logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر تجربه استفاده از ماشین لباسشویی پاکشوما را داشته باشید، حتماً با مشکلاتی نظیر خشک نکردن خشک کن آن مواجه شده‌اید. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما خواهیم گفت. اگر سوال خاصی دربارۀ این مشکل دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. اگر مشکل لباسشویی شما جدی است و برای عیب‌یابی آن مشکل دارید، با مرکز آی پی امداد تماس گرفته و از کارشناسان آن درخواست کمک کنید. چنانچه قطعاتی از خشک کن لباسشویی خراب شده باشند، با تعمیر یا تعویض مشکل رفع می‌شود.

6 علت خشک نکردن ماشین لباسشویی پاکشوما + راه‌حل

وقتی ماشین لباسشویی قادر به خشک کردن لباس‌ها نیست، یعنی قطعات آن دچار اختلال شده و وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند. در نتیجه بررسی مشکل پیش آمده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این بخش 6 علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما را برایتان نام می‌بریم. به احتمال زیاد علت خشک نکردن ماشین لباسشویی پاکشوما شما نیز به این موارد مرتبط است.

  1. تمام شدن زغال موتور لباسشویی
  2. سوختن سیم پیچ یا وجود اختلال در اتصالات لباسشویی
  3. خراب شدن بلبرینگ موتور
  4. خرابی پمپ تخلیه لباسشویی
  5. معیوب بودن فیلتر تخلیه
  6. مسدود شدن شیلنگ تخلیه

6 علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما + راه‌حل

در ادامه هر کدام از دلیال کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما را به صورت مفصل بررسی کرده و راهکاری برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. دقت داشته باشید که در برخی شرایط خاص، مشکل خشک کن لباسشویی جدی بوده و نیازمند بررسی دقیق و اصولی است. در مواقع مشابه حتماً از نمایندگی برند پاکشوما یا تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

1. تمام شدن زغال موتور لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین علل کار نکردن خشک کن در ماشین لباسشویی پاکشوما به تمام شدن زغال موتور آن مربوط است. در شرایط مشابه با علائم و نشانه‌هایی مواجه خواهید شد. در ادامه این نشانه‌ها را شرح می‌دهیم. موارد زیر از جمله شایع‌تریم علائم به اتمام رسیدن زغال موتور ماشین لباسشویی پاکشوما محسوب می‌شوند:

  • خیس ماندن لباس‌ها
  • تولید سر و صدای زیاد
  • استشمام بوی سوختگی از موتور
  • اختلال در شستشو

 تمام شدن زغال موتور لباسشویی

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم به محض مشاهده هر کدام از نشانه‌های نامبرده با متخصصین آی پی امداد یا نمایندگی تعمیرات پاکشوما تماس بگیرید.
  • با شارژ زغال موتور مشکل نامبرده رفع می‌شود. به این منظور باید از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

2. سوختن سیم پیچ یا وجود اختلال در اتصالات لباسشویی

برخی مواقع مشکل خشک نکردن به نبود برق و وجود اختلال در سیم پیچ دستگاه مربوط است. در برخی مواقع ممکن است سیم قطعات داخلی دستگاه قطع شده باشد. در این شرایط باید اتصالات دستگاه مورد بررسی قرار گیرند.

سوختن سیم پیچ یا وجود اختلال در اتصالات لباسشویی

راه‌حل:

  • کمک گرفتن از افراد متخصص به شما عزیزان کمک می‌کند که در اسرع وقت مشکل را شناسایی کرده و سریعاً برای رفع آنها اقدام کنید.

3. خراب شدن بلبرینگ موتور لباسشویی

یکی از مشکلات شایعی که در ماشین لباسشویی پاکشوما رخ می‌دهد، خرابی بلبرینگ‌ها است که این مسئله یکی از علت کار نکردن خشک کن لباسشویی پاکشوما نیز به شمار می‌رود. موارد زیر از جمله رایج‌ترین دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی محسوب می‌شوند:

  • استفاده بیش از حد توان دستگاه
  • قرار دادن لباس بیش از حد در دیگ
  • شستن پتو و لباس‌های ضخیم با لباسشویی
  • تراز نبودن لباسشویی
  • بی‌توجهی به سرویس دوره‌ای

خراب شدن بلبرینگ موتور لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل در ابتدا باید بررسی کنید که با رعایت کدام یک از موارد بالا مشکل حل می‌شود. برای مثال اگر لباسشویی تراز نبود، آن را تراز کنید. به احتمال زیاد مشکل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما نیز حل می‌شود.
  • اگر مشکل حل نشد، یعنی اوضاع بلبرینگ‌ها خراب بوده و نیازمند بررسی و معاینه فنی دقیق است. به این منظور می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.

4. خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

از دیگر دلایل خشک نشدن لباس ها در لباسشویی پاکشوما می‌توان به نیم سوز شدن پمپ تخلیه اشاره کرد. استفاده مداوم از لباسشویی پاکشوما در ساعات اوج مصرف و وجود اضافه بار در مخزن آن منجر به خرابی پمپ تخلیه شده و در نهایت فرایند خشک کردن لباس‌ها را با مشکلات جدی همراه می‌کند.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • زمانی که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نیم سوز شده یا سوخته باشد، تعویض بهترین راه‌حل ممکن است.
  • برای جلوگیری از این قبیل مشکلات توصیه می‌کنیم سالانه یک بار برای سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی اقدام کنید تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

5. معیوب بودن فیلتر تخلیه لباسشویی

در اکثر مواقع جسم خارجی در فیلتر تخلیه گیر کرده و منجر به بروز مشکل خشک نکردن ماشین لباسشویی پاکشوما می‌شود. علت این مشکل به مسئله بی‌توجهی به جیب لباس‌ها و اکسسوری‌های خاص آنها است. برای مثال ممکن است گیره یا سکه‌ای درون جیبتان باشد یا سنجاق سینه‌تان فیلتر تخلیه را مسدود کرده و به آن آسیب جدی بزنند. در این صورت عمل تخلیه انجام نمی‌شود.

معیوب بودن فیلتر تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • کلیۀ قطعات در ماشین لباسشویی مشابه حلقه‌های زنجیر به هم وابسته و متصل هستند. در نتیجه معیوب بودن فیلتر لباسشویی موجب از کار افتادن این قطعه شده و تخلیه نشدن آب نیز مانع کار خشک کن می‌شود. برای حل این مشکل باید از افراد متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

6. مسدود شدن شلنگ تخلیه

از دیگر علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما می‌توان به مسدود شدن مسیر شلنگ تخلیه دستگاه اشاره کرد. دقت داشته باشید که همیشه مشکل از انسداد شلنگ نیست و ممکن است پارگی آن منجر به بروز این مشکل شود. وقتی مسیر شلنگ تخلیه مسدود می‌شود، فرآیند تخلیه با مشکل مواجه شده و آب داخل مخزن باقی می‌ماند. در نتیجه کاملاً طبیعی است که خشک کن قادر به کار کردن نباشد. دلایل متعددی منجر به مسدود شدن و پارگی شلنگ تخلیه می‌شوند و در این راستا می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  • برخورد اشیا تیز با شلنگ
  • قرار دادن لباسشویی در معرض نور و حرارت
  • ضربه خوردن

مسدود شدن شلنگ تخلیه

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل ممکن برای رفع این مشکل تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی است. شما می‌توانید متناسب با مدل ماشین لباسشویی پاکشوما شلنگ تخلیه خریداری کرده و به روی دستگاه نصب کنید.
  • چنانچه بعد از تعویض شلنگ مشکل حل نشد، از متخصصین آی پی امداد برای عیب‌یابی دقیق و اصولی کمک بگیرید.

برای رفع مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی پاکشوما با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه لباسشویی شما نیز هرازچندگاهی دچار این مشکل می‌شود، حتماً ایراد کار به یکی از موارد عنوان شده ارتباط دارد. چنانچه ترفندها و راهکارهای خانگی به روی لباسشویی شما جواب نداد با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست مشورت و راهنمایی کنید. اگر مشکل دستگاه شما جدی باشد، بدون شک تعمیر ماشین لباسشویی یا تعویض قطعات معیوب آن بهترین راهکار ممکن است. وقتی به کارشناسان آی پی امداد اطمینان می‌کنید از بابت تعویض و جایگزینی قطعات اصل و اورجینال نیز نگرانی نخواهید داشت؛ زیرا از قطعات اورجینال استفاده می‌کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد