باز کنید.
  • سپس با استفاده از یک تستر برق، مقاومت سیم‌های ورودی و خروجی موتور یا کمپرسور را اندازه‌گیری کنید.
  • اگر مقاومت بین 0 تا 12 اهم باشد، موتور یا کمپرسور سالم است. اگر مقاومت بیشتر یا کمتر از این باشد، موتور یا کمپرسور خراب است و باید تعویض شود.

3. خرابی ترموستات

ترموستات یخچال جنرال الکتریک قطعه‌ای است که با اندازه‌گیری دمای داخلی دستگاه، موتور یا کمپرسور را روشن و خاموش می‌کند. در صورتی که ترموستات خراب شده باشد، احتمال دارد موتور یا کمپرسور را روشن نکند و یخچال روشن نشود.

خرابی ترموستات یخچال جنرال الکتریک

راه‌حل:

  • برای بررسی و تست ترموستات یخچال، باید آن را از برق بکشید و ترموستات را از داخل یخچال جدا کنید.
  • سپس با استفاده از یک تستر برق، مقاومت دو سیم ورودی ترموستات را اندازه‌گیری کنید. اگر مقاومت بین 0 تا 1 اهم باشد، ترموستات سالم است. اگر مقاومت بیشتر یا کمتر از این باشد، ترموستات خراب است و باید تعویض شود.

4. خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک، با دریافت سیگنال‌های مختلف از سنسور‌ها و ترموستات، عملکرد قطعات مختلف یخچال را کنترل می‌کند. اگر برد یخچال خراب شده باشد، نمی‌تواند سیگنال‌های لازم را ارسال کند و یخچال روشن نمی‌شود.

برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک

راه‌حل:

  • برای بررسی برد الکترونیکی باید یخچال را از برق بکشید و پشت یخچال را باز کنید.
  • سپس با استفاده از یک تستر برق، ولتاژ ورودی و خروجی برد الکترونیکی را اندازه‌گیری کنید.
  • اگر ولتاژ ورودی برابر با ولتاژ شبکه باشد و ولتاژ خروجی برابر با ولتاژ مورد نیاز قطعات باشد، برد الکترونیکی سالم است. در صورتی که ولتاژ ورودی یا خروجی ناهماهنگ باشد، برد الکترونیکی خراب است و باید تعویض شود.

خاموش شدن یخچال به چه معناست؟

خاموش شدن یخچال می‌تواند احساس ناخوشایند و نگرانی را در افراد به وجود آورد. هرکسی که با خاموشی ناگهانی یخچال روبه‌رو شود، ممکن است دچار ناراحتی شده و بدترین احتمالات را درباره آن در ذهن خود تصور کند. اگر یخچال سوخته باشد، چه کار کنیم؟ خاموش شدن ناگهانی یخچال جنرال الکتریک، دلایل گوناگونی دارد که ناشی از عیب‌ها یا مشکلات مختلف است. لازم به‌ذکر است که در واقعیت، خاموش شدن ناگهانی و یا روشن و خاموش شدن مکرر یخچال نشانه‌ای از وجود مشکل جدی در سیستم آن نیست. به عبارت دیگر، علت خاموش شدن ناگهانی یخچال می‌تواند از نوسانات برقی تا مشکلات کوچک الکترونیکی ناشی شود. در ادامه، با این احتمالات به‌طور کامل آشنا خواهیم شد.

5 علت رایج خاموش شدن یخچال جنرال الکتریک

خاموشی ناگهانی یخچال و فریزر یک مسئله اساسی و ناراحت‌کننده است. برای رفع این موضوع، نیاز است ابتدا علت این خاموشی را شناسایی کرده و سپس با تشخیص دقیق آن، به تعمیر و رفع مشکل یخچال و فریزر جنرال الکتریک بپردازید. باید توجه داشت که علت خاموش شدن یخچال جنرال الکتریک، به دلایل مختلف و گوناگونی برمی‌گردد که عبارتند از:

  1. قطع شدن برق
  2. تنظیمات نادرست
  3. افزایش دما
  4. انسداد یا مشکلات داخلی
  5. مشکلات قطعات اصلی

5 علت رایج خاموش شدن یخچال جنرال الکتریک

چرا یخچال جنرال الکتریک خاموش می شود؟

در ادامه به بررسی تمام این دلایل و راه‌حل‌های ممکن برای رفع آن‌ها می‌پردازیم.

1. قطع شدن برق

در صورتی‌که یخچال یا فریزر جنرال الکتریک، به دلیل قطع برق خاموش شده است، اولین مرحله بررسی وضعیت برق و اطمینان از اتصال صحیح به منبع برق است. اگر تمام نقاط و وسایل برقی خانه بی‌برق باشند، این ممکن است ناشی از فیوزهای سوخته یا قطعی برق سراسری باشد. اما اگر علت اصلی خاموشی یخچال به دلیل مشکلات مربوط به منبع تغذیه یا پریز مربوط به آن باشد، باید از اتصال سیم‌های داخلی و سایر عوامل مؤثر در منبع تغذیه و یخچال اطمینان حاصل شود.

راه‌حل:

  • ابتدا باید وضعیت برق را بررسی کنید. از صحت اتصال سیم برق یخچال به پریز و همچنین وضعیت فیوزها اطمینان حاصل کنید. در صورت لزوم، از تکنسین‌های مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

2. تنظیمات نادرست

احتمال دارد تنظیمات دستگاه به‌طور غیرعمد و ناشی از دست‌کاری شما یا افراد دیگر در منزل تغییر کند. تغییر تنظیمات مربوط به منبع تغذیه باعث خاموش شدن یخچال جنرال الکتریک می‌شود.

راه‌حل:

  • بنابراین برای بررسی علت اصلی خاموشی یخچال، ابتدا باید از درستی و عدم بهم ریختگی تنظیمات دستگاه اطمینان حاصل کرد.
  • اگر تنظیمات یخچال دستکاری شده است، تنظیمات را به‌حالت اصلی برگردانید و مطمئن شوید که تمامی تنظیمات به‌درستی انجام شده باشد.

3. افزایش دما

دما یکی از عوامل مهم در خاموشی یخچال جنرال الکتریک است. در برخی موارد، افزایش دما منجر به خاموشی سیستم یخچال می‌شود.

راه‌حل:

  • اگر یخچال به‌طور مداوم به‌دلیل افزایش دما خاموش می‌شود، بهتر است از تکنسین‌های متخصص در این زمینه کمک گرفت.

4. انسداد یا مشکلات داخلی

در رابطه با علت اصلی خاموش شدن یخچال جنرال الکتریک، باید به این نکته توجه کرد که وجود مشکلاتی مانند انسداد در سیستم خنک‌کننده، برفک‌زدگی بیش‌از‌حد در قسمت فریزر یا سایر مشکلات جدی داخلی باعث خاموشی ناگهانی یخچال می‌شود.

راه‌حل:

  • اگر انسدادها یا مشکلات داخلی باعث خاموشی یخچال شده است، باید این مشکلات را با کمک تکنسین‌های آی پی امداد شناسایی و رفع کنید.

5. مشکلات قطعات اصلی

حضور هرگونه خرابی در قطعات اصلی مانند موتور، منجر به خاموشی دستگاه می‌شود. می‌توان گفت که از بین تمام علت‌های دیگر، علت اصلی خاموشی یخچال در هنگام خرابی این قطعات اتفاق می‌افتد.

راه‌حل:

  • در صورتی که خرابی یا مشکلات در قطعات اصلی (مانند کمپرسور) وجود داشته باشد، تعمیر یا تعویض این قطعات توسط یک تکنسین متخصص لازم است.

جهت تعمیر مشکل روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک با کجا تماس بگیریم؟

یخچال‌ها یکی از دستگاه‌های ضروری در منزل هستند و اهمیت حفظ عملکرد صحیح آن‌ها برای حفظ مواد‌غذایی و سلامت خانواده بسیار اساسی است. روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک، به علت‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. با انجام گام‌های اصلاحی که در این مقاله پیشنهاد شد، می‌توانید به رفع این مشکل بپردازید، ولی در برخی موارد به کمک یک تکنسین متخصص نیاز است. بنابراین در صورتی که مشکل ادامه دارد، بهترین راه‌حل این است که از یک تکنسین متخصص برای بررسی و تعمیر یخچال کمک بگیرید. تیم آی پی امداد یکی از پیشروان در زمینه تعمیر یخچال‌ برند جنرال الکترونیک است. این تیم متخصص و مجرب آماده‌اند تا به شما در رفع هرگونه مشکل روشن نشدن یخچال جنرال الکتریک کمک کنند. با تماس از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 می‌توانید فنی‌های مجرب را به خانه خود دعوت کنید تا این مشکل را تشخیص داده و با روش‌های مناسب آن را رفع کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد