logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت گرم شدن یخچال دوو

علت گرم شدن یخچال دوو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت گرم شدن یخچال دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گاهی ممکن است شما با مشکل گرم شدن هوای داخل یخچال که مشکلی رایج است، مواجه شوید. در حال حاضر در تمامی خانه‌ها از یخچال برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند شما از کدام برند یخچال استفاده می‌کنید؛ زیرا این مشکل ممکن است برای یخچال شما رخ دهد. ما در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم به این موضوع پرداخته و دلایلی که سبب می‌شود یخچال دوو گرم شود را با شما در میان گذاشته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. چنانچه شما با این مشکل مواجه شده‌اید و در زمینه بررسی علت گرم شدن یخچال دوو نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

7 دلیل گرم شدن هوای داخل یخچال فریزر دوو + راه‌حل

همان‌طور که می‌دانید، در سال‌های اخیر شرایط زندگی به طور کل نسبت به قدیم‌ترها تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده است. به طوری که نمی‌توان بدون یخچال و نگهداری برخی مواد غذایی، زندگی را سپری کرد. در حال حاضر برند دوو یکی از برندهای پرطرفدار در ایران به شمار می‌آید که محصولات خوبی را روانه بازار کرده و مشتریان فراوانی دارد. اما از آن جا که هریک از لوازم خانگی در اثر استفاده طولانی مدت می‌تواند دچار مشکلاتی شود، یخچال دوو هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به دلایل گرم شدن یخچال دوو اشاره خواهیم کرد:

  1. بسته نشدن درب یخچال
  2. خرابی موتور یا کمپرسور
  3. ایراد در ترموستات
  4. خرابی فن کندانسور و یا سیم پیچ‌های آن
  5. مشکل در سیستم دیفراست
  6. خراب شدن دمپر
  7. کمبود یا نشتی گاز یخچال

7 دلیل گرم شدن هوای داخل یخچال فریزر دوو + راه‌حل

در ادامه می‌توانید توضیحات هر یک از موارد بالا را به همراه راه حل برطرف کردن آن‌ها بخوانید.

1. بسته نشدن درب یخچال

یکی از پیش پا افتاده‌ترین و ساده‌ترین دلایلی که سبب می‌شود یخچال دوو گرم شود، باز ماندن درب یخچال است؛ زیرا در این شرایط هوای خنک داخل یخچال بیرون آمده و هوای گرم بیرون وارد آن می‌شود.

راه‌حل:

  • طبیعی است که برای جلوگیری کردن از این مشکل باید حواستان به خوب بسته شدن درب یخچال باشد.

بسته نشدن درب یخچال

2. خرابی موتور یا کمپرسور

یخچال دارای قطعاتی است که بدون وجود آن‌ها عملکرد دستگاه متوقف شده و یا با مشکل مواجه خواهد شد. موتور یا کمپرسور یخچال یکی از این موارد به شمار می‌آید. در مورد عملکرد این قطعه باید به این موضوع اشاره کنیم که وظیفه سرد کردن محفظه یخچال و همچنین خنک نگه داشتن فضای داخل یخچال و مواد غذایی به عهده این قطعه است. برای موتور یخچال دو خازن در نظر گرفته شده که ممکن است به مرور زمان این دو خازن کثیف شده و عملکرد درست خود را از دست بدهند. در این صورت هوای سرد به خوبی در یخچال جریان پیدا نکرده و هوای داخل گرم می‌شود و اولین مشکلی که می‌تواند ایجاد نماید، خراب شدن مواد غذایی داخل یخچال است.

راه‌حل:

خرابی موتور یا کمپرسور

3. ایراد در ترموستات

یکی از قطعات مهمی که در یخچال قرار دارد، ترموستات است. عملکرد این قطعه به این صورت است که با روشن و خاموش کردن مداوم یخچال در بازه‌های زمانی مشخص کمک می‌کند تا دمای داخلی یخچال ثابت مانده و یخچال منظم کار کند. چنانچه این قطعه دچار مشکل شود، نمی‌تواند عملکرد صحیحی داشته باشد بنابراین هوای داخل یخچال دوو گرم شده و سبب می‌شود مواد غذایی شما به مرور فاسد شوند.

راه‌حل:

  • برای تعمیر و یا تعویض این قطعه باید بدانید که ترموستات یخچال کجاست و چگونه باید عیب یابی، تعمیر یا تعویض شود. به همین دلیل بهتر است از تعمیرکاران حرفه‌ای در این خصوص کمک بگیرید.

4. خرابی فن کندانسور و یا سیم پیچ‌های آن

لازم است بدانید که فن کندانسور در پشت یخچال قرار دارد و وظیفه آن به این صورت است که  گاز یخچال را به سمت لوله‌های کندانسور هدایت می‌کند، به طوری که این جریان سبب سرد شدن یخچال می‌شود. اما چنانچه مدت زمان طولانی از یخچال استفاده شده و سرویس نشود، ممکن است دو مشکل برای فن کندانسور پیش آید: یکی آن که فن کندانسور خراب شود و دیگر آن که سیم پیچ‌های کندانسور کثیف شده و جرم بگیرند. در چنین شرایطی هوای خنک نمی‌تواند از بین لوله‌های کندانسور عبور کرده و یا جرم‌ها مانع از عبور هوای خنک از داخل لوله‌ها و جریان یافتن آن در یخچال شوند.

خرابی فن کندانسور و یا سیم پیچ‌های آن

راه‌حل:

  • چنانچه این مشکل به وجود آید، طبیعی است که در اولین فرصت باید نسبت به تعمیر یا تعویض فن یخچال دوو اقدام شود.
  • ممکن است گاهی با تمیز کردن فن مشکل حل شود، اما چنانچه مشکل عمیق‌تر باشد و فن به طور کل از کار افتاده باشد، تعمیرکار می‌تواند نسبت به تعمیر آن اقدام کرده و یا آن را تعویض نماید.

5. مشکل در سیستم دیفراست

در حال حاضر اغلب یخچال‌هایی که در بازار می‌بینید، از نوع بدون برفک هستند. ویژگی این نوع یخچال‌ها نسبت به یخچال‌های قدیمی آن است که هیچوقت دچار برفک نمی‌شوند، مگر آن که برای آن‌ها مشکلی به وجود آمده باشد. عملکرد این قطعه به این صورت است که وقتی تایمر دیفراست به زمان دیفراست موتور یخچال می‌رسد، اواپراتور و کندانسور کاملا قطع می‌شوند. در این زمان المنت‌ها کمک می‌کنند تا یخچال گرم شده و برفک‌ها ذوب شوند. وقتی برفک‌ها ذوب شوند، زمان عملکرد دیفراست به پایان رسیده و المنت از کار می‌افتد و متوقف می‌شود. در این صورت فن کندانسور و موتور و اواپراتور مجددا داخل یخچال را سرد می‌کنند. این پروسه همچنان در بازه‌های زمانی منظم ادامه دارد تا یخچال دچار برفک نشود. حال اگر سیستم دیفراست خراب شود، این عملیات انجام نمی‌شود و یخچال دوو شروع به گرم شدن می‌کند.

مشکل در سیستم دیفراست

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن مشکل و تعمیر سیستم دیفراست یخچال لازم است از یک تعمیرکار کمک بگیرید. اما پیش از آن می‌توانید یک آزمایش انجام دهید، یعنی به مدت 24 ساعت یخچال را از برق جدا کرده و سپس به پریز متصل کنید.
  • چنانچه پروسه خاموش و روشن کردن یخچال در بازه‌های زمانی منظم برطرف نشده بود، می‌توانید مطمئن شوید که اشکال از دیفراست است که یخچال دوو شروع به گرم شدن کرده است.

6. خراب شدن دمپر

دمپر در تمامی یخچال‌ها مانند دریچه‌ای عمل می‌کند که باز و بسته می‌شود، به طوری که وقتی باز باشد، هوای سرد وارد یخچال شده و وقتی بسته می‌شود، مشخص است که از ورود هوای سرد به داخل یخچال جلوگیری می‌کند. چنانچه این قطعه خراب شود، به درستی باز و بسته نشده و  یا یخچال دوو شروع به گرم شدن کرده و یا هوای داخل آن خیلی سرد می‌شود. خراب شدن دمپر می‌تواند سبب شود یا مواد غذایی فاسد و خراب شوند و یا یخ بزنند.

راه‌حل:

  • تعمیر دمپر یخچال فریزر می‌تواند مشکل گرم شدن یخچال دوو را برطرف نماید که برای انجام این کار می‌توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

خراب شدن دمپر یخچال

7. نشتی یا تمام شدن گاز یخچال

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود یخچال دوو گرم شود، به وجود آمدن مشکل برای گاز یخچال است؛ زیرا سبب می‌شود یخچال نتواند آن طور که لازم است خنک شود. کافی نبودن گاز یخچال و یا نشتی دادن آن می‌تواند دلیلی برای این موضوع باشد.

راه‌حل:

  • چنانچه یخچال دوو شما با چنین مشکلی مواجه شد، می‌توانید با تعمیرکار مجرب آی پی امداد تماس بگیرید تا جهت نشتی یابی و شارژ گاز یخچال دوو به محل شما مراجعه کند.

نشتی یا تمام شدن گاز یخچال

برای بررسی و تعمیر مشکل گرم شدن یخچال دوو با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب سعی کردیم به بررسی چند دلیل مهم که سبب می‌شود یخچال دوو گرم شود، بپردازیم. لازم است بدانید هر یک از وسایل خانگی که روزانه از آن زیاد استفاده می‌شود، هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس منظم دارند. چنانچه هرازگاهی این اتفاق رخ ندهد، مشکلات بزرگتری برای دستگاه رخ می دهد که ممکن است برای تعمیر آن متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین تعمیر یخچال در منزل را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد می‌توانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد