logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت چشمک زدن درجه یخچال دوو

علت چشمک زدن درجه یخچال دوو
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت چشمک زدن درجه یخچال دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر از یخچال دوو استفاده می‌کنید، حتماً بارها با حالت چشمک زدن درجه آن مواجه شده‌اید. ما در این مطلب از سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد، برایتان درباره علت چشمک زدن درجه یخچال دوو خواهیم گفت. اگر سوال خاصی درباره مشکل چشمک زدن درجه یخچال دوو دارید در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که در برخی مواقع خاص یخچال دوو نیازمند بررسی دقیق است. در شرایط مشابه می‌توانید با مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و از متخصصین این مرکز درخواست کمک کنید.

5 علت چشمک زدن درجه یخچال دوو

وقتی درجه یخچال دوو چشمک می‌زند، دلایل متعددی وجود دارد. بهتر است در این مواقع علت اصلی مسئله شناسایی شده و سپس برای رفع آن اقدام کنید. در اکثر اوقات علت چشمک زدن درجه یخچال دوو به موارد زیر مربوط است:

  1. تنظیم نبودن درجه دما
  2. بهم ریختن تنظیمات یخچال
  3. اختلال در یخ ساز و سنسور آن
  4. خرابی سیستم برفک زدایی و سنسورهای آن
  5. اختلال در فن یخچال

5 علت چشمک زدن درجه یخچال دوو

چرا درجه یخچال فریزر دوو چشمک می زند؟

در ادامه هر کدام از دلایل چشمک زدن درجه یخچال را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهیم. ناگفته نماند که برخی از مشکلات یخچال ساید و فریزر دوو تنها به واسطه کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه تعمیرات رفع شده و با راهکارهای ساده قابل حل نیستند. در نتیجه اگر مشکل یخچال دوو شما جدی است، حتماً با نمایندگی این برند یا تعمیرکاران متبحر مشورت کنید.

1. تنظیم نبودن درجه دما

مشکل چشمک زدن درجه یخچال دوو معمولاً در زمان نصب و راه‌اندازی آن رخ می‌دهد. فرقی نمی‌کند که مرتبه اول راه‌اندازی یخچال دوو است یا بعد از جابه‌جایی قصد نصب و راه‌اندازی یخچال را دارید. در هر صورت احتمال بروز این مشکل وجود دارد. در این شرایط تنظیمات دمای یخچال دوو دقیق نبوده و نیازمند بررسی دقیق است. خوشبختانه برای رفع این مشکل نیازمند تعمیرات نبوده و شخصاً قادر به رفع این مسئله خواهید بود.

تنظیم نبودن درجه دما

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل کافی است طبق نکات عنوان شده در دفترچه راهنمای یخچال دوو، آن را نصب و راه‌اندازی کنید. حتماً درجه دمایی یخچال را به روی عدد عنوان شده بگذارید. به احتمال زیاد علت چشمک زدن درجه یخچال دوو این نکته بوده و حل می‌شود.
  • اگر طبق موارد نحوه تنظیم دما یخچال عنوان شده در دفترچه راهنما پیش رفتید، اما درجه یخچال همچنان چشمک می‌زند، باید سایر قطعات را بررسی کرده و در صورت نیاز از افراد متخصص برای عیب‌یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

2. بهم ریختن تنظیمات یخچال

ممکن است تنظیمات دمایی یخچال دوو بهم ریخته و یخچال از حالت عادی خارج شده و در نتیجه درجه آن چشمک بزند. یکی از راهکارهای ساده‌ای که در زمان چشمک زدن درجه یخچال دوو می‌توان از آن استفاده کرد، 30 دقیقه کشیدن کابل یخچال از برق است. اگر درجه یخچال شما نیز دائماً چشمک می‌زند، به مدت نیم ساعت اتصال به برق آن را قطع کرده و مجدد یخچال را راه‌اندازی کنید. اگر بعد از این اقدام همچنان چراغ آن چشمک زد، یعنی تنظیمات یخچال کاملاً بهم ریخته است.

راه‌حل:

  • در این شرایط ریست کردن یخچال مشکل را حل می‌کند. اگر از یخچال ساید دوو استفاده می‌کنید، کافی است دکمه‌ها Freezer و Fridge را به مدت 3 الی 5 ثانیه نگه دارید.
  • برای راه‌اندازی مجدد نیز دکمه‌های گفته شده را به مدت 3 الی 4 ثانیه به صورت همزمان نگهداری کنید تا مشکل حل شود.

3. اختلال در یخ ساز و سنسور آن

سنسور یخساز از جمله قطعات کاربردی و مهم یخچال دوو محسوب می‌شوند. وجود اختلال در عملکرد این قطعات از جمله شایع‌ترین علت چشمک زدن درجه یخچال دوو محسوب می‌شوند. دلایل متعددی منجر به خرابی سنسور دمای یخ ساز یخچال دوو می‌شوند. در این راستا می‌توان به وجود نوسانات شدید برق، قطع شدن سیم‌کشی داخلی یخچال، اتصال کوتاه یخچال و مواردی مشابه آن اشاره کرد. در شرایط مشابه ممکن است دمای یخچال دوو به 58- پایین‌تر نیز برسد و این از خرابی سنسور یخساز خبر می‌دهد.

اختلال در یخ ساز و سنسور آن

راه‌حل:

  • خرابی سنسور یخ ساز جزء آن دسته از مشکلاتی است که شخصاً قادر به رفع آن نخواهید بود. در نتیجه اگر درجه یخچال چشمک زد و دمای کابین یخچال بیش از حد ممکن سرد یا گرم بود، با تکنسین‌های متخصص آی پی امداد جهت عیب‌یابی دقیق و رفع مشکل مربوطه تماس بگیرید.

4. خرابی سیستم برفک زدایی و سنسورهای آن

آیا از سالم بودن سیستم برفک زدای یخچال دوو خود مطمئن هستید؟ ممکن است سنسورهای برفک زدا دچار اختلال و خرابی شده باشند. جالب است بدانید که اتصال کوتاه شدن یخچال و نوسان شدید برق منجر به اختلال در سیستم دیفراست یخچال می‌شود. زمانی که درجه فریزر یخچال دوو کمتر از 57- و بیشتر از 150 درجه بود، یعنی مشکل جدی است.

خرابی سیستم برفک زدایی و سنسورهای آن

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل حتماً از محافظ برق برای یخچال دوو استفاده کنید. اگر یخچال فریزر شما متصل به محافظ است، اما همچنان مشکل چشمک زدن وجود دارد، مشکل یخچال را به کمک افراد متخصص عیب‌یابی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

5. اختلال در فن یخچال

جالب است بدانید که دیگر علل چشمک زدن درجه یخچال دوو، مسئله خرابی فن یخچال است. فن جزء آن دسته از قطعاتی است که عملکرد آن ارتباط نزدیکی با سایر قطعات دارد. خراب شدن فن باعث می‌شود که سایر قطعات یخچال از جمله سنسورها عملکرد درستی نداشته و در نتیجه درجه آن شروع به چشمک زدن کند.

اختلال در فن یخچال

راه‌حل:

  • اگر از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید، با معاینه فنی دقیق و تعویض فن مشکل یخچال رفع می‌شود. توصیه می‌کنیم سالانه یک بار از خدمات سرویس دوره‌ای استفاده کنید تا مشکلات احتمالی یخچال فریزر دوو شناسایی شده و قادر به رفع آن‌ها باشید.

برای رفع مشکل چشمک زدن درجه یخچال دوو با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد 5 مورد از رایج‌ترین دلایل بروز مشکل چشمک زدن درجه یخچال دوو را مورد بررسی قرار دادیم. حال اگر درجه یخچال شما چشمک بزند، به راحتی قادر به تشخیص مشکل احتمالی هستید. اگر برای رفع این مشکل و تعمیرات یخچال خود مهارت کافی ندارید، حتماً با متخصصین آی پی امداد مشورت کنید. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و در وهله اول ایرادات یخچال را به صورت تلفنی گزارش داده و در صورت نیاز از خدمات حضوری آی پی امداد بهره‌مند شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد