logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آبگیری نکردن از جمله مشکلات شایعی است که در ماشین لباسشویی پاکشوما وجود دارد. اگر شما نیز از این لباسشویی استفاده می‌کنید و در برخی مواقع برایتان جای سوال است که علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما چیست، مطالعه این مطلب از سایت آی پی امداد را از دست ندهید. چنانچه سوال خاصی دربارۀ مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی پاکشوما دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. اگر سوال خاصی در این زمینه دارید نیز با این مجموعه تماس گرفته و در صورت لزوم از کارشناسان تعمیر برای دریافت خدمات حضوری درخواست کمک کنید.

4 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی پاکشوما + راه حل

وقتی ماشین لباسشویی شما قادر به آبگیری نیست، یعنی مشکل رایجی در دستگاه وجود داشته و قطعات آن دچار نقص فنی شده‌اند. مواردی که نام می‌بریم، از جمله رایج‌ترین علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما محسوب می‌شود. این موارد عبارت‌اند از:

  1. اختلال در برق ورودی لباسشویی
  2. خرابی شیلنگ ورودی
  3. معیوب بودن تایمر و برد الکترونیکی
  4. خرابی هیدروستات لباسشویی

4 علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما + راه حل

در ادامه این مطلب هر کدام از دلایل نامبرده را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. البته ناگفته نماند که این راهکارها تنها در مواقع خاص کاربردی بوده و اگر مشکل از فرسودگی قطعات باشد، باید توسط تکنسین‌های متخصص مورد بررسی قرار گرفته و تعمیر شوند.

1. اختلال در برق ورودی لباسشویی

در برخی مواقع خاص، علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما به وجود مشکلاتی در نوسانات برق بستگی دارد. این مشکل به ویژه در ساعات اوج مصرف انرژی رخ می‌دهد. وقتی جریان برق به دستگاه لباسشویی نمی‌رسد، دستگاه قادر به آبگیری نبوده و عملکرد آن مختل می‌شود. قطع شدن جریان برق داخلی دستگاه نیز این مشکل را به همراه دارد.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکار برای رفع این مشکل استفاده از لباسشویی در ساعت‌هایی به غیر از اوج مصرف برق است. برای مثال شستن لباس در صبح بسیار مناسب است.
  • اگر در زمان مناسب از لباسشویی استفاده می‌کنید، اما همچنان مشکل جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما وجود دارد، حتماً از افراد متخصص برای عیب‌یابی دقیق و تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.
  • البته ممکن است مشکل از فشار آب نیز باشد. در هر صورت معاینه فنی دستگاه راهکار مناسبی برای رفع مشکلات آن است.

2. خرابی شیلنگ ورودی لباسشویی

در برخی شرایط مشکل آبگیری نکردن لباسشویی پاکشوما به شیلنگ ورودی آب مربوط است. ممکن است شیلنگ ورودی دچار پارگی شده یا حتی مسیر آن مسدود شده باشد. در شرایط مشابه با نشتی آب مواجه خواهید شد. توجه به علائم غیرطبیعی در عملکرد لباسشویی پاکشوما موجب پیشگیری از خرابی بیش از حد دستگاه می‌شود.

راه‌حل:

  • تعویض شیلنگ مسدود یا خراب لباسشویی ساده‌ترین راهکار ممکن برای رفع این مشکل است.

خرابی شیلنگ ورودی لباسشویی

3. معیوب بودن تایمر و برد الکترونیکی

از آنجایی که برد لباسشویی پاکشوما وظیفه برق رسانی را به عهده دارد، خرابی آن یکی از علت جمع نشدن آب در دستگاه محسوب می‌شود. در این شرایط لباسشویی قادر به آبگیری نخواهد بود. دقت داشته باشید که خرابی تایمر یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی پاکشوما موجب قطع ولتاژ برق شده و آب گیری را با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند.

راه‌حل:

معیوب بودن تایمر و برد الکترونیکی

4. خرابی هیدروستات لباسشویی

هیدروستات یکی از اصلی‌ترین قطعات در ماشین لباسشویی پاکشوما است که میزان آب ورودی به مخزن را مدیریت می‌کند. خرابی این قطعه بدون شک یکی از علل جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما محسوب می‌شود. با خراب شدن و اختلال در هیدروستات دیگر مشخص نیست که در دیگ لباسشویی چه مقدار آب وجود دارد. برای مثال ممکن است مقدار آب بیشتر از حد مجاز یا کمتر از آن باشد. در نتیجه فرآیند شست و شوی لباس به درستی انجام نمی‌شود.

راه‌حل:

  • چنانچه متوجه بی‌نطمی در داخل مخزن لباسشویی شدید، فوراً با افراد متخصص تماس گرفته و برای عیب‌یابی اقدام کنید. چنانچه هیدروستات لباسشویی خراب شده باشد، با تعمیر یا تعویض این قطعه مشکل حل می‌شود.

خرابی هیدروستات لباسشویی

جهت رفع مشکل جمع نشدن آب در لباسشویی پاکشوما با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد علت جمع نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما را مورد بررسی قرار دادیم. حال می‌دانید که علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی از چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد. چنانچه مشکل لباسشویی شما با راهکارهای عنوان شده رفع نشد با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید. از بایت تعویض قطعات نیز جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا تعمیرکاران این مرکز از قطعات اصل و اورجینال به این منظور استفاده می‌کنند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سجاد نیک جنگ 15 اسفند 1402

    لباسشویی پاکشوما از 40 دقیقه مونده به پایان، بدون آبکشی خشک میکند.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 اسفند 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به شیر برقی، هیدروستات یا برد الکترونیکی لباسشویی باشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد