logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت پر نشدن آب پکیج

علت پر نشدن آب پکیج
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت پر نشدن آب پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب قصد داریم به بررسی علت پر نشدن آب پکیج گرمایشی بپردازیم و بدانیم که پر نشدن آب پکیج چه تاثیری در عملکرد این سیستم دارد. قطعا شما مخاطبین عزیزی که در حال مطالعه این مطلب هستید، از پکیج گرمایشی برای تامین آب گرم و گرمایش در زمستان استفاده می کنید و با سیستم آن آشنایی دارید. همانطور که میدانید، آب در سیستم های گرمایشی مدار بسته مانند پکیج عنصر بسیار کلیدی و مهمی است و بدون وجود آب کارکرد این سیستم ناقص خواهد بود. از این رو در صورت پر نشدن آب در پکیج، دستگاه با مشکلات مختلفی مواجه می شود که در این مقاله به بررسی علت و نحوه رفع این مشکل برای شما خواهیم پرداخت. با آی پی امداد همراه باشید.

نقش آب در پکیج گرمایشی

آب در پکیج های گرمایشی عنصر حیاتی است؛ زیرا حرارت را در سیستم گرمایشی منتقل می کند. قطعه ای به نام بویلر آب درون سیستم را گرم می کند و پمپ، آن را به سیستم لوله کشی هدایت می کند و در لوله ها به جریان می اندازد. پس از رسیدن آب گرم به رادیاتور، حرارت آن به فضا منتقل میشود و باعث ایجاد گرمای مطبوع و دلچسبی در سراسر محیط میشود. سنسورها و ترموستات های به کار رفته در سیستم پکیج با کمک آب گرم دمای محیط را به خوبی کنترل می کنند و در حد مطلوب نگه میدارند. همچنین آب نقش خنک کننده را نیز برای بویلر ایفا می کند. اگر آب نباشد، حرارت ایجاد شده توسط آن، به قطعات داخلی آن منتقل می شود و باعث خرابی آنها خواهد شد.

بررسی دلایل مشکل پر نشدن آب پکیج

یکی از مشکلاتی که ممکن است در پکیج رخ دهد، پر نشدن آب است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد؛ در ادامه علت پر نشدن آب پکیج را بررسی خواهیم کرد.

خرابی شیر پر کن

  •  یکی از دلایل پر نشدن آب پکیج، خرابی شیر پر کن است.
  • همانطور که گفتیم، وجود آب در پکیج باید به همیشگی باشد. در غیر اینصورت قطعات آن به دلیل حرارت بالا، به شدت آسیب خواهند دید و عملکرد آن ها نیز متوقف خواهد شد تا زمانی که مجددا آب در آن جریان پیدا کند.
  • شیر پر کن قطعه ای است برای جلوگیری از آسیب هایی که ممکن است در اثر بی آبی در پکیج رخ دهد.
  • شیر پرکن برای ایجاد ارتباط بین آب سرد مصرفی و آب گرم گرمایشی در پکیج نصب میشوند. با وجود این قطعه آب به راحتی در سیستم گردش می کند و مشکل کمبود آب مدار را جبران می کند.
  • حال اگر این قطعه خراب شده باشد و عملکرد درستی نداشته باشد، به احتمال زیاد آب نمی تواند وارد پکیج شود و بار بالا نمی رود.
  • شیر پرکن ها در چند نوع دستی و اتوماتیک ساخته میشوند که استفاده از هرکدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

خرابی شیر پر کن

انسداد لوله های مسی متصل به شیر پرکن

  • اگر لوله های مسی که به شیر پر کن متصل هستند، به دلیل جرم گرفتن یا ایجاد رسوب در آن ها مسدود شده باشند، باعث ایجاد مشکل برای پر شدن آب پکیج خواهد شد.

مشکل در پمپ آب

  • پمپ آب برای هدایت و جریان آب در سیستم پکیج گرمایشی به کار رفته است.
  • اگر پمپ آب خراب شده باشد، آب نمی تواند وارد پکیج شود و جریان آب به واحدهای گرمایشی قطع میشود.

مشکل در پمپ آب

فشار پایین آب

  • یکی دیگر از دلایل پر نشدن آب پکیج، این است که فشار آب پایین بوده و نمی تواند وارد سیستم شود.
  • اگر شما در منطقه ای ساکن هستید که همواره با کاهش فشار آب روبرو هستید، به احتمال زیاد سیستم شما در معرض آسیب بیشتری است.
  • پایین بودن فشار آب تعادل سیستم گرمایشی را با مشکل مواجه می کند.
  • همچنین ممکن است باعث خرابی زود هنگام بویلر شود و عمر قطعات این سیستم را کاهش دهد.

راه حل های برطرف شدن مشکل پر نشدن آب پکیج

در ادامه به بررسی راه حل های مناسب برای رقع این مشکل پرداخته ایم:

  1. اولین اقدامی که برای حل این مشکل باید انجام دهید، این است که فشار آب را بررسی کنید که در محدوده مورد نیاز باشد.
  2. در صورتی که فشار آب پایین باشد، استفاده از پمپ آب برای افزایش فشار آب راه حل مناسبی است.
  3. با بررسی مسیر آب سیستم اطمینان حاصل کنید که آبرسانی به درستی انجام میشود.
  4. شیر پرکن و شیرهای ایمنی را بررسی کنید که به درستی باز شده باشند.
  5. گاهی علت پر نشدن آب عدم هواگیری پکیج است که مانع جریان آب است. برای حل این مشکل باید شیرهای خروجی هوا را باز کنید که هوای اضافه تخلیه شود.

راه حل های پیشنهاد شده برای حل مشکل پر نشدن آب پکیج تنها بخشی از اقداماتی است که ممکن است بتوانید انجام دهید. اما در صورتی که احساس می کنید حل این مشکل به تنهایی برای شما سخت است، بهترین راه حل کمک گرفتن از تکنسین و سرویس کار پکیج مجموعه آی پی امداد است. این عزیزان با دانش فنی و تجربیاتی که دارند میتوانند به راحتی علت مشکل پر نشدن آب پکیج را بیابند و برای رفع آن اقدام کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد