logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جمع شدن آب در لباسشویی پاکشوما به دلایل متعددی رخ می‌دهد و برای حل این مشکل باید به‌سرعت عمل کنید. ابتدا بررسی کنید که آبی که در ماشین لباسشویی جمع شده، تمیز است یا کثیف؟ زیرا در هر یک از این شرایط، دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. در این مقاله از آی پی امداد، ما علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما را معرفی کرده و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل ارائه می‌دهیم. اگر شما نیز سوالی درباره این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را ارائه دهند.

8 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

ممکن است شما هم با شرایطی روبرو شده باشید که پس از خاموش شدن لباسشویی، متوجه شوید که آب در کف دستگاه جمع شده است. این صحنه نشان‌دهنده خرابی یکی از قطعات داخلی دستگاه است و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارید. علت این مشکل بستگی به شرایط و نوع آبی که در ماشین لباسشویی پاکشوما جمع شده است، دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. خرابی شیر برقی لباسشویی
  2. خرابی برد الکتریکی لباسشویی
  3. مسدود شدن فیلتر تخلیه
  4. خرابی پمپ تخلیه
  5. گیر کردن اشیا در پروانه پمپ تخلیه
  6. خرابی هیدروستات لباسشویی
  7. گرفتگی شلنگ تخلیه
  8. گرفتگی چاه فاضلاب

8 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

چرا آب تمیز یا کثیف در لباسشویی پاکشوما جمع می شود؟

در صورتیکه پس از خاموش شدن ماشین لباسشویی پاکشوما، آب تمیز یا کثیف را در دستگاه مشاهده کردید، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. در ادامه راهکارهایی برای رفع این مشکل را ارائه می‌دهیم.

1. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی یکی از اجزای حیاتی ماشین لباسشویی است که برای آبگیری دستگاه استفاده می‌شود. اگر این قطعه خراب باشد، می‌تواند حتی پس از خاموش شدن دستگاه، موجب جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما شود.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

راه‌حل:

2. خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی

یکی از دلایل دیگر جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما، خرابی برد الکتریکی است. برد الکتریکی یکی از اجزای حیاتی دستگاه است که فرمان‌ را به سایر بخش‌ها ارسال می‌کند. در صورت خرابی یا اشکال در این قطعه، ممکن است فرمان آبگیری صادر شود و به همین دلیل آب تمیز در ماشین لباسشویی جمع شود.

خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • تعمیر یا تعویض برد لباسشویی پاکشوما نیاز به تخصص بالایی دارد و بهترین راه‌حل تماس با تعمیرکاران حرفه‌ای آی پی امداد است.

3. مسدود شدن فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه یکی از قطعات حیاتی است که به مرور زمان با تجمع زیاد پرز، مو، نخ و موارد دیگر، مسدود می‌شود. اگر این قطعه مسدود یا خراب شود، فرآیند تخلیه به‌درستی انجام نمی‌شود و به همین دلیل آب در ماشین لباسشویی پاکشوما جمع می‌شود.

مسدود شدن فیلتر تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل در این شرایط، خارج کردن، شستشو و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی است. به‌طور کلی، منظور از بهترین راهکار این است که همواره فیلتر تخلیه را تمیز نگه دارید تا از بروز این نوع مشکلات جلوگیری کنید.

4. خرابی پمپ تخلیه

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما شود، خرابی پمپ تخلیه است. پمپ تخلیه یکی از قطعات بسیار حیاتی در فرآیند تخلیه آب اضافه در هر مرحله شستشو و آبکشی است. به دلایل مختلف، این قطعه دچار مشکل می‌شود و تخلیه صحیح انجام نمی‌شود.

خرابی پمپ تخلیه

راه‌حل:

5. گیر کردن اشیا در پروانه پمپ تخلیه

در حین شستشوی لباس‌ها، اشیایی مانند دکمه، دستگیره زیپ و سایر موارد می‌توانند به داخل پروانه پمپ تخلیه بروند و در آن گیر کنند. در چنین شرایطی، پمپ تخلیه به‌درستی عمل نمی‌کند و به همین دلیل، آب از دستگاه خارج نمی‌شود و موجب جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما می‌شود.

راه‌حل:

  • در اغلب مواقع، در زمان روشن بودن ماشین لباسشویی، صدای غیرعادی از آن نیز به گوش می‌رسد. برای حل این مشکل، پروانه پمپ باید توسط تعمیرکاران آی پی امداد بررسی و اشیا از آن خارج شوند.

6. خرابی هیدروستات لباسشویی

در ماشین لباسشویی پاکشوما، سطح آب درون دستگاه از طریق هیدرواستات اندازه‌گیری شده و براساس آن، فرمان ورود و خروج آب توسط برد صادر می‌شود. اگر این قطعه دچار اشکال شود، تخلیه‌ مناسب در زمان مقرر انجام نخواهد شد و آب در داخل دستگاه جمع خواهد شد.

خرابی هیدروستات لباسشویی

راه‌حل:

  • یکی از راه‌حل‌های ممکن برای مشکل خرابی هیدرواستات در ماشین لباسشویی پاکشوما، تعویض و یا تعمیر قطعه خراب شده است. برای این کار، بهتر است با مرکز تعمیرات پاکشوما تماس بگیرید تا تعمیرکار مجرب آی پی امداد قطعه خراب را تشخیص داده و تعمیر یا تعویض آن را انجام دهند.

7. گرفتگی شلنگ تخلیه

کانال تخلیه که وظیفه انتقال آب کثیف به بیرون را برعهده دارد، می‌تواند یکی دیگر از عوامل مهم جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما باشد.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل، نیاز است شلنگ تخلیه به‌صورت منظم بررسی و در صورت لزوم شستشو شود تا هر گونه گرفتگی در آن برطرف شود. همچنین، لازم است بررسی شود که آیا شلنگ دچار شکستگی نشده است؟ اگر مسیر عبور آب کثیف لباسشویی مسدود شده باشد، آب به داخل برگشت داده می‌شود.

8. گرفتگی چاه فاضلاب

یکی دیگر از علل جمع شدن آب در لباسشویی، گرفتگی و اشکال در چاه فاضلاب است. در صورتیکه شلنگ به‌درستی در داخل چاه قرار نگرفته باشد یا چاه به‌طور کامل پر شده و مسدود باشد، تخلیه آب با مشکل روبرو خواهد شد.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، نیاز است هر گونه گرفتگی در لوله فاضلاب را برطرف کرده و شلنگ را به‌درستی در داخل آن قرار دهید.

جهت رفع مشکل جمع شدن آب در لباسشویی پاکشوما با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد به علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما پرداختیم. با بررسی دلایل این پدیده، متوجه شدیم که تعمیر و تعویض قطعات باید به عهده کارشناسان متخصص قرار گیرد تا از پرداخت هزینه‌های اضافی غیرضروری جلوگیری شود. برای رفع مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما می‌توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد یک تیم متخصص است که در تعمیر و خدمات ماشین لباسشویی فعالیت می‌کند. متخصصین این مرکز می‌توانند به شما در رفع جمع شدن آب در ماشین لباسشویی کمک کنند. شما می‌توانید با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 یا با مراجعه به وبسایت آی پی امداد، خدمات آن‌ها را دریافت کنید و مشکل خود را به‌صورت حرفه‌ای و قابل اعتماد حل کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد