logo logo نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

باز کردن قفل درب لباسشویی بوش

باز کردن قفل درب لباسشویی بوش
باز کردن قفل درب لباسشویی بوش
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله باز کردن قفل درب لباسشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

باز کردن قفل درب لباسشویی بوش تخصص میخواهد ، اول باید دلیل آن را بدانید و سپس اقدام به رفع عیب آن نمایید ، آی.پی امداد در اینجا به آموزش 6 روش برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی بوش میپردازد ، بنابراین با دقت مطالعه نمایید و در صورتیکه نیازمند خدمات تعمیر لباسشویی بوش در تهران شدید میتوانید کلیک نمایید.

6 راه برای باز کردن قفل درب لباسشویی بوش

اگر درب ماشین لباسشویی بوش شما بسته شده باشد ، باید سریعا علت آن را پیدا کنید . ماندن لباس های مرطوبت شما پس از شستشو در دستگاه باعث می شود که ماشین لباسشویی بوی نامطبوعی بگیرد. این موضوع که شما می توانید لباس های پاک خود را از طریق پنجره درب ببینید ، اما نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، فقط به ناامیدی از وضعیت می افزاید. 6 دلیل احتمالی وجود دارد که چرا درب ماشین لباسشویی بوش باز نمی شود و ما توضیح خواهیم داد که برای باز کردن درب قفل شده چه کارهایی می توان انجام داد .

اول از همه ، به یاد داشته باشید قبل از شروع تعمیرات ، دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید . از دستکاری قسمت های دیگر دستگاه بپرهیزید زیرا ممکن است علت این مشکل مثل فعال بودن قفل کودک بسیار پیش پا افتاده باشد و شما با دستکاری دستگاه آسیب به قطعات دیگر بزنید و هزینه های تعمیرات لباسشویی را برای خود ایجاد کنید.

نحوه کار با لباسشویی بوش
نحوه کار با لباسشویی بوش

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

1. راه اول برای باز کردن قفل درب لباسشویی بوش: بررسی مسیر تخلیه آب

اگر نوعی انسداد در سیستم تخلیه وجود داشته باشد و ماشین لباسشویی بوش در زمان تخلیه آب متوقف شود، درب بسته می شود.

  • به داخل دستگاه نگاه کنید، اگر می توانید ببینید که هنوز با آب پر می شود، به نظر می رسد یک مشکل در پمپ ماشین لباسشویی بوش وجود دارد.

توجه : باز کردن درب لباسشویی بوش در حال حاضر باعث می شود که تمام آب های داخلی تبدیل به سیلاب شوند، بنابراین بهتر است در صورت امکان ابتدا آن را تخلیه کنید.

تا زمانیکه فرایند شستشو در لباسشویی به اتمام نرسد و عمل تخلیه آب کامل انجام نگردد درب لباسشویی بوش باز نمی شود.

اگر درب لباسشویی بوش هنگام فرایند شستشو باز ود میکروسوئیچ درب آسیب دیده است.

به احتمال زیاد مشکلی در فیلتر و پمپ تخلیه پیدا خواهید کرد؛ در اینجا چگونگی رفع انسداد در فیلتر و پمپ تخلیه را بررسی میکنیم:

  • فیلتر کف لباسشویی بوش که دارای یک دریچه میباشد را باز نمایید.
  • فیلتر داخل را برعکس عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود.
  • صافی داخل را از گرفتگی برطرف نمایید و کاملا بشویید.
  • برای رفع گرفتگی پمپ تخلیه پوسته روی آن را باز کنید و گرفتگی داخل پروانه را برطرف نمایید.

بعد از اینکه انسداد را برداشته اید :

  • سعی کنید دستگاه خود را با یک چرخه شستشو تخلیه کنید تا آب اضافی را بردارید.
  • اگر دستگاه شما به طور مستقیم به لوله های زیر یک سینک متصل باشد ، می توانید آن را جدا کنید و آب باقی مانده را درون یک سطل بریزید.
  • هنگامی که شما موفق به تخلیه دستگاه خود شده اید، باید بتوانید درب را باز کنید.
نحوه ریست کردن لباسشویی بوش
نحوه ریست کردن لباسشویی بوش

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

2. راه دوم برای باز کردن قفل درب لباسشویی بوش: بررسی عدم شکستن دستگیره

ممکن است پس از بررسی متوجه شوید که ماشین لباسشویی بوش هیچ مشکلی با تخلیه ندارد ، اما دستگیره درب یا فلاپی شل است. در این مورد، دسته به احتمال زیاد شکسته است. خوشبختانه دو راه برای دستی باز کردن درب ماشین لباسشویی وجود دارد.

  • اگر دستگیره دستگاه شما رو به جلو باشد ، ممکن است بتوانید با برخی از سیم ها یا خط رشته ای که در اطراف لبه درب قرار دارد ، آن را رها کنید.
  • به سادگی سیم یا خط را به سمت چپ و سپس به آرامی ، اما محکم ، به سمت دسته بکشید تا درب را باز کنید.

اگر با این کار مشکل حل نشد : شما هنوز هم می توانید درب را آزاد کنید.

  • باز کردن بالای ماشین لباسشویی و بلند کردن آن به طوری که شما بتوانید به پشت دستگاه دسترسی داشته باشید.
  • شما قادر خواهید بود نوک گیره را فشار دهید تا آن را آزاد کنید.
  • همچنین ممکن است یک پیچ گوشتی صاف را برای کمک نیاز داشته باشید (در صورتی که پیچ بیش از حد سفت و سخت است که با انگشتان دستتان آزاد نمی شود.)
  • بهتر است هر آبي كه در دستگاه باقي مانده است ، قبل از اینکه درب باز شود، تخلیه گردد.
  • پس اگر دستگاه شما هنوز غرق آب است ، سعي كنيد آپشن تخليه را به منظور جلوگيري از خروج آب و آسیب به دستگاه قبل از باز کردن درب اجرا کنید.

شما ممکن است دریابید که دستگیره شما شکسته شده است و شما نیاز به یک قطعه جدید دارید. اگر چنین است، به فروشگاه های مجاز مراجعه کنید، مدل ماشین لباسشویی بوش را با خود به همراه داشته باشید و قطعه اورجینال و سالمی را خریداری کنید.

3. راه سوم طریقه باز کردن قفل درب لباسشویی بوش: بررسی مشکل میکروسوئیچ

میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش باید دو دقیقه بعد از پایان چرخه شستشو ، درب ماشین را آزاد کند. این کار برای جلوگیری از آسیب گسترش گرما است ، بنابراین حتی زمانی که ماشین لباسشویی بوش خاموش است ، درب فورا باز نمی شود. ترفند این است که ماشین لباسشویی را برای مدت پنج دقیقه خاموش کنید تا قفل بتواند سرد و آزاد شود. سپس شما باید بتوانید درب دستگاه را باز کنید .

گاهی اوقات میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش به درستی عمل نمیکند و شما نمی توانید درب را پس از 5 دقیقه باز کنید . در این مورد ، محکم به قفل بزنید زیرا ممکن است به شما اجازه دهد درب را آزاد کنید در غیر این صورت اقدام به تعویض آن نمایید.

4. راه چهارم نحوه باز کردن قفل درب لباسشویی بوش: قفل کودک فعال شده است

اگر درب ماشین لباسشویی باز نمی شود، این ممکن است توسط قفل کودک ایجاد شود که باید آن را غیرفعال کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش مراجعه کنید.

5.راه پنجم برای باز کردن قفل درب لباسشویی بوش: لباسی بین درب و محفظه گیر کرده است

مشکلی که می تواند در باز شدن و بسته شدن درب ماشین لباسشویی بوش مشکل ایجاد کند. لباس ها ، به ویژه لباس های کوچکتر مانند جوراب ها است که بین درب و محفظه ماشین لباسشویی مشکل ایجاد می کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع برنامه هیچ لباسی بین درب و محفظه وجود نداشته باشد.

6.راه ششم برای باز کردن قفل درب لباسشویی بوش: بیش از حد لباس در آبکش دیگ قرار داده شده است

دیگ ماشین لباسشویی بیش از حد بارگزاری شده نیز می تواند از باز شدن درب لباسشویی بوش به طور مناسب جلوگیری کند، بنابراین قبل از شروع برنامه ، ممکن است لازم باشد برخی از لباس ها را از درام ( آبکش دیگ ) بیرون بیاورید. از میزان مجاز بارگزاری لباس با وزن لباسشویی بپرهیزید زیرا باعث ایجاد مشکلات زیادی در دستگاه می شود.

در نظر داشته باشید که مدل های ماشین لباسشویی بوش متفاوت هستند و دلایل متعددی وجود دارد که چرا درب ماشین لباسشویی بوش باز نمی شود ، بنابراین راه حل های بالا ممکن است پاسخی برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی بوش باشد. با این حال، آنها مطمئنا نقطه شروع خوبی برای تعمیر این مشکل هستند زیرا 6 مسأله فوق شایع ترین مشکلات باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش است. در صورتی که مشکل با راه حل های بالا حل نشد، شما نیاز به تماس با نمایندگی بوش دارید.

3.1/5 - (11 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

62 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ساناز اسماعیلی 31 مرداد 1401

    وقتتون بخیر ماشین لباسشویی من بوش ۸کیلویی هست.یک دقیقه مانده به اتمام کار درب ماشین رو باز کردم باز نشد و عبارت fullof نمایان شد. الان درب ماشین باز نمیشه. و علامت f37 رو نشان میده.ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 مرداد 1401

      خرابی سنسور ntc و خرابی برد الکترونیک

      پاسخ دادن
  • deniz 19 فروردین 1400

    سلام خسته نباشيد لباس شويي بوش ارور f:23كه براي نشتي هست رو ميده نشت هم از جانب درش هستش چون لباس داخلش گير كرده و متاسفانه بردش به خاطر ارور از كار افتاده و همه ي دكمه هاش غير فعال شدند و درش قفل شده به نظرتون چيكارش كنيم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 فروردین 1400

      سلام، از برق بکشید و مجدد بزنید و اگر مشکل حل نشد باید میکروسوئیچ بررسی شود. میکروسوئیچ قفل کرده و بعد از رفع مشکل باید نشتی آب گرفته شود.

      پاسخ دادن
      • حبیب الله سیف 12 فروردین 1401

        باسلام وخسته نباشید مشکل من عدم باز شدن دریچه تخلیه (فیلتر) به صورت‌ دستی که در پایین ماشین قرار گرفته که درحال حاضر گیر کرده وبا فشار زیاد احتمال شکستن آن وجود دارد

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 14 فروردین 1401

          سلام درب فیلتر باید با چرخاندن در جهت برعکس عقربه های ساعت باز شود. احتمالا محکم سفت کردید و این مشکل هست

          پاسخ دادن
  • وحید 12 مهر 1399

    با سلام. لباسشویی بوش maxx 6 دارم. در آخرین شستشو بعد از اتمام کار قفل در باز نشد که با بیرون کشیدن دو شاخه از پریز بعد از چند دقیقه آزاد شد. ولی حالا در شستشوی بعدی وقتی در را میبندم و استارت میکنم در قفل نمیشه و طبیعتا ماشین شروع به کار نمیکنه. ایراد از کجا میتونه باشه. اگر میکروسوییچ ایراد داره بنظر شما قابل تعمیره یا باید تعویض بشه؟ یدکیشو شما موجود دارید؟ با تشکر فراوان.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1399

      سلام، میکروسوئیچ درب باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • مجتبی 09 شهریور 1399

    مجتبی باسلام ؛ ماشین لباسشویی ۷کیلویی ناسیونال دارم .بعد از اتما م کار قسمت شستشو خواستم مجددا این قسمت ده دقیقه ای کار کنه که اشتباها بجای تنظیم تایمر شستشو تایمر قسمت خشک کن رو پیچوندم ودستگاه روبه برق زدم .صدای سوت بلندی از دستگاه بلند شدکه سریع برق رو قطع کردم .صبر کردم تا تایمر به صفر رسید سپس ده دقیقه شستشو انجام .بعد لباسهارو ریختم توی قسمت خشک کن تایمرروتنظیم کردم دستگاه روبه برق زدم این قسمت کارنمکنه لطف بفرمایید کدام قسمتهارو باید چک کنم ممنون از شما خوبان

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1399

      با سلام، موتور و تسمه زیر دیگ لباسشویی ناسیونال خود را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • الهام 24 فروردین 1399

    واقعا از راهنمایی شما سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 25 فروردین 1399

      ممنون از توجهتون

      پاسخ دادن
    • حمیده 07 آبان 1400

      سلام من موقع شستشو خاموش کردم لباسشویی رو تا لباس اضافه کنم؛ باز نشد درش. زدم تا انتها شست ولی بازم درش باز نمیشه حالا چکار کنم؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 08 آبان 1400

        سلام، اگر برنامه تا آخر رفت و درب باز نشد، مشکل از میکروسوئیچه دربه

        پاسخ دادن
  • shafagh 14 دی 1398

    لباسشویی بوش سری ۸ دارم وقتی کار شتشو تموم میشه دکمه trommel خاموش و روشن میشه ..ایا مشکلی داره ماشین یا وقت جدم گیریه ماشینه ..اخه ماشینم و یک ماهه خریدم .زوده برا جرم گیریش ..لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 14 دی 1398

      سلام دوست عزیز ، خیر ایراد نرم افزاری دارد باید توسط تعمیرکار لباسشویی بوش برطرف شود ، جهت تعمیرات با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • Parisa 24 آذر 1398

    سلام لطفاً طریقه ریست کردن لباسشویی بوش مدل WAW,28540/01, توضیح میدین

    پاسخ دادن
    • مدیر 25 آذر 1398

      سلام دوست عزیز ، دکمه استارت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

      پاسخ دادن
  • Parisa 24 آذر 1398

    سلام لباسشویی مدل WAW32540 رو چطور میشه ریست کرد؟لطفا جواب بدید

    پاسخ دادن
    • غزاله ظفر 22 خرداد 1401

      سلام ماشین لباس شویی بوش سری ۸ دارم شستشو تموم شده ولی درب باز نمیشه میزنه pause top-up؟ باید چیکار کنم؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 22 خرداد 1401

        یه برنامه 30 دقیقه ای بدید و اگر باز نشد مشکل از میکروسوئیچ درب میباشد

        پاسخ دادن
  • مجید پورخسروانی 21 شهریور 1398

    سلام صفحه کلید کاملا خاموش هست ودر لباسشویی باز نمیشه چکار کنم؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 22 شهریور 1398

      سلام ، میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش چک شود .

      پاسخ دادن
  • ناشناس 21 شهریور 1398

    سلام لبلسشویی رو روشن کردن ولی الان صفحه کلید خاموشه ودرب لباسشویی هم باز نمیشه چکار کنم؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 22 شهریور 1398

      سلام ، میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش شما مشکل دارد .

      پاسخ دادن
  • محمد 20 شهریور 1398

    سلام.لباسشویی بوش سری 8 دارم بعد قرار دادن لباس و روشن کردن بعد از مرحله آب دهی قفل میشه و دیگ داخل بخ هیچ وجه نمیچرخه...درب هم قفل شده و باز نمیشه... موارد بالا رو چک کردم ولی مشکل برطرف نشد... ظاهرا گردش مشکل داره و عمل نمیکنه... لطفا راهنمایی کنین...ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر 22 شهریور 1398

      سلام ، میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش همراه با تایمر دستگاه چک شود .

      پاسخ دادن
  • فاطی 30 تیر 1398

    واقعا دستتون درد نکنه کلی دعاتون کردم مشکلم با مطالعه موارد حل شد

    پاسخ دادن
    • مدیر 31 تیر 1398

      سلام ، ممنون از توجهتون .

      پاسخ دادن
  • mlka srb 21 تیر 1398

    سلام درب ماشين قفل شده باز نميشه و رو صفحه اين عبارت نمايش داده ميشه door cannot be unlock: water level or temperature is too high براى پايين اومدن حرارت چيكار بايد بكنم كه مشكل رفع شه در باز شه؟؟

    پاسخ دادن
  • شفاهی 05 خرداد 1398

    سلام لباسشویی بوش سری ۸ دارم ک چندماهه کار میزنم دوبار اومدم روشن کنم بوق میزد ارور میداد عکس بسته نشدن درب بود ولی دوسهبار زدم روشن شد‌الانم مشکلش خود به خود حل شد ایرادش چیه اگر دوباره به این مشکل خوردم چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • مدیر 05 خرداد 1398

      سلام ، مشکل میتواند از میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش شما باشد .

      پاسخ دادن
      • بابک 27 آذر 1399

        سلام لباسشویی بوش اک هست وتازه نصب شده ولی درب اون باز نمیشه.

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 28 آذر 1399

          با سلام، یکبار لباسشویی را از برق بکشید مجدد متصل کنید. اگر درب باز نشد میکروسوییچ درب را بررسی نمایید.

          پاسخ دادن
  • تقوایی 27 اردیبهشت 1398

    باسلام.ماشین لباسشویی خاموش بوده..فزندم نمی دانم کدام کلید را زده درب ان قفل شده

    پاسخ دادن
    • مدیر 28 اردیبهشت 1398

      سلام ، برنامه را از ابتدا بزارید ببینید درب باز میشود .

      پاسخ دادن
  • ناشناس 17 بهمن 1397

    سلام درب ماشین لباسشویی \س از اتمام شستشو قفل ویک علامت کلید روی مانیتور ظاهر شد درب راپس از چندثانیه فشارروی دکمه خاموش وروشن باز کردیم ولی علامت کلید روی مانیور هنوز مانده وماشین نمیتواندکارکند.

    پاسخ دادن
  • علی 16 بهمن 1397

    با سلام.وقتی در لباسشویی رو باز میکنم کمی گیر میکنه یعنی انگار اول به واشر کمی میچسبه بعد باز میشه.نمیدونم باید چیکار کنم؟لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر 17 بهمن 1397

      سلام ، درب لباسشویی به لاستیک ارتباطی ندارد ، ضامن و میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش شما باید چک شود ، برای رفع عیب و تعمیرات از خدمات آی.پی امداد بهرره مند شوید .

      پاسخ دادن
      • محمودی 07 آذر 1399

        سلام درب لباسشویی باز نمیشه بعد از کار کردنش باید چیکار کنیم

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 07 آذر 1399

          سلام، برای حل این مشکل ابتدا باید میکروسوئیچ بررسی شود.

          پاسخ دادن
  • عباس قاسمی 15 بهمن 1397

    سلام ماشین زودتر از تایمش خاموش کردم دربش باز نمیشه چکار کنم

    پاسخ دادن
    • مدیر 16 بهمن 1397

      سلام ، اجازه بدید فرایند شستشو تا آخر ادامه پیدا کنه اگر مشکل حل نشد میکروسویئچ لباسشویی بوش شما مشکل دارد . برای رفع عیب و تعمیرات از خدمات آی.پی امداد بهره مند شوید .

      پاسخ دادن
  • عباس قاسمی 15 بهمن 1397

    سلام لباسشویی bosch logixx8.vario perfect درب لباسشویی قفل شده وباز نمیشود بعلت اینکه ماشین را زودتراز تایم خاموش کردم

    پاسخ دادن
  • محمد 02 بهمن 1397

    سلام برای ریست کردن لباسشویی بوش مدلwaw3256 چیکار باید کنم.تنظیماتش بهم خورده

    پاسخ دادن
    • مدیر 02 بهمن 1397

      سلام ، از برق بکشید و مجدد به برق بزنید اگر مشکل حل نشد دوباره بفرمایید .

      پاسخ دادن
    • علي 04 خرداد 1400

      سلام ببخشيد ما لاي در لباسشوييمون جوراب گير كرده درش قفل شده چيكار بايد كنيم ؟

      پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد