logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آبریزی از پکیج

علت آبریزی از پکیج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آبریزی از پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آب دادن پکیج را میتوان در صدر اتفاقاتی دانست که بسیار آزاردهنده و کلافه کننده هستند. ممکن این مشکل شایع تنها اینگونه به نظر برسد که باعث خیس شدن کف زمین یا دیوارها شده است، اما مشکل فراتر از این است و مسائل بیشتری را به دنبال خواهد داشت. قبل از هرگونه اقدام برای رفع مشکل آب دادن پکیج باید دلایل بروز این مشکل را پیدا کنید. در این مطلب ابتدا علت آبریزی از پکیج را بررسی می کنیم، سپس روش های حل این مشکل را نیز خواهیم گفت. آی پی امداد به عنوان مرکز تعمیرات لوازم گرمایشی نظیر پکیج در این مطلب اطلاعات مفیدی را در مورد پیدا کردن مشکل نشتی آب پکیج، در اختیارتان قرار خواهیم داد. توصیه میکنیم تا انتهای مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

خلاصه ای از دلایل بروز مشکل آبریزی از پکیج

در ابتدای این بخش از مقاله قصد داریم برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، به صورت خلاصه در جدول زیر به بررسی علت آب دادن پکیج و راهکار رفع مشکل بپردازیم.

پرسش پاسخ
علت آبریزی از پکیج
  1. خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه فشار
  2. آسیب دیدگی یا پوسیدگی اتصالات و لوله مخزن آب
  3. از بین رفتن آب بندی سیستم
  4. خراب شدن شیر پرکن
  5. بروز مشکل در مبدل حرارتی
  6. ایراد در دریچه دما یا دیافراگم
جلوگیری از آب دادن پکیج
  • به صورت دوره ای قطعات مختلف را بررسی کنید.
  • فشار آب ساختمان را در نظر بگیرید.
  • به صورت صحیح و اصولی پکیج را نصب نمایید.
  • به صورت منظم دستگاه را سرویس کنید.

مشکل نشتی آب از پکیج گرمایشی

همانطور که میدانید، اساس کار پکیج های گرمایشی بر گردش آب گرم درون لوله ها و انتقال آن به رادیاتور برای گرم کردن محیط است. نشتی آب از پکیج زمانی اتفاق می افتد که آبی که درون سیستم در حال جریان است، به دلایل مختلفی (که در طول این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد) به صورت کنترل نشده از قسمت هایی مثل سوپاپ، شیرها و اتصالات آنها، واشرها یا سایر قطعات خارج شود. خارج شدن ناخواسته آب، علاوه بر اینکه باعث پوسیدگی و یا ترک خوردن دیوارها و سطح زمین اطراف پکیج، باعث کاهش سطح آب درون مخزن و در نهایت کاهش فشار خواهد شد.

اگر احساس می کنید به تنهایی قادر به رفع ایراد نشتی آب پکیج هستید، میتوانید با مطالعه این مطلب، شخصا اقدام کنید. اما اگر دانش فنی کافی برای حل این مشکل ندارید، میتوانید از تکنسین های با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید. تکنسین های مجموعه آی پی امداد میتوانند در حل این مشکل به شما کمک کنند.

علت آب دادن پکیج چیست؟

هریک از عوامل موثر در بروز مشکل آب دادن از زیر و لوله پکیج شامل موارد زیر می باشد.

علت آب دادن پکیج چیست

1. شیر اطمینان یا شیر تخلیه فشار خراب شده است

با توجه به اینکه فشار مناسب برای پکیج 1.5 تا 2 بار است، بیش از این مقدار بار یا کمتر از آن در سیستم اختلال ایجاد می کند. بنابراین نیاز است که این فشار کنترل شود. وظیفه کنترل میزان فشار درون پکیج بر عهده شیر تخلیه فشار است. نحوه کار این شیر به این صورت است که در صورت بالا رفتن فشار، شیر اطمینان فعال شده و برای کنترل فشار و جلوگیری از بروز حوادثی مثل انفجار مقداری از آب را خارج می کند.

  • در صورتی که پکیج شما دچار نشتی شده است، بهتر است فشار پکیج را بررسی کنید.
  • ممکن است خرابی شیر اطمینان باعث بالا رفتن فشار بیش از حد مجاز شده باشد.
  • توصیه میکنیم هرچه سریع تر برای تعویض شیر تخلیه اقدام کنید.

2. شیر پرکن خراب شده است

شیر پرکن یکی از قطعات اصلی پکیج گرمایشی است که نقش بسیار مهمی دارد. این شیر میتواند آبی که درون مدار گرمایش و رادیاتورها در حال گردش است را تنظیم و کنترل کند. اگر فشار آب درون پکیج کاهش یافته باشد، میتواند با باز کردن شیر پر کن فشار را افزایش دهید.

  • یکی از دلایل نشت آب از پکیج نیز میتواند مربوط به همین شیر باشد که فشار را بالا برده و باعث آب دادن پکیج میشود.
  • این مشکل با تعویض شیر پر کن قابل حل است. اما اگر تشخیص داده شد که مشکل از واشرها و لاستیک هاست، بهتر است آن ها را تعویض کنید.

شیر پرکن خراب شده است

3. لوله ها و یا مخزن آب پوسیده شده است

اگر متوجه شدید قسمتی از لوله ها دچار خوردگی یا پوسیدگی شده است، باید از تکنسین با تجربه بخواهید که قسمت های آسیب دیده را تعویض کند.

  • اگر پوسیدگی به حدی باشد که تعمیر آنها امکان پذیر نباشد، به احتمال زیاد مجبور شوید پکیج را کاملا عوض کنید.

4. اتصالات لوله ها آسیب دیده است

اگر نصب پکیج را به افراد بی تجربه سپرده باشید، ممکن است اتصالات به درستی نصب نشده باشند و یا اینکه به خوبی آب بندی نشده اند و آب از آنها نشت داشته باشد.

  • برای حل این مشکل باید اتصالات را محکم کنید و مجددا آن ها را چک کنید و صبر کنید ببینید آیا مجددا آب از آن نشت می کند یا خیر.

5. آب بندی سیستم از بین رفته است

گاهی علت آبریزی از پکیج این است که چندین سال از نصب آن گذشته است و آب بندی سیستم از بین رفته است و مهر و موم و لاستیک هایی که اطراف پمپ قرار گرفته اند، سخت شده و کارایی خود را از دست داده اند.

  • البته این مشکل تنها برای پکیج های قدیمی اتفاق نمی افتد.
  • در صورتی که فشار سیستم پکیج های جدید نیز بالا برود، ممکن است آب بندی آنها از بین برود.

6. مبدل حرارتی خراب شده است

اگر میخواهید بدانید مهم ترین و در عین حال گران ترین قطعه به کار رفته در پکیج گرمایشی چیست، باید به مبدل حرارتی اشاره کنیم که وظیفه بسیار مهم تبدیل سوخت مصرفی به انرژی گرمایی را بر عهده دارد.

  • اگر مبدل حرارتی خراب شود و یا به خاطر پوسیدگی ترک بردارد، احتمال آبریزی از پکیح وجود دارد.
  • برای حل این مشکل تنها راه چاره تعویض مبدل حرارتی است. همانطور که گفتیم، این قطعه بسیار گران قیمت نیز هست.

7. دیافراگم (دریچه دما) ایراد دارد

یکی دیگر از دلایل ریزش آب از پکیج میتواند مربوط به دریچه دما یا دیافراگم منبع انبساط باشد. منبع انبساط میتواند میزان تغییرات فشار در مدار گرمایشی را به کمک دیافراگم کنترل و متعادل کند.

  • هرگونه نقص در عملکرد دیافراگم منبع انبساط میتواند باعث آب دادن پکیج گرمایشی شود.

برای جلوگیری از نشتی آب پکیج چه باید کرد؟

برای جلوگیری از مشکل نشت آب از پکیج گرمایشی می توانید موارد زیر را دنبال کنید:

  1. به صورت دوره ای و منظم همه شیرها، اتصالات، لوله ها و قطعات دیگر را چک کنید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.
  2. نصب پکیج را به افراد با تجربه بسپارید. قطعا یک نصاب یا سرویس کار حرفه ای پکیج همه اجزا و قسمت های آن را میشناسد و پکیج را به طور صحیح نصب می کند تا مشکل نشتی آب نداشته باشد. همچنین این افراد می دانند چگونه باید تنظیمات پکیج را انجام داد.
  3. در صورتی که قصد دارید برای رفع مشکل آب دادن پکیج برای تعویض قطعات اقدام کنید، توصیه میکنیم از سرویس کار کمک بگیرید. این افراد قطعات اصلی و باکیفیت را تشخیص می دهند.
  4. برای جلوگیری از مشکل نشتی آب از پکیج باید فشار آب ساختمان را در نظر بگیرید.
  5. فشار آب نباید از محدود مشخص شده بیشتر یا کمتر شود. فشار بیشتر باعث آسیب به سیستم گرمایشی و نشتی آب از آن میشود و فشار کم آب نیز باعث میشود که پکیج گرمایشی عملکرد درستی نداشته باشد.

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت آبریزی از پکیج انتخاب کرده اید، بسیار خوشحالیم. لازم به ذکر است برای عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود می توانید از خدمات تعمیرات پکیج در آی پی امداد استفاده نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد