logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن پمپ پکیج

علت داغ شدن پمپ پکیج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن پمپ پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب از مجموعه تعمیرات سیستم های گرمایشی آی پی امداد، قصد داریم ضمن بررسی نقش پمپ، علت داغ شدن پمپ پکیج و همچنین راه حل های رفع این مشکل را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین در صورتی که پمپ پکیج شما بیش از حد داغ می کند، به کمک مطالب ارائه شده در این مقاله می توانید مشکلات دستگاه خود را برطرف کنید. شما می توانید پرسش های خود در زمینه علت گرمای زیاد پمپ پکیج را در بخش نظرات این مقاله یا پرسش و پاسخ در سایت آی پی امداد مطرح نمایید تا کارشناسان این مجموعه پاسخگوی شما عزیزان باشند. همچنین در صورت عدم توانایی برای رفع این مشکل می توانید درخواست تعمیرکار پکیج در محل خود را داشته باشید.

نقش پمپ در پکیج و نحوه کار آن

یکی از مهم ترین بخش های پکیج قطعا پمپ است؛ زیرا وجود این قطعه امکان آبرسانی به شوفاژها و رادیاتورها را برعهده دارد. پمپ با قرار گرفتن در مسیر ورود آب سرد، آبی خنکی که درون لوله ها و رادیاتورها وجود دارد را به سمت پکیج هدایت می کند. آبی که حالا توسط سیستم پکیج گرم شده است، به کمک پمپ به سمت سایر بخش ها جریان می یابد. این فرآیند تا زمانی که آب گرم توسط کاربر استفاده میشود و تا زمانی که پکیج روشن باشد، ادامه دارد. پمپ با به گردش در آوردن آب درون رادیاتورها و شوفاژها و همچنین هدایت آن به سمت لوله های آب گرم برای مصرف روزانه، نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح پکیج دارد.

آشنایی با 9 علت داغ شدن پمپ پکیج

داغ شدن پمپ پکیج دلایل زیادی دارد که در ادامه تنها به آن ها اشاره می کنیم، اما در طول مطلب توضیحات بیشتری در مورد آنها خواهیم گفت.

آشنایی با 9 علت داغ شدن پمپ پکیج

چرا پمپ پکیج داغ میشود؟

آنچه در ادامه خواهید خواند بررسی علت داغ شدن پمپ پکیج و همچنین راه حل های برطرف شدن این مشکل است.

  1. استفاده از فیلتر نامناسب

پمپ ها مستقیما در مسیر عبور قرار دارند. بنابراین به احتمال زیاد انواع رسوبات، سنگریزه ها و میکروب ها میتوانند روی آن تجمع پیدا کنند. اما وجود فیلتر باعث میشود این سنگریزه ها و رسوبات وارد سیستم نشوند. اما در صورتی که پس از گذشت مدت طولانی فیلتر را تعویض نکنید و یا از فیلتر نامناسب استفاده کنید، قطعا کارایی لازم را نخواهد داشت و ممکن است ورود آلودگی ها و رسوبات باعث آسیب دیدن پمپ شود.

استفاده از فیلتر نامناسب در پکیج

  • حل مشکل: برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است ضمن استفاده از فیلترهای مناسب و باکیفیت، به صورت دوره ای و منظم این فیلترها را تمیز کنید.
  1. بی توجهی نسبت به سرویس به موقع پکیج

یکی از عواقب سرویس نکردن پکیج، کاهش طول عمر مفید آن و همچنین داغ شدن پمپ است.

  • رفع مشکل: توصیه می شود همواره سرویس پکیج را در اولویت قرار دهید تا پکیج همواره به درستی کار کند.
  1. نقص در عملکرد ترمیستور

یکی دیگر از دلایل داغ شدن پمپ مربوط به خرابی ترمیستور است. این قطعه نوعی سنسور است که هر لحظه دمای آب درون لوله ها را به برد الکترونیک پکیج اطلاع می دهد. نقص در عملکرد این قطعه موجب تشخیص اشتباه دمای آب میشود. ممکن است دمای آب آنقدر بالا برود که بدنه و پمپ نیز تحت تاثیر آن گرم شوند.

  • رفع مشکل: با توجه به اهمیت این قطعه در عملکرد صحیح سیستم پکیج و حساسیت آن، در صورت خرابی آن بهتر است در اسرع وقت با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • توجه داشته باشید تعویض این قطعه امری تخصصی است که نیاز به دانش فنی و آشنایی با قطعات و نحوه کار پکیج دارد.
  • برای حل مشکل سنسور ترمیستور میتوانید با تکنسین های مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید تا پس از حضور در محل شما، بتوانند مشکل داغ شدن پمپ و تعویض ترمیستور را انجام دهند.

نقص در عملکرد ترمیستور پکیج

  1. تجمع آهک در پمپ پکیج

آیا تا به حال صدایی شبیه به صدای سوت کتری از پکیج شنیده اید؟ این صدا به معنای وجود آهک در سیستم پکیج است. تجمع آهک یکی از دلایلی است که باعث گرم شدن پکیج میشود. علاوه بر تاثیر منفی که بر عملکرد دستگاه دارد، از عمر مفید قطعات آن نیز می کاهد.

تجمع آهک در پمپ پکیج

  • حل مشکل: برای حل این مشکل و از بین بردن آهک کافی است از یک فیلتر مغناطیسی مناسب استفاده کنید.
  1. کارکرد دائمی پمپ آب

همانطور که گفتیم، پمپ زمانی شروع به کار می کند که کاربر شیرآب گرم را باز کند، اما در غیر اینصورت نیازی نیست که پمپ همواره روشن باشد. اما اگر الکترودهای پمپ آسیب دیده باشند در سیستم برق رسانی پکیج مشکل ایجاد می کنند و باعث میشود که پمپ یکسره روشن بماند و داغ شود.

  1. بروز مشکل در مسیر برگشت آب

در ابتدا که نحوه کار پمپ را توضیح دادیم، گفتیم که پمپ آب را از لوله ها میگیرد و به قسمتی که آب آنجا گرم شده، فرستاده میشود. هرگونه مشکل در مسیر برگشت آب به پمپ موجب میشود که پکیج بدون آب کار کند در نتیجه پمپ داغ میشود و در معرض آسیب جدی فرار میگیرد.

  • رفع مشکل: برای حل این مشکل لوله ها و مسیر پمپ را از نظر گرفتگی بررسی کنید. از تکنسین آی پی امداد بخواهید هرگونه انسداد در مسیر برگشت آب را از بین ببرد.
  1. رسوبات تجمع یافته در پمپ

رسوبات قدیمی تجمع یافته درون پمپ یکی از دلایل اصلی داغ شدن پمپ است. این رسوبات با مسدود کردن جریان آب، عملکرد صحیح سیستم را نیز مختل می کنند.

  • حل مشکل: برای حل این مشکل تنها کافی است رسوبات را به آرامی تمیز کنید. سعی کنید برای مدت طولانی آب را درون پمپ نگذارید و به صورت منظم و دوره ای آن را تمیز کنید.
  1. وجود هوا در پکیج

هوا گرفتن و حبس شدن هوا درون پمپ پکیج نشانه بروز مشکل جدی و عامل داغ شدن پمپ است. اگر لوله ها و رادیاتورها سوراخ شده باشند و یا رسوبات قدیمی موجب خوردگی درون آن ها شده باشد، هوا به درون پکیج نفوذ می کند و روی عملکرد درست پکیج تاثیر بسیار بدی بگذارد.

  • رفع مشکل: قسمت هایی از پکیج به منظور تخلیه هوای اضافه قرار داده شده است. با خارج کردن این هوا پمپ نیز به درستی کار می کند و داغ نمیشود. در نتیجه باید اقدام به هواگیری پکیج خود نمایید.
  1. عدم وجود آب درون پکیج

یکی از عواملی که باعث آسیب جدی به پمپ میشود، این است که بدون اینکه از وجود آب درون پکیج مطمئن شوید اقدام به روشن کردن آن می کنید.

  • حل مشکل: برای رفع این مشکل کافی است قبل از روشن کردن پکیج از وجود آب در آن اطمینان حاصل کنید.

برای تعمیر مشکل داغ شدن پمپ آب پکیج با کجا تماس بگیریم؟

اگر پکیج گرمایشی شما دچار مشکل شده است و پمپ آن مرتبا داغ می کند، می توانید برای رفع مشکل دستگاه خود از تعمیرکاران مجرب و متخصص آی پی امداد کمک بگیرید. مجموعه آی پی امداد سال هاست که در زمینه عیب یابی تعمیرات انواع لوازم گرمایشی نظیر پکیج فعالیت کرده و می تواند ایرادات دستگاه را سریعا تشخیص داده و برطرف نماید.  تکنسین های مجموعه ما بالاترین کیفیت خدمات تعمیر یا تعویض قطعات پکیج را به شما ارائه خواهند کرد. برای استفاده از خدمات تعمیر مشکل داغ شدن پکیج و تماس با تعمیرکاران آی پی امداد می توانید از طریق شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 اقدام کنید. همچنین برای ثبت درخواست آنلاین حضور تکنسین در محل می توانید به سایت آی پی امداد مراجعه نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد