logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه ریست کردن پکیج

نحوه ریست کردن پکیج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه ریست کردن پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ریست کردن پکیج به‌منظور از بین بردن ارورهای روی صفحه‌نمایش پکیج و همچنین برگرداندن عملکرد دستگاه به‌حالت کارخانه یا تنظیمات اولیه آن انجام‌ می‌شود. معمولاً بسیاری از افراد برای کاهش یا افزایش دمای منزل خود، پکیج را کم یا زیاد می‌کنند. این اقدام ممکن است علاوه‌بر به هم ریختن تنظیمات پکیج منجر به بروز برخی از خرابی‌ها در سیستم آن شود.  در این مقاله از آی پی امداد، نحوه ریست کردن پکیج در برندهای مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با مطالعه این مطلب می‌توان تنظیمات پکیج را به حالت کارخانه برگردانده و از این طریق برخی از ارورها و خرابی‌های آن را برطرف کرد.  کسانی که پس از مطالعه این مقاله نتوانند پاسخ همه سوالات خود را دریافت کنند، می توانند سوالات خود را در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌وپاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنند.

علت ریست کردن پکیج چیست؟

ریست کردن پکیج‌ها معمولاً به‌ منظور بهبود عملکرد آنها انجام ‌می‌شود. به‌ عبارت دیگر، از طریق ریست پکیج می‌توان برخی از مشکلات نظیر خوب گرم نشدن آب، فعال نشدن اتومات و یا کار نکردن پکیج را برطرف کرد. البته علاوه‌ بر موارد نام برده، خرابی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از طریق ریست پکیج آنها را برطرف کرد.

وجود اختلال در راه‌اندازی پکیج

  • در بیشتر موارد می‌توان یکی از رایج‌ترین اختلال‌های موجود در پکیج‌ها را فقط از طریق ریست کردن آنها برطرف کرد.

وجود اختلال در راه‌اندازی پکیج

خراب شدن جرقه دستگاه

  • برای آنکه دستگاه بتواند آب را گرم کند، باید مشعل آن روشن شود و روشن شدن مشعل فقط از طریق جرقه‌های درون دستگاه امکان‌پذیر است. بنابراین زمانی که سیستم جرقه زنی پکیج دچار مشکل شود، مشعل نیز روشن نخواهد شد و در نتیجه پکیج نمی‌تواند آب را گرم کند.
  • جرقه نزدن پکیج نیز از جمله خرابی‌هایی است که در اکثر موارد می‌توان آن را از طریق ریست کردن پکیج برطرف کرد.
  • در صورتی که پس از ریست کردن دستگاه مشکل جرقه زنی آن برطرف نشود، حتما باید جهت برطرف کردن مشکل از کارشناسان با تجربه کمک گرفت.

بهم خوردن تنظیمات پکیج

  • در مواقعی که تنظیمات دستگاه به‌هم ریخته و یا آنکه به‌درستی تنظیم نشده باشد، پکیج نمی‌تواند عملکرد ایده‌آل و سابق خود را ارائه دهد و در نتیجه عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد.
  • در چنین مواردی نیز جهت برگرداندن تنظیمات پکیج به‌حالت اولیه می‌توان آن را ریست کرد.

اقدامات لازم قبل از ریست کردن پکیج

قبل از اقدام به ریست دستگاه جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی آن، ابتدا باید پکیج را خاموش کرده و اتصال برق آن را قطع کرد. سپس جهت اطمینان از مجهز بودن یا نبودن دستگاه به دکمه Reset باید قسمت‌های مختلف آن را بررسی نموده و همچنین دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرد. علاوه‌بر پیدا کردن دکمه Reset، باید دکمه‌های Mode و Power (در صورت داشتن) را نیز پیدا نمود؛ زیرا در برخی مدل‌های فرآیند ریست کردن با فشار دادن و نگه‌داشتن هر 3 دکمه فوق امکان‌پذیر است. ریست کردن پکیج تنظیمات دستگاه را به‌حالت کارخانه برمی‌گرداند. از این‌رو تمامی تنظیماتی که روی دستگاه اعمال شده، با ریست کردن از بین خواهد رفت. بنابراین برای دسترسی به تنظیمات اعمال شده باید قبل از اقدام به ریست کردن پکیج، آنها را یادداشت کرد.

اقدامات لازم قبل از ریست کردن پکیج

آموزش ریست کردن پکیج برندهای مختلف

عملکرد پکیج‌ها تقریباً مشابه آبگرمکن‌های قدیمی است، منتهی این دسته از ابزارهای سرمایشی و گرمایشی نسبت به آبگرمکن‌ها سیستم و ساختار به روزتر و پیشرفته‌تری دارند و مجهز به سیستم اتوماتیک و درجه‌های کامپیوتری هستند. به همین دلیل گاهی ممکن است سیستم آنها به‌هم ریخته و منجر ایجاد ارور روی صفحه‌نمایش پکیج شود. ریست کردن و برگرداندن تنظیمات پکیج به‌حالت اولیه در برندهای مختلف متفاوت است. به‌عبارت دیگر هر برند برای این منظور مراحل مختص به خود را دارد. به این ترتیب اولین و مهم‌ترین نکته برای ریست کردن پکیج توجه به برند آن است. در ادامه نحوه ریست کردن چند مورد از پکیج‌های پرطرفدار بررسی خواهد شد.

ریست پکیج ایران رادیاتور

قبل از اقدام به ریست پکیج ایران رادیاتور، ابتدا باید مطمئن شد که مشکل موجود از طریق ریسک کردن برطرف می‌شود. به‌طور کلی تمامی اختلالات جزئی و همچنین برخی ارورها نظیر ارور E1 و ارور E2 در پکیج ایران رادیاتور از طریق ریست کردن قابل برطرف شدن هستند. بنابراین در چنین مواقعی برای رفع مشکل می‌توان دستگاه را ریست کرد.

  • نحوه ریست پکیج ایران رادیاتور فرآیند ساده‌ای دارد و برای این کار فقط کافی است که دکمه مخصوص برای این منظور را فشار داده و چند ثانیه نگه‌ داشت. به همین سادگی پکیج ایران رادیاتور ریست خواهد شد.
  • البته ناگفته نماند که دکمه مخصوص ریست با عنوان Reset در پکیج‌های مدل آنالوگ ایران رادیاتور در قسمت سمت چپ دستگاه و روی صفحه پکیج قرار گرفته است، اما در مدل‌های دیجیتال دکمه مخصوص روی ولوم تغییر حالت و مد پکیج قرار دارد و علامت اختصاری آن شامل حرف R است.
  • بنابراین برای ریست کردن پکیج ایران رادیاتور دیجیتال باید ولوم را به ‌سمت علامت R چرخانده و سپس روی مد زمستان یا تابستان قرار داد. چند لحظه بعد از انجام مراحل فوق پکیج ریست خواهد شد.

ریست مدل‌های پکیج بوتان

پکیج‌های بوتان دارای انواع مختلفی هستند، اما در اکثر موارد فرآیند ریست کردن پکیج روند یکسانی دارد.

ریست مدل‌های پکیج بوتان

  • برخلاف بسیاری از دیگر برندها، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بوتان فاقد دکمه مخصوص ریست هستند و ریست کردن پکیج‌های بوتان از طریق ولوم تغییر دما امکان‌پذیر است.
  • برای این منظور ابتدا باید ولوم تغییر دمای دستگاه را روی حالت OFF قرار داده و چند ثانیه صبر کرد.
  • آنگاه ولوم را روی مد زمستان یا تابستان قرار داد.

ریست کردن پکیج فرولی

یکی دیگر از برندهای پرطرفدار پکیج، شامل برند فرولی است که امروزه در بسیاری از خانه‌ها مشاهده می‌شود. پکیج‌های برند فرولی در مدل‌های متنوعی وجود دارد و همانند پکیج‌های بوتان، عملیات ریست کردن در همه مدل‌ها تقریباً یکسان است.

  • دکمه ریست RESET همه مدل‌های پکیج بوتان روی پنل جلویی دستگاه قرار دارد و برای ریست آنها فقط کافی است دکمه ریست را به‌ مدت 10 ثانیه فشار داد.

ریست کردن پکیج گلدیران

برای ریست پکیج گلدیران 2 روش وجود دارد، اما بهتر است در مواقع نیاز فقط یکی از روش‌ها را انتخاب کرد و نیازی به امتحان هر دو روش نیست.

ریست کردن پکیج گلدیران

  1. در روش اول ابتدا باید توسط دکمه Power، دستگاه را خاموش کرد. به همین راحتی با خاموش شدن دستگاه پکیج گلدیران ریست خواهد شد.
  2. در روش دوم که اندکی پیچیده‌تر از روش اول است، ابتدا باید دکمه تنظیمات دستگاه را فشار داده و دکمه عملکرد را روی حالت Func و دکمه Set را روی حالت set17 قرار داد. سپس ولوم را از طریق چرخاندن به‌ سمت مثبت و منفی، روی حالت On گذاشت. در آخر نیز باید دستگاه را روی حالت زمستانه یا تابستانه قرار داد تا ریست شود.

ریست کردن پکیج دمراد

  • فرآیند ریست پکیج برند دامراد نیز از طریق دکمه مخصوص ریست امکان‌پذیر است. همانند دیگر موارد مدل‌های مختلف دستگاه دمراد را می‌توان از طریق فشردن دکمه مخصوصی که روی نمایشگر قرار دارد، ریست کرد.

ریست انواع پکیج برند ایمرگاس

ایمرگاس نیر جزء تولیدکنندگانی است که مدل‌های متفاوتی از پکیج را به بازار عرضه می‌کند.

  • برای ریست کردن مدل‌های مختلف پکیج ایمرگاس دو روش وجود دارد که شامل خاموش دستگاه و چرخاندن دکمه پاور یا ریست هستند.

ریست پکیج شوفاژکار

پکیج شوفاژکار یکی از پرطرفدارترین پکیج‌های هوشمند و دیجیتال حال حاضر به‌شمار می‌رود و فرآیند ریست کردن آن بسیار ساده و راحت است.

  • دکمه قرمز رنگ ریست این مدل پکیج، روی صفحه‌نمایش (قسمت چپ پنل) آن قرار دارد و برای ریست کردن فقط کافی است چند ثانیه دکمه را نگه داشت. به این ترتیب پکیج به‌ صورت خودکار ریست خواهد شد.

ریست کردن پکیج لورچ

فرآیند ریست کردن مدل‌های مختلف پکیج‌های لورچ با دیگر موارد تفاوت خاصی ندارد.

ریست کردن پکیج لورچ

  • همه مدل‌های جدید مجهز به دکمه مخصوص ریست هستند و از طریق فشار دادن دکمه تا چند ثانیه خودکار ریست می‌شوند.
  • اما مدل‌های قدیمی را باید از طریق خاموش کردن و راه‌اندازی دوباره ریست کرد.

نکات مهم برای بازگشت تنظیمات کارخانه پکیج

برخی از اختلالات نظیر چکه‌ کردن، افت فشار آب و جوش آوردن پکیج با ریست کردن برطرف نمی‌شوند و برای رفع مشکل در چنین مواقعی نباید دستگاه را ریست کرد. باید متذکر شد که ریست پشت‌سرهم پکیج‌های آنالوگ و دیجیتال ممکن است به آنها آسیب وارد کند. پس اگر مشکل مدنظر با یک‌ بار ریست کردن برطرف نشود، باید برای عیب‌یابی و تعمیر آن با تکنسین‌های با تجربه تماس گرفت. همچنین در زمانی که پکیج در حال استفاده آب است، نباید اقدام به ریست آن کرد؛ زیرا در این صورت عملکرد کلی سیستم دچار اختلال خواهد شد.

جهت ریست کردن پکیج با کجا تماس بگیریم؟

نحوه ریست کردن پکیج در برندهای مختلف متفاوت است، اما در حالت کلی اکثر پکیج‌ها از طریق دکمه ریست یا ولوم تغییر دما ریست می‌شوند. با توجه به توضیحاتی که در طول مطالب عنوان شد، می‌توان نتیجه گرفت که ریست کردن مدل‌های مختلف پکیج فرآیند راحتی دارد و همه افراد می‌توانند از این طریق برخی از خرابی‌های دستگاه خود را برطرف کنند. کسانی که با توجه به مطالب عنوان شده نتوانسته‌اند نحوه ریست کردن پکیج خود را فرا بگیرند و در این رابطه نیاز به دریافت راهنمایی بیشتری دارند، می‌توانند از تکنسین‌های آی پی امداد کمک بگیرید و از طریق ارتباط گرفتن با تیم آی پی امداد از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 طرز ریست کردن صحیح پکیج خود را یاد گرفته و یا برای انجام این کار از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد