logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

پاکشوما جزء آن دسته از برندهایی است که رضایت مشتریان را به خود جذب کرده و در حال حاضر افراد زیادی از لباسشویی پاکشوما استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد باشید، حتماً می‌دانید گاهی اوقات وجود اختلال در عملکرد لباسشویی کاملاً طبیعی است. ما در این مطلب از آی پی امداد دربارۀ علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما خواهیم گفت. اگر سوال خاصی دربارۀ مشکل دارید، در دیدگاه این مطلب یا در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. چنانچه مشکل لباسشویی پاکشوما شما جدی است و تمایل دارید در اسرع وقت مشکل را عیب‌یابی کنید، می‌توانید از تکنسین های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

7 علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما

دلایل متعددی منجر به عدم تخلیه آب لباسشویی پاکشوما می‌شوند. بهتر است در زمان وقوع این قبیل از مشکلات نسبت به علت مشکل آگاهی کامل داشته و متناسب با آن برای رفع مشکل اقدام کنید. موارد زیر از جمله اصلی‌ترین علت تخلیه نکردن آب لباسشویی محسوب می‌شوند:

  1. مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه
  2. مسدود شدن شیلنگ تخلیه
  3. خراب شدن پمپ تخلیه
  4. خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی
  5. خرابی سوئیچ درب لباسشویی
  6. استفاده نادرست از مواد شوینده در فرایند شستشوی لباس
  7. خراب شدن شیر برقی لباسشویی

7 علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما

چرا آب ماشین لباسشویی پاکشوما تخلیه نمی شود؟

در ادامه هر کدام از دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما را به صورت مفصل بررسی کرده و راهکاری برای رفع آن در اختیارتان می‌گذاریم. البته ناگفته نماند که در اکثر مواقع مشکلات لباسشویی پاکشوما جدی بوده و شخصاً قادر به رفع آنها نخواهید بود. در نتیجه در مواقع حساس کمک گرفتن از شخص متخصص ضرورت دارد.

1. مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه

پمپ تخلیه لباسشویی پاکشوما جزء مهم‌ترین قطعات دستگاه محسوب شده و عملکرد آن ارتباط نزدیکی با سای قطعات از جمله فیلتر پمپ تخلیه دارد. در ادامه خواهیم گفت که این قطعه چگونه منجر به مختل شدن عملکرد لباسشویی می‌شود. به منظور کاهش آسیب و صدمه به پمپ تخلیه آب، فیلتری در مقابل آن تعبیه شده است. اگر پمپ تخلیه با اشیائی مسدود شود، عملکرد تخلیه را دچار مشکل کرده و یکی از علل تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما محسوب می‌شود.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید فیلتر تخلیه را باز کرده و آن را تمیز کنید. بدون شک بررسی و تمیز کردن فیلتر لباسشویی برای افرادی که مهات‌های فنی ندارند، دشوار خواهد بود. در نتیجه اگر توانایی در این زمینه ندارید، از افراد متخصص کمک بگیرید. شما می‌توانید برای جلوگیری از مواجهه با این قبیل از مشکلات سالانه یک بار از خدمات سرویس دوره‌ای استفاده کنید. به این طریق دوام و ماندگاری لباسشویی شما نیز افزایش می‌یابد.

2. مسدود شدن شیلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه لباسشویی پاکشوما از قسمت پشت دستگاه به سینک تخلیه و فاضلاب متصل است. لازم به ذکر است که گرفتگی مسیر این شیلنگ یا فرسودگی آن قابل اجتناب نبوده و ممکن است به یکی از دلایل تخلیه نشدن آب تبدیل شود. مسدود شدن شیلنگ به گونه‌ای است که اشیائی مسیر شیلنگ را پر کرده و مانع تخلیه می‌شوند. به عنوان مثال اگر دستمال کاغذی در جیب لباس‌هایتان باشد، ممکن است به شیلنگ تخلیه راه یافته و به مرور زمان منجر به بروز این مشکل شوند. ناگفته نماند که خرابی و فرسودگی شیلنگ تخلیه در مدت زمان طولانی کاملاً طبیعی است.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه

راه‌حل:

  • خوشبختانه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی نیازمند مهارت و تخصص نبوده و شخصاً می‌توانید متناسب با مدل لباسشویی خود، شیلنگ تخلیه خریده و آن را تعویض کنید. چنانچه این اقدام را انجام دادید، اما همچنان آب تخلیه نشد، علت آن به سایر قطعات مرتبط بوده و باید توسط افراد متخصص بررسی شود.
  • در شرایط مشابه می‌توانید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی پاکشوما تماس بگیرید. شما می‌توانید از طریق سایت آی پی امداد نیز درخواست تعمیرکار خود را ثبت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن برای عیب‌یابی و رفع مشکل تخلیه لباسشویی پاکشوما چاره‌ای بیندیشید.

3. خراب شدن پمپ تخلیه

اگر دفترچه راهنمای استفاده از لباسشویی پاکشوما را مطالعه کرده باشید، حتماً به مورد خالی کردن جیب لباس‌ها و پرهیز از قرار دادن اجسام فلزی و تیز در دیگ برخورد کرده‌اید. جالب است بدانید که بی‌توجهی به این مورد ساده منجر به خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی پاکشوما می‌شود. وقتی اجسام تیزی مانند دسته کلید در جیب لباس شما وجود دارند یا لباس‌هایی که دارای گل سینه و سنجاق هستند را با لباسشویی پاکشوما می‌شویید، ممکن است این بخش از لباس جدا شده و با عبور از فیلتر تخلیه به پمپ رسیده و عملکرد آن را مختل کنند.

خراب شدن پمپ تخلیه

راه‌حل:

  • تشخیص اینکه پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی خراب شده است، تنها توسط متخصصین تعمیر امکان‌پذیر است. در نتیجه شخصاً با تعمیرکاران متخصص ارتباط گرفته و مشکل مربوطه را عنوان کنید. در صورتی که پمپ تخلیه سوخته و نیم‌سوز شده باشد، با تعویض یا تعمیر زودهنگام مشکل رفع می‌شود.

4. خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی

برد الکترونیکی و تایمر از اهمیت دوچندانی در این دستگاه، نسبت به پمپ تخلیه برخوردار بوده و مشابه مغز در بدن انسان است. در واقع تمامی فرمان‌های لباسشویی توسط این برد و تایمر مدیریت می‌شوند. دلایل متعددی منجر به خراب شدن برد لباسشویی پاکشوما می‌شود. در این راستا می‌توان به تراز نبودن دستگاه، ضربه خوردن به دستگاه، استفاده نادرست از لباسشویی، نوسانات شدید برق و سایر موارد دیگر اشاره کرد. خرابی برد یکی از شایع‌ترین علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما محسوب شده و باید در اسرع وقت پیگیری شود.

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی

راه‌حل:

  • برای بررسی عملکرد برد الکترونیکی باید از تعمیرکاران متبحر کمک بگیرید. در شرایط مشابه حتماً با متخصصین تعمیر تماس گرفته و علت مشکل را تشخیص داده و برای رفع آن اقدام کنید. به عنوان مثال ممکن است اتصالات برد یا یک خازن دچار مشکل شده باشد. در هر صورت با عیب‌یابی و تعمیر زودهنگام مشکل رفع می‌شود.

5. خرابی سوئیچ درب لباسشویی

میکروسوئیچی در درب لباسشویی پاکشوما قرار دارد که خرابی آن بر عملکرد کلی دستگاه تأثیر منفی می‌گذارد. به عنوان مثال دستگاه قادر به تخلیه آب نبوده یا درب آن باز و بسته نمی‌شود. وقتی سوئیچ درب لباسشویی پاکشوما خراب می‌شود، فرمان‌های برد الکتریکی به درستی ارسال نشده و دستگاه قادر به تشخیص این مسئله نیست که درب لباسشویی باز است یا بسته، در نتیجه عملکرد آن مختل می‌شود.

خرابی سوئیچ درب لباسشویی

راه‌حل:

  • تعمیر و تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی پاکشوما نیازمند مهارت و تخصص است. در نتیجه برای عیب‌یابی و رفع این مشکل از تعمیرکاران متبحر و دارای توانایی کامل تماس گرفته و تا زمان تعمیر از لباسشویی استفاده نکنید.

6. استفاده نادرست از مواد شوینده در فرایند شست‌وشوی لباس

از دیگر علل تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما می‌توان به استفاده از شوینده نامرغوب اشاره کرد. وقتی از پودر لباسشویی آب خورده و خیس برای شست‌وشوی لباس‌ها استفاده می‌کنید یا تاریخ انقضا شوینده گذشته است، فرایند تخلیه دچار مشکل می‌شود.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکار ممکن این است که شوینده مناسب و سازگار با لباسشویی پاکشوما انتخاب کنید.

7. خراب شدن شیر برقی لباسشویی

شیر الکترونیکی قطعه کوچکی است که در لباسشویی پاکشوما تعبیه شده و وظیفه آب‌رسانی به لباسشویی را به عهده دارد. خرابی این قطعه نیز عملکرد تخلیه را دشوار و حتی غیرممکن می‌کند. علت خرابی این شیر برقی کوچک به جرم و رسوب گرفتن آن، استفاده طولانی مدت و سایر موارد دیگر مرتبط است.

خراب شدن شیر برقی لباسشویی

راه‌حل:

  • بهتر است خرابی این قطعه را جدی گرفته و برای تعویض یا تعمیر شیر برقی لباسشویی اقدام کنید. اگر سالانه یک بار عملکرد لباسشویی پاکشوما را بررسی کنید با این قبیل از مشکلات احتمالی مواجه نشده و مشکلات جزئی را نیز می‌توانید رفع کنید.

برای تعمیر مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب برایتان دربارۀ علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما صحبت کردیم. چنانچه لباسشویی شما نیز دچار این قبیل از مشکلات شود، به خوبی قادر به تشخیص و عیب‌یابی آن خواهید بود. البته اگر مشکل لباسشویی پاکشوما شما جدی است، پیشنهاد ما برایتان کمک گرفتن از افراد متخصص در حوزۀ تعمیرات لباسشویی است. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تکنسین‌های تعمیر لباسشویی پاکشوما درخواست کمک کنید. ممکن است قطعه‌ای از لباسشویی پاکشوما شما معیوب شده و نیازمند تعمیر یا تعویض باشد. متخصصین آی پی امداد این مسئله را با تخصص خود تشخیص داده و آن را رفع می‌کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد