logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت ارور e8 لباسشویی دوو

علت ارور e8 لباسشویی دوو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت ارور e8 لباسشویی دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت ارور e8 لباسشویی دوو می‌ تواند بدلیل خرابی شیر برقی لباسشویی آاگ، مشکل در برد الکتریکی و مشکل در اتصالات داخلی لباسشویی و غیره باشد. در این مقاله از آی پی امداد به موضواعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به دلایل هشدار e8 لباسشویی دوو، نحوه عیب یابی ارور e8 لباسشویی دوو و طریقه رفع خطای e8 لباسشویی دوو اشاره کرد.

خلاصه ای از علل ارور e8 ماشین لباسشویی دوو

کاربران گرامی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علل خطای e8 ماشین لباسشویی دوو را مطرح کرده ایم.

علل ارور e8 ماشین لباسشویی دوو
  • عدم توازن لباس ها
  • وجود مشکل در اتصالات موتور
  • خرابی زغال موتور
  • مشکل در برد
طریقه عیب یابی ارور e8 ماشین لباسشویی دوو
  • نچرخیدن لباس‌ ها در ماشین لباسشویی هنگام روشن کردن از نشانه های مشکل در موتور است.
  • بروز مشکل در نحوه شستشوی لباس‌ ها از نشانه های مشکل در موتور ماشین لباسشویی دوو است.
  • خشک نشدن لباس‌ ها
نحوه برطرف کردن ارور e8 لباسشویی دوو
  • برای برطرف کردن این مشکل، در صورتی که موتور به صورت کامل از کار افتاده است، باید موتور را تعویض کرد.
  • برای تعویض موتور، ابتدا نکات ایمنی را رعایت فرمایید.
  • سپس لوازم مورد نیاز برای تعویض موتور لباسشویی را تهیه کنید.
  • پیدا کردن جایگاه موتور شستشوی قدیمی و برداشتن آن.
  • اتصالات موتور قبلی را خارج کرده و سپس مراحل نصب موتور جدید را طی کنید.

دلایل ارور e8 لباسشویی دوو

کد خطای e8 ماشین لباسشویی دوو به اصلی ترین قطعه در ماشین لباسشویی یعنی موتور دستگاه اشاره دارد. در ادامه به مهم ترین نکات که موجب بروز ارور e8 ماشین لباسشویی دوو می شود خواهیم پرداخت:

  1. علت خرابی موتور ماشین لباسشویی دوو و بروز ارور e8
  2. عدم توازن لباس ها از علت های ارور e8 ماشین لباسشویی دوو
  3. وجود مشکل در اتصالات موتور از علل ارور e8 لباسشویی دوو
  4. خرابی زغال موتور از دلایل ارور e8 ماشین لباسشویی دوو
  5. مشکل در برد از علت ارور e8 لباسشویی دوو

خرابی موتور علت بروز کد خطای e8 لباسشویی دوو

کاربران محترم آی پی امداد توجه داشته باشید که موتور لباسشویی قطعه مصرفی بوده و به مرور زمان خراب می شود و شاهد ارور e8 لباسشویی دوو خواهیم بود. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • اگر زغال دینام تمام شود، باید فوراً تعویض شود تا به موتور ماشین لباسشویی آسیب نرسد.
  • پر کردن مجرای فاضلاب با شستشوی لباس های زیاد باعث فشار به موتور ماشین لباسشویی در چرخه شستشوی می شود.
  • با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی از آن استفاده کنید. پس از پر کردن دیگ، مطمئن شوید که 1 اینچ از سقف فاصله دارید.
  • استفاده مکرر و روشن کردن ماشین لباسشویی باعث وارد شدن فشار به موتور می شود.
  • اگر دیگ نشتی داشته باشد و آب به موتور ماشین لباسشویی سرازیر شود به آن آسیب می رساند.
  • ولتاژ پایین و زیاد خشک کن یکی دیگر از دلایل آسیب به موتور است.

خرابی موتور علت بروز کد خطای e8 لباسشویی دوو

عدم توازن لباس ها از علت های ارور e8 ماشین لباسشویی دوو

قرار دادن نامتعادل لباس ها در داخل لباسشویی یکی از شایع ترین علل مشکلات موتور و کد خطای e8 ماشین لباسشویی دوو است که می تواند باعث صدای ماشین لباسشویی شود. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه به یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید بیش از ظرفیت لباس در داخل دستگاه قرار دهید. همچنین به یاد داشته باشید که لباس ها هنگام خیس شدن سنگین تر هستند و ممکن است هنگام شستن قدرت بیشتری نسبت به ظرفیت مصرف کنند. بهترین راه برای جلوگیری از اضافه بار ماشین لباسشویی این است که دیگ را تا 50 درصد پر کنید و از انداختن پتو خودداری کنید. قرار دادن لباس در یک دیگ نامتعادل می تواند باعث مشکلات دیگری شود.

وجود مشکل در اتصالات موتور از علل خطای e8 لباسشویی دوو

یکی دیگر از دلیل ارور e8 ماشین لباسشویی دوو، مشکل در اتصالات داخلی موتور است. موتور از قطعات مختلفی تشکیل شده است و همه آن ها باید از طریق سیم کشی داخلی به یکدیگر متصل شوند. هرگونه قطعی در اتصالات داخلی منجر به عملکرد نامطلوب موتور می شود و برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو باید از تعمیرکار کمک بگیرید. پیشنهاد می شود در صورت هرگونه مشکل از سوی اتصالات موتور، از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

خرابی زغال موتور از دلایل ارور e8 ماشین لباسشویی دوو

زغال نوعی رسانای حرارتی است که جریان الکتریکی را به کلکتور خورشیدی متصل می کند و پس از مدتی خاصیت خود را از دست می دهد و هر چند سال یک بار قسمت زغال اصلی دستگاه باید تعویض شود. بی توجهی به ماشین لباسشویی و همچنین استفاده نادرست از آن باعث آسیب به زغال موتور و در نتیجه کار نکردن آن می شود.

خرابی زغال موتور از دلایل ارور e8 ماشین لباسشویی دوو

یکی دیگر از اجزایی که خرابی آن به طور قابل توجهی بر عملکرد ماشین لباسشویی تأثیر می گذارد، زغال موتور است. این قطعه نوعی رسانای حرارتی است که به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد و هر چند سال یک بار باید با قطعه اصلی تعویض شود. البته این زغال عمر نسبتا زیادی دارد و به راحتی خراب نمی شود. رفع ارور E8 ماشین لباسشویی دوو به دلیل خرابی زغال نیاز به ابزار و دانش خاصی دارد.

مشکل در برد از علت های ارور e8 لباسشویی دوو

برد الکتریکی مدیریت ماشین لباسشویی دوو را بر عهده دارد. در واقع جایگاه برد در ماشین لباسشویی شبیه موقعیت مغز در بدن انسان است و این نشان دهنده اهمیت برد الکتریکی ماشین لباسشویی است. بنابراین برد ماشین لباسشویی باید بتواند با تمام قطعات داخلی مانند موتور و … ارتباط برقرار کند تا ماشین لباسشویی به درستی کار کند. در صورت آسیب دیدن برد دستگاه مشکلات زیادی مانند خشک نشدن لباس و … برای دستگاه به وجود می آید که تعمیر و یا تعویض برد دستگاه باید توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود.

مشکل در برد از علت های ارور e8 لباسشویی دوو

نحوه عیب یابی ارور e8 ماشین لباسشویی دوو

یکی از مهمترین اقداماتی که پس از دریافت خطای e8 ماشین لباسشویی دوو برای موتور ماشین لباسشویی باید انجام شود، بررسی آن برای اطمینان از سالم بودن موتور است. برای تست موتور باید موارد ذکر شده زیر را طی کنید:

  • در ابتدا یک منبع تغذیه را آماده کنید.
  • همانطور که می‌ بینید در منبع تغذیه دو ولتاژ که یکی از آن‌ ها متغیر است و محل اتصال دو سر زغال می باشد و دیگری که 5 ولت است و محل اتصال دو سیم‌ پیچ استاتور می باشد، وجود دارد.
  • شما در هنگام تست موتور ماشین لباسشویی باید اتصالات نامبرده شده را به یکدیگر متصل کنید و موتور ماشین لباسشویی را با ضربه بر روی آن روش نمایید.

علائم سوختن یا نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی و ارور e8 ماشین لباسشویی دوو:

  • نچرخیدن لباس‌ ها در ماشین لباسشویی هنگام روشن کردن
  • بروز مشکل در نحوه شستشوی لباس‌ ها
  • خشک نشدن لباس‌ ها و…

طریقه برطرف کردن ارور e8 لباسشویی دوو

اگر ارور e8 لباسشویی دوو را دریافت کردید و در صورتی که موتور به صورت کامل خراب نشده است، امکان تعمیر آن وجود دارد و پیشنهاد می شود حتما برای تعمیر این قطعه، از تعمیرکار ماهر کمک گرفته شود. اما در صورتی که قصد تعویض موتور شستشوی لباسشویی‌ تان را دارید، باید اطلاع داشته باشید که موتور شستشو مخصوصاً موتور ماشین لباسشویی‌ های جدید قیمت بالایی دارد و هرگونه خطا در حین کار ممکن است باعث خراب شدن این قطعه شود. پس اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، بهتر است تعمیر آن را به یک نمایندگی بسپارید. پیشنهاد می شود تعمیر و تعویض مهم ترین قطعات لباسشویی یعنی موتور آن را به تعمیرکار آی پی امداد بسپارید. مراحل تعویض موتور شستشوی لباسشویی عبارتند از:

  • رعایت نکات ایمنی در حین کار: قبل از شروع کار کابل برق ماشین لباسشویی را از پریز بکشید و از عدم وجود برق در ماشین لباسشویی مطمئن شوید.
  • تهیه کردن لوازم مورد نیاز برای تعویض موتور شستشو شامل موتور شستشوی جدید، بست و پیچ‌گوشتی‌ های مورد نیاز.
  • پیدا کردن جایگاه موتور شستشوی قدیمی و برداشتن آن.
  • جهت این کار بهتر است ماشین لباسشویی را برعکس کنید و جایگاه موتور شستشوی قدیمی را پیدا کرده بعد از درآوردن اتصالات، موتور شستشوی قدیمی را درآورده و موتور شستشوی جدید را جایگزین کنید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد