logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال بوش

علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال بوش
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چراغ فیلتر یخچال بوش یکی از بخش هایی است که زمان تعویض فیلتر آب یخچال را نشان می دهد. با گذشت زمان، فیلترهای آب کارایی خود را در حذف آلاینده ها از آب از دست می دهند که می تواند منجر به کاهش کیفیت و طعم آب شود. چراغ فیلتر معمولاً روی کنترل پنل یخچال بوش قرار دارد و زمانی که، زمان تعویض فیلتر فرا می رسد به عنوان یک علامت هشدار ظاهر می شود. با تعویض فیلتر آب می توانید اطمینان حاصل کنید که یخچال شما همچنان آب تمیز و تازه را ارائه می دهد. اگر شما نیز با مشکل روشن شدن چراغ فیلتر مواجه شده و به دنبال بررسی علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال بوش و رفع آن هستید، در این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.

چراغ فیلتر یخچال ساید بوش نشانگر چیست؟

آلارم فیلتر یخچال بوش نشانگری است که زمان تعویض فیلتر آب یخچال بوش را به شما اطلاع می دهد. این چراغ معمولاً به عنوان یک علامت هشدار در صفحه کنترل یخچال ظاهر می شود. هنگامی که چراغ فیلتر روشن می شود، به این معنی است که فیلتر فعلی آب برای مدت معینی مورد استفاده قرار گرفته است و نیاز به تعویض دارد. زمان دقیق ظاهر شدن این آلارم بسته به مدل یخچال بوش و دفعات استفاده از آب متفاوت است. تعویض فیلتر یخچال ساید بوش هنگام چشمک زدن چراغ فیلتر بسیار مهم است. با این کار اطمینان حاصل می شود که یخچال بوش شما همچنان آب تمیز و تازه را ارائه می دهد.

کاربران گرامی آی پی امداد توجه داشته باشید که: با توجه به میزان مصرف آب و تاریخ انقضای درج شده روی فیلتر آن را تعویض نمایید. اما در صورتی که میزان مصرف آب به حد مجاز نرسد، با توجه به برنامه های تنظیم شده بر روی برد الکترونیکی یخچال بوش، در مدت زمان معین؛ چراغ فیلتر روشن می شود و می توانید با تنظیم مجدد آن مشکل را برطرف کنید.

علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال بوش چیست؟

اگر چراغ فیلتر یخچال بوش به جای اینکه به طور پیوسته روشن بماند، چشمک می زند، ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در فیلتر آب یا سیستم نشانگر فیلتر باشد.

در این بخش به بررسی دلایلی خواهیم پرداخت که چرا چراغ فیلتر یخچال بوش چشمک میزند:

  • توجه نمایید که بر روی فیلتر آب یخچال بوش، میزان حد مجاز استفاده از آب بر حسب لیتر تعیین شده است.
  • همچنین تاریخ انقضاء بر روی فیلتر درج شده است.
  • اگر حتی کمتر از آن لیتر مجاز که بر روی فیلتر درج شده است، استفاده نمایید ولی تاریخ انقضاء فرا برسد، باز هم چشمک میزند که با ریست کردن مشکل برطرف میشود.
  • چنانچه فیلتر آب به درستی نصب نشده باشد یا به طور کامل در محفظه خود قرار نگیرد، ممکن است چراغ فیلتر چشمک بزند.
  • در این حالت، فیلتر را بردارید و دوباره آن را نصب کنید و مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار گرفته و قفل شده است.
  • اگر فیلتر آب مسدود شده باشد، ممکن است چراغ فیلتر چشمک بزند.
  • چنانچه فیلتر برای مدت طولانی استفاده شده باشد یا اگر منبع آب یخچال تمیز نباشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. برای حل این مشکل فیلتر جدید را جایگزین کنید.
  • اگر سیستم نشانگر فیلتر خراب باشد، چراغ فیلتر ممکن است چشمک بزند. حتی اگر فیلتر جدید باشد یا به درستی نصب شده باشد.
  • در این مورد، برای راهنمایی بهتر است از تکنسین آی پی امداد کمک بگیرید.

علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال بوش چیست

چگونه مشکل آلارم فیلتر یخچال بوش را رفع کنیم؟

اگر با آلارم فیلتر یخچال بوش مشکل دارید، می‌ توانید از چند راهکار برای رفع آن استفاده نمایید:

ریست کردن فیلتر یخچال بوش:

  • با فشار دادن و نگه داشتن دکمه “Reset Filter” روی کنترل پنل یخچال به مدت 3 ثانیه، می توانید نشانگر فیلتر را مجددا تنظیم کنید.

فیلتر آب را تعویض کنید:

  • اگر ریست فیلتر مشکل را حل نکرد، ممکن است زمان تعویض فیلتر آب رسیده باشد که باید آن را تعویض کنید.

نصب فیلتر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید که فیلتر آب به درستی نصب شده و کاملاً در محفظه خود قرار گرفته است. اگر فیلتر به درستی نصب نشود، ممکن است هشدار فیلتر را فعال کند.
  • اگر این مراحل را امتحان کرده اید و هشدار فیلتر همچنان خاموش نمی شود، می توانید دفترچه راهنمای یخچال فریزر بوش خود را بررسی کنید.

چگونه مشکل آلارم فیلتر یخچال بوش را رفع کنیم

نتیجه گیری از دلیل روشن شدن چراغ فیلتر یخچال بوش

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال بوش نشان دهنده این است که فیلتر آب یخچال باید تعویض شود. با گذشت زمان تاثیر فیلتر در از بین بردن آلاینده ها کمتر خواهد شد که می تواند بر کیفیت و طعم آب تأثیر بگذارد. هنگامی که چراغ فیلتر روشن می شود، به این معنی است که عمر مفید فیلتر به پایان رسیده است و باید برای اطمینان از تمیز بودن و آشامیدن آب یخچال، تعویض شود. در برخی موارد، چراغ فیلتر ممکن است چشمک بزند یا ممکن است مشکلاتی در مورد هشدار فیلتر وجود داشته باشد. در این شرایط می توان با ریست یا تعویض فیلتر مشکل را برطرف کرد.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حدیث 26 تیر 1402

    سلام؛ یخچال من از مارک بوش چند روزیه که ارور فیلتر میده. باید چیکار کنم؟ کلمه آلارم و فیلتر به حالت چشمک‌ زن در اومدن.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 تیر 1402

      درود، این هشدار نشان دهنده رسیدن زمان تعویض فیلتر آب یخچال شما می باشد. اگر به تازگی فیلتر آب یخچال را عوض کرده اید و همچنان هشدار می دهد، باید چراغ فیلتر را ریست کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد