logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت ارور e18 لباسشویی بوش

علت ارور e18 لباسشویی بوش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت ارور e18 لباسشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ارور e18 لباسشویی بوش به دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می باشد.. همچنین این ارور یکی از متداول ترین ارورها بوده که در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی می پردازیم که در این میان می توان به علت ارور e18 لباسشویی بوش، نحوه عیب یابی کد خطای e18 لباسشویی بوش و طریقه رفع اخطار e18 لباسشویی بوش اشاره کرد.

خلاصه ای از علل ارور e18 لباسشویی بوش

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علل ارور e18 ماشین لباسشویی بوش را مطرح کرده ایم.

علت ارور e18 لباسشویی بوش
  • بررسی فیلتر پمپ تخلیه
  • گرفتگی فاضلاب
  • انسداد در شلنگ تخلیه
  • انسداد در مسیر تخلیه
طریقه عیب یابی کد خطای e18 لباسشویی بوش
  • اگر دارای تخصص و دانش برای بررسی پمپ تخلیه هستید، آن را بررسی کنید، در غیر این صورت پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • در صورت مسدود شدن فاضلاب، باید از نظر گرفتگی بررسی شود.
  • اگر شلنگ تخلیه دچار مشکل شده است، می توانید با جدا سازی آن از ماشین لباسشویی، شلنگ را بررسی کنید.
نحوه رفع ارور e18 لباسشویی بوش
  • شلنگ تخلیه را با استفاده از یک سیم یا ابزار بلند، گرفتگی آن را برطرف کنید.
  • در صورت گرفتگی فاضلاب، سعی کنید تا کثیفی هایی که باعث گرفتگی شده اند را برطرف کنید.
  • غیلتر تخلیه را باز کنید و گرفتگی های آن را از بین ببرید.

دلیل ارور e18 لباسشویی بوش چیست؟

در بین انواع ارور ماشین لباسشویی بوش، ارور E18 ماشین لباسشویی بوش یکی از اصلی ترین کدهای خطا در بین آن ها است و در بیشتر موارد مربوط به تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش می باشد. زمانی که تخلیه ماشین لباسشویی از لوله تخلیه بیشتر از حد معمول طول بکشد، با ارور e18 ماشین لباسشویی بوش مواجه می شوید. علت اصلی این مشکل کثیف شدن فیلتر پمپ، مسدود شدن مسیر تخلیه و خرابی پمپ تخلیه است. خوشبختانه دو مورد اول به راحتی قابل تعمیر هستند و برای تعمیر آنها نیازی به تعمیرکار ندارید. برای اینکه بدانید علت اصلی مشکلات تخلیه ماشین لباسشویی بوش چیست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بررسی فیلتر پمپ تخلیه از علت ارور e18 ماشین لباسشویی بوش
  2. گرفتگی فاضلاب از دلایل ارور e18 لباسشویی بوش
  3. انسداد در شلنگ تخلیه از علل ارور e18 ماشین لباسشویی بوش
  4. انسداد در مسیر تخلیه از علت ارور e18 لباسشویی بوش

بررسی فیلتر پمپ تخلیه از علت ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

یکی از مهمترین قطعات پمپ ماشین لباسشویی است. این دستگاه آب را به داخل مخزن هدایت می کند که پس از شستشوی سیستم آب جمع شده و آب را به داخل هدایت می کند. اگر این پمپ مشکل داشته باشد، متوجه می شوید که آب در مخزن جمع می شود و واشر نمی تواند آن را خارج کند. برای اکثر مشکلات پمپ آب، تنها گزینه تعویض پمپ است.

بررسی فیلتر پمپ تخلیه از علت ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

گرفتگی فاضلاب از دلایل خطای e18 لباسشویی بوش

اگر انتهای مسیری که آب ماشین لباسشویی به پایان می رسد مسدود باشد، ماشین لباسشویی نمی تواند آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه کند. در این صورت مشاهده می کنید که آب در مخزن ماشین لباسشویی جمع می شود و مشکلاتی مانند ارور e18 برای ماشین لباسشویی ظاهر می شود. این معمولاً در صورتی اتفاق می افتد که شلنگ تخلیه زیر سینک و اتصالات زیر سینک دارای مشکل شده باشند.

گرفتگی فاضلاب از دلایل خطای e18 لباسشویی بوش

انسداد در شلنگ تخلیه از علل ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

ممکن است شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی توسط چیزی مسدود شده باشد. شیلنگ تخلیه به ماشین لباسشویی متصل می شود و آب کثیف داخل دستگاه را به فاضلاب تخلیه می کند. این مسیر را می توان توسط موها، زباله ها و زباله های موجود در زهکشی مسدود کرد. ابتدا شیلنگ را به طور کامل بررسی کنید. اگر خم یا پیچ یا فشار شلنگ بین دستگاه و دیوار وجود دارد، آن را از این موقعیت خارج کنید.

انسداد در شلنگ تخلیه از علل ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

زیرا در این مواقع آب از این لوله به راحتی تخلیه نخواهد شد. برای بررسی شلنگ تخلیه، آن را از ماشین لباسشویی خارج کنید. سپس داخل شیلنگ را با یک سیم یا ابزار بلند بررسی کنید تا ببینید آیا انسداد وجود دارد یا خیر. همچنین می توانید با دمیدن در شلنگ انسداد را خارج کنید. اگر هوا از طرف دیگر خارج شود به این معنی است که شلنگ مسدود نشده است.

انسداد در مسیر تخلیه از علت اخطار e18 لباسشویی بوش

یکی دیگر از دلایل ظاهر شدن کد خطای E18 ماشین لباسشویی بوش، انسداد در تخلیه آب است. این انسداد می تواند از ابتدای خروجی آب از سینک تا انتهای این مسیر رخ دهد. فیلترهای ماشین لباسشویی نیز ممکن است مسدود شوند و در این حالت ماشین لباسشویی نمی تواند آب را تخلیه کند. اگر ماشین لباسشویی شما چنین مشکلی دارد، چاره ای جز رفع گرفتگی یا تعویض لوله های تخلیه ندارید.

نحوه عیب یابی کد خطای e18 لباسشویی بوش

در ادامه به مهمترین نکات در عیب یابی ارور e18 ماشین لباسشویی بوش خواهیم پرداخت:

  • اگر دارای تخصص و دانش برای بررسی پمپ تخلیه هستید، آن را بررسی کنید، در غیر این صورت پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • در صورت مسدود شدن فاضلاب، باید از نظر گرفتگی بررسی شود.
  • اگر شلنگ تخلیه دچار مشکل شده است، می توانید با جدا سازی آن از ماشین لباسشویی، شلنگ را بررسی کنید.

طریقه رفع ارور e18 لباسشویی بوش

بهترین کار قبل از انجام هر کاری، ریست ماشین لباسشویی است. این کار می تواند ارور را برطرف سازد، اما در صورتی که برای باری دیگر این ارور را مشاهده کردید، حتما موارد ذکر شده زیر را طی کنید: برای بررسی شلنگ تخلیه، آن را از ماشین لباسشویی خارج کنید. سپس داخل شیلنگ را با یک سیم یا ابزار بلند بررسی کنید تا ببینید آیا انسداد وجود دارد یا خیر. همچنین می توانید با دمیدن در شلنگ انسداد را خارج کنید. اگر هوا از طرف دیگر خارج شود به این معنی است که شلنگ مسدود نشده است.

در صورت گرفتگی فاضلاب، پیشنهاد می شود ابتدا نحوه عیب یابی آن را طی کنید و در صورتی که مشکل از سوی آن می باشد، بهتر است تا کثیفی هایی که باعث مسدود شدن شده اند را از سر راه بردارید و در صورتی که توانایی انجام این کار را ندارید، پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید. نحوه بررسی فیلتر پمپ ماشین لباسشویی بوش بسیار ساده است. اولین عاملی که می تواند باعث کد خطای e18 ماشین لباسشویی بوش شود، گرفتگی فیلتر است که باعث می شود آب به آرامی جریان یابد. فیلتر معمولا در گوشه جلو و سمت راست ماشین لباسشویی قرار دارد. این بخش شامل پنل دسترسی فیلتر می باشد. اکنون می‌توانید فیلتر چرخش و کلاهک سیاه متصل به آن را ببینید. قبل از باز کردن فیلتر، باید آب را خالی کنید.

تخلیه ماشین لباسشویی بسیار ساده است. فقط یک ظرف بزرگ برای جمع آوری آب بردارید و آن را زیر شلنگ تخلیه (قسمت جلوی ماشین لباسشویی) قرار دهید. با باز کردن شیلنگ، آب تخلیه می شود. برخی از مدل های ماشین لباسشویی بوش شلنگ تخلیه ندارند. اگر مدل ماشین شما از این کلاس است، فیلتر تخلیه دارای یک درپوش گرد مانند پیچ است که باید آن را بچرخانید تا باز شود و به فیلتر دسترسی پیدا کنید. با بازکردن این درپوش، آب تخلیه می شود و در نهایت از نظر گرفتگی و مسدود شدگی بررسی کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد