logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت برفک زدن یخچال جنرال الکتریک

علت برفک زدن یخچال جنرال الکتریک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت برفک زدن یخچال جنرال الکتریک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در حال حاضر در تمامی خانه‌ها یک یخچال برای نگهداری مواد غذایی وجود دارد. در سال‌های اخیر یخچال‌هایی که توسط برندهای مختلف تولید و به بازار ارائه شده‌اند، بدون برفک هستند. به همین دلیل برفک نمی‌زنند و دچار یخ زدگی نمی‌شوند. اما گاهی ممکن است به خاطر وجود دلایلی، این مشکل برای یخچال‌های بدون برفک نیز رخ دهد. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت برفک زدن یخچال جنرال الکتریک پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. چنانچه با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به کمک مطالب این مقاله تا حدود زیادی مشکل را رفع کنید، اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان مجموعه بپرسید.

یخچال‌های بدون برفک (نوفراست) چه عملکردی دارند؟

به طورکل وظیفه یخچال آن است که مواد غذایی را سرد و خنک نگه دارد. در گذشته یخچال‌ها برفک می‌زدند و تنها راهکاری که برای از بین بردن آن وجود داشت، این بود که درب یخچال را باز گذاشته و آن را از برق می‌کشیدند. سپس آرام آرام یخ و برفک‌ها آب می‌شد. اما یخچال‌های بدون برفکی که امروزه در بازار وجود دارند، دارای سیستمی هستند که مانع از برفک زدن یخچال شده و آن را ذوب می‌کنند. برای این یخچال‌ها کویل اواپراتور طراحی شده که این قطعه در بخش انتهایی یخچال فریزر قرار گرفته و با استفاده از روکش، پوشیده شده است.

هوای سرد به کمک فن به داخل اتاقک رفته و رطوبت درون یخچال روی کویل اواپراتور می‌نشیند. پس از آن سرد شده و یخ می‌زند. اما این‌ها به همین شکل باقی نمی‌مانند، بلکه با استفاده از المنتی که در کنار کویل‌ها قرار گرفته، با دستور برد الکترونیکی، ذوب می‌شوند. آبی که به وجود آمده نیز از طریق مسیر تخلیه به سمت کمپرسور رفته و در آن‌جا با گرفتن گرمای کمپرسور و سرد کردن آن، به بخار تبدیل می‌شود.

7 علت برفک زدن یخچال جنرال الکتریک + ارائه‌ راه‌حل

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، بروز برخی مشکلات سبب می‌شود که در این روند اختلالی به وجود آمده و یخچال‌های بدون برفک نیز، دچار برفک شوند. ددر ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  1. باز ماندن درب یخچال
  2. نامناسب بودن محل نصب یخچال
  3. خراب شدن لاستیک دور درب
  4. خراب شدن ترموستات
  5. 5پایین بودن درجه دمای یخچال
  6. خراب شدن فیوز حرارتی
  7. خراب شدن هیتر دیفراست

7 علت برفک زدن یخچال جنرال الکتریک + ارائه‌ راه‌حل

در ادامه هریک از این موارد را به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. باز ماندن درب یخچال

یکی از ساده‌ترین مواردی که سبب می‌شود یخچال دچار برفک شود، باز ماندن درب یخچال برای مدت طولانی است. ممکن است زمانی که شما درب یخچال را می‌بندید، به خوبی چفت و بسته نشود. حتی ممکن است به خاطر وجود مشغله‌های کاری در آشپزخانه، متوجه باز ماندن درب یخچال نشده باشید. این امر سبب می‌شود هوای سرد درون یخچال خارج شده و یا هوای گرم بیرون به داخل یخچال نفوذ کرده و سبب شود تا یخچال جنرال الکتریک شما دچار برفک شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل بهتر است همیشه از بسته شدن درب یخچال مطمئن شوید و چنانچه قرار است چیزی را از درون یخچال بردارید حواستان باشد که درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذارید.

باز ماندن درب یخچال

2. نامناسب بودن محل نصب یخچال

یکی از پیش پا افتاده‌ترین دلایلی که سبب می‌شود یخچال جنرال الکتریک دچار برفک شود، نامناسب بودن جای یخچال در آشپزخانه است. به عنوان مثل ممکن است یخچال روی سطح شیبدار آشپزخانه، کنار پنجره و در معرض تابش نور آفتاب و یا در کنار آب‎گرمکن باشد. در این وضعیت طبیعی است که یخچال عملکرد درستی نداشته و دچار برفک می‌شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است با استفاده از ابزار تراز، محل قرارگیری یخچال را درست کنید. چنانچه سطح شیب دار است، می‌توانید زیر پایه‌های یخچال تخته سه لایی قرار دهید.
  • دیگر آن که سعی کنید یخچال در کنار پنجره و در معرض نور آفتاب و گرما قرار نگیرد.

3. خراب شدن لاستیک دور درب

همان‌طور که می‌دانید، دورتادور درب یخچال یک لاستیک با قابلیت آهنربایی نصب شده که کمک می‌کند درب یخچال به خوبی بسته شده و هوا از آن بیرون نیامده و هوای بیرون نیز به داخل نفوذ نکند. گاهی در اثر استفاده زیاد از یخچال، این لاستیک کارایی خود را از دست داده و کهنه می‌شود. این موضوع می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای یخچال شود که یکی از آن‌ها برفک زدن یخچال است.

راه‌حل:

خراب شدن لاستیک دور درب

4. خراب شدن ترموستات

یکی از قطعات مهمی که در یخچال فریزرها قرار دارد، ترموستات است. این قطعه کمک می‌کند دمای داخلی یخچال تنظیم شده و ثابت بماند. همچنین ترموستات کمک می‌کند تا یخچال در بازه‌های زمانی مختلف خاموش و دوباره روشن شود. حال اگر ترموستات یخچال خراب شود، سبب می‌شود که تعادل دمای داخل یخچال بر هم خورده و یخچال دچار برفک شود.

راه‌حل:

  • اگر خودتان از کارهای فنی سر در می‌آورید، می‌توانید نسبت به تعمیر ترموستات اقدام کنید. در غیر این صورت لازم است از تعمیرکار متخصص آی پی امداد بخواهید ترموستات یخچال شما را تعمیر نماید.

خراب شدن ترموستات

5. پایین بودن درجه دمای یخچال

از دیگر علت‌هایی که سبب می‌شود یخچال جنرال الکتریک شما دچار برفک شود و یخ بزند، پایین بودن درجه دمای یخچال است. در چنین شرایطی یخچال توان از بین بردن رطوبت داخل یخچال را ندارد، به همین دلیل دچار برفک می‌شود.

راه‌حل:

  • برای از بین بردن این مشکل لازم است بدانید که اولا باید دمای یخچال جنرال الکتریک خود را به درستی تنظیم کنید. به عنوان مثال لازم است دمای مناسب حدود 37 درجه فارنهایت و یا 3 درجه سانتی‌گراد را برای یخچال انتخاب کنید.

6. خراب شدن فیوز حرارتی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، یخچال‌های بدون برفک و یا نوفراستی که در بازار وجود دارند، عملکردشان با یخچال‌های قدیمی کمی متفاوت است؛ زیرا با داشتن فیوزهای حرارتی، چنانچه ترموستات دستگاه از کار بیفتد، کمک می‌کنند تا گرمابخشی به دستگاه انجام شود. حال اگر این فیوزهای حرارتی هم دچار مشکل شوند، یخ‌زدایی رخ نداده و یخچال دچار برفک می‌شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می‌کنیم هر چند مدت یکبار از یک تعمیرکار ماهر بخواهید یخچال جنرال الکتریک شما را سرویس و بررسی نماید. در این صورت می‌تواند مشکلات احتمالی را نیز برطرف کرده و از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری نماید.

خراب شدن فیوز حرارتی

7. خراب شدن هیتر دیفراست

هیتر دیفراست یکی از قطعات مهم یخچال جنرال الکتریک به شمار می‌آید که وظیفه آن گرم‌کردن یخ‌های تشکیل شده در یخچال است. چنانچه هیتر المنت یخچال خراب شود، یخچال نمی‌تواند به درستی عملیات یخ زدایی را انجام دهد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است از یک تعمیرکار بخواهید تا هیتر دیفراست را تعمیر نماید.

خراب شدن هیتر دیفراست یخچال

برای برفک نزدن یخچال چه نکاتی بهتر است رعایت شود؟

  • اگر یخچال شما از نوع یخچال‌های قدیمی و معمولی است، بهتر است هر چند مدت یکبار اقدام به برفک زدایی از آن کنید.
  • توجه به این مورد که درب یخچال بسته است و یا لاستیک درب از سلامت کامل برخوردار است، از دیگر مواردی است که توجه به آن سبب جلوگیری از برفک زدن یخچال می شود.
  • مواد غذایی را خیلی داغ و یا همراه با رطوبت بسیار زیاد درون یخچال قرار ندهید؛ زیرا این امر سبب می‌شود فشار زیادی به یخچال وارد شود.
  • یخچال را به دیوار نچسبانید. همچنین بهتر است یخچال نزدیک به اجاق گاز آبگرمکن و همچنین در معرض نور خورشید نباشد.

برای برفک نزدن یخچال چه نکاتی بهتر است رعایت شود؟

جهت رفع مشکل برفک زدن یخچال جنرال الکتریک با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکات و مواردی که سبب می‌شود یخچال جنرال الکتریک دچار برفک شود و همچنین راه حل‌های برطرف کردن آن بپردازیم. اما این نکته را باید خاطر نشان کرد که هریک از وسایل خانگی که روزانه استفاده زیادی از آن می‌شود، هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس منظم دارد تا همیشه کارکرد صحیح و اصولی خود را داشته باشد. چنانچه هرازگاهی این اتفاق رخ ندهد، ممکن است مشکلات بزرگ‌تری برای دستگاه رخ دهد که برای تعمیر آن متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین تعمیر یخچال شما را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد