logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جرقه زدن یکسره پکیج

علت جرقه زدن یکسره پکیج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جرقه زدن یکسره پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم علت جرقه زدن یکسره پکیج را بررسی کنیم. در ابتدای مطلب درمورد الکترود جرقه زن و حسگر شعله خواهیم گفت. همچنین اثرات جرقه زدن مداوم پکیج در سلامت این دستگاه را بررسی خواهیم کرد. در صورتی که پس از خواندن این مطلب، سوالاتی در مورد عیب یابی و رفع مشکل یکسره جرقه زدن پکیج داشتید، کافی است به قسمت نظرات این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مراجعه کنید و سوال هایتان را مطرح کنید تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت به آن پاسخ دهند و شما را به صورت قدم به قدم رایگان راهنمایی کنند. اگر احساس می کنید برای حل مشکل جرقه زدن مداوم پکیج نیاز به حضور تکنسین در محل خود دارید، می توانید درخواست خود را در مجموعه آی پی امداد ثبت کنید.

با نقش الکترود جرقه زن در پکیج آشنا شوید

احتمالا از اسم الکترود جرقه زن میتوانید حدس بزنید که چه نقشی در پکیج گرمایشی دارد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن خواهید خواند. الکترود جرقه زن یکی از مهم ترین قطعات سیستم پکیج است که فرآیند احتراق را کنترل می کند. این قطعه بارهایی الکتریکی که توسط برد الکترونیکی پکیج ایجاد شده اند را به درستی در مسیر خروجی گاز از پرده های مشعل قرار می دهد و سبب تخلیه شدن آن ها میشود.

برای انجام فرآیند احتراق، پس از اینکه مولکول ها باردارد شدند و واکنش گرمایی نشان دادند، جرقه نیز تشکیل میشود و تداوم این چرخه با جریان مناسب است که باعث انجام احتراق صحیح در پکیج خواهد شد. پکیج ها ممکن است دو الکترود یا یک الکترود داشته باشند. در پکیج هایی که تنها یک الکترود دارند، احتراق زمانی اتفاق می افتد که فاصله بین الکترود با سطح مشعل به درستی تنظیم شده باشد و جرقه ایجاد شده به مشعل برخورد کند و پس از آن به قسمت خروجی گاز اصابت کند. در پکیج هایی که دو الکترود دارند، عمل احتراق در فاصله بین دو الکترود انجام میشود و محدودیت زیادی ندارد.

الکترود جرقه زن را تست کنید

برای اینکه احتراق به خوبی در پکیج صورت بگیرد و این سیستم به درستی کار کند، نیاز است که الکترود جرقه زن در فاصله مناسبی از بدنه دستگاه قرار گرفته باشد.

  • برای تست الکترود جرقه زن باید بررسی کنید که نوک الکترود و سطح سرامیکی به هیچ قسمتی از بدنه از همه جهات برخورد نداشته باشد.
  • اگر ترانس جرقه به خوبی عمل نکند و فاصله بین الکترود در پکیج به درستی تنظیم نشده باشد، قطعا جرقه زدن و فرآیند احتراق در پکیج با اختلال مواجه خواهد شد.

الکترود جرقه زن را تست کنید

نقش حسگر شعله در پکیج

حسگر شعله نیز قسمتی از سیستم جرقه زن در پکیج است که میتوان گفت عملکردی مشابه با جرقه زن دارد. زمانی که حسگر از طریق تماس مستقیم نوک الکترود با شعله قرار میگیرد، جریان ضعیفی بین بدنه مشعل و الکترود شکل میگیرد.

10 دلیل جرقه زدن مداوم پکیج

مواردی که در ادامه خواهید خواند 10 علت جرقه زدن یکسره پکیج هستند که تنها به آن ها اشاره کرده ایم. در ادامه مطلب بیشتر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

  1. پمپ سیرکولاتور خراب شده است
  2. الکترود یون آسیب دیده است
  3. فشار گاز ساختمان کاهش یافته است
  4. آب درون مدار گرمایش کم شده است
  5. آب به درون شعله پکیج نفوذ کرده است
  6. مدار گرمایش هوا گرفته است
  7. دود به خوبی تخلیه نشده است
  8. فاصله جرقه زن با بدنه پکیج تنظیم نیست
  9. برد الکترونیکی دستگاه آسیب دیده است
  10. جریان برق نوسان زیادی دارد.

چرا پکیج یکسره جرقه می زند؟

در ادامه ضمن بررسی دلایل ایجاد جرقه زیاد در پکیج گرمایشی، روش های حل این مشکل را خواهیم گفت.

  1. پمپ سیرکولاتور خراب شده است

اگر پمپ سیرکولار ضعیف شده باشد و در زمان مناسب روشن نشود، عدم عملکرد صحیح آن باعث میشود آب به خوبی درون سیستم جریان پیدا نکند، سیستم احتراق به موقع عمل نکند و مشعل پکیج نیز به خوبی روشن نشود.

  • راه حل: برای حل این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای مانند تکنسین های مجموعه آی پی امداد بخواهید پمپ و اتصالات آن را بررسی کنند و در صورتی که پمپ نیم سوز شده یا احتیاج به تعمیر یا تعویض دارد، اقدامات لازم را انجام دهند.

پمپ سیرکولاتور خراب شده است

  1. الکترود یون آسیب دیده است

الکترود یون اگرچه قطعه کوچکی است اما نقش بسیار مهمی در سیستم پکیج دارد. این قطعه شعله را تشخیص می دهد. در صورتی که الکترود یون آسیب دیده باشد، نمی تواند شعله را به درستی تشخیص دهد و فرمان درستی را به برد الکترونیکی ارسال کند. به همین دلیل است که پکیج مدام جرقه می زند.

  • راه حل: برای حل این مشکل حضور تکنسین در محل الزامی است؛ زیرا ممکن است نیاز به تعمیر الکترود یون با استفاده از سمباده زدن و یا تعویض کامل آن باشد.
  1. فشار گاز ساختمان کاهش یافته است

اغلب در فصل زمستان و به دلیل افزایش مصرف گاز، فشار آن در برخی مناطق کاهش پیدا می کند. یکی از شرایط تشکیل شعله در پکیج این است که گاز با فشار مورد نیاز دستگاه تامین شود اما اگر فشار گاز کم شود، درون سیستم پکیج شعله ضعیف خواهد بود یا تشکیل نمیشود، به همین دلیل پکیج یکسره جرقه می زند.

  • راه حل: روش حل این مشکل این است که از تکنسین آی پی امداد بخواهید فشار و هوای گاز پکیج را به درستی تنظیم کند.
  1. آب درون مدار گرمایش کم شده است

اگر آب درون مدار گرمایش به دلیل پوسیدگی اتصالات، خرابی شیرهای مربوطه، وجود نشتی در مسیر جریان آب کم شود، مشکل جرقه زدن مداوم پکیج دور از انتظار نخواهد بود. زیرا زمانی که آب داخل دستگاه کمتر از نیم بار شود، سیستم ایمنی پکیج فعال شده و از روشن شدن آن جلوگیری می کند. به همین دلیل مدام جرقه ایجاد میشود و دستگاه روشن نمی شود.

مدار گرمایش پکیج

  1. آب به درون شعله پکیج نفوذ کرده است

زمانی که آب به درون شعله پکیج نفوذ می کند، مشکلاتی را به همراه دارد و عملکرد صحیح سیستم احتراق را دچار مشکل می کند،. زیرا باعث میشود که شمعل پکیج اتصالی کند و سنسورهای ایمنی را نیز فعال می کند. به همین دلیل است که پکیج مدام جرقه می زند.

  • راه حل: برای حل این مشکل میتوانید قست های داخلی سیستم احتراق را با کمک دستمال نرم و یا استفاده از سشوار خشک کنید.
  1. مدار گرمایش هوا گرفته است

اگر در هنگام سرویس پکیج هواگیری را انجام ندهید و یا به موقع دستگاه را هواگیری نکنید، مشکلاتی مثل عدم جریان درست آب در سیستم رادیاتور و پکیج ایجاد می شود و پمپ پکیج هوا را به جای آب وارد سیستم می کند. در چنین شرایطی آب به خوبی به قسمت های داخلی جریان پیدا نمی کند و به دلیل وارد شدن هوا به بخش احتراق، پکیج به طور مداوم جرقه می زند.

  • راه حل: برای بررسی وجود هوا در مدار گرمایش میتوانید عقربه فشارسنج دستگاه را مشاهده کنید، بالا رفتن آن نشانه هوا گرفتن پکیچ است.
  • قطعا راه حل این مشکل هواگیری پکیج توسط تکنسین حرفه ای است.
  • توصیه میکنیم برای انجام هواگیری و یا حل مشکل جرقه زدن پکیج از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. دود به خوبی تخلیه نشده است

اگر سیستم ایمنی دستگاه دود را به خوبی تخلیه نکند، فرمان وجود دود به برد پکیج ارسال می شود. بنابراین سیستم احتراق مجددا با تلاش برای ایجاد شعله، موجب تشکیل جرقه های مداوم میشود.

  • راه حل: تنها روش حل این مشکل این است که با رعایت استانداردهای ضروری نصب دودکش، بررسی کنید که محل خروجی دود برای تخلیه گازهای حاصل از سوختن به طور صحیح قرار گرفته باشد.
  1. فاصله جرقه زن با بدنه پکیج تنظیم نیست

همانطور که توضیح دادیم، یکی از دلایل اصلی جرقه زدن پکیج این است که فاصله جرقه زن با بدنه پکیج به خوبی رعایت نشده است. بنابراین گاز به خوبی خارج نمیشود و شعله نیز به درستی تشکیل نمیشود.

  • البته ممکن است منافذ پکیج نیز دچار گرفتگی شده باشند و همین باعث شود که دستگاه مدام جرقه بزند.
  • اگر چراغ قرمز پکیج روشن شده است و یا روی نمایشگر کد خطای مربوطه نمایش داده شود، ممکن است این مشکل بروز کند.
  1. برد الکترونیکی دستگاه آسیب دیده است

برد الکترونیکی در پکیج مانند مغز انسان عمل می کند. این قطعه همه داده ها را از قطعات دیگر می گیرد و فرمان لازم را جهت انجام عملکرد درست به آن ها ارسال می کند.

  • حال اگر این قطعه خراب شده باشد، قطعا عملکرد صحیح دستگاه مختل خواهد شد و یکی از مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید این است که دستورات اشتباهی ارسال شود و پکیج به صورت مداوم جرقه بزند.
  • از این رو باید اقدام به بررسی و در صورت نیاز تعمیر برد الکترونیکی پکیج خود نمایید.
  1. جریان برق نوسان زیادی دارد

جریان نوسان دار برق و قطع و وصل شدن مداوم آن آسیب زیادی به سیستم پکیج وارد می کند. این مشکل علاوه بر اینکه به سیستم احتراق پکیج و قطعات مختلف آسیب زیادی وارد می کند، باعث میشود مشعل این دستگاه اتصالی کند، شعله به خوبی ایجاد نشود و پکیج یکسره جرقه بزند.

  • راه حل:  برای حل این مشکل و کنترل جریان برق حتما از یک ترانس مناسب با دستگاه استفاده کنید.

برای تعمیر مشکل جرقه زدن مداوم پکیج گرمایشی با کجا تماس بگیریم؟

امیدواریم مطالعه این مطلب توانسته باشد در عیب یابی مشکل جرقه زدن مداوم  پکیج گرمایشی به شما کمک کرده باشد. همانطور که گفته شد، حل مشکل جرقه زدن مداوم پکیج گرمایشی امری تخصصی است و افراد عادی که هیچ آشنایی و تجربه ای با سیستم و قطعات پکیج ندارند، نمی توانند به تنهایی برای حل این مشکل اقدام نمایند. از این رو بهتر است عیب یابی و تعمیر مشکل یکسره جرقه زدن پکیج را به تکنسین های مجموعه آی پی امداد بسپارید. تعمیرکاران این مجموعه سال هاست در زمینه تعمیر لوازم گرمایشی تجربه دارند. در صورتی که میخواهید با حضور تکنسین پکیج در محل، تعمیر دستگاه در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام شود، میتوانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با آی پی امداد تماس بگیرید. همچنین می توانید درخواست خود را در سایت این مجموعه نیز ثبت نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد