logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج

علت هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب قصد داریم دلایلی که باعث وجود هوا در رادیاتور پکیج میشوند را بررسی کرده و روش هواگیری پکیج را نیز خواهیم گفت. همچنین به نشانه های وجود هوا در رادیاتور پکیج نیز اشاره خواهیم کرد. این مطلب با مشورت تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب سوال هایی در مورد علت هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج داشتید، میتوانید در قسمت نظرات همین مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت مطرح کنید تا کارشناسان مجموعه آی پی امداد در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. همچنین در صورت نیاز به حضور تکنسین برای رفع مشکل هوا گرفتن رادیاتور پکیج می توانید به بخش ثبت درخواست سایت آی پی امداد مراجعه کنید.

3 نشانه وجود هوا در رادیاتور پکیج و بررسی آنها

اگر میخواهید بدانید چه علائمی نشان دهنده وجود هوا در رادیاتور پکیج هستند، ادامه مطلب را دنبال کنید؛ زیرا قصد داریم آن ها را بررسی کنیم.

3 نشانه وجود هوا در رادیاتور پکیج و بررسی آنها

  1. همه قسمت های شوفاژ و رادیاتور گرم نمی شود

چنانچه زمانی که قسمت های مختلف رادیاتور و شوفاژها را لمس میکنید، متوجه میشوید که برخی قسمت ها گرم شده و برخی دیگر سرد هستند، به احتمال زیاد به دلیل هوایی که در مسیر رادیاتور وجود دارد، آب گرم به صورت یکنواخت به همه قسمت ها توزیع نمی شود. بنابراین پس از مدتی متوجه میشوید که کارایی پکیج کمتر شده است.

  1. از شوفاژ سر و صدای زیادی شنیده میشود

اگر درون رادیاتورها هوا محبوس شده باشد، حرکت آن درون لوله ها و رادیاتور ایجاد صداهای عجیب و غریب می کند و ممکن است شما را نگران کند. اما این صداها تنها به خاطر وجود هوا درون رادیاتور پکیج به وجود می آیند.

  1. از رادیاتور و شوفاژ آبریزی مشاهده میشود

گاهی مشاهده می کنید که از زیر رادیاتورها آب نشت دارد. یکی از دلایل بروز این مشکل به وجود هوا در رادیاتور ربط پیدا می کند. هوای حبس شده درون پکیج به دنبال راهی برای خروج است و گاهی به همراه آب از زیر رادیاتور به بیرون نشت پیدا می کند.

دلایل هوا گرفتن پکیج که باید بدانید

هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به 7 دلیل وجود هوا در پکیج اشاره خواهیم کرد.

  1. اگر لوله های درون شوفاژ و یا لوله هایی که از سمت پکیج به شوفاژ کشیده شده اند، دچار نشتی شده باشند، احتمال اینکه هوا از آن ها نفوذ کند و روی راندمان شوفاژ تاثیر داشته باشد، بسیار بالا می رود. بنابراین توصیه میکنیم این مشکل را جدی بگیرید و هرچه سریع تر برای تعمیر سوراخ ها اقدام کنید.
  2. اگر آبی که در سیستم جریان دارد، خالی شود، احتمال ورود هوا به سیستم بالا می رود.
  3. اگر به دلیل اتصال به آب شهری که املاح بسیار زیادی دارد، در مسیر لوله کشی از منبع تا رادیاتورها لوله ها دچار زنگ زدگی و یا جذب رسوب شوند، احتمال نفوذ هوا درون پکیج وجود دارد.
  4. اگر در مسیر لوله کشی به رادیاتورها آلومینیوم وجود داشته باشد، خوردگی آنها دور انتظار نیست؛ زیرا خوردگی آلومینیوم سبب تولید گاز هیدروژن میشود. آزاد شدن این گاز باعث میشود هوا به وجود بیاید و در کار سیستم پکیج اختلال به وجود بیاید.
  5. یکی دیگر از دلایل عملکرد نامناسب رادیاتور و آن خراب شدن سنسور سیستم گرمایش و فعال نشدن رادیاتور و یا فعال شدن آن در دمای نامناسب است.
  6. اگر کاهش فشار گاز به دلیل وجود نشتی در سیستم پکیج رخ دهد، قطعا دمای موتور بالا می رود و رادیاتور عملکرد مناسبی نخواهد داشت.
  7. به عنوان آخرین دلیل وجود هوا در سیستم پکیج باید به رسوب گرفتن مبدل اشاره کنیم. وجود رسوب در این قسمت باعث میشود انتقال حرارت به درستی انجام نشود و دمای موتور را بالاتر ببرد.

هواگیری رادیاتور چگونه انجام میشود؟ چند وقت یکبار باید این کار را انجام داد؟

منظور از هواگیری مراحلی است که برای تخلیه هوا و همچنین جایگزین کردن آن با آب گرم انجام میشود. بعد از این مراحل توزیع آب گرم به صورت یکنواخت انجام میشود. اگر این سوال برای شما نیز به وجود آمده که هرچند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید، باید بگوییم که در سیستم هایی که سیستم گرمایش مرکزی و شوفاژها مشکل خاصی ندارند، بیش از یک بار در سال توصیه نمی شود. اما ممکن است گاهی در فصل زمستان مجبور به انجام هواگیری پکیج شوید. به خاطر داشته باشید رفع مشکل هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج را باید در اسرع وقت انجام دهید.

  1. برای شروع هواگیری پکیج ابتدا باید آن را خاموش کنید تا هوای بیشتر وارد لوله های رادیاتور شوفاژ نشود.
  2. حال باید همه شیرهای رادیاتور را باز کنید.
  3. با توجه به اهمیت این موضوع، در قسمت بالایی و پایینی رادیاتور، یک شیر مخصوص برای تخلیه هوا تعبیه شده است که باید توسط یک پیچ مخصوص باز شود و یا در دستگاه های جدید به کمک یک اهرم، پیچ گوشتی یا آچار فرانسه میتوان آن را باز کرد.
  4. برای جلوگیری از خیس شدن زمین باید در زیر شیر مخصوص ظرفی قرار دهید تا آب و هوا از آن خارج شوند. اندکی صبر کنید تا همه آب و هوای همراه آن خالی شود.

هواگیری رادیاتور چگونه انجام میشود؟ چند وقت یکبار باید این کار را انجام داد؟

برای تعمیر مشکل هوا گرفتن رادیاتور پکیج با کجا تماس بگیریم؟

مخاطبین عزیز از اینکه وقت خود را برای مطالعه این مطلب از سایت آی پی امداد صرف کردید، بسیار خوشحالیم. شما عزیزان میتوانید حل مشکل هوا گرفتن رادیاتور پکیج خود را به تکنسین های آی پی امداد بسپارید. آی پی امداد یکی از برترین مراکز ارائه خدمات تعمیرات انواع لوازم گرمایشی در تهران است. تعمیرکاران مجرب و متخصص آی پی امداد در زمینه تعمیر انواع پکیج گرمایشی و رفع مشکلات آنها به صورت کاملا تخصصی فعالیت می کنند. شما میتوانید از طریق تماس با شماره های 02158941 یا 02191093903 برای حضور تکنسین پکیج در محل درخواست خود را ثبت کنید. راه دیگر ارتباط با این مجموعه و درخواست حضور تعمیرکار پکیج در محل، مراجعه به قسمت ثبت درخواست سایت آی پی امداد می باشد.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • یغمایی 07 دی 1402

    هیچ اشاره ای از دلیل اینکه چرا در رادیاتور با پره آلومینیومی که هوا گرفته و موقع تخلیه هوا با نزدیک شدن شعله به آن شعله ور میشود ،نشده است , قبلاً این مشکل نبوده و پنج سال کارکرد دارد

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد