logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ارور کولرگازی دوو

ارور کولرگازی دوو
ارور کولرگازی دوو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ارور کولرگازی دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ارور کولرگازی دوو به شکل های مختلفی در صفحه نمایش کولرگازی نمایش داده می شود و با توجه به علت خراب شدن کولرگازی و اختلالات موجود در آن، به صورت حروف و اعداد متفاوت در پنل نشان داده شود. هشدار کولرگازی دوو روشی است برای اطلاع رسانی و هشدار به مصرف کنندگان جهت برطرف کردن مشکلات کولرگازی که باید در خصوص بر طرف کردن کد خطای اسپیلت دوو هرچه سریع تر اقدام شود. در این مطلب به بررسی چندین مورد از دلایلی که موجب ارور کد خطا کولر گازی دوو می شوند و روش های حل این مسئله پرداختیم. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات کولر گازی دوو صرفه جویی داشته باشید.

انواع کدخطا کولرگازی دوو

انواع کد خطا کولرگازی دوو در جدول زیر به همراه دلایل آن درج شده است تا صاحبان کولرگازی بتوانند در زمان بسیار کوتاهی به بررسی علت ارور کولرگازی دوو بپردازند. بررسی انواع هشدار کولرگازی دوو عبارت است از:

کد خطای کولرگازی دوو علت هشدار کولرگازی
E1,E2,E3,E4 خاموش بودن حسگر مدار و مدار کوتاه
E5 قطع شدن ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی
E10 کم بودن فشار مکش کمپرسور کولر دوو
E13 فاز قراردادی کمپرسور
E14 ارتباط غیر صحیح فاز کمپرسور
 P4 بالا یا پایین بودن دمای خشک کننده یونیت داخلی
P5 بالا بودن دمای خازن یونیت خارجی
P7 بالا بودن دمای تخلیه یونیت خارجی
P9 کارکرد هوای ضد سرمایش کولر
P10 حفاظت فشار تخلیه
P11 حفاظت فشار مکش
P12 محافظت از اضافه بار جریان کولرگازی
Hs ذوب شدن یخ های کولرگازی

چه عواملی موجب نمایش کد خطا در کولرگازی دوو می شوند؟

بررسی های بسیاری در خصوص نمایش ارور کولرگازی دوو انجام شده است. اغلب تکنسین های کولرگازی بر این باورند که بیشترین دلیلی که موجب می شود کولرگازی با ارورهای زیادی همراه باشد، عدم استفاده صحیح از دستگاه است که در اثر خرابی های بسیاری که برای کولرگازی دوو به وجود می آورد موجب آلارم اسپیلت دوو می شود. عوامل موثر بر افزایش کدهای کولر گازی دوو عبارت است از:

  • عدم تمیز کردن کولر گازی دوو
  • سرویس نکردن به موقع اسپیلت دوو
  • روشن گذاشتن اسپیلت برای زمان طولانی
  • تعویض نکردن فیلترهای هوای کولرگازی

روش برطرف کردن هشدار خاموش شدن کولرگازی دوو

علت خاموش شدن ناگهانی کولرگازی دوو چیست؟ خاموش شدن کولرگازی دوو به دلایل فنی و غیرفنی مختلفی ارتباط پیدا می کند. معمولاً جدا شدن دو شاخه از برق، نرسیدن جریان برق، روشن ماندن کولر برای مدت طولانی، به هم خوردن تنظیمات کولرگازی، کثیف بودن فیلترها و … موجب از کار افتادن کولرگازی و روشن نشدن اسپیلت می شود. برای حل این مشکل ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید و برای 30 دقیقه به دستگاه استراحت دهید‌. در ادامه دو شاخه را به برق وصل کنید و منتظر بمانید کولر شود. اگر کولرگازی روشن نشود، باید از یک تعمیرکار بخواهید تا بعد از عیب یابی کولرگازی برای تعمیر کردن دستگاه اقدام کند.

نحوه رفع کد خطا برفک زدگی کولرگازی دوو

برفک زدگی کولرگازی ممکن است در تمام فصول سرد و گرم تابستان رخ دهد و باعث ارور کولرگازی دوو شود. با توجه به بررسی هایی که در این خصوص انجام شده است، برفک زدگی کولرگازی دوو در اغلب موارد به دلیل عواملی چون بسته شدن مسیر تهویه، استفاده مداوم از اسپیلت، خراب شدن فن کولر گازی، اختلال در سنسور داخلی و … اتفاق می افتد. برای حل این مشکلات بهتر است از متخصص تکنسین دوره دیده بخواهید تا با سرویس کردن کولرگازی این مشکلات را به صورت کامل رفع کنند.

طریقه برطرف کردن آلارم کار نکردن فن اوپراتور

سومین عاملی که در اکثر کولرهای گازی ممکن است باعث نمایش ارور کولرگازی دوو شود، از کار افتادن فن اوپراتور کولر است. عوامل متعددی چون کار نکردن فن گردشی دستگاه، سوختن خازن کولرگازی، خراب شدن برد رله، خراب شدن ترموستات، کار نکردن ترمیستور کولر گازی و … موجب می شوند تا فن قادر به خنک کردن محیط نباشد. برای رفع این مسئله کافیست تا از طریق مراجعه به تکنسین های متخصص جهت رفع کد خطا کولرگازی دوو اقدام کنید. تمام قطعات ذکر شده باید توسط تکنسین عیب یابی و تعمیر شوند تا بتوان این مسئله را در کولر برطرف کرد.

نتیجه گیری از ارور کولرگازی دوو

در مقاله بالا به معرفی چند مورد از انواع ارورهای کولرگازی دوو و روش های برطرف کردن این مشکل پرداختیم. با توجه به اینکه مهم ترین دلایل نمایش هشدار کولرگازی دوو در پنل به دلیل عدم استفاده صحیح از دستگاه است، با رعایت برخی نکات تا حد زیادی می توان از خراب شدن کولرگازی پیشگیری کرد. شرکت آی پی امداد بیشتر از 50 سال است که در حوزه تعمیرات لوازم خانگی از برندهای مختلف فعالیت می کند و با کمک نیروهای متخصص که دوره های کامل تعمیرات را گذرانده اند و از تجربه بالایی برخوردار هستند، برای برطرف کردن کد خطای کولر گازی دوو کمک می گیرند. این مجموعه با استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت اقدام به رفع مشکلات کولرگازی دوو می کند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد