logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

اهم سنسور یخچال

اهم سنسور یخچال
اهم سنسور یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله اهم سنسور یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ممکن است برای شما نیز این پرسش ایجاد شده باشد که اهم سنسور یخچال چیست یا اینکه می خواهید بدانید اهم سنسور یخچال فریزر شما چند است. به طور کلی جهت کارکرد صحیح یخچال سنسورهای مختلفی در آن تعبیه شده است که اطلاع پیدا کردن از مقاومت سنسور یخچال می تواند به ما در عیب یابی و تعمیرات یخچچال به هنگام خرابی سنسور آن کمک زیادی نماید. از این رو در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم تا در رابطه با سنسور یخچال اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و همچنین جدول اهم سنسور یخچال را به شما ارائه دهیم تا به کمک این موارد بتوانید ایرادات سنسور دستگاه خود را رفع کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه اهم سنسور یخچال میتوانید در بخش پرسش و پاسخ و یا دیدگاه های همین مقاله از کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد پرسش نمایید.

اهم سنسور یخچال چیست؟

اهم سنسور یخچال چیست؟

سنسور یخچال نوعی مبدل است که می تواند رطوبت، دما و … را اندازه گیری نموده و اطلاعاتی که به دست آورده را با سیگنال الکتریکی و یا به صورت مقدار تبدیل نماید. این نوع سنسورها یا حسگرها به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم بندی می شوند. در مدل های جدید یخچال فریزرها انواع مختلفی از سنسورها تعبیه است. حال سوال پیش می آید که اهم سنسور یخچال چیست؟ اهم در واقع به معنای مقاومت است و هنگامی که از اهم سنسور یخچال فریزر صحبت می شود، منظور میزان مقاومت سنسور یخچال فریزر است که با ولتاژ رابطه مستقیم دشاته و با جریان نیز رابطه عکسی دارد.

انواع سنسور یخچال فریزر

در انواع مدل های یخچال های جدید و ساید بای ساید از زیادی استفاده شده است که در برندهای مختلف یخچال ها معمولا این سنسورها به صورت مشابه هستند. از جمله انواع سنسورهای تعبیه شده در یخچال فریزر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سنسور دمای یخچال و فریزر:

  • این نوع سنسور وظیفه اندازه گیری دمای داخلی یخچال و فریزر را برعهده دارد.
  • این سنسور دارای حساسیت بالایی بوده و اگر دمای یخچال فریزر از میزان معین پایین تر باشد، به کمپرسور دستور کارکرد بیشتر را صادر می نماید.

سنسور دیفراست:

  • سنسور دیفراست یخچال هر چند ساعت یکبار کمپرسور فعال شده و عمل یخ زدایی یا دیفراست را انجام می دهد.
  • در صورتی که دمای هیتر دیفراست به میزان مشخص شده برسد، این سنسور هیتر را خاموش می نماید تا آسیبی به اواپراتور یخچال وارد نگردد.

سنسور دمای محیط:

  • وظیفه این سنسور اندازه گیری دمای محیط و ارسال آن به قطعه برد الکتریکی است.
  • این کار به تنظیم صحیح میزان ولتاژ ورودی به کمپرسور کمک می نماید.

سنسور دمای کمپرسور:

  • این سنسور وظیفه دارد تا در صورت بالا رفتن بیش از حد دمای کمپرسور آن را خاموش نماید.

سنسور درب یخچال:

  • سنسور درب در صورت باز ماندن درب دستگاه و به طور معمول با صدای بیب یا روشن شدن چراغ آن فعالیت می کند.

سنسور دیسپنسر یا آبریز:

  • زمانی که لیوان را درون بخش دیسپنسر قرار می دهید و اتصال لیوان جهت خروج یخ یا آب صورت می گیرد، این سنسور فعال می شود.

نحوه تست اهم سنسور یخچال فریزر

تست اهم سنسور یخچال

برای اینکه بتوانید اقدامات لازم جهت تست سنسور یخچال فریزر و بررسی مقاومت سنسور یخچال را انجام دهید، می توانید از دستگاه اهم متر کمک گرفته و مطابق مراحل زیر عمل کنید.

  1. ابتدا جهت بررسی ترمیستور اقدام به جدا کردن این قطعه از یخچال نمایید.
  2. برای اینکه بتوانید زمان کارکرد ترمیستور دماهای مختلف را بررسی کنید، اجازه دهید ابتدا این قطعه به دمای محیط رسیده و از یک لیوان آب یخ نیز برای دمای پایین استفاده نمایید.
  3. تا رسیدن به دمای اتاق و با گرم شدن سنسور، دقت داشته باشید که اهم سنسور باید در 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتی گراد) به 2 k اهم برسد.
  4. از آنجایی که ترمیستور را درون لیوان آب یخ قرار داده اید، پس از اندازه گیری سنسور باید مقدار آن در 32 درجه فارنهایت (0 درجه سانتی گراد) تقریبا برابر با 3 k اهم باشد.
  5. در صورتی که پس از اندازه گیری متوجه شدید مقادیر به دست آمده به این اعداد فاصله زیادی دارد، به این معناست که سنسور دچار ایراداتی بوده و باید تعویض گردد.

جدول اهم سنسور یخچال برندهای مختلف

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد داشته باشید مقدار اهم سنسور یخچال فریزر خود را بررسی کنید، اما از مقدار این مقاومت برای یخچال خود اطلاعی نداشته باشید. در ادامه جدولی را برای شما آماده کرده ایم که میزان مقاومت سنسور یخچال های مختلف در دمای 25 درجه سانتی گراد را نشان می دهد.

نام برند اندازه اهم یخچال
پاناسونیک 2 k
سامسونگ 5 k
ال جی 2 k 10 , k
کنوود  10 k
دوو  10 k 2 , k
الکترواستیل 10 k
اسنوا 10 k
امرسان 10 k 5 , k
هیمالیا 10 k
نیکسان 10 k 5 , k
ارج 5 k 50 , k
پارس k 3
سینجر 10 k 5 , k
جنرال الکتریک k 5
هایسنس k 2
بکو k 10
حایر 10 k 5 , k
توشیبا k 5
دونار k 10
هیتاچی 2 k
بوش 29.5 k
زیمنس k 3
سیلوان 10 k 5 , k
ویرپول k 5
آرچلیک k 10
بلومبرگ k 10

خلاصه ای از اهم سنسور یخچال توسط تعمیرکار آی پی امداد

در این مقاله از آی پی امداد سعی کردیم که در زمینه انواع سنسور یخچال و همچنین اهم سنسور یخچال فریزر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. به کمک مطالبی که در زمینه نحوه تست مقدار مقاومت سنسور یخچال برای شما شرح دادیم، می توانید در صورت میزان به عیب یابی سنسورهای یخچال خود اقدام کرده و در صورت خرابی اقدام به تعمیر یا تعویض سنسور معیوب یخچال فریزر خود کنید. از آنجایی که سنسور قطعه ای بسیار مهم است، بهتر است در صورت وجود هرگونه خرابی، رفع ایرادات یا تعویض آن به تعمیرکاران متخصص آی پی امداد بسپارید تا تعمیرات یخچال شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

4.5/5 - (10 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • احمد 22 بهمن 1402

    سلام یخوال فریزر هومباردار هیمالیا یکسره کارمیکند و دمای فریزر از میزان تنظیم شده عبور میکند و پایینتر می آید سنسورهای محیطی رو تست کردم در حالات مختلف دمایی میزان اهم هم تغییر میکند میزان اهم سنسور محیطی فریزر ۱۰کیلو اهم هست ولی سنسور محیطی یخچال بین ۴۰تا۵۰کیلواهم هست سنسور یخچال معیوب است یا این رنج اهم درست است باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 بهمن 1402

      درود، مشکل مربوط به سنسور محیطی، برد، کمپرسور یا گاز یخچال می باشد.

      پاسخ دادن
  • علی احمدپورخاني 28 آبان 1402

    سلام یه یخچال فریزر بوش داریم که قسمت یخچال بیش از حد بالا میره، به طوریکه همه چیز یخ میزنه. اهم سنسورشو نداریم لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 آبان 1402

      درود، دمپر یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • شمس 12 آبان 1402

    سلام یخچال فریزر هیمالیا روشن که میشه بعداز اف کردن دیگه روشن نمیشه سنسور داخل اواپراتور قسمت یخچالشو عوض کردم بازم درست نشده ممکنه بفرماید مشکل از چی هست ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 آبان 1402

      درود، مشکل از رله اورلود، خازن و برد الکترونیکی است که باید این موارد بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • نادرحویزی 02 مرداد 1402

    مقاومت سنسور دیفراست یخچال فریزر هایسنس دیجیتالی چند کیلو اهم است؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 مرداد 1402

      درود، میزان اهم مقاومت سنسور بر روی این قطعه درج شده است.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد