logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی
آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر با ساختار موتور های الکتریکی آشنایی کامل داشته باشید، می دانید که یکی از اصلی ترین اجزای آن ها، ذغال می باشد. ذغال استفاده شده در ساخت موتور ماشین لباسشویی، می تواند به درستی حرارت را هدایت کند. اما پس از مدتی استفاده از دستگاه ماشین لباسشویی، ذغال کارایی خود را از دست داده و باید اقدامات لازم را در جهت تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی انجام دهید. آی پی امداد در این مطلب به شما آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی به شما داده است تا بتوانید به راحتی این کار را در خانه انجام دهید. اما توجه داشته باشید که اگر مهارت کافی را در این زمینه نداشته باشید، امکان آسیب رسیدن به سایر بخش های سالم دستگاه ماشین لباسشویی وجود خواهد داشت.

کاربران گرامی؛ چنانچه قصد تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی را دارید اما اشراف کافی در انجام این امر را ندارید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با تعمیرکاران مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی، به طور کلی شامل آموزه هایی در جهت این کار برای افرادی است که اطلاعات کافی ندارند. اما برای ایمنی بیش تر به شما توصیه می کنیم که برای تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی، از یک تکنسین و تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. در این صورت می توانید با خیال آسوده از دستگاه ماشین لباسشویی خود استفاده نمایید.

دلیل استفاده از ذغال در ساختار موتور لباسشویی

ذغال دارای ویژگی های منحصر به فردی است که این امکان را به ما می دهد تا در داخل موتورها مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع تمامی این ویژگی ها مربوط به گرافیت موجود در ساختار ذغال است. ذغال با داشتن هدایت الکتریکی بالایی که دارد، می تواند هر گونه گرمای به وجود آمده نا خواسته‌ را در داخل موتور، به خود جذب کرده و به محل مورد نظر منتقل نماید. همچنین دارای هدایت حرارتی بالایی بوده و به دلیل سبک بودن و ضریب اصطکاک پایین، به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در ساختار داخل موتور به شمار می آید.

نحوه قرار گیری ذغال در داخل موتور ماشین لباسشویی

در صورتی که با موتور های الکتریکی آشنایی داشته باشید، موتور القایی را می شناسید. موتور های القایی جزو اولین دسته های موتور استفاده شده قرار دارند و در ساختار این نوع موتور ها نیز ذغال مورد استفاده  قرار می گرفت. محل قرار گیری ذغال در موتور ماشین لباسشویی، به صورت کشویی در ساختار موتور قرار گرفته اند.

عیب یابی ذغال موتور ماشین لباسشویی

بهتر است پیش از این که شروع به تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی کنید، حتما آن را عیب یابی کنید. تا از آسیب دیدن و تمام شدن ذغال اطمینان خاطر کسب کنید. توجه داشته باشید که برای عیب یابی ذغال موتور ماشین لباسشویی، باید ابتدا محل قرار گیری موتور را در ماشین لباسشویی پیدا کنید و سپس با نگاهی گذرا متوجه خواهید شد که ذغال با مشکل مواجه شده است یا خیر.

بررسی کموتاتور در جهت تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

بر روی آرمیچر موتور ماشین لباسشویی قطعه ای با نام کموتاتور وجود دارد. این قطعه از جنس مس ساخته شده و با ذغال داخل موتور ماشین لباسشویی در تماس می باشد. امکان دارد که کموتاتور آسیب دیده باشد و اتصال درستی با ذغال موتور ماشین لباسشویی برقرار نکرده باشد. یا امکان دارد که بر روی سطح‌ رسانای کموتاتور مقداری جرم جمع شده باشد و اتصال بین آن دو یعنی کموتاتور و ذغال از بین رفته باشد. بهتر است کموتاتور را تمیز کنید و در صورتی که اتصال بین این ها بر قرار نشد، بهتر است هر چه زود تر در جهت تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی اقدام نمایید.

چگونه ذغال کربن موتور لباسشویی را تعویض کنیم

نکات ایمنی در زمان تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

بهتر است پیش از این که شروع به تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی کنید، نکات ایمنی را در این زمینه رعایت کنید.

  • به شما توصیه می کنیم که پیش از هر کاری، اتصال دو شاخه و سیم برق دستگاه ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.
  • حتما دکمه های ماشین لباسشویی را فشار دهید تا مطمئن شوید که جریان برق در ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد.

دسترسی راحت تر به موتور ماشین لباسشویی برای تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

موتور لباسشویی توسط پوشش هایی، در ساختار ماشین لباسشویی محافظت می شود. به همین خاطر می توانید از طریق مراحل زیر اقدامات لازم را در جهت دسترسی راحت تر به موتور ماشین لباسشویی انجام دهید:

  • درب دستگاه ماشین لباسشویی را باز کنید.
  • برای این کار باید قاب پشتی ماشین لباسشویی را باز نمایید.
  • در صورتی که موتور داخل محفظه ای قرار داشت.
  • محفظه را به آرامی باز کنید.
  • حال می توانید دسترسی راحت تری به موتور در جهت تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی داشته باشید.

خارج کردن ذغال قدیمی برای تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

باید در این مرحله، قصد آموزش خارج کردن ذغال قدیمی در ماشین لباسشویی را داریم. توجه داشته باشید که برای این کار می توانید از طریق مراحل زیر اقدامات لازم را انجام دهید:

  • ذغال با چند پیچ در موتور نگه داشته شده است.
  • امکان دارد که به دور ذغال یک پوشش باشد.
  • باید به آرامی پیچ ها را باز کنید.
  • سپس ذغال را از جای خود دربیاورید.
  • در صورتی که دور ذغال محفظه ای را مشاهده کردید، به آرامی محفظه را باز کنید.
  • سپس ذغال قدیمی و آسیب دیده را از جای خود دربیاورید.

تمیز کردن کموتاتور برای تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

بهتر است در این مرحله، برای جلوگیری از خاموش شدن لباسشویی حین کار، کموتاتور را نیز تمیز کنید. شما می توانید برای این کار از مراحل زیر کمک بگیرید.

  • این قطعه از جنس مس ساخته شده است.
  • بهتر است قبل از نصب ذغال، کموتاتور را تمیز کنید.
  • شما می توانید برای جرم زدایی از کموتاتور از یک قلمو استفاده کنید.

نحوه نصب ذغال جدید در موتور ماشین لباسشویی

حال که کموتاتور را تمیز کرده اید و ذغال قدیمی را از جای خود درآوریده اید، بهتر است ذغال نو را در جای خود قرار دهید. در ادامه مراحل انجام این کار را به صورت تخصصی برای شما آورده ایم:

  • ذغال نو و جدید را در محل ذغال قدیمی قرار دهید.
  • احتمال دارد که زاییده ای فلزی در جهت نگه داشتن ذغال بر روی آن تعبیه شده باشد.
  • توجه کنید که ذغال را در محل درست و مناسب خود قرار دهید.
  • حال پیچ های آن را ببندید.
  • توجه داشته باشید تا این کار را با دقت انجام دهید.
  • از پیچاندن زیاد پیچ ها اجتناب کنید.
  • سپس پوشش موتور را در جای خود قرار دهید.
  • حال درب ماشین لباسشویی را در محل اصلی خود قرار دهید.
  • اکنون تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی به اتمام رسیده است.

نتیجه گیری از آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

همان طور که تا به این جای مطلب همراه ما بودید، کلیه مراحل تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی را به صورت کامل برای شما شرح دادیم. توجه داشته باشید که اگر در انجام هر یک از مراحل گفته شده احساس ضعف می کنید، می توانید انجام آن را به تعمیرکاران مراکز تعمیر و عیب یابی آی پی امداد بسپارید. همین طور برای انجام تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی، نیاز به تجربه کافی خواهید داشت. در غیر این صورت می تواند منجر به عدم عملکرد صحیح دستگاه ماشین لباسشویی شود. در صورت نیاز می توانید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید و هر چه زود تر جهت تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی اقدام نمایید.

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • Mohammad 03 اردیبهشت 1401

    سلام. من دنبال زغال کربن ماشین لباس شویی فریجد ایر مدل زیر هستم آیا شما این زغال رو دارین؟ Mode FWT449GFS0 Serial # XC83924403

    پاسخ دادن
  • فاطمه 05 آذر 1400

    لباسشویی دوو از پایین سمت جاپودری اب میاد به نظرتون مشکل کجاست

    پاسخ دادن
    • یوسف ویسی 20 دی 1402

      احتمال جا پودری گیر دارد کیپ باشد

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد