logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای لباسشویی دوو موقع کار

علت صدای لباسشویی دوو موقع کار
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای لباسشویی دوو موقع کار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین وسایل خانگی به شمار می‌آید که بسته به تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند، ممکن است در طی هفته چند مرتبه مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل ممکن است به دنبال استفاده زیاد، مشکلاتی هم برای لباسشویی دوو شما رخ دهد. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم درباره علت صدای لباسشویی دوو موقع کار صحبت کرده و راه حل‌ برطرف کردن آن را با شما در میان بگذاریم.

چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. این سایت منبع جامع و کاملی از این دست اطلاعات به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید خودتان تا حدود زیادی مشکل به وجود آمده را رفع نمایید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید؛ می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

10 علت صدا دادن ماشین لباسشویی دوو در حین کار + راه‌حل

دوو یک برند مطرح است که محصولات آن از کیفیت مناسب و ظاهر زیبایی برخوردارند. اما این نکته هم وجود دارد که هر دستگاهی پس از مدت زیادی استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شود. لباسشویی دوو هم از این قاعده مستثنی نیست و چنانچه دچار خرابی قطعه‌ای شود، این مشکل را در ابتدا با تغییر عملکرد و بروز صداهای مختلف نشان خواهد داد. در ادامه به علت صدای لباسشویی دوو موقع کار اشاره خواهیم کرد:

  1. مشکل پیدا کردن دریچه ورودی آب
  2. گیر کردن اشیا داخل ماشین لباسشویی
  3. پر کردن ماشین لباسشویی از لباس
  4. پوسیده شدن لاستیک دور درب
  5. بسته بودن پیچ‌های حمل و نقل پشت لباسشویی
  6. خراب شدن پمپ تخلیه و موتور پمپ
  7. تراز نبودن ماشین لباسشویی
  8. خراب شدن بلبرینگ‌های دیگ
  9. خرابی کلاچ لباسشویی
  10. خراب شدن شفت دیگ

10 علت صدا دادن ماشیم لباسشویی دوو در حین کار + راه‌حل

در ادامه می‌توانید توضیح هر یک از این دلایل را به همراه راه حل تعمیر و برطرف کردن آن‌ها بخوانید.

1. مشکل پیدا کردن دریچه ورودی آب

یکی از دلایلی که که سبب می‌شود ماشین لباسشویی دوو دچار سروصدا شود، بروز مشکل در دریچه ورودی آب است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که داخل شیر رسوب آب سبب گرفتگی شود. چنانچه این اتفاق رخ دهد، مسیر عبور آب تنگ شده و به هنگام کار کردن لباسشویی شما صداهای زیادی را ممکن است از این ناحیه بشنوید.

راه‌حل:

  • در صورتی که دریچه ورودی آب دچار گرفتگی شده باشد، لازم است نسبت به تمیز کردن و پاک کردن رسوب‌ها اقدام کرده و یا در صورت خوردگی و بروز مشکلات بیشتر، آن را تعویض کنید.
  • اگر خودتان قادر به انجام کارهای فنی هستید، می‌توانید قطعه لازم را خریداری کرده و دریچه را تعویض کنید. در غیر این صورت بهتر است از نمایندگی تعمیرات دوو برای برطرف کردن مشکل کمک بگیرید.

 مشکل پیدا کردن دریچه ورودی آب

2. گیر کردن اشیا داخل لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشغله کاری زیاد، فراموش کنید که جیب لباس‌ها را به خوبی جستجو کرده و کلید، سکه و یا هر اشیاء دیگری را از جیب‌ها خارج کنید. در این صورت هنگامی که لباس‌ها داخل لباسشویی شسته می شوند، این اشیاء خارج شده و ایجاد سروصدا کنند.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل نیاز است که قبل از ریختن لباس‌ها در ماشین لباسشویی به خوبی جیب‌ها را بگردید و اشیاء اضافی را خارج کنید.
  • همچنین پس از اتمام کار لباسشویی نیز دیگ یا مخزن را بگردید تا اشیایی اضافه داخل آن باقی نمانده باشد.

گیر کردن اشیا داخل لباسشویی

3. پر کردن ماشین لباسشویی از لباس

همان‌طور که می‌دانید، تمامی ماشین لباسشویی‌های دوو و یا سایر برندها از ظرفیت خاصی برخوردارند که می تواند حجم مشخصی از لباس را درون آن‌ها شست و شو کرد. حال اگر شما میزان لباسی که در ماشین لباسشویی دوو خود می‌ریزید، بیش از وزن ماشین لباسشویی باشد، لباس‌ها در هم پیچیده شده و سبب می‌شود ماشین لباسشویی به هنگام کار دچار سروصدا‌هایی شبیه به جیر جیر شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است حتما ظرفیت دستگاه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال چنانچه لباسشویی شما 7 کیلویی است، باید 3.5 کیلوگرم لباس را با حساب خیس شدن آن‌ها و بیشتر شدن وزن، درون ماشین لباسشویی بریزید.

پر کردن ماشین لباسشویی از لباس

4. پوسیده شدن لاستیک دور درب

همان طور که دیده‌اید و می‌دانید، دورتادور درب ماشین لباسشویی یک لاستیک تعبیه شده که کمک می‌کند درب ماشین لباسشویی دوو به خوبی بسته و چفت شود و همچنین از نشت کردن آب داخل دیگ به بیرون جلوگیری می‌کند. چنانچه لاستیک درب ماشین لباسشویی دچار پوسیدگی شود، درب به خوبی بسته نشده و یا دستگاه به هنگام کار دچار سر و صدا می‌شود.

راه‌حل:

  • طبیعی است که چنانچه مشکل ایجاد کردن صدای لباسشویی به خاطر پوسیده شدن لاستیک دور درب باشد، نیاز است این لاستیک تعویض گردد. برای این منظور می‌توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا این مشکل را برطرف نماید.

پوسیده شدن لاستیک دور درب

5. بسته بودن پیچ‌های حمل و نقل پشت لباسشویی

لازم است بدانید که در قسمت پشت ماشین لباسشویی دوو، پیچ‌هایی برای حمل و نقل تعبیه شده که از دیگ به هنگام حمل و نقل محافظت می‌کند. چنانچه این پیچ‌ها به هنگام ثابت قرار گرفتن لباسشویی باز نشوند، دستگاه به هنگام کار صدای تق و تق ایجاد خواهد کرد.

بسته بودن پیچ‌های حمل و نقل پشت لباسشویی

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل کافی است زمانی که ماشین لباسشویی را در جای ثابتی قرار می‌دهید، این پیچ‌ها را باز کنید؛ زیرا باز نکردن پیچ‌ها باعث می‌شود مشکلات دیگری در عملکرد ماشین لباسشویی دوو ایجاد شود.

6. خراب شدن پمپ تخلیه و موتور پمپ

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی دوو به هنگام کار صداهای زیای تولید نماید، بروز مشکل در پمپ تخلیه دستگاه است. لازم است بدانید زمانی که پمپ تخلیه، آب را به درون محفظه دستگاه پمپ می‌کند تا شست و شو شروع شود و یا زمانی که آب را از درون آن تخلیه می‌کند، ممکن است با استفاده از تسمه یا موتور، این عملیات را انجام دهند. هر چند که در حال حاضر نوعی از ماشین‌های لباسشویی هم به بازار آمده‌اند که یک موتور الکتریکی جداگانه برای این امر برایشان در نظر گرفته شده است. حال اگر این پمپ خراب شود، می‌تواند صداهایی شبیه به وزوز و یا هووم را تولید نماید.

خراب شدن پمپ تخلیه و موتور پمپ

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل نیاز است از یک تعمیرکار بخواهید به محل شما مراجعه کرده تا با باز کردن پنل جلویی اتاقک ماشین لباسشویی، به پمپ دسترسی پیدا کند.
  • با بررسی این قطعه چنانچه نیاز باشد تعمیر و یا تعویض آن انجام شود، تعمیرکار این کار را انجام خواهد داد.

7. تراز نبودن ماشین لباسشویی

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی دوو به هنگام کار دچار سروصداهای زیادی شود، قرار نگرفتن دستگاه در حالت تراز است. از آن جا که در بیشتر آشپزخانه‌ها زمین به طور شیب‌دار طراحی و ساخته می‌شود، ممکن است محل قرارگیری دستگاه به خوبی تراز نباشد. در چنین شرایطی دستگاه به هنگام کار صداهای زیادی از خود تولید خواهد کرد.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل بهترین راه حل آن است که با استفاده از یک دستگاه تراز و یا حتی یک چوب، اقدام به تراز کردن لباسشویی نموده و چنانچه دستگاه صاف نیست، زیر پایه‌های آن یک تخته قرار دهید.

8. خراب شدن بلبرینگ‌های دیگ

دیگر علت صدای لباسشویی دوو موقع کار، خرد شدن و یا ساییده شدن بلبرینگ‌های دیگ دستگاه است. لازم است بدانید در تمامی دستگاه‌های مکانیکی بلبرینگ‌ها نقش مهمی را در عملکرد دستگاه ایفا می‌کنند، استفاده از شوینده‌های نامناسب، تراز قرار نگرفتن لباسشویی و همچنین پر کردن لباسشویی از لباس برای شست و شو می‌توانند سبب خراب شدن بلبرینگ‌های دستگاه شده و به هنگام کار شما صداهایی شبیه به ناله از لباسشویی بشنوید.

خراب شدن بلبرینگ‌های دیگ

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است حتما از تعمیرکاران ماهر برای تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی کمک بگیرید؛ زیرا این کار از عهده کاربر برنمی‌آید. چنانچه این مشکل برطرف شود، نه تنها دیگر شما صدایی از ماشین لباسشویی نمی‌شنوید بلکه دستگاه روان‌تر هم کار خواهد کرد.

9. خراب شدن کلاچ لباسشویی

لازم است بدانید که برای تمامی ماشین لباسشویی‌های جدید قطعه‌ای به نام کلاچ در نظر گرفته شده است. این قطعه ارتباطی را مابین گیربکس و دیگ داخلی ایجاد می‌کند و کارکرد صحیح آن سبب می‌شود تا دیگ چرخش مناسبی در دورهای کند و تند داشته باشد. حال اگر این قطعه خراب شود و عملکرد صحیح خود را از دست بدهد، هنگام چرخش صدای زیادی از خود تولید خواهد کرد.

راه‌حل:

  • چنانچه تکنسین و یا تعمیرکار تشخیص دهد که مشکل از خرابی کلاچ است، برای برطرف کردن این مشکل لازم است حتما این قطعه تعویض شود.

خراب شدن کلاچ لباسشویی

10. خراب شدن شفت دیگ

لازم است بدانید که در ماشین لباسشویی دوو قطعه‌ای به نام میل شفت وجود دارد که آبکش را به چرخش در می‌آورد. این آبکش با استفاده از یک میل به دیگ وصل شده و از سوی دیگر میل شفت توسط بلبرینگ به کاسه نمد بسته شده است. قطعه فولی نیز بر روی کاسه نمد قرار داشته و فولی کوچک بر روی موتور قرار گرفته و تسمه‌ها بر روی دو فولی قرار دارند. لازم به ذکر است زمانی که موتور کار می‌کند، تسمه، میل شفت را به چرخش در می‌آورد. حال اگر در طی این عملیات برای بلبرینگ و شفت مشکلی به وجود آید، ماشین لباسشویی دوو دچار سروصدا می‌شود.

خراب شدن شفت دیگ

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا بتواند پس از باز کردن قسمت پشت و جلوی لباسشویی آن را عیب یابی کرده و مشکل به وجود آمده را با تعمیر و یا تعویض قطعه خراب شده، برطرف کند.

برای رفع مشکل صدای لباسشویی دوو با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب سعی کردیم به بررسی علت صدای لباسشویی دوو موقع کار بپردازیم و راه حل های برطرف کردن آن را با شما در میان بگذاریم. لازم است بدانید هر یک از وسایل خانگی که روزانه از آن زیاد استفاده می‌شود، هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس منظم دارد تا همیشه کارکرد صحیح و اصولی خود را داشته باشد. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین تعمیر ماشین لباسشویی شما را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد