logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آیا میشود برد یخچال را حذف کرد؟

آیا میشود برد یخچال را حذف کرد؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آیا میشود برد یخچال را حذف کرد؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد در این مطلب قصد داریم به سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد، پاسخ دهیم. آیا میشود برد یخچال را حذف کرد؟ همان سوالی است که شاید به دنبال جواب آن در اینترنت جستجو کرده، اما جواب آن را دریافت نکرده باشید. ما در این مطلب ضمن پاسخ به این سوال که حذف برد یخچال چگونه امکان پذیر است، خواهیم گفت برد یخچال چیست و این قطعه در کجای یخچال قرار دارد و وظیفه آن چیست. با ما همراه باشید تا به همه سوالات شما پاسخ دهیم و ببینیم حذف برد یخچال به چه صورت انجام می شود.

برد یخچال چیست و در کجا قرار دارد؟

  • برد یخچال یکی از قطعاتی است که از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بهره برده است و جای چندین قطعه قدیمی مانند تایمر دیفراست، ترموستات، کنترل کننده های مکانیکی و مدارات الکترونیکی را پر کرده است.
  • یخچال هایی که در حال حاضر تولید میشوند، به لطف حضور برد الکترونیکی بسیار کم مصرف تر هستند و همه بخش های آن دقیق تر کار میکنند.
  • برد الکترونیکی یخچال معمولا در قسمت بدنه یا درب یخچال قرار دارد، اما در مدل های مختلف ممکن است در قسمت های دیگری از یخچال قرار گرفته باشد.

برد یخچال چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

می توان برد یخچال را یکی از مهمترین لوازم یخچال دانست که به پردازشگر یا مغز یخچال معروف است؛ زیرا همانند مغز انسان توانایی کنترل کردن بخش های مختلف یخچال را بر عهده دارد و با ارسال دستورهای مختلف به همه بخش ها عملکرد آن ها را کنترل می کند. برد یخچال در واقع فرمانده سیستم برودتی یخچال است و به قسمت های مختلفی مانند کمپرسور و فن داخل یخچال دستور می دهد تا به خوبی کار کنند. البته قسمت های دیگری نیز هستند که تحت کنترل برد الکترونیک می باشند که در ادامه خواهیم گفت:

برد یخچال چگونه دما را تنظیم می کند؟

نحوه کارکرد برد یخچال اینگونه است که پس از تنظیم و تعیین دمای مشخص، به کمک سنسورهای تعبیه شده در یخچال دمای درون محفظه را اندازه گیری می کند. اگر دمای محفظه بالاتر از دمای تنظیم شده برای این قطعه باشد، فرمان روشن شدن کمپرسور را صادر خواهد کرد و تا زمانی که دما به میزان تعیین شده پایین نیاید کمپرسور خاموش نخواهد شد.

آیا میتوان برد یخچال را حذف کرد؟

پاسخ ما به این سوال مثبت است. بله میتوان برد یخچال را حذف کرد. اما همانطور که گفته شد، برد یخچال جایگزین قطعات مکانیکی مانند تایمر دیفراست و ترموستات شده است و اگر به هر دلیلی قصد دارید برد یخچال را حذف کنید، باید از حالت الکترونیکی خارج شود و و با جایگزین کردن قطعات مکانیکی، تبدیل به سیستم مکانیکی شود.

  • در صورت حذف برد یخچال، باید ترموستات را جایگزین سنسور محیطی کرد.
  • سنسور محیطی با اندازه گیری دمای محفظه یخچال و گزارش به برد الکترونیکی، دمای یخچال را در محدوده مشخصی قرار می دهد.
  • عملکرد ترموستات نیز شبیه به سنسور محیطی است و وظیفه تنظیم دمای داخلی یخچال را برعهده دارد.
  • ترموستات به کمپرسور فرمان می دهد که چه مقدار کار کند تا سبب بهبود وضعیت دمای یخچال شود.
  • پس از حذف و خارج کردن برد از صفحه مدار باید تایمر و صفحه تریزون را جایگزین آن کرد.
  • تایمر با زمانبندی مشخص عمل برفک زدایی را توسط المنت انجام میدهد.
  • همچنین پس از حذف برد الکترونیکی باید به جای سیستم نوفراست، صفحه تریزون را جایگزین کرد.
  • صفحه تریزون فرآیند خنک سازی یخچال را از طریق دریافت گرمای محیط و سرد کردن آن به کمک گاز فریون انجام می دهد.
  • به این ترتیب میتوان با حذف برد یخچال، قطعاتی که عملکرد مشابهی دارند را جایگزین آن کرد.

آیا میتوان برد یخچال را حذف کرد

اگر برد الکترونیکی یخچال را حذف کنیم چه اتفاقی می افتد؟

با حذف برد الکترونیکی، یخچال شما کارایی خود را از دست میدهد و همانطور که در بالا توضیح دادیم، باید سیستم یخچال خود را با کمک قطعاتی به مانند ترموستات، تایمر و سنسور دیفراست به حالت مکانیکی تغییر دهید. برد الکترونیکی یخچال که وظیفه هدایت قطعات و راه اندازی آن ها را بر عهده دارد، به شما کمک میکند تا دمای مناسب را برای یخچال فریزر خود انتخاب نمایید و همچنین در صورت مشکل در یخچال، کد خطا را به شما نمایش میدهد. بنابراین با خارج کردن برد الکترونیکی از سیستم یخچال خود، تغییرات چشمگیری را شاهد خواهید بود.

آیا لازم است برد یخچال را حذف کنیم؟

امروزه حذف برد یخچال یک انتخاب محسوب میشود. اگر هزینه تعمیرات یخچال به دلیل مشکل در قطعات الکترونیکی زیاد شده است یا برد الکترونیکی آن پیدا نمیشود، بهترین گزینه حذف برد یخچال و تبدیل به حالت مکانیکی است.

حذف برد یخچال چگونه است؟

برای اینکه بتوانید اقدام به حذف برد یخچال فریزر خود نمایید، می توانید موارد زیر را دنبال کنید:

  1. برای حذف برد یخچال از ابزارهایی مثل پیچ گوشتی و کلید تورک میتوانید استفاده کنید.
  2. در قدم بعدی پیچ هایی که برد یخچال را نگه داشته اند را بیرون بکشید و برد را از پایه های صفحه مدار باز کنید.
  3. به آرامی و دقت کابل های متصل به برد را باز کنید.
  4. اگر کابل ها با استفاده از سوکت های کوچک به برد متصل شده اند، از کلید تورک استفاده کنید و کابل ها را باز کنید.
  5. در مرحله آخر نیز میتوانید برد را از صفحه مدار یخچال خارج کنید و قطعات مکانیکی را جایگزین این قطعه کنید.

با توجه به اینکه باز کردن قطعات داخلی یخچال امری تخصصی است، بهتر است برای حذف برد یخچال با مراجعه به سایت آی پی امداد درخواست خود را برای حضور تکنسین در محل ثبت کنید. تکنسین های مجموعه آی پی امداد در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا می کنند و حذف برد یخچال را برای دستگاه شما انجام خواهند داد.

حذف برد یخچال چگونه است

اما اگر قصد دارید به تنهایی برد یخچال را خارج کنید، توصیه میکنیم سوالات خود را در فرایند این موضوع از تعمیرکاران  آی پی امداد در بخش دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا در لحظه شما را راهنمایی کنیم.

آنچه در مورد حذف برد یخچال آموختیم

در این مطلب یاد گرفتیم که برد یخچال مانند مغز یخچال است و کنترل بخش های مختلف را برعهده دارد. این قطعه جایگزین قطعات مکانیکی مثل تایمر، ترموستات و صفحه تریزون شده است. در صورتی که به هر دلیلی بخواهید برد یخچال را حذف کنید، باید به جای برد قطعاتی مثل تایمر، صفحه تریزون و ترموستات قرار دهید. همچنین در مورد چگونگی حذف برد یخچال نیز اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم خواندن این مطلب از آی پی امداد برای شما مفید بوده باشد.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نادر 09 تیر 1402

    با سلام و خسته نباشید ببخشید برد یخچال سوخته میخوام از مدار خارج کنم و ترموستات دیجیتالی جایگزین کنم میشه راهنمایی کنید که هیتر یخچال جدا شروع به کار کنه و یا با کمپرسور همزمان شروع به کار کند با تشکر از سایت خوب ای پی امداد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 تیر 1402

      درود، برای انجام این کار لازم است به طور کلی سیستم یخچال از حالت الکترونیکی به مکانیکی تبدیل گردد که لازم است از قطعات زیادی جایگزین شوند.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد