logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لرزش لباسشویی بوش

علت لرزش لباسشویی بوش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لرزش لباسشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که افراد در زمان استفاده ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شوند، مسئله لرزش ماشین لباسشویی است. اگر شما نیز از لباسشویی بوش استفاده می‌کنید و به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل هستید، مطالعه این مطلب را از دست نداده و همراه ما باشید. اگر سوال خاصی دربارۀ علت لرزش ماشین لباسشویی بوش دارید در دیدگاه این مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. برای درخواست تعمیرکار نیز می‌توانید با مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید. تعمیرکاران متخصص در اسرع وقت به محل تعمیر اعزام شده و مشکل مربوطه را رفع می‌کنند.

7 علت لرزش لباسشویی بوش

دلایل متعددی منجر به لرزش لباسشویی بوش می‌شوند. بهتر است کلیه ایرادات و مشکلات مربوط به لرزش ماشین لباسشویی را شناسایی کرده و در صورت لزوم برای عیب‌یابی دقیق مشکل اقدام کنید. موارد زیر از جمله شایع‌ترین دلایل لرزش زیاد ماشین لباسشویی بوش محسوب می‌شوند:

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی
  2. استفاده از بار نامتعادل
  3. خرابی کمک فنر
  4. فرسایش تسمه لباسشویی
  5. نقص فنی در آبکشی
  6. خراب شدن شلنگ تخلیه
  7. باز نکردن پیچ‌های ترانسفر

7 علت لرزش لباسشویی بوش

چرا لباسشویی بوش لرزش زیادی دارد؟

در ادامه هر یک از علت لرزش ماشین لباسشویی بوش را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

1. تراز نبودن ماشین لباسشویی بوش

یکی از موارد مهمی که ارتباط مستقیم با لرزش ماشین لباسشویی بوش دارد، محل نصب آن است. اگر محل نصب غیر استاندارد باشد، دستگاه با لرزش و سر و صدای بیش از حد به کار خود ادامه می‌دهد. عدم تراز کردن ماشین لباسشویی یکی از موارد مهم برای نصب محسوب شده و نباید نادیده گرفته شود. اگر احساس کردید که لرزش ماشین لباسشویی بوش غیرطبیعی است، در درجه اول تراز بودن آن را چک کنید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی بوش

راه‌حل:

  • برای نصب ماشین لباسشویی حتماً از دستگاه تراز استفاده کنید.
  • اگر حباب در قسمت وسط محفظه قرار گرفت، یعنی محل نصب ماشین لباسشویی استاندارد است.
  • شما می‌توانید از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی نیز می‌توانید برای رفع این مشکل استفاده کنید.

2. استفاده از بار نامتعادل

جالب است بدانید دومین علت لرزش ماشین لباسشویی بوش، به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر به صورت غیر اصولی در آن لباس بریزید، شست‌وشوی آن با لرزش همراه خواهد بود. برخی از لباس‌ها دارای دکمه و اکسسوری‌های نسبتاً بزرگ هستند و اگر آنها را پشت و رو نکنید، با بدنه ماشین لباسشویی برخورد داشته و منجر به سر و صدا و لرزش می‌شوند. از طرفی باید لباس‌ها به صورت یکنواخت درون ماشین لباسشویی قرار بگیرند و چنانچه آنها را گلوله گلوله داخل ماشین لباسشویی بریزید، سر و صدا و لرزش می‌شود. از طرفی اگر در ماشین لباسشویی بیشتر یا کمتر از ظرفیت آن لباس بریزید، با مشکل اضافه بار و بار نامتعادل مواجه شده و این مسئله نیز لرزش ماشین لباسشویی را چندین برابر می‌کند.

راه‌حل:

  • بهتر است برای استفاده درست از ماشین لباسشویی دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.
  • از طرفی برای شستشوی لباس حتماً به میزان لباس‌ها و نحوه توزیع آنها در دیگ دستگاه توجه کنید.

3. خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی بوش

کمک فنر ماشین لباسشویی بوش جزء قطعات مهم محسوب شده و به دیگ آن و به فریم پایه متصل است. در واقع این قطعه تأثیر بسزایی در حفظ تعادل ماشین لباسشویی داشته و میزان لرزش آن را کاهش می‌دهد. علت این مشکل به استفاده بیش از حد و غیر معمولی از دستگاه مرتبط است. وقتی برای شستن پتو و پارچه‌های ضخیم از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، کمک فنر آن در معرض آسیب قرار گرفته و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی بوش

راه‌حل:

  • در صورتی که متوجه شدید علت صدا و لرزش ماشین لباسشویی بوش از کمک فنر است، حتماً از تکنسین‌های متخصص برای تعمیر و تعویض کمک فنر کمک بگیرید.

4. فرسایش تسمه ماشین لباسشویی

ابتدا باید بگوییم که اکثر ماشین‌های لباسشویی تسمه دار لرزش و سر و صدای زیادی تولید می‌کنند. در برخی مواقع بعد از گذشت چندین سال از خرید ماشین لباسشویی و استفاده مداوم از آن، شاهد فرسایش تسمه هستیم. در نتیجه مشکل لرزش بیشتر از سابق می‌شود. ممکن است تسمه ماشین لباسشویی پوسیده شده باشد. در این شرایط ضمن لرزش زیاد دستگاه توانایی سابق را نداشته و لباس‌های شما را مانند گذشته تمیز نمی‌شوید.

فرسایش تسمه ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم هرازچندگاهی تسمه ماشین لباسشویی را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. چنانچه نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید، از تکنسین‌های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

5. نقص فنی در آبکشی ماشین لباسشویی

از دیگر علل لرزش لباسشویی بوش می‌توان به خرابی شفت و نقص فنی در سیستم آبکشی اشاره کرد. در شرایط مشابه ضمن لرزش فراوان ماشین لباسشویی قادر به آبکشی کف لباس‌ها نبوده و عملکرد سابق را ندارد.

راه‌حل:

  • رفع این مشکل نیاز به مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیر دارد. بهتر است از مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی بوش کمک بگیرید. اگر دسترسی به نمایندگی ندارید، متخصصین آی پی امداد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

6. خراب شدن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

از دیگر قطعات مهم در ماشین لباسشویی بوش، می‌توان به شلنگ تخلیه اشاره کرد. جالب است بدانید خرابی این قطعه نیز منجر به تولید صدا و لرزش در عملکرد دستگاه می‌شود. وقتی ماشین لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست، همواره مقدار زیادی آب در دیگ جمع شده و ماشین لباسشویی نیز وقتی در حال کار است، به طرفین و جلو حرکت می‌کند. این مسئله منجر می‌شود که ماشین لباسشویی از حالت تراز خارج شود.

خراب شدن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

راه‌حل:

  • خوشبختانه شلنگ تخلیه جزء آن دسته از قطعاتی است که با تعویض آن مشکل حل می‌شود. اگر چندین سال از خرید ماشین لباسشویی شما می‌گذرد، توصیه می‌کنیم از سرویس دوره‌ای برای بررسی مشکل ماشین لباسشویی کمک گرفته و در صورت لزوم اقدام به تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی کنید.

7. باز نکردن پیچ‌های ترانسفر

پیچ‌هایی در مجاورت دیگ ماشین لباسشویی وجود دارند که حمل و نقل دستگاه را راحت‌تر می‌کنند. اگر این پیچ‌ها باز نشوند، شاهد لرزش زیادی خواهید بود. وقتی ماشین لباسشویی خریداری می‌کنید، این پیچ‌ها به صورت طبیعی روی دستگاه نصب هستند و شما نیز برای ثابت نگه داشتن دستگاه می‌توانید در زمان جابجایی منزل از آنها استفاده کنید.

باز نکردن پیچ‌های ترانسفر

راه‌حل:

  •  بهتر است در ابتدا مطمئن شوید که پیچ‌ها متصل هستند یا خیر. اگر پیچ‌های ترنسفر به دیگ متصل بودند، حتماً آنها را باز کنید تا از لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. چنانچه مشکل حل نشد از تکنسین‌های آی پی امداد برای تعمیرات کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل لرزش ماشین لباسشویی بوش باکجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت لرزش ماشین لباسشویی بوش گفتیم. حال می‌دانید مشکل این مسئله چیست و چگونه می‌توان برای رفع آن اقدام کرد. در پایان باید بگوییم که ممکن است لرزش ماشین لباسشویی به آسانی رفع نشده و نیازمند تعمیر باشد. در این شرایط می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیرکار خود را ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد