logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا شما هم این تجربه را داشته‌اید که دیگ لباسشویی پاکشوما در حین شست‌و‌شو و راه‌اندازی نچرخیده باشد؟ اگر تا‌به‌حال با این مشکل روبه‌رو نشده‌اید و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما را نمی‌دانید، در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی این نکات بپردازیم و شما را با راه‌حل‌های ممکن برای رفع این مشکل آشنا سازیم. زمانیکه لباسشویی را به برق متصل کرده و می‌خواهید طبق برنامه انتخاب شده، دستگاه را راه‌اندازی کنید، ممکن است متوجه شوید که دیگ چرخشی ندارد و یا به کندی شروع به چرخش می‌کند، در حالیکه آبگیری انجام شده است.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث این ناهماهنگی در عملکرد دیگ لباسشویی پاکشوما شود که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در نظر داشته باشید که این مشکل ممکن است به‌طور اتفاقی و در هر زمانی برای لباسشویی پیش آید. بنابراین، در صورتی که شما نیز سوالی درباره نچرخیدن دیگ  لباسشویی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را ارائه دهند.

6 علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما

چندین علت می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما شود، این شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ایراد در درب لباسشویی
  2. خرابی برد الکترونیکی
  3. خرابی در موتور محرک
  4. بار بیش‌از‌اندازه در لباسشویی
  5. ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی
  6. مشکل در دیگ و قطعات مربوط به آن

6 علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما

چرا دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما نمی چرخد؟

در ادامه، ما به دلیل وقوع این مشکل و راه‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم.

1. ایراد در درب لباسشویی

مشکل چفت نشدن درب و عدم بسته شدن کامل آن در لباسشویی پاکشوما می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ شود. درب لباسشویی دارای قطعات مکانیکی و الکترونیکی می‌باشد. اگر هریک از این قطعات خراب یا معیوب شوند، درب دیگر به‌درستی بسته نمی‌شود و در نهایت دیگ لباسشویی نمی‌چرخد. میکروسوئیچ درب، در صورت عدم دریافت فرمانی از برد الکتریکی، غیرفعال می‌شود. غیرفعال شدن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی می‌تواند علت نچرخیدن دیگ باشد.

ایراد در درب لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، تمامی قطعات مربوط به قفل درب و سوئیچ باید بررسی و بازبینی شوند.

2. خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی دستوراتی را صادر می‌کند که توسط سنسورها به اجزای مختلف دستگاه منتقل می‌شود. در صورت خرابی این برد، دستوری صادر نمی‌شود و لباسشویی قادر به شست‌وشو نمی‌باشد و دیگ لباسشویی نمی‌چرخد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل، می‌توانید دستگاه را یک بار ریست کنید. روش‌های مختلفی برای ریست کردن لباسشویی پاکشوما وجود دارد. اگر دستگاه دارای دکمه ریست است، می‌توانید برای مدتی آن را فشار داده و ریست لباسشویی پاکشوما را انجام دهید.
  • در صورتی که دکمه ریست در لباسشویی پاکشوما وجود ندارد، می‌توانید دستگاه را از برق جدا کنید و برای 30 ثانیه تا 1 دقیقه صبر کرده و سپس آن را مجدد به برق وصل کنید. سپس دکمه استارت را فشار داده تا از ریست شدن و صحیح کار کردن لباسشویی اطمینان حاصل شود.
  • در صورتیکه خرابی یا عیب در برد وجود داشته باشد، تعمیر برد لباسشویی پاکشوما باید توسط تکنسین‌های متخصص آی پی امداد انجام شود.

3. خرابی در موتور محرک

موتور لباسشویی پاکشوما یکی از اجزای حیاتی است که در صورت بروز خرابی، موجب می‌شود دستگاه به‌درستی کار نکند و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما احتمال دارد مربوط به مشکل در موتور باشد.

خرابی در موتور محرک ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • در صورتی که موتور نیم‌سوز یا آسیب دیده باشد، باید تعمیر یا تعویض شود. دیگ لباسشویی از طریق کلاچ، میله‌ها و چرخ‌دنده‌ها حرکت درام را انجام می‌دهد. عملکرد کلاچ، سرعت دیگ را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.
  • اگر کلاچ فرسوده شده و یا قطعات دیگر مرتبط با آن خراب شده باشند، لباسشویی به‌درستی عمل نمی‌کند و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما باید در این قسمت‌ها جستجو شود.
  • توجه کنید که تعویض یا تعمیر موتور لباسشویی یک کار تخصصی است و باید توسط تعمیرکاران ماهر انجام شود.

4. بار بیش‌از‌اندازه در لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما احتمالا به‌دلیل بار اضافه در سبد لباسشویی است. اگر لباس، حوله یا ملحفه و سایر البسه را بیش‌از‌حد ظرفیت ماشین لباسشویی پاکشوما در آن قرار دهید و توجهی به توزیع متوازن این بار نداشته باشید، ممکن است دیگ لباسشویی به‌طور کامل یا به‌صورت کند چرخش پیدا کند. این موضوع می‌تواند باعث آسیب به موتور و قطعات دیگر دستگاه شود. حوله یا پتو‌های سنگین، پس از خیس شدن وزن بیشتری پیدا می‌کنند که می‌تواند باعث کندی چرخش دیگ شوند و دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما می‌تواند به‌دلیل این بار اضافه در دستگاه باشد.

راه‌حل:

  • بر روی دستگاه، ظرفیت ماشین لباسشویی مشخص شده است. اگر در هنگام شستشوی لباس‌ها، فضای بالای آبکش را خالی بگذارید، چرخش دیگ آسان‌تر خواهد بود.

5. ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی

دلایل دیگری نیز می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما شود. یکی از این دلایل، خرابی یا ایراد در پمپ تخلیه است. اگر پمپ مسدود شده و جسمی در آن گیر کرده یا پروانه آن صدمه دیده یا شکسته باشد، آب کثیف پس از شست‌وشو تخلیه نمی‌شود و دیگ به مرحله بعدی نمی‌رود تا شست‌وشو انجام شود. به‌عبارت دیگر، دیگ چرخش ندارد. علت دیگر می‌تواند بسته بودن مسیر شلنگ تخلیه لباسشویی به فاضلاب باشد یا فیلتر لباسشویی نیز به‌دلیل کرک یا تکه لباس مسدود شده باشد.

ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر پمپ تخلیه نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، باید این عیب‌یابی توسط کارشناسان آی پی امداد انجام شود.
  • برای تشخیص خرابی در پمپ تخلیه یا سایر قطعات، با آن‌ها تماس بگیرید تا کارشناسان به شما در عیب‌یابی، تشخیص و در صورت لزوم تعمیر و تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی در محل کمک کنند.

6. مشکل در دیگ و قطعات مربوط به آن

در صورت خرابی یا نقص در برخی قطعات، دیگ لباسشویی قادر به چرخش نمی‌باشد.

راه‌حل:

  • اگر تسمه‌های لباسشویی به‌درستی بر روی شفت و پولی‌ها نچرخند یا به‌طور طبیعی فرسوده شده یا پاره شده باشند، این می‌تواند دلیلی بر عدم چرخش دیگ لباسشویی پاکشوما باشد. بنابراین، باید این قطعات مورد بررسی قرار گیرند تا از سالم بودن شفت، پولی‌ها و تسمه و سایر قطعات اطمینان حاصل شود.
  • احتمالا علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما به‌دلیل شکست یا فرسودگی بلبرینگ‌ها باشد. بلبرینگ‌ها مسئول اتصال موتور درایو لباسشویی به سبد می‌باشند. در صورتی‌که خرابی هر یک از این قطعات باعث عدم چرخش دیگ گردد، باید با یک تکنسین آی پی امداد مشورت کنید تا مشکل را عیب‌یابی کنند و در صورت نیاز تعمیرات لازم انجام شود.

جهت تعمیر مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما با کجا تماس بگیریم؟

به یاد داشته باشید که نگهداری و تعمیرات منظم، کلید بهره‌وری بالا و طول عمر دراز دیگ لباسشویی پاکشوماست. با انجام بازرسی‌های دوره‌ای و تعمیرات به موقع، می‌توانید از این امکانات خانگی با کیفیت بالا بهره‌مند شوید و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید. برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ  لباسشویی پاکشوما، می‌توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد یک تیم متخصص است که در خدمات تعمیر ماشین لباسشویی فعالیت می‌کند. این تیم توانایی تشخیص و رفع مشکلات فنی را داراست و با استفاده از تجهیزات و دانش فنی خود، می‌توانند به شما در رفع این مشکل کمک کنند. شما می‌توانید با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 یا با مراجعه به وبسایت آی پی امداد، خدمات تعمیرات دریافت کنید و مشکل خود را به‌صورت حرفه‌ای و قابل اعتماد حل کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد