logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوی بد، گاز، دود و سوختگی در پکیج

علت بوی بد، گاز، دود و سوختگی در پکیج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوی بد، گاز، دود و سوختگی در پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گاهی اوقات ممکن است بوی بد، گاز، دود و یا سوختگی از پکیج گرمایشی به مشام برسد. این اتفاق نه تنها ناخوشایند است، بلکه می‌ تواند نشان‌ دهنده یک مشکل جدی باشد که باید در اسرع وقت برطرف شود. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت بوی بد، گاز، دود و سوختگی در پکیج و همچنین راه حل‌ های مناسب برای رفع هریک از آنها بپردازیم. با آگاهی از این موارد و همچنین مشاهده فیلم آموزشی در این مقاله می‌ توانید در صورت بروز چنین مشکلی، به موقع اقدام کرده و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید. شما عزیزان می توانید در قسمت نظرات همین مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد، سوال هایتان را ثبت کنید تا در اسرع وقت توسط تکنسین حرفه ای پاسخ داده شود.

ویدیو آموزشی علت بوی بد، گاز، دود و سوختگی در پکیج

در صورتی که از پکیج گرمایشی شما هرگونه بوی سوختگی، دود و گاز به مشام می رسد، می تواند مربوط به بروز مسائلی باشد که تکنسین متخصص آی پی امداد در فیلم آموزشی زیر به شرح این موارد پرداخته است.

3 علت بوی گاز پکیج و راه حل رفع آن را بشناسید

چنانچه از پکیج شما بوی گاز به مشام می رسد، می توانید دلایل بروز مشکل و نحوه رفع آن را در ادامه این بخش مطالعه کنید. در ادامه دلایل بروز این مشکل را ذکر کرده ایم:

  1. قطعات خراب شده و یا مستهلک هستند.
  2. گاز از قسمت اتصالات یا شلنگ ها نشتی دارد.
  3. پکیج به صورت غیر اصولی نصب شده است.

1. قطعات خراب شده و یا مستهلک هستند

با توجه به اینکه عمر مفید پکیج حدودا 10 الی 15 سال است، بنابراین ممکن است پس از گذشت چند سال قطعات آن آسیب ببینند و نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند. برخی از قطعات پکیج مانند فلومتر، شیر گاز، مبدل حرارتی یا مشعل می توانند با گذشت زمان فرسوده یا خراب شوند. این خرابی ها می تواند منجر به نشت گاز شده و بوی گاز ایجاد نماید.

  • در این شرایط می توانید دستگاه را سرویس کامل کرده و قطعات معیوب آن را تعویض کنید. همچنین می توانید یک پکیج نو تهیه نمایید.
  • اما اگر مدت زیادی از نصب این دستگاه نگذشته است و بوی گاز از آن به مشام می رسد، به احتمال زیاد توسط افراد کار نابلد و غیر حرفه ای نصب شده است.
  • البته سیستم پکیج بسیار ایمن طراحی شده است. در صورت نشتی گاز، سنسور و سیستم هوشمند دستگاه فعال میشود و برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند، دستگاه را خاموش می کند.

2. گاز از قسمت اتصالات یا شلنگ ها نشتی دارد

نشتی در اتصالات و شیلنگ های پکیج می تواند یکی از دلایل اصلی بوی گاز در منزل باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که اتصالات یا شیلنگ ها به درستی وصل نشده، ترک خورده یا فرسوده شده باشند. دلیل دیگری نیز برای نشت گاز از شلنگ ها وجود دارد و آن شل شدن شلنگ یا بست های روی آن به دلیل فشارهای وارد شده است.

  • در این شرایط لازم است از تکنسین برای بررسی اتصالات و شیلنگ ها و نشتی یابی و تعویض شلنگ های معیوب پکیج خود کمک بگیرید.

پکیج به صورت غیر اصولی نصب شده است

3. پکیج به صورت غیر اصولی نصب شده است

اگر نصب پکیج را به افراد غیر حرفه ای سپرده اید، امکان نشتی گاز از آن دور از انتظار نیست. اگر اتصالات لوله های گاز یا شیلنگ های مربوط به پکیج به درستی سفت نشده یا دچار پارگی یا ساییدگی شده باشند و یا اینکه دودکش به درستی نصب نشده باشد یا مسدود شده باشد، باعث نشتی گاز شده و بوی گاز منتشر خواهد شد.

  • هرگز سعی نکنید خودتان پکیج را نصب کنید. نصب پکیج باید توسط یک تکنسین مجاز و با تجربه انجام شود.
  • اگر بوی گاز از پکیج خود استشمام کردید، فورا آن را خاموش کنید و با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

3 دلیل بوی دود از پکیج + راه‌حل

در ادامه به بررسی هریک از دلایل ایجاد بوی دود از پکیج گرمایشی شما خواهیم پرداخت:

  1. اگر مشعل پکیج به درستی تنظیم نشده باشد یا قطعات آن فرسوده شده باشد، ممکن است گاز به طور کامل نسوزد و دود تولید کند که لازم است مشعل به صورت کامل بررسی گردد.
  2. اگر دودکش پکیج به درستی نصب نشده یا مسدود شده باشد، این مشکل رخ می دهد. دودکش پکیج باید به طور مرتب تمیز شود تا از انسداد آن توسط گرد و غبار، لانه پرندگان یا سایر آلاینده ها جلوگیری شود. انسداد دودکش می تواند باعث برگشت دود به داخل منزل شود.
  3. اگر فن پکیج به درستی کار نکند، ممکن است دود به طور کامل از دودکش خارج نشده و در نهایت به داخل محیط برگردد که لازم است فن بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

Wall Mounدلیل بوی دود از پکیج و راه حل آنted Boiler

3 علت بوی سوختگی از پکیج و روش رفع آن

در برخی مواقع ممکن است به هنگام کارکرد پکیج گرمایشی خود متوجه شوید که از دستگاه بوی سوختگی به مشام می رسد. به طور کلی بوی سوختگی در پکیج می تواند مربوط به موارد مختلفی باشد که در ادامه آن را ذکر کرده و راه حل های رفع مشکل را نیز گفته ایم:

  1. خرابی سیم پیچ های پمپ
  2. ایراد در شیر برقی
  3. مشکل در برد الکترونیکی

1. خرابی سیم پیچ های پمپ

خرابی سیم پیچ های پمپ پکیج می تواند یکی از دلایل ایجاد بوی سوختگی در پکیج باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که سیم پیچ ها به دلیل گرم شدن بیش از حد بسوزند. اگر پمپ به درستی کار نکند، ولتاژ یا جریان برق پکیج ناپایدار باشد یا سیستم خنک کننده پکیج به درستی کار نکند، سیم پیچ های پمپ بیش از حد گرم شده و بوی سوختگی ایجاد خواهند کرد.

  • برای رفع مشکل پکیج را خاموش کنید و شیر گاز آن را ببندید.
  • برای بررسی سیم پیچ ها، به محفظه احتراق و پمپ پکیج دسترسی پیدا کنید.
  • سیم پیچ ها را از نظر علائم سوختگی بررسی کنید.
  • اگر سیم پیچ ها سوخته اند، باید آنها را تعویض کنید.

سوختگی سیم پیچ پمپ پکیج گرمایشی

2. ایراد در شیر برقی

در صورتی که شیر برقی خراب شده یا به طور کامل باز نشود، جریان گاز به مشعل پکیج کافی نخواهد بود که این مسئله می تواند منجر به احتراق ناقص گاز و تولید بوی سوختگی شود. همچنین در برخی موارد خرابی شیر برقی می تواند باعث گرم شدن بیش از حد پکیج شده و بوی سوختگی ایجاد کند.

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است شیر برقی پکیج را باز کرده و سیم پیچ های آن را بررسی کنید.
  • در صورت که سیم پیچ های شیر برقی سوخته باشند، لازم است آن را تعویض نمایید.
  • همچنین به همراه سیم پیچ لازم است اورینگ شیر برقی نیز تعویض گردد تا از سوختگی مجدد این قطعه جلوگیری نمایید.

گاز از شیر برقی نشت می کند

3. مشکل در برد الکترونیکی

برد الکترونیکی مغز پکیج است و وظایف مختلفی از جمله کنترل مشعل، پمپ، فن و سایر اجزا را بر عهده دارد. اگر برد الکترونیکی خراب شود، می تواند باعث ایجاد بوی سوختگی در پکیج شود. همچنین اگر قطعات برد، خود برد پکیج یا بخشی از پلاستیک های روی آن به دلیل آسیب دیدگی بسوزند، بوی سوختگی از پکیج به مشام می رسد. بوی سوختگی یکی از شایع ترین نشانه های خرابی برد الکترونیکی پکیج است. این بو به دلیل سوختن قطعات روی برد ایجاد می شود. همچنین بسیاری از پکیج ها دارای چراغ های هشدار هستند که در صورت خرابی برد الکترونیکی روشن می شوند.

  • در این شرایط به دلیل تخصصی و پیچیده بودن امر بررسی و تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی پکیج، لازم است این کار را به یک تکنسین متخصص بسپارید.

برد الکترونیکی پکیج

دلیل بوی نامطبوع از پکیج چیست؟

اگر برای مدت زیادی مثلا چندین ماه از آب گرم درون مخزن پکیج استفاده نشود، محل مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ خواهد شد. بنابراین فعال شدن دوباره مدار گرمایشی بویی بدی ایجاد می کند که البته نمی تواند چندان نگران کننده باشد.

  • البته استشمام بوی تخم مرغ گندیده به دلیل احتمال نشت گاز، می تواند هشدار دهنده باشد؛ زیرا این بو در اثر نشت گاز و بوی سولفور است. بنابراین برای بررسی و رفع مشکل بهتر است از تکنسین متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.
  • همچنین  نشتی در لوله های تخلیه پکیج نیز می تواند باعث بوی فاضلاب شود.
  • در برخی مواقع ممکن است فن پکیج به درستی وکیوم نشده و یا مسدود شده باشد که در این شرایط نیز بوی بدی به مشام خواهد رسید.
  • سرویس کردن پکیج به کمک تکنسین و اسید شویی یا شستشوی مبدل و مخزن قطعا راه حل مناسبی است.

برای رفع مشکل بوی پکیج از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

اگر پس از مطالعه این مطلب میخواهید مشکل بوی گاز یا سوختگی پکیج خود را رفع کنید و ترجیح می دهید یک تکنسین حرفه ای از دستگاه شما بازدید کند، می توانید از خدمات سرویس کاران متخصص و مجرب آی پی امداد استفاده نمایید. این مجموعه یکی از برترین مراکز ارائه دهنده خدمات سرویس و تعمیر انواع سیستم های گرمایشی نظیر پکیج در محل مشتریان می باشد. بنابراین اگر نیاز به تعمیر مشکل بوی گاز و دود از پکیج خود دارید، می توانید درخواست خود را در سایت آی پی امداد ثبت کرده و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد