logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خشک نکردن لباسشویی بوش

علت خشک نکردن لباسشویی بوش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خشک نکردن لباسشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایع در لباسشویی های بوش که ممکن است با آن مواجه شوید، مسئله خشک نکردن لباس‌ها است. اگر شما نیز از مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی بوش استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله از آی پی امداد دربارۀ علت خشک نکردن لباسشویی بوش خواهیم گفت. چنانچه سوال خاصی دربارۀ مشکل خشک نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی بوش دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که برای عیب‌یابی دقیق مشکل نیز می‌توانید با مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و مشکل لباسشویی بوش را عنوان کرده و در صورت نیاز از خدمات تعمیرات حضوری بهره‌مند شوید.

7 علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی بوش + راه‌حل

وقتی لباسشویی بوش قادر به خشک کردن لباس‌ها نیست، یعنی یکی از قطعات آن دچار مشکل و اختلال شده است. در این بخش 7 مورد از دلایل خشک نکردن لباسشویی بوش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این علل عبارت‌اند از:

  • قطع شدن جریان برق دستگاه
  • معیوب شدن ترانس برد الکترونیکی
  • خرابی موتور لباسشویی
  • نرسیدن هوا به بخش خشک کن لباسشویی
  • وجود اختلال در تنظیمات لباسشویی
  • وجود اضافه بار در دیگ لباسشویی
  • مسدود شدن شیلنگ تخلیه

7 علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی بوش + راه‌حل

در ادامه علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی‌ برند بوش را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. بدون شک برخی از مشکلات را شخصاً نمی‌توانید رفع کنید. در نتیجه باید از افراد متخصص در زمینه تعمیر دستگاه کمک بگیرید. در شرایط مشابه کمک گرفتن از مرکز تعمیر بوش یا متخصصین آی پی امداد بهترین راهکار ممکن است.

1. قطع شدن جریان برق لباسشویی

ممکن است جریان برق ماشین لباسشویی بوش شما قطع شده باشد و فرآیند شستشو در زمان خشک کردن لباس‌ها متوقف شود. در شرایط مشابه اشکال از پریز برق یا حتی دوشاخه ماشین لباسشویی است. شما می‌توانید به کمک یک فازمتر و بررسی کلی وجود این مشکل را تشخیص دهید.

راه‌حل:

  • اگر علت خشک نکردن لباسشویی بوش به اتصالات برق بیرونی دستگاه مربوط بود، با تعویض پریز یا کابل دوشاخه مشکل حل می‌شود.
  • اگر اقدامات عنوان شده به روی دستگاه شما جواب نداد، احتمال وجود مشکل در اتصالات داخلی بالا است. به این منظور حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید تا دلیل مشکل را تشخیص دهند.

قطع شدن جریان برق لباسشویی

2. معیوب شدن ترانس برد الکترونیکی

یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی، ترانس آن است. اگر در این قطعه اختلالی ایجاد شود، فرآیند شست و شو و خشک کردن لباس‌ها با مشکل مواجه می‌شود. علت خرابی ترانس برد ماشین لباسشویی بوش نیز در اکثر مواقع به اتصالات دستگاه مربوط است. در این شرایط به واسطه تست کردن ترانس برد می‌توان متوجه سلامت یا خرابی آن شد.

راه‌حل:

  • اگر در زمینه تست کردن ترانس لباسشویی مهارت ندارید، بهتر است با تعمیرکاران متخصص آی پی امداد تماس گرفته و در مرحله اول به صورت دقیق علت مشکل را تشخیص دهید.
  • اگر ترانس سوخته یا معیوب شده بود، با تعویض آن مشکل حل می‌شود.

معیوب شدن ترانس برد الکترونیکی

3. خرابی موتور لباسشویی

اگر لباسشویی بوش شما از مدل‌های قدیمی است، درصد احتمالی خراب شدن موتور آن بالا است. وقتی موتور ماشین لباسشویی بوش خراب شده و یا نیم سوز می‌شود برخی از کارهای دستگاه نظیر شست و شو، تخلیه و خشک کردن با مشکل مواجه می‌شود.

راه‌حل:

  • تشخیص این مسئله که موتور لباسشویی کاملاً از کار افتاده و معیوب شده تنها به کمک متخصصین تعمیر امکان‌پذیر است.
  • شما می‌توانید با سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی بوش این قبیل از مشکلات احتمالی را به حداقل ممکن برسانید.

خرابی موتور لباسشویی

4. نرسیدن هوا به بخش خشک کن لباسشویی

در برخی مواقع خاص علت خشک نکردن لباسشویی بوش به مشکل نرسیدن هوا به خشک کن آن مربوط است. اگر هوای مورد نیاز در اطراف خشک کن موجود نباشد، مکانیزم سیستم خشک کن با مشکل مواجه شده و قادر به تولید هوای گرم برای خشک کردن لباس‌ها نخواهد بود. در نتیجه لباس‌ها به صورت خیس خواهند ماند.

راه‌حل:

  • تنها راه‌حلی که می‌توان برای این مشکل ارائه داد، کمک گرفتن از افراد متخصص و دارای مهارت کافی است.
  • ممکن است یکی از قطعات لباسشویی از کار افتاده باشد و بی‌توجهی به این مسئله منجر به خرابی سایر قطعات نیز شود.

5. وجود اختلال در تنظیمات لباسشویی

آیا از درست بودن تنظیمات ماشین لباسشویی مطمئن هستید؟ ممکن است مشکل خشک نکردن ماشین لباسشویی بوش به تنظیمات نادرست آن مربوط باشد. در برخی مواقع افراد به صورت دستی تنظیمات مربوط به خشک کن دستگاه را متوقف می‌کنند. مسلماً اگر دستگاه به روی همین حالت قرار بگیرید عمل خشک کردن لباس انجام نمی‌شود.

راه‌حل:

وجود اختلال در تنظیمات لباسشویی

6. وجود اضافه بار در دیگ لباسشویی

وقتی بیشتر از وزن ماشین لباسشویی در آن لباس قرار می‌دهید، ضمن اینکه ممکن است دیگ آن به‌کندی حرکت کند، با مشکلاتی نظیر خشک نکردن لباس‌ها نیز روبه‌رو خواهید شد. در این شرایط حجم لباس‌ها بالا بوده و در دیگ به راحتی نمی‌چرخند و ممکن است خشک نشوند.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل کافی است مشابه ظرفیت ماشین لباسشویی درون مخزن آن لباس بگذارید و به هیچ عنوان اضافه بار درون آن نگذارید.

7. مسدود شدن شیلنگ تخلیه

یکی از رایج‌ترین علل خشک نکردن لباسشویی بوش به مشکل گرفتگی شیلنگ تخلیه آن مربوط است. ممکن است مسیر شیلنگ با قطعه‌ای کنده شده از لباس مانند گل سینه، یا پرز بیش از حد مسدود شده باشد. وقتی فرآیند تخلیه به درستی انجام نمی‌شود، در دیگ یا مخزن لباسشویی آب موجود بوده و بدون شک نمی‌توان این انتظار را داشت که لباس‌ها را خشک کند.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای رفع این مشکل بررسی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی است. ابتدا از سلامت شیلنگ مطمئن شوید.
  • اگر دچار پارگی شده بود یا مسیر آن مسدود بود، این مشکلات را رفع کرده و مجدد از لباسشویی استفاده کنید.
  • چنانچه مشکل رفع نشد و همچنان دستگاه قادر به خشک کردن لباس‌ها نبود، از متخصصین آی پی امداد برای عیب‌یابی و تشخیص مشکل مربوطه کمک بگیرید.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه

برای رفع مشکل خشک نکردن لباسشویی بوش با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت خشک نکردن لباسشویی بوش صحبت کردیم. حال می‌دانید وقتی ماشین لباسشویی بوش شما قادر به خشک کردن لباس‌ها نیست، مشکل از کجا نشأت گرفته است. در اکثر مواقع رفع این مشکلات به تخصص و مهارت کافی نیاز دارد. اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، کافی است با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و سوالات خود را از متخصصین آی پی امداد بپرسید. اگر مشکل لباسشویی شما جدی بوده و نیازمند تعمیر یا تعویض قطعات خاصی باشد، متخصصین آی پی امداد در اسرع وقت برای تعمیر لباسشویی اقدام می‌کنند. بدون شک با انتخاب راهکار تعمیر دستگاه از خرید مجدد ماشین لباسشویی جلوگیری کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد