logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جرقه نزدن پکیج

علت جرقه نزدن پکیج
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جرقه نزدن پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم به بررسی علت جرقه نزدن پکیج بپردازیم و راه حل های حل این مشکل ذکر کنیم. آیا پکیج گرمایشی شما در روزهای سرد سال که بیشترین نیاز را به تامین گرمای مطبوع و آب گرم دارید، جرقه نمی زند و روشن نمی شود؟ درک میکنیم که این مشکل چقدر آزاردهنده است، اما نگران نباشید, زیرا در این مقاله تخصصی که با مشورت تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است، قرار است دلایل بروز این مشکل و همچنین راه حل های موثر برای حل آن را بگوییم. لطفا تا پایان مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

جرقه زن پکیج کجا قرار گرفته است؟

جرقه زن قطعه ای برای ایجاد شعله و روشن کردن مشعل است. بنابراین میتوان حدس زد که این قطعه در نزدیکی مشعل قرار دارد. فاصله مناسب بین جرقه زن و مشعل همواره باید مشخص باشد و از یک سانتی متر بیشتر یا کمتر نشود؛ زیرا ممکن است به خوبی عمل نکند و روشن شدن پکیج با مشکل مواجه شود. جرقه زن یک میله یون است و ترانس جرقه به عملکرد آن کمک می کند که مشعل پکیج همواره بدون مشکل روشن شود.

چرا پکیج گرمایشی جرقه نمی زند؟

در ادامه به بررسی هریک از دلایل بروز مشکل جرقه نزدن پکیج خواهیم پرداخت.

1. قسمت چینی الکترود شکسته است

اگر جرقه زن را از نزدیک دیده باشید، می بینید که ساختار آن متشکل از یک الکترود و سرامیک جرقه زن است. اگر حرارتی که به الکترود وارد میشود، بیش از اندازه باشد، احتمال آسیب دیدگی آن وجود دارد. در صورتی که سرامیک الکترود بشکند، جرقه زن نمی تواند به خوبی عمل کند.

  • برای حل این مشکل تنها راه چاره این است که الکترود را تعویض کنید.

2. فندک پیزو الکتریک خراب است

همانطور که میدانید، فندک یکی از مهم ترین قطعات سیستم جرقه زن است که باعث ایجاد جرقه میشود. نحوه کار فندک به این صورت است که سیگنال الکتریکی که به آن می رسد را دریافت می کند و این سیگنال، به جرقه الکتریکی بین دو الکترود درون فندک تبدیل میشود.

  • این جرقه نیروی اولیه برای اشتعال مخلوط هوا و گاز را فراهم می کند.
  • بنابراین اگر فندک به خوبی عمل نکند، جرقه ایجاد نمی شود. برای حل این مشکل میتوانید فندک را تعویض کنید.

فندک پیزو الکتریک خراب است

3. برد پکیج خراب شده است

نقش برد در پکیج، مانند نقش مغز در بدن ماست که همه فعالیت ها را کنترل می کند. برد درون سیستم جرقه زن با کمک قطعات پیچیده و مدارها میتواند سیگنال الکتریکی دریافت شده را تحلیل کند و باعث ایجاد جرقه شود.

  • حال اگر برد خراب شده باشد، میتواند در عدم تشکیل جرقه نقش داشته باشد.
  • تعمیر یا تعویض برد پکیج امری تخصصی است و بهتر است توسط تکنسین با تجربه انجام شود. تکنسین های مجموعه آی پی امداد میتوانند در حل این مشکل به شما کمک کنند.

4. ترانس جرقه زن از کار افتاده است

برای ایجاد جرقه قدرتمندی که بتواند باعث اشتعال گاز شود، نیاز به برق با 20000 ولت است و ترانس جرقه زن این میزان ولتاژ را تامین می کند.

  • بنابراین اگر ترانس جرقه زن آسیب ببیند، کار سیستم جرقه زن مختل خواهد شد.
  • برای حل این مشکل باید ترانس جرقه زن را تعویض کنید.

ترانس جرقه زن از کار افتاده است

5. الکترود جرقه زن به بدنه متصل شده است

یکی از دلایل دیگر جرقه نزدن پکیج این است که الکترود آن به بدنه متصل شده است و ولتاژی که توسط آن ایجاد شده به زمین منتقل میشود.

  • سیم ارت با انتقال ولتاژ به زمین از بروز حوادث جلوگیری می کند و همین باعث جرقه نزدن پکیج میشود.
  • برای حل این مشکل باید بین الکترود جرقه زن و پکیج، سه سانتی متر فاصله بگذارید.

6. الکترود جرقه زن مسدود شده است

با توجه به اینکه الکترود در معرض ورود گرد و غبار و کثیفی قرار دارد، بنابراین ممکن است یکی از دلایل جرقه نزدن پکیج این باشد که آلودگی در نوک الکترود جرقه زن تجمع یافته اند.

  • برای حل این مشکل میتوانید با یک سنباده مناسب، نوک الکترود را تمیز کنید تا زمانی که همه آلودگی ها را بزدایید.

7. الکترود جرقه زن با بدنه برنر در فاصله مناسب قرار ندارد

یکی از مواردی که باعث بروز اشکال در کار جرقه زن میشود، این است که الکترود جرقه زن با بدنه برنر از فاصله مناسبی از هم قرار ندارند.

  • برای حل این مشکل میتوانید الکترود جرقه زن را در یکی از دو جهت بالا و پایین تنظیم کنید.
  • نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که قبل از تنظیم کردن الکترود آن باید آن را کمی گرم کنید تا از شکستن آن جلوگیری شود و بتوانید راحت تر آن را خم کنید.
  • توجه داشته باشید قرار گرفتن الکترود در جای درست آن بسیار مهم است. اگر سر جرقه زن را خیلی بالا برده باشید، به احتمال زیاد هیچ شعله ای ایجاد نمی شود و به دلیل تجمع گاز در برنر، ممکن است انفجار صورت بگیرد.

8. کابل جرقه زن خراب یا قطع شده است

یکی از دلایلی که از جرقه زدن پکیج جلوگیری می کند، این است که کابل آن خراب یا قطع شده است و ولتاژی که از ترانس به وجود می آید را منتقل نمی کند و جرقه زن را از کار می اندازد.

  • برای حل این مشکل میتوانید کابل جرقه زن را تعویض کنید.

9. وایر پکیج قطع شده است

اگر وایر پکیج دچار قطعی شده و یا از محل اصلی خود جدا شده باشد، قطعا در کار جرقه زن اختلال به وجود می آید.

  • برای حل این مشکل باید وایر را در جای درست قرار دهید.

در صورتی که از تخصص و دانش لازم برای بررسی علت جرقه نزدن پکیج و نحوه رفع مشکل دستگاه خود برخوردار نیستید، می توانید از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد در این زمینه کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد