logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت چشمک زدن چراغ پکیج

علت چشمک زدن چراغ پکیج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت چشمک زدن چراغ پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، این مقاله تخصصی را به بررسی علت چشمک زدن چراغ پکیج اختصاص داده ایم و با تکیه بر دانش فنی و تجربه تکنسین های مجموعه آی پی امداد، توانستیم اطلاعات مفیدی را در مورد دلایل چشمک زدن چراغ های پکیج جمع آوری کنیم که حاصل تلاشمان را میتوانید در این مقاله مطالعه کنید. کارشناسان آی پی امداد در زمینه تعمیر انواع پکیج و عیب یابی و بررسی مشکل روشن و خاموش شدن چراغ های پیکج گرمایشی و همچنین رفع عیب این دستگاه تجربه دارند. توصیه میکنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با دلایل چشمک زدن چراغ های پکیج به خوبی آشنا شوید.

8 دلیل خاموش و روشن شدن چراغ های پکیج

چشمک زدن چراغ ها راهی برای عیب یابی مشکلات پکیج های مدل آنالوگ و بدون صفحه نمایشگر است. در پکیج هایی که دارای صفحه نمایشگر هستند، ارورهای دستگاه از طریق نمایش کدهای عددی نمایش داده میشوند. اما ارورهای پکیج های آنالوگ با چشمک زدن چراغ ها قابل پیگیری است. برای عیب یابی مشکلات پکیج بهتر است همواره باید به چراغ های آن توجه کنید. در ادامه علت چشمک زدن چراغ پکیج را برای شما ذکر کرده ایم:

  1. فشار گاز کم شده است.
  2. سنسور شعله آسیب دیده است.
  3. سنسور شوفاژ از مدار قطع شده است.
  4. برد کنترل خراب شده است.
  5. پرشر سوییچ خراب شده است.
  6. حرارت مبدل اولیه بالا رفته است.
  7. عملکرد ضد یخ زن با پمپ روشن فعال شده است.
  8. لوله ها مسدود شده است.

8 دلیل خاموش و روشن شدن چراغ های پکیج

چرا چراغ های پکیج چشمک می زند؟

در ادامه هریک از دلایل روشن خاموش شدن چراغ های پکیج گرمایشی را مورد بررسی قرار داده و راه حل های رفع آنها را نیز برای شما ذکر خواهیم کرد.

1. کم شدن فشار گاز

اگر میزان گاز وارد شده به پکیج کمتر از حد مورد نیاز دستگاه باشد، ممکن است چراغ های آن چشمک بزند. اگر گازی ورودی به پکیج فشار کافی نداشته باشد، باعث اشکال در عملکرد سیستم پکیج میشود.

راه‌حل:

اگر چشمک زدن پکیج مربوط به کمبود فشار گاز باشد، نیاز است ابتدا درجه فشار را اندازه گیری کنید و در صورتی که فشار بین 51 تا 70 درجه باشد، باید مراقب بالاتر رفتن یا پایین رفتن فشار گاز باشید؛ زیرا بیشتر یا کمتر از این مقدار به شدت خطرناک است.

  • برای تعدیل فشار پکیج باید شیر پر کن را باز کنید تا زمانی که فشار به حالت نرمال 5/1 برسد.
  • بعد از رسیدن به این عدد، شیر پر کن را بسته و برای برطرف کردن چشمک زدن چراغ پکیج میتوانید فشار گاز را بیشتر کنید.
  • اگر پس از انجام این اقدامات چراغ چشمک زن پکیج خاموش نشد، بهتر است با تکنسین حرفه ای آی پی امداد تماس بگیرید.

2. سنسور شعله آسیب دیده است

سنسور یا حسگر شعله پکیج از قطعات بسیار مهم این سیستم است که وظیفه دارد در صورت وجود شعله به برد اطلاع دهد تا مسیر دریچه گاز را باز کند و از تجمع گاز مضر جلوگیری می کند. اگر سنسور شعله وجود نداشته و یا به دلیل فرسودگی و آسیب دیدگی عملکرد درستی نداشته باشد، مسیر گاز باز می ماند و تجمع آن میتواند حادثه آفرین باشد. گاهی ممکن است به دلیل آسیب دیدگی، فرسودگی و یا حتی کثیف بودن، این سنسور تشخیص باز بودن یا نبودن دریچه گاز دچار مشکل شود و به همین دلیل چراغ های پکیج برای اطلاع از خطا درون سیستم روشن شوند.

سنسور شعله آسیب دیده است

راه‌حل:

اگر میخواهید بدانید ارور پکیج به دلیل خراب بودن سنسور شعله است یا خیر، این اقدامات را انجام دهید:

  1. برق پکیج را قطع کنید و شیر گاز را نیز ببندید.
  2. پیچ نصب را باز کنید.
  3. حسگر را به آرامی جدا کنید و از نزدیک خوب نگاه کنید.
  4. اگر عایق حسگر شعله آسیب ندیده باشد، اما بنظر سوخته برسد، نشان دهنده کثیف بودن آن است.
  5. کثیفی سنسور شعله پکیج را میتوانید تمیز کنید.
  6. در صورتی که عایق سنسور شعله پکیج ترک برداشته باشد، باید هرچه سریع تر آن را عوض کنید.

تمیز کردن سنسور شعله پکیج چگونه انجام میشود؟

در ابتدا توصیه میکنیم همواره این سنسور را تمیز کنید، اما اگر میخواهید برای رفع ارور پکیج این قطعه را تمیز کنید، باید اینگونه عمل نمایید:

وسایل مورد نیاز:

  • آچار یا درایور برای باز کردن پیچ شش گوش 4/1
  • کاغذ سنباده دانه سبک
  • برس سیمی یا پشم فولادی
  • دستمال کاغذی یا پارچه تمیز و خشک

برای تمیز کردن سنسور شعله پکیج باید ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و حسگر را در مجموعه مشعل قرار دهید. حال با کمک آچار پیچ را باز کنید تا به سنسور دسترسی داشته باشید. کاغذ سنباده، پشم فولادی یا برس سیمی را به میله سنسور بکشید تا کربن را از روی آن پاک کنید، اما به مدت طولانی و با فشار بالا این کار را انجام ندهید. در مرحله آخر همه جرم های روی سنسور را با پارچه یا دستمال تمیز کنید.

3. سنسور شوفاژ از مدار قطع شده است

سنسور شوفاژ که آن را با نام ترمیستور یا سنسور ntc نیز میشناسند، قطعه بسیار مهمی در سیستم پکیج است که میزان دمای آب تنظیم شده توسط فلوسوییچ را تشخیص داده و آن را برد منتقل می کند تا اجازه روشن شدن سیستم را بدهد. اما اگر سنسور ان تی سی خراب شده و یا از مدار قطع شود، موجب ایجاد خطا در سیستم پکیج و روشن شدن چراغ های آن می شود.

سنسور شوفاژ از مدار قطع شده است

راه‌حل:

برای رفع ایراد روشن شدن چراغ های پکیج و برای عیب یابی سنسور شوفاژ مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای تست سالم بودن سنسور ان تی سی ابتدا پکیج را خاموش کرده و سنسور را جدا کنید.
  2. با استفاده از اهم متر مقاومت آن را اندازه بگیرید. به این شکل که دو سر اهم متر را به سر سنسور متصل کنید و با گرم کردن توسط شعله غیر مستقیم، دمای آن را بالا ببرید.
  3. اگر سنسور NTC سالم باشد، در حالت عادی و در دمای اتاق 10 اهم مقاومت دارد و بعد از افزایش دما مقاومت کمتر میشود.
  4. اما مقاومت سنسور ترمیستور آسیب دیده پس از افزایش دما تغییری نمی کند.
  5. در صورت خرابی این قطعه باید هرچه سریع تر آن را تعویض کنید.

4. برد کنترل خراب شده است

برد الکترونیکی به عنوان مغز پکیج، وظیفه کنترل همه قسمت های سیستم را بر عهده دارد و دستورات را به همه بخش ها منتقل می کند. یکی از دلایل روشن شدن چراغ چشمک زن پکیج، خرابی برد کنترل است. خرابی این قطعه عملکرد پکیج را مختل می کند. برای مثال دستگاه روشن نمی شود یا هنگام خاموش بودن دستگاه چراغ قرمز آن روشن میشود. نشانه های دیگر خرابی برد پکیج از کار افتادن مشعل و خاموش شدن مکرر پکیج است.

خرابی برد کنترل پکیج ممکن است به این دلایل باشد:

  • روشن بودن و استفاده بیش از حد از پکیج
  • تجمع گرد و غبار روی برد
  • نفوذ رطوبت یا خیس شدن برد
  • نوسانات برق

برد کنترل خراب شده است

راه‌حل:

  • اگر تشخیص خرابی برد کنترل پکیج داده شود، باید این قطعه را به سرعت تعمیر یا تعویض کنید. بدون شک انجام این کار باید توسط تکنسین حرفه ای انجام شود.
  • تکنسین های مجموعه آی پی امداد از با تجربه ترین کارشناسان فنی هستند که میتوانید برای تعویض یا تعمیر برد روی آن ها حساب کنید.

5. پرشر سوییچ خراب شده است

پرشر سوییچ نوعی میکروسوییچ دقیق برای تشخیص صحت عملکرد فن و اطلاع به برد الکترونیکی است. وجود این میکروسوییج برای کنترل خارج شدن دوده های حاصل از احتراق و کارکرد ایمن و صحیح پکیج است. نحوه عملکرد این سنسور به گونه ای است که با وارد شدن فشار هوا وصل و با کم شدن فشار هوا قطع میشود. خرابی این قطعه باعث ارور پکیج و روشن شدن چراغ های آن است. نشانه خرابی پرشر سوییچ پکیج این است که فن دستگاه روشن نمیشود.

پرشر سوئیچ خراب شده است

راه‌حل:

  • برای اطمینان از سالم بودن پرشر سوییچ پکیج باید از تکنسین بخواهید این قطعه را بررسی کند.
  • تکنسین ابتدا لوله آنتی کندانس را از قسمتی که به فن وصل شده و همچنین سوکت سیم های برق متصل به پرشر را نیز جدا می کند.
  • سپس با اهم متر (در حالت قطع بودن) مدار را کنترل می کند و لوله آنتی کندانس را کمی مک زده و سپس با دست مسدود می کند.
  • اگر مدار پرشر سوییچ هوا با مکش متصل شود، نشان از سالم بودن آن دارد. در غیر اینصورت این قطعه خراب است و باید تعویض گردد.

6. حرارت مبدل اولیه بالا رفته است

یکی از مهم ترین قطعات پکیج دیواری، مبدل حرارتی است. این بخش وظیفه دارد آب سیستم گرمایشی و آب گرم مصرفی را به صورت همزمان گرم کند. مبدل حرارتی اولیه دارای ساختار شبکه ای است که آب درون آن گردش می کند و گرمای ایجاد شده توسط مشعل را دریافت می کند. در صورتی که دمای مبدل حرارتی اولیه از 89 درجه سانتی گراد بالاتر برود، خطای پکیج از طریق روشن شدن چراغ های چشمک زن قابل تشخیص است

حرارت مبدل اولیه بالا رفته است

راه‌حل:

  • در این شرایط لازم است مبدل حرارتی دستگاه توسط تعمیرکار متخصص بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

7. عملکرد ضد یخ زن با پمپ روشن فعال شده است

همانطور که از اسم این بخش از سیستم پکیج مشخص است، از یخ زدن پکیج و آب درون آن در زمستان جلوگیری می کند. اگر سیستم ضد یخ زن در زمان روشن بودن پمپ فعال شود، باعث بروز ارور در پکیج میشود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل ابتدا توصیه میکنیم با کارشناسان فنی این حوزه تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.
  • متخصصین فنی آی پی امداد در سریع ترین زمان به محل شما مراجعه کرده و جهت رفع مشکل فعال شدن سیستم ضد یخ با پمپ روشن اقدامات لازم را انجام می دهند.
  • ممکن است تکنسین تشخیص دهد برای رفع ارور پکیج هنگام بروز این مشکل قطعاتی مثل قطعات سیستم ضد یخ، پمپ یا سنسور را تعویض کنید.

8. لوله ها مسدود شده اند

به عنوان آخرین علت چشمک زدن چراغ پکیج، باید به مسدود شدن لوله ها به دلیل تجمع رسوبات اشاره کنیم. سختی بالای آب باعث تجمع رسوب درون لوله ها شده و پمپ سیرکولاتور نمی تواند آب را به راحتی درون سیستم به گردش در آورد. بنابراین عملکرد پکیج دچار مشکل شده و چراغ های چشمک زن آن روشن میشود.

راه‌حل:

  • اگر لوله های پکیج قدیمی شده اند و رسوب درون آنها ته نشین شده و باعث گرفتگی آنها شده، بهتر است هرچه سریع تر آن را تعویض کنید.

برای رفع مشکل چشمک زدن چراغ های پکیج با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد، 8 مورد از شایع‌ ترین علل روشن و خاموش شدن چراغ های پکیج را برایتان شرح دادیم. حال به‌خوبی می‌دانید که علت بروز این مشکل چیست و در شرایط مشابه می‌توانید برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید. اگر از راهکارهای عنوان‌شده استفاده کردید، اما تشخیص علت چشمک زدن چراغ پکیج برایتان دشوار بود، توصیه می‌کنیم با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از کارشناسان آی پی امداد کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید از طریق وب‌سایت آی پی امداد نیز برای ثبت درخواست تعمیر پیکج خود اقدام کنید. تکنسین‌های آی پی امداد مهارت لازم برای تعمیر انواع پکیج گرمایشی را دارند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد