logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای یخچال جنرال الکتریک

علت صدای یخچال جنرال الکتریک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای یخچال جنرال الکتریک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات اساسی که ممکن است برای افرادی که یخچال‌های جنرال الکتریک را در خانه خود دارند، پیش آید، این است که یخچال به‌طور ناگهانی شروع به تولید صداهای غیر معمول می‌کند. در چنین شرایطی، شما باید به‌دنبال علت این صداها بگردید. حتما به‌یاد داشته باشید که نباید این موضوع را نادیده بگیرید و در صورت بروز این مشکل، باید به‌سرعت آن را پیگیری کنید؛ زیرا این مسئله ممکن است به مرور زمان باعث آسیب به بخش‌های دیگر یخچال شود و هزینه‌های بیشتری برای شما به‌همراه داشته باشد. در این مقاله از آی پی امداد، به بررسی علت صدای یخچال جنرال الکتریک می‌پردازیم.. اگر همچنان بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با دلایل این مشکل سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

11 علت صدا دادن یخچال جنرال الکتریک + راه‌حل

به طور کلی می‌توان به چند علت صدای یخچال جنرال الکتریک اشاره کرد که شامل عوامل زیر می‌شود:

  1. ضعیف بودن ولتاژ برق
  2. خرابی فن یخچال
  3. خرابی اورلود
  4. نیم‌سوز شدن موتور یخچال
  5. خراب شدن ترموستات
  6. خراب شدن برد الکتریکی
  7. تراز نبودن یخچال
  8. اختلال در عملکرد سیستم برفک‌زدایی
  9. ایجاد مشکل در لوله‌های داخلی
  10. صدای گاز یخچال
  11. شل شدن اجزای متصل به موتور

11 علت صدا دادن یخچال جنرال الکتریک + راه‌حل

در ادامه به بررسی تمام این دلایل و راه‌حل‌های ممکن برای رفع آن‌ها می‌پردازیم.

1. ضعیف بودن ولتاژ برق

از جمله علت صدای یخچال جنرال الکتریک می‌توان به ضعف ولتاژ برق اشاره کرد. یک نکته‌ای که حتما باید در نظر داشته باشید، زمانی است که یخچال شما شروع به صدا کردن می‌کند. اگر صدای یخچال شما در زمان‌هایی از روز که ولتاژ برق کاهش می‌یابد، شنیده می‌شود، ممکن است مشکل از ضعف ولتاژ برق باشد. این موضوع می‌تواند به برد یخچال آسیب بزند و باعث افزایش هزینه‌های تعمیر شود.

راه‌حل:

  • بهتر است برای جلوگیری از خرابی دستگاه، از محافظ‌های ولتاژ مخصوص برق برای لوازم‌خانگی استفاده کنید تا از خطر سوختن یا آسیب دیدن یخچال جلوگیری کرده و همچنین صدای آن را کنترل نمایید.

2. خرابی فن یخچال

فن یخچال مسئول خنک کردن فضای داخلی یا خارجی یخچال است. در یخچال‌های جدید، معمولاً 1 تا 5 فن وجود دارد که هریک به خنک کردن یک قسمت مشخص می‌پردازند. اگر پره‌های فن که با سرعت بالا می‌چرخند، به هر دلیلی آسیب ببینند یا شکسته شوند، این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد آلودگی صوتی در یخچال شود که بسیار آزار دهنده است.

خرابی فن یخچال

راه‌حل:

  • در صورت بروز چنین مشکلی، بهتر است با تعمیرکاران مجرب آی پی امداد تماس بگیرید تا اقدام به تعویض فن یخچال جنرال الکتریک نمایند.
  • متأسفانه، شکستن پره فن قابل تعمیر نیست و نادیده گرفتن آن می‌تواند به یخچال جنرال الکتریک ضربه وارد کند. همانطور که گفته شد، هر فن وظیفه خنک کردن یک قسمت را بر‌عهده دارد.

3. خرابی اورلود یخچال

اورلودها (Overloads) از قطعات حیاتی در یخچال جنرال الکتریک برای راه‌اندازی و شروع عملکرد آن استفاده می‌شوند. به‌طور ساده، اورلودها انرژی را به کمپرسور منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند که کمپرسور گاز را دریافت کند و به‌صورت پایدار، یخچال را خنک نگه دارد. برای تشخیص اینکه آیا صدای یخچال جنرال الکتریک شما ناشی از اورلود است یا خیر، باید توجه کنید که آیا این صدا در زمان روشن شدن دستگاه ظاهر می‌شود یا خیر؟ اگر این صدا در زمان روشن شدن دستگاه شروع می‌شود، باید بررسی کنید که آیا اورلود یخچال شما نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

راه‌حل:

  • در صورتیکه نیاز به تعویض است، قبل از هر کاری، اورلود را از برد جدا کنید و یک دستگاه آمپرمتر را در مسیر مدار یخچال قرار دهید.
  • در این زمان، اگر جریان برق یخچال به‌صورت استاندارد و نرمال باشد، می‌توانید به تعویض اورلود یخچال بپردازید.

4. نیم‌سوز شدن موتور یخچال

اگر پس از تعویض اورلود، همچنان یخچال شما صدا بدهد، می‌توانید هنگام تعویض اورلود یخچال، به افزایش جریان برق دریافتی از موتور یخچال توجه کنید. ممکن است به‌دلیل خرابی یا مشکل اتصال حلقه یا کلاف در سیم‌پیچ‌های استاتور باشد که در این شرایط، قطعا موتور یخچال جنرال الکتریک نیم‌سوز شده است.

نیم‌سوز شدن موتور یخچال

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی باید چند مورد را بررسی کنید تا متوجه شوید که دلیل نیم‌سوز شدن موتور و علت صدای یخچال جنرال الکتریک شما از کجا نشات می‌گیرد.
  • برای شروع، می‌توانید دمای کمپرسور یا موتور خود را چک کنید. اگر دمای موتور بیش‌از‌حد معمول باشد، احتمال دارد یکی از عوامل نیم‌سوز شدن موتور خود را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، می‌توانید به کار نکردن فن یخچال یا اتوماتیک نبودن یخچال توجه کنید.
  • در صورت بروز این موارد، حتما آن را با کمک یک تعمیرکار ماهر آی پی امداد حل کنید و تا حد امکان، برای تعمیر خودتان دست به‌کار نشوید.

5. خراب شدن ترموستات

تعویض یا تعمیر ترموستات می‌تواند به بهبود دمای محیط داخلی یخچال جنرال الکتریک شما کمک کند. با‌این‌حال، در برخی مواقع، قطعات مختلف مانند ترموستات و دیگر قطعات، مرتبط با یکدیگر هستند و خرابی یک قطعه می‌تواند به مشکلات دیگر در بخش‌های مختلف یخچال منجر شود. به‌عنوان مثال در برخی مواقع علت صدای یخچال جنرال الکتریک مربوط به خرابی ترموستات است.

راه‌حل:

  • اگر صدا دادن یخچال به‌خاطر خرابی ترموستات باشد، می‌توان با تعویض آن، مشکل را حل کرد. با‌این‌حال، بهتر است اقدام به تعویض یا تعمیر ترموستات یخچال نکنید و به‌جای آن از کارشناسان متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

6. خراب شدن برد الکتریکی

تعمیر یا تعویض برد یخچال هزینه‌بر است، اما یکی از دلایل اصلی صدای یخچال، ممکن است خرابی برد باشد. تعویض برد یخچال یکی از تعمیرات حساس یخچال جنرال الکتریک است. برای اینکه بفهمید آیا برد یخچال شما خراب شده است، باید بررسی کنید که آیا دستگاه برفک می‌زند و آیا سرما به‌درستی در داخل یخچال پخش می‌شود یا خیر.

خراب شدن برد الکتریکی

راه‌حل:

  • اگر با این مشکلات روبه‌رو شدید، احتمالا برد دستگاه شما خراب شده است که یکی از دلایل اصلی صدای یخچال جنرال الکتریک است و نیازمند تعمیر توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای است.
  • همچنین تعویض بردهای تقلبی منجر به دو برابر شدن مشکلات یخچال شما می‌شود. بنابراین بهتر است از قطعات اصلی و معتبر استفاده شود تا مشکلات بیشتری برای شما ایجاد نشود.

7. تراز نبودن یخچال

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، تراز بودن دستگاه شما است. این موضوع در ابتدا بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، اما تراز نبودن یخچال نه‌تنها باعث ایجاد صدای بلند و ناخوشایند می‌شود، بلکه ممکن است به اجزای داخلی کمپرسور نیز آسیب بزند.

راه‌حل:

  • برای تراز کردن یخچال در خانه، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از یک تراز، دستگاه خود را در مکان مناسب قرار دهید.
  • اگر یخچال شما دوقلو است، باید به فاصله 4 انگشتی از یکدیگر دور باشند و آن‌ها را به هم نچسبانید.

8. اختلال در عملکرد سیستم برفک‌زدایی

اکثر یخچال‌های امروزی دارای سیستم برفک‌زدایی هستند. این سیستم ممکن است گاهی با مشکلات جدی روبه‌رو شود و در نتیجه صدای گوش خراشی ایجاد کند. از طرف دیگر، گرم شدن المنت در میان حجمی از برفک‌ها ممکن است باعث ایجاد کمی صدا شود، اما این وضعیت معمولاً صدای آزاردهنده‌ای نیست و برای برخی افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اختلال در عملکرد سیستم برفک‌زدایی

راه‌حل:

  • در صورتیکه صدای یخچال بیش‌از‌حد یا غیرطبیعی باشد، حتما باید از کمک یک تکنسین آی پی امداد استفاده کنید.

9. ایجاد مشکل در لوله‌های داخلی یخچال

سازندگان یخچال جنرال‌الکتریک، هنگام طراحی بخش‌های داخلی آن، از تزریق فوم برای پوشش دادن لوله‌های درون بدنه یخچال استفاده می‌کنند. کیفیت نامناسب لوله‌ها یا فوم ممکن است باعث شود که فوم به‌طور ناقص روی لوله‌ها پوشیده شود و با تغییرات دما و انقباض و انبساط لوله‌ها، صدایی مانند قولنج از داخل فوم به گوش برسد. این مشکل نمی‌تواند به‌طور معمول برطرف شود؛ زیرا لوله‌ها درون بدنه قرار دارند. این وضعیت می‌تواند علت صدای یخچال جنرال الکتریک باشد و باعث اختلال در آرامش، توجه و تمرکز افراد گردد.

راه‌حل:

  • استفاده از عایق‌های صوتی در فضای داخلی یخچال می‌تواند به کاهش صدای آن کمک کند. این عملیات باید با دقت صورت گیرد تا عملکرد یخچال را تحت تأثیر نگذارد.

10. صدای گاز یخچال

یکی از عوامل اساسی برای کارکرد بهینه یخچال‌ها، گاز (مبرد) است. این ماده با استفاده از فرآیند تبخیر و میعان، باعث خنک شدن فضای داخلی یخچال‌فریزر می‌شود. روش عملکرد یخچال به جریان گاز مبرد بستگی دارد. در این فرآیند، بخار مبرد در کمپرسور فشرده می‌شود و سپس به‌صورت بخار داغ به لوله‌های کندانسور منتقل می‌گردد. در این مرحله، بخار داغ گرمای خود را در کندانسور از دست می‌دهد. سپس با افزایش حجم در شیر انبساط، بخار مبرد به مایع خنک تبدیل می‌شود و در لوله‌های اواپراتور (اواپراتور یخچال) جریان پیدا می‌کند. احتمال دارد گاز  به هر دلیلی، رسوبات یا خوردگی‌ها را به قسمت‌های داخلی یخچال منتقل کرده و این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد سروصداهای آزاردهنده شود.

صدای گاز یخچال

راه‌حل:

  • در صورت مواجهه با این مشکل، اقداماتی مانند تخلیه گاز، شست‌وشوی لوله‌های گاز و شارژ مجدد این ماده می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.

11. شل شدن اجزای متصل به موتور یخچال

موتور یخچال جنرال الکتریک به بدنه و پایه‌ یخچال متصل می‌شود و معمولا با یک محافظ از آسیب‌های احتمالی محافظت می‌گردد. کمپرسور بر روی لرزه‌گیرهایی از جنس لاستیکی نصب می‌شود تا لرزش‌های موتور را جذب کرده و از تولید صدا جلوگیری کند. هر چند در حین عملکرد، ممکن است موتور کمی لرزش داشته باشد، اما در صورتیکه اتصالات به‌درستی محکم شده باشند، نباید صدای اضافی از یخچال بشنوید. چنانچه پیچ‌ها شل شده و یا لرزه‌گیرها آسیب دیده باشند، صداهای اضافی از موتور شنیده می‌شود.

راه‌حل:

  • بنابراین، توصیه می‌شود اتصالات و لرزه‌گیرها را بازبینی کرده و در صورت خشک شدن یا آسیب به لرزه‌گیرهای لاستیکی، آن‌ها را تعویض کنید.

جهت رفع مشکل صدای یخچال جنرال الکتریک با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد، علت صدای یخچال جنرال الکتریک را بررسی قرار کردیم و بهترین راهکارهای جلوگیری از این مشکلات را نیز به شما ارائه دادیم. تکنسین‌های آی پی امداد معمولا ابتدا با بررسی یخچال، سعی در تشخیص صدای ناخوشایند آن می‌کنند. در صورت لزوم، قطعات معیوب را تعویض می‌کنند و به‌راحتی صدای ناخوشایند یخچال را از بین می‌برند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر، در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما در حداقل زمان به شما کمک کنند. تعمیرکاران و سرویسکاران ماهر و با‌تجربه در آی پی امداد آماده انجام خدمات تعمیر یخچال جنرال الکتریک شما هستند. جهت بهره مندی از خدمات این مجموعه برای تعمیر یخچال خود نیز می توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد