logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک

علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چنانچه از یخچال جنرال الکتریک استفاده می‎کنید، ممکن است چه در نوع معمولی و چه در مدل‌های ساید آن با مشکل نشتی دادن آب از قسمت پایین یخچال مواجه شده و در صدد رفع آن برآمده باشید. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. چنانچه با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. این سایت منبع جامع و کاملی از این دست اطلاعات به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید خودتان تا حدود زیادی مشکل به وجود آمده را رفع کنید، اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

8 علت نشت آب از یخچال جنرال الکتریک + راه‌حل

نشت و یا ریختن آب از زیر یخچال ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. چنانچه با این مشکل مواجه شدید، پیشنهاد می‎کنیم خیلی سریع برای رفع آن اقدام کنید؛ زیرا این موضوع چنانچه ادامه پیدا نماید، می‎تواند سبب آسیب رساندن به قسمت‎های دیگر یخچال جنرال الکتریک شود. در ادامه به دلایل آب دادن یخچال جنرال الکتریک اشاره خواهیم کرد:

  1. باز بودن درب یخچال
  2. خراب شدن لاستیک دور درب یخچال
  3. مسدود شدن لوله تخلیه یخچال
  4. تراز نبودن یخچال
  5. وجود ایراد در عملکرد یخساز یا آبسردکن
  6. پر شدن آب در کشوی میوه و سبزیجات
  7. خراب شدن فیلتر آب یخچال
  8. شکستگی سینی تخلیه یخچال

8 علت نشت آب از یخچال جنرال الکتریک + راه‌حل

در ادامه می‌توانید توضیح علت آب دادن یخچال را به همراه راه حل برطرف کردن آن بخوانید.

1. باز بودن درب یخچال

یکی از ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین دلایلی که سبب می‌شود آب از زیر یخچال نشتی پیدا کند، باز ماندن درب یخچال است. ممکن است زمان‌هایی که سرتان شلوغ است و یا مهمان دارید به خاطر مشغله کاری یادتان برود که درب یخچال را به درستی ببندید. همین امر می‌تواند یکی از دلایل نشتی دادن و یا آبریزی از زیر یخچال باشد. به این دلیل که هوای بیرون وارد یخچال شده و رخ دادن پدیده‌ای به نام میعان سبب شود که گاز درون یخچال به مایع یعنی آب تبدیل شود. این آب نیز برای خروج راهی به جز اینکه داخل سینی زیر یخچال جمع شده و از آن قسمت بیرون بریزد، ندارد.

باز بودن درب یخچال

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل کافی است هربار از بسته شدن درب یخچال و چفت شدن آن اطمینان حاصل کنید.

2. خراب شدن لاستیک دور درب یخچال

می‌دانید که دورتادور درب تمامی یخچال‌ها از یک نوار لاستیکی آهنربایی برخوردار است که کمک می‌کند درب یخچال به هنگام بسته شدن به خوبی چفت شده و هوای داخل آن خارج نشود. چنانچه این نوار لاستیکی دچار پوسیدگی شده باشد، آن حالت جذب اولیه را از دست داده و درب به خوبی بسته نمی‌شود. این مشکل می‌تواند سبب وارد شدن هوای بیرون به داخل یخچال و یا خارج شدن هوای داخل به بیرون شود، چنانچه این اتفاق رخ دهد، یخچال رطوبت بیشتری پیدا کرده و این رطوبت داخل سینی یخچال ریخته و از آن قسمت به بیرون نشت می‌کند.

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است که از یک تعمیرکار بخواهید لاستیک دور درب را بررسی نماید. چنانچه لاستیک حالت اولیه خود را از دست داده باشد، لازم است که اقدام به تعویض آن کنید.

3. مسدود شدن لوله تخلیه یخچال

دیگر علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک، مسدود شدن لوله تخلیه آب است. لازم به ذکر است برای تمامی یخچال‌هایی که بدون برفک یعنی NO FROST هستند، یک چرخه یخ زدایی طراحی شده است که طی آن یخ و برفکی که روی سیم‌پیچ ‌های اواپراتور به وجود می‌آید را ذوب می‌کند. طبیعی است که آب یخ‌های ذوب شده داخل سینی زیر یخچال ریخته و از آن جا به بیرون نشت پیدا کند. گاهی هم دلیل این نشتی، گرفتگی لوله تخلیه آب یخچال است؛ زیرا گاهی ذرات غذا و … سبب می‌شود این لوله‌ها دچار انسداد شوند.

مسدود شدن لوله تخلیه یخچال

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است در ابتدا یخچال را از برق کشیده و سپس کشوها را بیرون بیاورید.
  • در بیشتر یخچال‌ها لوله ناودان زیر یخچال فریزر قرار گرفته است. بهتر است کمی جوش شیرین داخل آن بریزید تا مسیر باز شود. پس از آن که از رفع انسداد مطمئن شدید، یخچال را روشن کنید.

4. تراز نبودن یخچال

یکی از دلایلی که سبب می‌شود یخچال شما دچار نشتی آب شود، تراز نبودن آن است. همان طور که می‌دانید، برای آشپزخانه‌ها جهت امکان شست و شوی بهتر کف شیب‌دار طراحی می‌شود. چنانچه یخچال شما در جایی قرار گرفته باشد که این شیب وجود دارد، تراز نبودن آن سبب می‌شود تا یخچال کارکرد درست خود را از دست داده و دچار نشتی آب شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است با استفاده از ابزار تراز این مشکل را برطرف کرده و زیر پایه آن یک تخته سه لایی گذاشته و یا از تکه‌ای سرامیک برای این امر استفاده کنید؛ زیرا تراز نبودن یخچال هم می‌تواند سبب باز ماندن درب یخچال شود و هم یخچال جنرال الکتریک شما عملکرد درستی نداشته باشد.

تراز نبودن یخچال

5. وجود ایراد در عملکرد یخساز یا آبسردکن

در حال حاضر برای بیشتر یخچال‌های جدیدی که در بازار وجود دارد، یک یخساز و یا آبسردکن تعبیه شده است. چنانچه مخزن آن‌ها سوراخ شده و یا دچار نشتی شده باشد، آب از زیر یخچال جنرال الکتریک شما به بیرون نشت خواهد کرد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است مشکل نشتی در این مخزن برطرف شود. از آن جا که جنس مخزن یخ ساز و یا آب سردکن به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را تعمیر کرد، لازم است از تعمیرکار بخواهید تا آن را تعویض کند.

وجود ایراد در عملکرد یخساز یا آبسردکن

6. پر شدن آب در کشوی میوه و سبزیجات

بیشتر یخچال‌هایی که امروزه در بازار وجود دارد، از نوع نوفراست هستند، یخ برفک نمی‌زنند. اما گاهی ممکن است با این صحنه مواجه شوید و ببینید که داخل کشوی میوه و سبزیجات آب زیادی جمع شده است. علت بروز این مشکل می‌تواند ناشی از خراب شدن سیستم برفک زدایی آن باشد. همچنین از دیگر دلایل می‌توان به یخ زدن لوله خروجی اشاره کرد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است پوشش دستگاه را باز کرده و تمامی این قطعات را مورد بررسی قرار دهید. پس از شناسایی قطعه مشکل پیدا کرده، لازم است آن را تعویض کنید.

 7. خراب شدن فیلتر آب یخچال

تمامی یخچال‌های معمولی و ساید بای ساید که در حال حاضر در بازار وجود دارند، دارای چند فیلترند. هنگامی که این فیلترها خراب شده و دچار رسوب شوند، این رسوب‌ها می توانند سبب ترک خوردن فیلتر و نشتی آب از یخچال جنرال الکتریک شوند.

خراب شدن فیلتر آب یخچال

راه‌حل:

  • برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید، لازم است فیلتر آب و یا لوله‌های آن چنانچه دچار ترک شده‌اند را تعویض کنید.
  • برای اینکه این اتفاق دوباره رخ ندهد، به شما پیشنهاد می‌کنیم هر 6 ماه یکبار نسبت به بررسی و تعویض فیلتر یخچال جنرال الکتریک اقدام کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید؛ زیرا رسوب‌های آب شهری می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی روی فیلترها شود.

 8. شکستگی سینی تخلیه یخچال

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، چنانچه یخچال تراز نباشد و یا یخچال دچار برفک و مشکلات دیگر شود، آب ناشی از این مشکلات در سینی زیر یخچال جمع شده و از این قسمت به بیرون نشت می‌کند. به طورکلی عملکرد سینی یخچال به این صورت است که آب اضافی یخچال در آن جمع شده و توسط گرمای کمپرسور تبخیر می‌شود. حال اگر این سینی دچار شکستگی و … شود، عملکرد درستی نداشته و آب موجود در آن روی زمین ریخته و از زیر یخچال سرازیر می‌شود.

شکستگی سینی تخلیه یخچال

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن مشکل سینی زیر یخچال لازم است این قسمت را بررسی کنید. چنانچه سینی تخلیه و جابجا شده باشد باید آن را در جای خود قرار داده و یا در صورت شکستگی آن را تعویض کنید.

جهت رفع مشکل آب دادن یخچال جنرال الکتریک با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله سعی کریم به بررسی نکات علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک اشاره کنیم. اما این نکته را باید خاطرنشان کرد که هر یک از وسایل خانگی که روزانه استفاده زیادی از آن می‌شود، هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس منظم دارد تا همیشه کارکرد صحیح و اصولی خود را داشته باشد. چنانچه هرازگاهی این اتفاق رخ ندهد، ممکن است مشکلات بزرگتری برای دستگاه رخ دهد که برای تعمیر آن متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین برطرف کردن مشکل پیش آمده را دارند. برای استفاده از خدمات تعمیرکار یخچال در آی پی امداد تنها لازم است با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد