logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن لباسشویی دوو

علت روشن نشدن لباسشویی دوو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن لباسشویی دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چنانچه از لباسشویی دوو استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکل روشن نشدن آن مواجه شده باشید و به طور دقیق ندانید مشکل از کجاست. دلایل متعددی ممکن است سبب این امر شود. بعضی از آن‌ها به گونه‌ای هستند که خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید، اما برخی دیگر عللی هستند که لازم است برای برطرف کردن آن‌ها حتما از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. ما در این مقاله از آی پی امداد، به بررسی علت روشن نشدن لباسشویی دوو و ارائه‌ راه‌حل‌های ممکن برای حل این مشکل خواهیم پرداخت.

چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. این سایت منبع جامع و کاملی از اطلاعات به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید خودتان تا حدود زیادی مشکل به وجود آمده را رفع نمایید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را خودتان در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف نمایید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان این مجموعه بپرسید.

8 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

ممکن است شما لباس‌های کثیف را داخل لباسشویی بریزید و هنگامی که دستگاه را به برق وصل کرده و درجه شست و شو را تعیین می‌کنید و کلید پاور را می‌زنید، با این مشکل که ماشین لباسشویی دوو روشن نمی‌شود، روبرو شوید. در ادامه ما به 8 علت ممکن اشاره کرده و راه حل‌های برطرف کردن آن را با شما در میان خواهیم گذاشت:

  1. متصل نشدن لباسشویی به برق
  2. خراب شدن کلید خاموش و روشن on/off
  3. بروز عیب در موتور لباسشویی
  4. بسته نشدن درب دستگاه
  5. خراب شدن تایمر لباسشویی
  6. خراب شدن برد کنترل اصلی
  7. خراب شدن سنسور سطح آب
  8. گرم شدن بیش از حد لباسشویی

8 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

در ادامه به بررسی هر علت روشن نشدن ماشین لباسشویی به صورت جداگانه و به ارائه‌ی راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات خواهیم پرداخت.

1. متصل نشدن لباسشویی به برق

طبیعی است تمامی دستگاه‌هایی که با برق کار می‌کنند، برای روشن نشدن نیاز است تا دو شاخه آن‌ها به پریز برق متصل شود. گاهی ممکن است شما در خلال کارهای روزمره و با توجه به مشغله‌های کاری که دارید، فراموش کنید تا دوشاخه را به پریز متصل نمایید. در چنین حالتی معلوم است که لباسشویی روشن نخواهد شد. همچنین ممکن است دوشاخه را به پریز متصل کرده باشید، اما قطعی روی قسمت دو شاخه و یا قسمتی از سیم سبب شود که لباسشویی شما روشن نشود. این دلیل می‌تواند پیش پا افتاده‌ترین دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو باشد.

راه‌حل:

  • گاهی که چنین مشکلی رخ می‌دهد، ممکن است شما فکر کنید اشکال از موتور است و شاید اصلا به این موضوع فکر نکنید که قطعی سیم یا دو شاخه ممکن است باعث این موضوع شده باشد.
  • چنانچه خودتان به کارهای فنی اشراف دارید، می‌توانید دوشاخه را باز کرده و یا کل سیم را عیب یابی کنید تا ببینید آیا در قسمتی از سیم له شدگی و یا پاره شدگی و .. رخ داده است یا خیر.
  • اگر خودتان نتوانستید قطعی را برطرف نمایید، حتما از افرادی که به تعمیر قطعات الکتریکی اشراف دارند، کمک بگیرید.

متصل نشدن لباسشویی به برق

2. خراب شدن کلید خاموش و روشن on/off

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو، این است که دکمه on/off دچار خرابی و قطعی شده باشد. در چنین شرایطی اتصال به خوبی انجام نشده و فرمان روشن شدن به دستگاه داده نمی‌شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی دوو تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید برای تعمیر و یا تعویض کردن این کلید به محل شما مراجعه نمایند.

خراب شدن کلید خاموش و روشن on/off

3. بروز عیب در موتور لباسشویی

طبیعی است که موتور هر دستگاه مکانیکی، از مهم‌ترین قسمت‌های آن محسوب می‌شود. بنابراین چنانچه در قسمتی از آن مشکلی پدید آید، می‌تواند سبب شود تا دستگاه روشن نشود. عیب یابی موتور لباسشویی کار هرکسی نیست و باید حتما از تکنسین‌های این حوزه بخواهید دستگاه را باز کرده و مشکل به وجود آمده را برطرف کنند. اما در این بخش نشانه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم که با توجه به آن می‌توانید متوجه شوید علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو، بروز ایراد در موتور است یا خیر.

ابتدا در خصوص عملکرد ماشین لباسشویی باید این نکته را بدانید که برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای موتوری هستند که گردش را به دو سمت اجرا می‌کنند. در این صورت و بر اثر کارکرد مداوم دستگاه، ممکن است شما صداهایی مانند وزوز از موتور بشنوید. در چنین مواقعی راه حل زیر کمک کننده خواهد بود.

راه‌حل:

  • بررسی کنید که آیا موتور دستگاه بیش از حد لازم گرم شده است یا خیر. چنانچه این اتفاق افتاده باشد، لازم است اجازه دهید کمی دستگاه خنک شود. بعد از این ممکن است دوباره روشن شود. اما چنانچه روشن نشد، پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد متخصص برای بررسی و عیب یابی موتور ماشین لباسشویی خود کمک بگیرید.

بروز عیب در موتور لباسشویی

4. بسته نشدن درب

همان‌طور که می‌دانید، لازم است درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته شود تا بتوان آن را روشن کرد. گاهی اوقات ممکن است درب لباسشویی به علت گیر کردن لباس و یا خراب شدن میکروسوئیچی که زیر درب قرار دارد، به خوبی بسته نشود. تا درب دستگاه شما بسته نشود و میکروسوئیچ آن قفل نشود، دستگاه شروع به کار نمی‌کند. در چنین شرایطی باید مشکل پیش آمده را برطرف کرد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن مشکل بسته نشدن درب لباسشویی پیشنهاد می‌کنیم چک کنید تا مطمئن شوید لباس لای درب گیر نکرده و یا لاستیک دور درب مانع از بسته شدن درب نشده باشد.
  • دیگر آن که میکروسوئیچ زیر درب را چک کنید. اگر این قطعه خراب شده باشد، لازم است این قطعه را خریداری کرده و تعویض نمایید و یا از تعمیرکاران این حوزه بخواهید مشکل را برطرف کنند.

بسته نشدن درب

5. خرابی تایمر ماشین لباسشویی

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود تا ماشین لباسشویی دوو روشن نشود، می‌توان به خراب شدن تایمر اشاره کرد. کارکرد ماشین لباسشویی در این قسمت آن است که وقتی دکمه on/off را بزنید، دکمه تایمر نیز روشن می‌شود. اما زمانی که این اتفاق نیفتد، ممکن است تایمر خراب شده باشد. همچنین گاهی ممکن است در صورت کار کردن زیاد ماشین لباسشویی، زبانه تایمر از بین رفته باشد، در چنین شرایطی قادر به درگیر کردن شفت تایمر نخواهد بود و باید اقدام به تعویض تایمر ماشین لباسشویی شود.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی بهتر است برای چک کردن از مولتی متر استفاده کرده تمامی قسمت‌های تایمر را چک نمایید. کلید آغاز به کار در برخی از انواع لباسشویی‌های دوو به صورت لمسی طراحی شده است.
  • اما اگر چنین نبود، می‌توانید با فشار دادن کلید به سمت داخل سلامت سوئیچ را بررسی کنید. برای بررسی زبانه تایمر نیز لازم است پشت تایمر را ببینید و اطمینان حاصل کنید که شفت تایمر به خوبی عمل می‌کند.

خرابی تایمر ماشین لباسشویی

6. خراب شدن برد کنترل اصلی

یکی از علت‌های روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو، خراب شدن برد کنترل است. وظیفه برد ماشین لباسشویی آن است که برق را به تمامی قسمت‌های دستگاه برساند. چنانچه این برد خراب شود، نمی‌تواند ولتاژ مناسب برای موتور، موتور تخلیه، قفل درب و … را فراهم نماید. بنابراین دستگاه کار نکرده و ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

راه‌حل:

  • از آنجایی که برد کنترل اصلی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های دستگاه لباسشویی به شمار می‌آید، برای برطرف کردن عیوب و تعمیر برد لباسشویی دوو نیاز است از تکنسین‌ها و تعمیرکاران خبره در این حوزه کمک بگیرید.

خراب شدن برد کنترل اصلی

7. خراب شدن سنسور سطح آب

یکی از دلایلی که سبب روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو می‌شود، خراب شدن حسگر سطح آب است. در این خصوص لازم است بدانید که وقتی اقدام به روشن کردن ماشین لباسشویی می‌کنید، آب با فشار از طریق شیلنگ وارد مخزن لباسشویی می‌شده و به سوئیچ سطح آب می‌رسد. هنگامی که مخزن به اندازه کامل پر شود، موتور نیز فعال می‌شود. حال اگر سنسور خراب و یا سوخته باشد یا مخزن پر نمی‌شود و یا پس از پر شدن، دستور روشن شدن به موتور ارسال نمی‌شود.

راه‌حل:

  • طبیعی است که برای برطرف کردن این مشکل لازم است که سنسور تعویض شده و یا توسط تعمیرکاران تعمیر شود.

خرابی سنسور سطح آب

8. گرم شدن بیش از حد لباسشویی

یکی از دلایل دیگری که سبب می‌شود ماشین لباسشویی دوو روشن نشود، گرم شدن بیش از اندازه دستگاه است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما به طور پشت سر هم چند مرتبه از ماشین لباسشویی برای شست و شوی البسه استفاده کرده باشید. چنانچه به اصطلاح دستگاه داغ کرده باشد، ممکن است دفعه بعد روشن نشود.

راه‌حل:

  • در این شرایط بهتر است مدتی صبر کنید تا موتور ماشین لباسشویی به خوبی خنک شود. برای این امر چند ساعتی زمان لازم است. اما اگر این مشکل دفعات بعد هم ایجاد شد، لازم است از یک تعمیرکار بخواهید ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار داده و عیوب آن را برطرف نماید.

گرم شدن بیش از حد لباسشویی

جهت رفع مشکل روشن نشدن لباسشویی دوو با کجا تماس بگیریم؟

همان طور که در این مطلب خواندید، علت‌های گوناگونی ممکن است سبب شود تا ماشین لباسشویی دوو شما روشن نشود. ما در این مطلب به مهم‎ترین آن‎ها اشاره کردیم. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر دستگاه الکتریکی و یا مکانیکی که در طی روز از آن استفاده زیادی می‎شود، لازم است هر چند مدت یکبار مورد بررسی و سرویس قرار گیرد. لازم است بدانید برای این امر و همچنین برطرف شدن عیوبی که به آن‌ها پرداختیم، همیشه تیم آی پی امداد در دسترس شما خواهد بود. کارشناسان و تکنسین‌های این مجموعه توانایی و تجربه کافی برای تعمیر لباسشویی شما را دارند. برای استفاده از خدماتی آی پی امداد تنها لازم است از طزیق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را ارسال نمایید. تکنسین های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد