logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی

تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی
تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال ­ها وسیله‌ای جدانشدنی از آشپزخانه هستند و وجود حداقل یکی از آنها در هر خانه‌ای ضروری است و ممکن است. در بعضی مواقع ممکن است این یخچال ها با مشکلاتی رو به ­رو شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در یخچال های آمریکایی مانند وستینگهاوس، جنرال الکتریک، وایت هاوس و … به وجود آید، نشتی آب از یخچال است. در این مقاله می­ خواهیم به بررسی و تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی بپردازیم و با قسمت­ های مختلفی که موجب ایجاد این مشکل می­ شوند، آشنا شویم.

کاربران گرامی، با مطالعه این مقاله در سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید از نظر کارشناسی شده متخصصین برای جلوگیری و تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی استفاده کنید.

انواع نشتی آب در یخچال های آمریکایی

نشتی آب در یخچال های آمریکایی انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می­ توان به جاری شدن آب از فریزر، جریان آب در محفظه داخلی یخچال، جمع شدن آب در زیر یخچال، ریختن آب از پشت یخچال فریزر، جمع شدن آب از قسمت جلو یا پشت یخچال، جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال، سرازیر شدن آب از سینی پشت یخچال، ریختن آب درون ساید بای ساید یا یخچال فیلتردار و نشت آب از مخزن آب اشاره کرد.

دلایل نشتی آب در یخچال های آمریکایی و تعمیر آنها

نشتی آب در یخچال های آمریکایی دلایل متفاوتی دارد که برای حل هریک از آنها باید اقدامات خاصی را انجام داد. در ادامه برای عیب یابی و تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی با ما همراه باشید:

  • جاری شدن آب از یخچال فریزر

یخچال فریزرهای آمریکایی معمولا به دو دلیل باعث جاری شدن آب از فریزر می­ شوند. یکی از این دلایل پر کردن فریزر بیشتر از گنجایش آن است و درجه فریزر مناسب برای انجماد مواد غذایی نیست. همچنین درب فریزر برای مدت زیادی باز بوده و هوای سرد خارج شده و مواد غذایی از حالت انجماد خارج شده ­اند که با آب شدن برفک­ های موجود در فریزر، آب از فریزر جاری می­ گردد.

رفع مشکل:

برای رفع این مشکل مواد غذایی را با توجه به گنجایش فریزر خود، قرار دهید و به درجه فریزر دقت کنید. همچنین در هنگام بستن درب فریزر از بسته شدن آن مطمئن شوید. از دیگر مواردی که می تواند علت نشت آب از زیر یخچال ساید بای ساید باشد، شامل موارد زیر است:

  1. تجمع برفک که برای رفع آن باید یخچال خاموش را خاموش کرده و اجازه دهید تا برفک­ ها آب شوند.
  2. رطوبت زیاد محیط که می ­تواند ناشی از مجاورت یخچال با سینک باشد.
  3. نصب نادرست شلنگ مربوط به تصفیه آب
  • ایجاد جریان آب در محفظه داخلی یخچال

مسدود شدن سیستم تهویه یخچال و نشت آب از سینی سبزیجات می ­تواند از دلایل جریان آب در محفظه داخلی یخچال باشد. ممکن است در هنگام چیدن مواد غذایی راه هوایی بین خنک ­کننده و فریزر مسدود شود. علاوه بر این راه افتادن آب مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات علت دیگر جریان آب در محفظه داخلی یخچال های آمریکایی است.

رفع مشکل: در هنگام چیدن مواد غذایی دقت نمایید و برای قرار دادن سبزیجات و میوه ­هایی که دارای آب اضافی هستند، اجازه دهید تا آب آنها خالی شده و بعد آنها را در یخچال قرار دهید.

  • جمع شدن آب در زیر یخچال

خراب بودن لاستیک درب می­ تواند علت اصلی جمع شدن آب در زیر یخچال باشد. خرابی لاستیک درب موجب ورود هوای گرم بیرون به یخچال و ایجاد رطوبت بیش از اندازه در یخچال می ­گردد که آب اضافی در سینی یخچال ریخته و موجب سرازیر شدن در زیر یخچال می­ شود.

رفع مشکل: برای رفع این مشکل و برای شل شدن لاستیک درب، آن را با آب داغ مالش دهید و یا لاستیک جدیدی تهیه نمایید.

  • ریختن آب از پشت یخچال فریزر

خرابی شیر ورودی علت ریختن آب از پشت یخچال فریزر است.

رفع مشکل: برای رفع این مشکل یخچال را از برق بیرون کشیده و لوله­ ها و شیر آب را بررسی کنید. در صورت سوراخ شدن لوله آب آن را تعویض نمایید.

  • جمع شدن آب از قسمت زیر جلو یا پشت یخچال

در جمع شدن آب از این قسمت­ ها باید به بررسی شلنگ ­های پلاستیکی و اتصالات لوله­ های آب به یخ‌ساز یخچال بپردازید.

رفع مشکل:

در صورتی که شلنگ­ های یخ‌ساز و یا آبسردکن موجب بروز این مشکل شده باشند، باید شلنگ ­ها را تعویض کرد و اتصالات را محکم نمود.

  • سرازیر شدن آب از سینی پشت یخچال

سرازیر شدن آب از سینی پشت یخچال یکی از دلایل اصلی نشت آب است. در این مورد معمولا لوله تخلیه آب با یخ، ذرات غذا و … مسدود شده است.

رفع مشکل:

برای رفع این مشکل باید اتصال یخچال را از برق قطع کنید و لوله مسدود شده را بررسی کنید. برای باز کردن لوله مسدود شده می توانید از آب گرم، قلاب پلاستیکی و یا یک سیم ضخیم استفاده نمایید. البته گاهی ممکن است این مشکل به دلیل ترک­ خوردگی سینی یخچال نیز باشد که در این صورت باید سینی تعویض گردد.

  • ریختن آب درون ساید بای ساید یا یخچال فیلتر­دار

فیلتر آب در یخچال­ های فیلتردار و یا ساید بای ساید می ­تواند باعث نشت آب گردد. در واقع اگر فیلترها به موقع تعویض نشوند، رسوبات در آنها جای گرفته و موجب ترک­ خوردن شلنگ می ­گردند.

رفع مشکل:

برای رفع این مشکل، فیلتر و مونتاژ قسمت فیلتر آب را بررسی کرده و سپس شلنگ را بسته و اقدام به تعویض فیلتر یخچال کنید.

  • نشت آب از مخزن آب

علت این مشکل می­ تواند نشتی آب یخچال از مونتاژ مخزن آب باشد که برای رفع این مشکل باید مخزن جدیدی تهیه نمایید.

راه ­های جلوگیری از نشتی آب در یخچال های آمریکایی

قبل از این که به دنبال راه هایی برای تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی باشید، به شما توصیه می کنیم تا با بررسی راه های جلوگیری تا حد امکان از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

  • تمیز کردن یخچال به طور مرتب
  • قرار دادن غذایی که هم دمای اتاق شده است. (از گذاشتن غذای داغ درون یخچال خودداری کنید.)
  • تهیه مواد غذایی در حد گنجایش یخچال
  • دقت در قرار دادن مواد غذایی در یخچال
  • اطمینان از بسته شدن درب یخچال در هر بار باز و بسته کردن درب
  • تمیز کردن قسمت فاضلاب داخل یخچال هر سه ماه یکبار
  • تمیز کردن یخچال و فریزر در صورت ریختن مواد غذایی

نحوه تعمیر نشتی آب یخچال های آمریکایی توسط آی پی امداد

در این مقاله به بررسی علل و تعمیر نشتی آب در یخچال های آمریکایی پرداختیم و با راه حل­ های تعمیر آنها نیز آشنا شدیم. راه حل ­هایی که برای رفع نشتی آب از یخچال های آمریکایی از جمله وایت هاوس، جنرال الکتریک و … در این مقاله ارائه شده، بسیار ساده می باشد و افراد می ­توانند با عیب ­یابی دقیق مشکل را برطرف سازند. اما در بعضی مواقع برطرف کردن این مشکلات از دست مصرف­ کننده برنمی­ آید که در این صورت می­ تواند با کمک گرفتن از افراد متخصص مشکل نشتی آب در یخچال های آمریکایی را برطرف سازد. آی پی امداد به عنوان تعمیرات یخچال در تهران با داشتن تعمیرکاران حرفه­ ای می­ تواند به شما در رفع این مشکلات کمک کرده و با استفاده از قطعات و تجهیزات معتبر یخچال شما را تعمیر و خیال شما را از این نشتی آب آسوده نماید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد