logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چگونه عمر پکیج را افزایش دهیم؟

چگونه عمر پکیج را افزایش دهیم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چگونه عمر پکیج را افزایش دهیم؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب شما را با راهکارهای افزایش طول عمر پکیج آشنا خواهیم کرد و نکات طلایی برای نگهداری بهتر از پکیج را به شما خواهیم گفت. در صورتی که در مورد اینکه چگونه عمر پکیج را افزایش دهیم، سوالاتی برای شما به وجود آمده و به دنبال یافتن پاسخ آنها از تکنسین حرفه ای آی پی امداد هستید، میتوانید در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سوال هایتان را مطرح کنید. همچنین در صورتی که نیاز به حضور سرویس کار پکیج دارید، میتوانید از قسمت ثبت درخواست در سایت آی پی امداد، برای حضور تکنسین در محل خود درخواست کنید. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

عمر مفید پکیج دیواری چقدر است؟

هر دستگاهی که میشناسید، دارای عمر مفیدی است که بر اساس فاکتورهای مختلف توسط سازنده آن مشخص شده است. پکیج گرمایشی نیز از جمله دستگاه های بسیار پرکاربرد است که این روزها جایگزین سیستم های گرمایشی مرکزی و آبگرمکن های قدیمی شده است و جدای از همه مزیت های آن، طول عمر زیادی ندارد. هر چند که عواملی مثل میزان کارکرد، شرایط آب و هوایی و همچنین نحوه استفاده از دستگاه تعیین کننده عمر آن است، اما به صورت کلی پکیج ها بین 7 تا 10 سال عمر مفید دارند.

آشنایی با 10 راهکار افزایش طول عمر مفید پکیج

با توجه به هزینه بالای تعویض پکیج، بهتر است راهکارهایی که برای افزایش طول عمر و نگهداری بهتر از پکیج وجود دارد را بشناسید و از آنها استفاده کنید. در ادامه 10 راهکار موثر برای افزایش عمر مفید پکیج گرمایشی را برای شما ذکر کرده ایم:

  1. استفاده از تجهیزات گرمایشی مناسب
  2. انتخاب دودکش مناسب
  3. استفاده از ابزارهای سختی گیر پکیج
  4. استفاده از ضد یخ برای جلوگیری از یخ زدگی  سیستم
  5. مراقبت از پمپ با سیستم ضد گریپاژ
  6. تنظیم درجه آب با فشار مناسب
  7. تنظیم صحیح دمای رادیاتورها
  8. بررسی دوره ای فیلترها
  9. توجه به ورودی های برق و گاز پکیج
  10. خاموش کردن موقت پکیج به هنگام سفر

با این روش ها طول عمر پکیج را بالاتر ببرید

مواردی که در ادامه خواهید خواند، اقداماتی هستند که با انجام آنها پکیج عملکرد بسیار مناسبی داشته و می توانید عمر مفید آن را افزایش دهید.

  1. استفاده از تجهیزات گرمایشی مناسب

اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم، این است که تجهیزات استاندارد را درست انتخاب و به صورت اصولی نصب کنید.

  • منظور از انتخاب درست تجهیزات این است که تجهیزاتی مثل رادیاتورها و داکت اسپلیت ها که واسطه گرم کردن محیط با آب گرمی که پکیج تامین می کند هستند، سازگار با دستگاه باشند.
  • برای مثال باید تعداد پره های رادیاتور با پکیج متناسب باشد.
  • به طور کلی توصیه میشود حتی در صورت متحمل شدن هزینه بیشتر، تجهیزاتی را خریداری کنید که بالاترین کیفیت را دارند؛ زیرا در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه های خیلی بیشتر برای تعمیر یا تعویض دستگاهتان خواهید بود.
  1. انتخاب دودکش مناسب

یکی از راهکارهای موثر در کاهش فرسایش پکیج، استفاده از دودکش مناسب است. علاوه بر اینکه در انتخاب دودکش باکیفیت باید دقت کنید، نصب درست آن نیز مهم است.

  1. استفاده از ابزارهای سختی گیر برای جلوگیری از ایجاد رسوب

یکی از عوامل کاهش عمر مفید پکیج، وجود رسوب در آن است که به دلیل املاح معدنی آب تشکیل میشود.

  • ایجاد رسوب در پکیج علاوه بر اینکه روی کیفیت ایجاد گرمایش و راندمان کاری دستگاه تاثیر منفی میگذارد، بلکه سبب کاهش عمر دستگاه نیز خواهد شد.
  • برای جلوگیری از ایجاد رسوب در پکیج استفاده از دستگاه های سختی گیر آب مجاز توصیه میشود.
  • همچنین می توانید به صورت دوره ای اقدام به سرویس پکیج خود نمایید.

استفاده از ابزارهای سختی گیر برای جلوگیری از ایجاد رسوب

  1. استفاده از ضد یخ برای جلوگیری از یخ زدن سیستم

نصب پکیج در بالکن با همه مزایایی که دارد، اما ممکن است در زمستان و کاهش دمای شدید سیستم منجمد شود و قطعات آن در اثر این یخ زدگی و گرم شدن مداوم فرسوده شوند و طول عمر آنها کمتر شود.

  • برای جلوگیری از این مشکل راه حل ساده ای وجود دارد: استفاده از ضد یخ مخصوص پکیج
  • همچنین توصیه میشود در صورت تصمیم برای خاموش کردن دستگاه برای مدت طولانی، ابتدا همه آب آن را تخلیه کنید.
  1. مراقبت از پمپ با سیستم ضد گریپاژ و استفاده صحیح از آن

پمپ پکیج یکی از مهمترین قسمت های این دستگاه است و طراحی آن به شکلی است که در صورت استفاده طولانی مدت بتواند بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. اما استفاده نامحدود از پمپ پکیج مستلزم رعایت نکاتی است که دانستن آن ها بسیار ضروری است.

  • اولین مورد این است که پمپ به صورت اصولی و در شرایط استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.
  • نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که برای عملکرد صحیح پمپ، وجود آب در مدار ضروری است، یعنی خالی بودن مدار آب گرمایشی حتی به مدت 24 ساعت نیز موجب داغ شدن پمپ پکیج شده و آسیب جدی به آن وارد می کند.
  • با توجه به اینکه پمپ همواره در معرض جریان آب قرار دارد و امکان ایجاد رسوب و ورود ناخالصی ها به آن وجود دارد، پس با استفاده از فیلترهای مناسب میتوان از پمپ محافظت کرد.
  • همچنین در برخی از پکیج ها، سیستم ضد گریپاژ پمپ وجود دارد که قابلیت بسیار خوبی برای محافظت از پمپ است. نحوه کار این سیستم اینگونه است اگر به مدت 24 ساعت آب درون مدار گردش نداشته باشد، سیستم ضد گریپاژ یکبار پمپ را فعال می کند تا دوباره به گردش درآید.

مراقبت از پمپ با سیستم ضد گریپاژ و استفاده صحیح از آن

  1. تنظیم درجه آب با فشار مناسب

همانطور که میدانید، درجه فشار آب تاثیر زیادی در عملکرد درست پکیج دارد. شما میتوانید با کمک یک مانومتر میزان فشار آب سیستم را بررسی کنید.

  • به طور کلی فشار پکیج باید بین 1 تا 2 اتمسفر (BAR) باشد و همچنین در صورتی که فشار آب کمتر از 0.5 باشد، از مدار خارج میشود.
  1. تنظیم صحیح دمای رادیاتورها

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دمای رادیاتورها را بسیار بالا می برید و برای متعادل شدن دمای محیط پنجره ها را باز می کنید، باید بدانید که این کار علاوه بر مصرف انرژی بیشتر، سلامت پکیج را نیز به خطر می اندازد.

  1. بررسی دوره ای فیلترها

یکی از دلایل کاهش فشار آب پکیج و آسیب دیدن آن، عدم توجه به چک کردن فیلترها یا صافی است. این فیلترها از ورود سنگریزه ها و نخاله به سیستم پکیج جلوگیری می کنند.

  • گاهی جمع شدن سنگریزه ها پشت این فیلترها باعث کاهش فشار آب و همچنین افزایش فشار بیشتر روی پکیج خواهد شد.
  • بنابراین سعی کنید هر 3 ماه یک بار این فیلترها را بررسی کنید.
  1. توجه به ورودی های برق و گاز پکیج

ورودی برق یکی از مهم ترین قسمت های پکیج است که وظیفه تغذیه سیستم را برعهده دارد و هرگونه اختلال در آن باعث ایجاد مشکلات جدی در دستگاه خواهد شد. اگر نوسانات برق به دستگاه وارد شود قطعا برد آن آسیب خواهد دید. بنابراین توصیه میکنیم حتما از محافظ برق استفاده کنید. یکی دیگر از روش های افزایش عمر مفید پکیج این است که مدار گاز پکیج را به صورت منظم بررسی کنید و اقداماتی که در ادامه میگوییم را انجام دهید:

  • تمیز کردن مشعل پکیج
  • جدا کردن منیفولد و تمیز کردن آن
  • بررسی محل قرارگیری یون و جرقه زن
  • بررسی مسیر گاز
  1. خاموشی موقت به هنگام سفر

در صورتی که قصد دارید برای چند روز به مسافرت بروید، بهتر است پکیج را خاموش کنید و شیرهای ورودی به دستگاه را ببندید.

نکات طلایی برای نگهداری بهتر و افزایش عمر مفید پکیج

به طور کلی برخی نکات مهم جهت نگهداری صحیح از پکیج وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • هوای احتراق ورودی به پکیج نباید حاوی موادی مثل هیدروکربن های هالوژنه که دارای ترکیبات کلرو فولور هستند، باشد؛ زیرا این موارد سبب ایجاد خوردگی خواهند شد.
  • اگر متوجه بوی گاز یا دود از پکیج شدید، باید به سرعت دستگاه را خاموش کنید و پس از باز کردن درب و پنجره ها با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید. تکنسین های مجموعه آی پی امداد میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.
  • از قرار دادن وسایل قابل اشتعال در مجاورت پکیج پرهیز کنید.
  • از محافظ برق برای پکیج استفاده کنید؛ زیرا نوسانات برق میتوانند آسیب بسیار جدی به دستگاهتان وارد کنند.
  • آب ورودی به پکیج باید املاح و سختی بالا داشته باشد.
  • قبل از مسافرت های چند روزه حتما شیر آب سرد پکیج را ببندید.

برای سرویس پکیج گرمایشی از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

اگر پس از مطالعه این مطلب میخواهید پکیج خود را جهت افزایش طول عمر آن سرویس کرده و یا برای رفع عیب دستگاه ترجیح می دهید یک تکنسین حرفه ای از پکیجتان بازدید کند، می توانید از خدمات سرویس کاران متخصص و مجرب آی پی امداد استفاده نمایید. آیا میدانستید که سرویس دوره ای پکیج یکی از خدمات اصلی آی پی امداد است که توسط تکنسین های حرفه ای انجام میشود؟ این مجموعه یکی از برترین مراکز ارائه دهنده خدمات سرویس و تعمیر انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی نظیر پکیج در محل مشتریان می باشد. بنابراین اگر نیاز به استفاده از خدمات پکیج دارید، می توانید درخواست خود را در سایت آی پی امداد ثبت کرده و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد