logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت یکسره روشن ماندن پکیج

علت یکسره روشن ماندن پکیج
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت یکسره روشن ماندن پکیج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب در مورد علت یکسره روشن ماندن پکیج و راه حل های رفع این مشکل را خواهیم گفت. همچنین به این سوال که آیا پکیج باید همواره روشن بماند نیز پاسخ خواهیم داد. آیا به تازگی متوجه شده اید که پکیج شما همواره روشن است و اصلا خاموش نمی شود؟ ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که روشن بودن دائمی پکیج گرمایشی ضروری است یا خیر؟ به هرحال این وضعیت به نظر شما غیرطبیعی می رسد و نمی دانید که یکسره روشن بودن پکیج میتواند مشکل ایجاد کند. ما به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد. کافی است تا انتهای مطلب با مجموعه تعمیرات لوازم گرمایشی آی پی امداد همراه باشید.

آیا پکیج گرمایشی باید یکسره روشن بماند؟

همانطور که میدانید، پکیج های گرمایشی هم برای تامین آب گرم و هم برای ایجاد گرمایش کاربرد دارند. پکیج با مدیریت درست و بر اساس شرایط و نیاز کاربران کار می کند و ممکن است خاموش یا روشن شود. ممکن است در فصل زمستان که نیاز به ایجاد گرمایش دائمی در محیط وجود دارد، نیاز باشد که پکیج روشن بماند. اما در فصل تابستان روشن بودن دائمی پکیج میتواند نشانه بروز اختلال در عملکرد آن باشد.

در تابستان که رادیاتورها یا شوفاژها خاموش هستند، پکیج زمانی روشن میشود که به آب گرم نیاز داشته باشید و در غیر این صورت باید خاموش باشد تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، طول عمر پکیج و قطعات آن افزایش بیابد. پکیج از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است و طول عمر و کیفیت عملکرد آنها، به زمان کار دستگاه بستگی دارد. یعنی کار بیشتر و یکسره روشن بودن پکیج میتواند به آن ها آسیب بزند.

چرا پکیج یکسره روشن می ماند؟

در ادامه هریک از دلایل بروز مشکل یکسره روشن ماندن پکیج را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

چرا پکیج یکسره روشن می ماند؟

1. برد الکترونیکی پکیج خراب شده است

احتمالا میدانید که وجود برد در پکیج برای تبادل اطلاعات و مدیریت عملکرد آن ضروری است. میتوان گفت مغز پکیج، برد آن است که با دریافت اطلاعات از قطعات مختلف و ارسال دستور به آن ها باعث میشود که هرقطعه در سیستم پکیج به درستی کار کند.

  • گاهی پیش می آید برد الکترونیکی آسیب می بیند و نمی تواند به درستی به تبادل اطلاعات با قطعات مختلف بپردازد، بنابراین پکیج همواره روشن می ماند.
  • در این شرایط لازم است برد دستگاه توسط یک فرد متخصص به دقت بررسی شود.

2. پکیج در حالت تابستانه روشن می ماند

در صورتی که پکیج روی حالت تابستانه قرار گرفته باشد، روی حالت تولید آب گرم فعال است، اما ممکن است به دلیل به هم ریختگی تنظیمات، باعث شود که پکیج خاموش نشود و یکسره کار کند.

  • زمانی که پکیج روی حالت تابستانه تنظیم میشود قطعه ای به نام فلومتر یا فلوسوییچ مسئول کنترل جریان آب پکیج است. اگر این قطعه ایراد پیدا کند، قطعا آب رسانی با مشکل مواجه میشود.
  • افرادی که دانش فنی و تجربه سرویس پکیج را ندارند، نمی توانند این مشکل را حل کنند و توصیه میشود از یک تعمیرکار متخصص و باتجربه کمک بگیرید.
  • سرویس کاران مجموعه آی پی امداد میتوانند برای حل مشکل خاموش نشدن پکیج در حالت تابستانه به شما کمک کنند.

3. پکیج در حالت زمستانه روشن می ماند

در حالت زمستانه پمپ پکیج به صورت یکسره کار کرده و رادیاتورهای آن را گرم می کند. بنابراین یکسره روشن ماندن پکیج در حالت زمستانه، منجر به سرد شدن رادیاتور می شود.

  • در صورت کارکرد مداوم پکیج در حالت زمستانه، لازم است دستگاه بررسی شده و در صورت نیاز تنظیمات آن را تغییر دهید.

4. الکترود جرقه زن خراب شده است

سیستم جرقه زن پکیج از قطعات مختلفی تشکیل شده است و یکی از مهم ترین آنها، الکترود جرقه زن است. این الکترود با ایجاد جرقه نیروی لازم برای اشتعال و روشن ماندن مشعل فراهم می کند.

  • اگر به هر دلیلی این الکترود خراب شود، به احتمال زیاد باعث مشکل خاموش نشدن پکیج خواهد شد.
  • برای تشخیص خرابی الکترود میتوانید با یک ولت متر برای اندازه گیری میزان ولتاژ عبوری را اندازه بگیرید.
  • در صورتی که میزان ولتاژ کمتر از حد مشخص شده باشد، به معنای خرابی آن است و باید هرچه سریع تر از یک تکنسین برای تعمیر یا تعویض آن کمک بگیرید.

5. یون الکترود مشکل دارد

در صورتی که یون الکترود پکیج خراب شده باشد، به احتمال زیاد فن پکیج خاموش نمی شود.

  • این مشکل باعث اکسیده شدن هرچه سریع تر یون الکترود و خوردگی و یا ترک خوردن آن میشود.
  • برای حل این مشکل باید از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

6. دودکش پکیج مسدود شده است

دودکش پکیج برای خارج کردن دود و گازهای مضر برای انسان تعبیه میشود و نقش بسیار پر رنگی در کارکرد صحیح پکیج دارد.

  • اگر مسیر دودکش پکیج به دلیل گیر کردن شی یا جسم خارجی، عدم استفاده از لوله دودکش با قطر مناسب و با اتصالات نامناسب فلنج، مسدود شود، ممکن است باعث اختلال در عملکرد صحیح سیستم پکیج شود و باعث شود که پکیج خاموش نشود.

7. پرشر سوییچ هوا خراب شده است

پرشر سوییچ هوا که قطعه ای برای انتقال و توزیع گرما در سیستم به کار رفته است، ممکن است روی روشن ماندن پکیج تاثیر بگذارد. این قطعه جریان گاز یا سیال حاوی حرارت را کنترل می کند و در مواقع نیاز باز و بسته می کند.

  • اگر پکیج خاموش شود، پرشر سوییچ هوا برای جلوگیری از انتقال گرما، جریان را متوقف می کند.
  • اما اگر این قطعه خراب شود، انتقال گرما به صورت کنترل شده اتفاق می افتد و ممکن است باعث شود که پکیج همواره روشن بماند.

پرشر سوییچ هوا خراب شده است

8. فن پکیج ایراد دارد

فن پکیج برای گردش هوا در سیستم تعبیه شده است.

  • خرابی فن پکیج ممکن است در روند توزیع گرما مشکل ایجاد کند و بازدهی دستگاه پایین بیاید و یا مشکلاتی مثل عدم خاموش شدن برای آن ایجاد کند.
  • در این صورت لازم است فن پکیج را عیب یابی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.

کاربران گرامی، در صورتی که قادر به عیب یابی صحیح و رفع مشکل یکسره روشن ماندن پکیج گرمایشی خود نیستید، می توانید از خدمات نمایندگی مجاز آی پی امداد استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد