logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه رسوب زدایی پکیج

نحوه رسوب زدایی پکیج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه رسوب زدایی پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی علائم رسوب گرفتن پکیج، 2 روش برای رسوب گیری پکیج گرمایشی را به شما آموزش دهیم و دلایل اهمیت این کار را نیز خواهیم گفت. آنچه در این مقاله خواهید خواند، حاصل همکاری تکنسین های مجموعه آی پی امداد می باشد. اگر پس از خواندن این مطلب در مورد نحوه رسوب زدایی پکیج سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، میتوانید از بخش نظرات همین مطلب یا از بخش پرسش و پاسخ سایت آن را مطرح کنید تا کارشناسان مجموعه ما به آن پاسخ دهند. اگر برای سرویس دوره ای پکیج و یا رسوب گیری پکیج خود نیاز به حضور تعمیرکار متخصص در محل دارید، می توانید درخواست خود را در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی و گرمایشی آی پی امداد ثبت کنید.

6 نشانه رسوب گرفتن پکیج

قطعا بروز هر مشکل در دستگاه هایی مانند پکیج، با نشانه هایی همراه است. در صورت مشاهده علائم رسوب گرفتن پکیج میتوانید متوجه شوید که رسوب زدایی پکیج چه زمانی باید انجام شود:

  1. بالا رفتن فشار پکیج یکی از نشانه های رسوب گرفتن پکیج است.
  2. آب به خوبی گرم نمی شود یا رادیاتورها گرمایش مناسبی ایجاد نمی کنند.
  3. آب گرم مصرفی و رادیاتورها به سرعت سرد میشوند.
  4. فشار آب بسیار کم میشود؛ زیرا رسوب در مبدل تشکیل شده و دیواره لوله ها تنگ تر میشود.
  5. شنیدن صدای تق تق هنگام روشن شدن پکیج دلیل دیگری برای رسوب گرفتن پکیج است.
  6. آب گرم مصرفی پس از گذشت مدت طولانی گرم میشود.

2 روش برای رسوب زدایی پکیج

با توجه به اینکه رسوب زدایی پکیج نیاز به آشنایی با قطعات و سیستم پکیج دارد، کمک گرفتن از متخصص در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. توصیه میکنیم اگر برای رسوب زدایی پکیج خود نیاز به حضور تکنسین دارید، از تعمیرکاران مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید. در ادامه به دو روش رفع رسوبات پکیج میپردازیم:

  1. رسوب زدایی پکیج به روش سنتی

برای انجام رسوب زدایی به روش سنتی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برق پکیج را قطع کنید.
  • پوشش روی پکیج را بردارید.
  • برای تخلیه کامل آب درون پکیج باید پس از بستن شیر آب سرد ورودی، شیر پر کن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. پس از آن، با باز کردن شیر آب گرمی که در قسمت پایین پکیج قرار دارد، همه آب درون آن را خالی کنید تا زمانی که عقربه فشار روی عدد صفر قرار بگیرد.
  • در این مرحله باید مبدل را باز کنید. این قطعه به بلوک ها وصل شده است.
  • برای رسوب زدایی مبدل میتوانید با رعایت اقدامات ایمنی و استفاده از عینک، ماسک و دستکش، از محلول ضد رسوب یا دیسکلر استفاده کنید. آن را به مدت 15 دقیقه درون مبدل بریزید تا همه رسوبات جدا شود.
  • حال باید مبدل را با استفاده از فشار آب بالا بشویید.

رسوب زدایی پکیج به روش سنتی

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که اگر رسوبات قدیمی شده اند و با استفاده از محلول از بین نمی روند، میتوانید اندکی آنها را روی شعله گاز حرارت دهید. برای جدا کردن آنها، پس از ضربه زدن با آب پرفشار آنها را بشویید. این کار را باید با احتیاط انجام دهید و مبدل را مدت زیادی روی شعله نگیرید؛ زیرا ممکن است اورینگ تغییر شکل دهد و مجبور به تعویض آنها شوید.

  • پس از شستشوی مبدل باید مجددا آن را نصب کنید، به شکلی که شیارهای آن در سمت چپ قرار بگیرد.
  • در آخرین مرحله نیز باید فشار مبدل را تنظیم کنید. فشار پکیج باید روی عدد 5/1 تنظیم شود سپس پکیج را روشن کنید.
  1. رسوب زدایی پکیج با استفاده از پمپ

این روش بسیار راحت تر و بدون نیاز به باز کردن مبدل انجام میشود. تنها کافی است از یک پمپ اسید شویی استفاده کنید.

  • برای انجام رسوب زدایی پکیج به روش استفاده از پمپ باید ابتدا آن را داخل ظرف اسید قرار دهید و خروجی آن را به یک سر مبدل متصل کنید. همچنین سر دیگر را با شلنگ به ظرف هدایت کنید.
  • این سیستم اجازه می دهد اسید درون مبدل به خوبی بچرخد و همه رسوبات آن را جدا کند. این رسوبات توسط شلنگ از آن خارج خواهند شد.
  • پس از اتمام این مرحله و پایان رسوب زدایی می بایست درون سیستم آب نیز پمپاژ شود تا اسید درون مبدل باقی نماند.

رسوب زدایی پکیج با استفاده از پمپ

برای جلوگیری از تشکیل رسوب در پکیج چه باید کرد؟

همانطور که میدانید، رسوب به دلیل سختی آب و بالا بودن املاح موجود در آب منطقه تشکیل میشود. بدیهی است هرچقدر سختی آب بالا باشد، مبدل ها زودتر رسوب میگیرند.

  • اقدام موثری که میتوان در این زمینه انجام داد، استفاده از سختی گیر آب است که البته بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود.
  • دومین روش جلوگیری از رسوب گرفتن پکیج این است که از آب را روی دمای کمتر تنظیم کنیم. همانطور که میدانید، آب گرم رسوب بیشتری ایجاد می کند.
  • دمای آب استاندارد برای استفاده دارای دمایی کمتر از 70 درجه سانتی گراد است و بیش از این دما به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برای رسوب گیری پکیج از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، اگر برای رفع مشکل رسوب گرفتن پکیج نیاز به حضور تکنسین دارید، میتوانید از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد کمک بگیرید. تکنسین های آی پی امداد با نیم قرن تجربه در زمینه ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی و سیستم های گرمایشی نظیر پکیج آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. یکی از خدمات اصلی این مجموعه، انجام تعمیرات و سرویس پکیج های گرمایشی و رسوب زدایی دستگاه با بهترین تجهیزات و حرفه ای ترین تعمیرکاران است است. تکنسین های این مجموعه در صورت ثبت درخواست شما، در اسرع وقت در محل حضور پیدا خواهند کرد و نیاز شما را در زمینه تعمیر و نگهداری پکیج برطرف خواهند کرد. برای استفاده از خدمات آی پی امداد می توانید درخواست خود را در سایت این مجموعه ثبت کرده و یا با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد