logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی پاکشوما

تعمیر برد لباسشویی پاکشوما
تعمیر برد لباسشویی پاکشوما
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی پاکشوما به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برد الکترونیکی لباسشویی پاکشوما یک قطعه بسیار مهم در ماشین لباسشویی است که در صورت خراب شدن آن عملکرد ماشین لباسشویی دچار اختلال خواهد شد. ماشین لباسشویی پاکشوما هم مانند سایر لوازم برقی دارای برد الکترونیکی است که پیام‌ هایی مانند روشن و خاموش شدن و نوع شست و شو را به سایر قطعات ارسال می کند. با خرابی برد لباسشویی پاکشوما، عملکرد دستگاه دچار مشکل خواهد شد. در این مقاله از آی پی امداد در مورد تعمیر برد لباسشویی پاکشوما صحبت خواهیم کرد. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیر برد لباسشویی پاکشوما مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی پاکشوما با کجا تماس بگیریم؟

برای تعمیر و تعویض برد الکترونیکی ماشین لباسشویی پاکشوما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت از آی پی امداد مرکز تعمیرات برد ماشین لباسشویی پاکشوما درخواست اعزام کارشناس در محل داشته باشید. تمام نیروهای آی پی امداد افراد مجرب و متخصص در حوزه تعمیرات ماشین لباسشویی هستند که با بهره گرفتن از جدیدترین دانش روز دنیا، در سریع ترین زمان ممکن مشکلات ماشین لباسشویی شما را عیب یابی خواهند کرد.

آی پی امداد تعمیرگاه مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، کرج، فردیس، اندیشه، شهر قدس، شهریار، اندیشه، پردیس، لواسانات، دماوند، رودهن، بومهن و … است که با نیم قرن تجربه در تعمیرات و شبکه‌ای بزرگ از تعمیرکاران متخصص آماده است تا تا بهترین و ارزان‌ترین خدمات تعمیرات لوازم خانگی را به مشتریان خود ارائه دهد.

آیا تعمیر برد لباسشویی پاکشوما در محل انجام می شود؟

بله، تکنسین در محل حضور پیدا میکند و بعد از عیب یابی در صورتی که خرابی از برد الکترونیکی باشد، برد را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و سپس بعد از 1 الی 3 روز کاری برد صحیح و سالم تحویل مشتری داده می شود.

مراحل تعمیر برد لباسشویی پاکشوما

قبل از اینکه اقدام به تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی پاکشوما کنید، توجه داشته باشید، باید در تمام مراحل دقت لازم را داشته باشید و طبق دستورالعمل ها تعمیرات را انجام دهید تا از ایجاد هرگونه مشکل جدی تر جلوگیری کنید. از طرف دیگر باید تمام نکات ایمنی را در نظر بگیرید تا از آسیب جانی جلوگیری کنید.

  • قطع اتصالات برق: در اولین مرحله از تعمیرات برد الکترونیکی لباسشویی پاکشوما باید دستگاه را خاموش کنید و دو شاخه آن را برق بیرون بکشید. دقت داشته باشید که اتصالات برق دستگاه را قطع کنید. در غیر این صورت ممکن است که در حین تعمیر به دستگاه آسیب وارد شود.
  • خارج کردن کنترل پنل: در این مرحله باید کنترل پنل را خارج کنیم تا به برد دسترسی داشته باشیم. برای بررسی دقیق تر بهتر است که با استفاده از تمیزکننده های مخصوص کنترل پنل را از آلودگی ها تمیز کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد اسیدی قوی برای تمیز کردن کنترل پنل استفاده نکنید؛ زیرا به آن آسیب جدی وارد خواهید کرد.

مراحل تعمیر برد ماشین لباسشویی پاکشوما

عیب یابی برد لباسشویی پاکشوما

برای تعمیرات برد لباسشویی پاکشوما ابتدا باید بررسی کنیم که چه مشکلی پیش آمده است. مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  • بررسی خازن های برد الکترونیکی: از آنجایی که خازن‌ و فیوزها جز قطعات الکتریکی مهم در برد الکترونیکی محسوب می شوند، باید ابتدا از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید. هرگونه نوسان در برق باعث اتصالی در خازن یا فیوزها می‌شود که نتیجه آن سوختن برد است. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین علائم خازن سوخته، قفل نشدن درب لباسشویی است که در نتیجه دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.
  • خازن ها باید به صورت کامل صاف و صیقلی باشند. در صورت مشاهده هرگونه تا خوردگی یا تغییر در شکل ظاهری آن ها، باید اقدام به تعویض آن ها بکنید. در بیشتر مواقع با تعویض خازن، مشکل برد حل می شود.
  • بررسی میکروسوئیچ‌ های برد الکترونیکی: یکی دیگر از مراحل مهم تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی پاکشوما، بررسی میکروسوئیچ ها است. میکروسوئیچ در واقع کلیدی است که با فشار، حرکت و یا ضربه فیزیکی تحریک می شود که عمل قطع و وصل جریان الکتریکی مدار را بر عهده دارد.
  • میکروسوئیچ ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند رفتن آب داخل دستگاه یا سولفاته شدن از کار بیافتند که در این صورت جهت تعمیرات برد لباسشویی پاکشوما باید نسبت به  رفع خرابی میکروسوئیچ اقدام کرد.
  • برای اطمینان از سلامت میکروسوئیچ شما باید از یک اهم امتر استفاده کنید. در شرایط قطعی، میکروسوئیچ ها نباید دارای اهم باشند، اما در حالتی که برد ماشین لباسشویی روشن است، باید صدای بوق اهم سنج را بشنوید. اگر هنگام سوئیچ کردن هیج صدایی از اهم متر نمی شنوید، به معنای خرابی میکروسوئیچ است. در این صورت میکروسوئیچ قابل تعمیر نبوده و باید تعویض شود.

اگر آی سی برد لباسشویی پاکشوما بسوزد قابل تعمیر است؟

یکی از دلایل خرابی برد لباسشویی پاکشوما می تواند سوختن آی سی باشد. آی سی پروگرام مهم ترین قطعه در برد الکترونیکی است. در واقع وظیفه تقسیط وظایف بین قطعات بر عهده آی سی است. در اغلب موارد آی سی قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد. تنها در برخی موارد که مشکل به وجود آمده یک ایراد جزیی باشد، مانند شل شدن لحیم پایه هایی که به برد وصل است. اما توجه داشته باشید که در صورت ایجاد هرگونه اختلال در آی سی پروگرام ایجاد شود، باید تعویض شود. آن هم مشروط بر اینکه خود نمایندگی دارای آی سی باشد.

تعمیر آی سی برد ماشین لباسشویی

نقشه برد ماشین لباسشویی پاکشوما را از کجا پیدا کنیم؟

برای تعمیر برد الکترونیکی نیاز به در دست داشتن نقشه برد لباسشویی پاکشوما است. شما می توانید از مرکز تعمیر برد لباسشویی پاکشوما این نقشه را دریافت کنید. البته تحلیل نقشه ممکن است برای شما کمی دشوار باشد و در صورت نداشتن اطلاعات کافی بهتر است که تعمیرات برد لباسشویی پاکشوما را به افراد متخصص بسپارید.

هزینه تعمیرات برد لباسشویی  پاکشوما چقدر است؟

هزنه تعمیر برد لباسشویی پاکشوما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای تخمین هزینه تعمیرد برد لباسشویی باید بررسی شود تا فهمید کدام قطعه از برد مشکل دارد که نیاز به تعویض آن قطعه است یا با تعمیر مشکل حل می شود.

آیا تعویض برد لباسشویی پاکشوما در آی پی امداد انجام می شود؟

بله. در صورتی که برد شما قابل تعمیر نباشد و نیاز به تعویض داشته باشد می توانید با آی پی امداد تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناس به محل شما اعزام شود و تعویض برد انجام شود. نمایندگی مجاز تعمیرات آی پی امداد انواع خدمات تعمیرات لباسشویی پاکشوما را در محل و طی کوتاه ترین زمان به شما ارائه می نماید.

7 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجتبی 23 مهر 1402

    سلام برد ماشین لباسشویی پاکشوما هفت کیلویی مدل 8050fh میخواستم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مهر 1402

      درود، با شماره 02158941 تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • راضیه 11 شهریور 1402

    عرض سلام و وقت بخیر دارم ،ماشین لباسشویی ۸ کیلویی پاکشوما دارم ، دو سه بار دیدم که حین شستشو ارور E10 میده و شستشو دیگه انجام نمیشه ،میخواستم علتش رو بدونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 شهریور 1402

      درود، شیر برقی، شلنگ ورودی آب و فیلتر کف را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
      • مصطفی 16 شهریور 1402

        سلام وعرض ادب یه لباسشویی دارم که به عنوان بوش خریدم و الان که خراب شده، همه میگن بوش نیست و پاکشوماست. بردش خرابه و میگن تعمیر نمیشه، چکار باید بکنم بنظرتون؟ مدلشم wfd_ 8012 wfac هست تورو خدا کمکم کنید که تو این اوضاع بد اقتصادی فقط همینو کم داشتم

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 16 شهریور 1402

          درود، برای عیب یابی برد لباسشویی خود می توانید با شماره 02158941 تماس بگیرید تا در صورت امکان برای شما تعمیر شود.

          پاسخ دادن
  • صفات اله غفوری 20 آبان 1401

    بسیار خوب خوب بود متشکرم

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد