logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آب دادن یخچال بوش

علت آب دادن یخچال بوش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آب دادن یخچال بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که در یخچال بوش مشاهده می‌شود، نشتی آب است. اگر شما نیز از یخچال بوش استفاده می‌کنید، ممکن است هرازچندگاهی با این مشکل مواجه شوید. در این شرایط برایتان مهم است که بدانید علت آب دادن یخچال بوش چیست؟ ما در این مقاله از آی پی امداد به این موضوع می‌پردازیم. اگر سوال مهمی دربارۀ خرابی و مشکلات یخچال بوش دارید، در دیدگاه این مقاله یا بخش پرسش و پاسخ آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. اگر مشکل یخچال فریزر شما جدی‌تر از این صحبت‌ها است و شاهد نشتی زیاد آب در آن هستید، با آی پی امداد تماس گرفته و با تکنسین‌های متخصص این مجموعه مشورت کنید.

7 علت آب دادن یخچال بوش

علت آب دادن یخچال بوش به عوامل متعددی بستگی دارد. وقتی دربارۀ این مشکل با تعمیرکاران مشورت می‌کنید، از شما دربارۀ مدت زمان خرید دستگاه سوال می‌کنند. حتماً در قالب نظرات برایمان بنویسید که چند وقت از خرید یخچال بوش می‌گذرد، آیا مشکلی در زمینه نحوۀ نصب و قرار گرفتن آن وجود ندارد؟ پاسخ این سوالات تشخیص نشتی آب از یخچال فریزر را آسان‌تر می‌کند. در اکثر مواقع این مشکل به علت‌های زیر مرتبط است:

  1. انسداد و گرفتگی لوله تخلیه
  2. خرابی و شکستگی سینی تخلیه
  3. خراب شدن لاستیک درب
  4. مسدود و معیوب شدن فیلتر آب
  5. خرابی شیر ورودی
  6. وجود مشکل در اتصالات آبسردکن
  7. وجود نقص در سیستم دیفراست

7 علت آب دادن یخچال بوش

چرا آب از یخچال بوش نشت می کند؟

در ادامه این مطلب هر کدام از علل نشتی آب در یخچال بوش را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

1. انسداد و گرفتگی لوله تخلیه یخچال بوش

برخی از افراد بر این تصور هستند که اگر یخچال بدون برفک خریداری کنند، با مشکلاتی نظیر نشتی آب مواجه نخواهند شد. باید بگوییم که این تصور چندان صحت نداشته و در برخی مواقع شاهد انسداد و گرفتگی لوله تخلیه یخچال بوش هستیم. این مشکل در واقع جزء دلایل آب دادن یخچال بوش محسوب می‌شود.

لوله تخلیه یخچال بوش

یخچال بدون برفک به گونه‌ای طراحی شده که برفک‌های جزئی تولید شده را به صورت اتوماتیک تخلیه می‌کند. این آب از طریق لوله‌هایی که در قسمت پشت جای میوه یخچال تعبیه شده‌اند، خارج شده و به داخل سینی تخلیه ریخته می‌شود. دو علت شایع موجب مسدود شدن لوله‌های تخلیه می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • نشستن ذرات مواد غذایی در مسیر لوله
  • مسدود شدن لوله به واسطه تکه یخ و برفک

راه‌حل:

خرید انواع یخچال بوش بدون برفک به این معنا نیست که نسبت به نظافت آن بی‌توجه باشید. بهتر است حداقل هر 6 ماه یکبار یخچال فریزر بوش را از پریز برق کشیده و نظافت کنید. در این شرایط غیرممکن است که با مشکل آب دادن یخچال بوش به دلیل انسداد لوله‌های تخلیه مواجه شوید. برای رفع این مشکل کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

  • در ابتدا سیم برق یخچال را از پریز جدا کنید و از خاموش شدن آن مطمئن شوید.
  • سپس در قسمت پایین یخچال، ظروف مخصوص میوه را خارج کنید.
  • اگر در قسمت خروجی برفک و یخ زدگی مشاهده کردید، باید صبر کنید تا یخ ذوب شده و مشکل حل شود.
  • چنانچه ذرات مواد غذایی منجر به مسدود شدن راه آب شده بود، از یک سیخ استفاده کرده و انسداد را از بین ببرید.

به همین سادگی می‌توانید مشکل نشتی آب یخچال بوش را رفع کنید. اگر طبق راهکار عنوان شده پیش رفتید، اما همچنان مشکل وجود داشت، از افراد متخصص برای عیب یابی مشکل یخچال فریزر بوش کمک بگیرید.

2. خرابی و شکستگی سینی تخلیه یخچال بوش

جالب است بدانید در قسمت زیرین پشت یخچال بوش، سینی وجود دارد. در واقع آب موجود در لوله‌های یخچال به داخل این سینی هدایت می‌شوند. شاید برایتان جای سوال باشد که چرا آب جمع شده را تخلیه نمی‌کنیم؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که آب وارد شده به سینی از طریق گرمای دستگاه کمپرسور بخار می‌شود. در برخی مواقع سینی تخلیه دچار ترک و شکستگی شده و به محض اینکه آب از لوله‌ها وارد سینی می‌شود، به قسمت بیرون نشت کرده و شاهد مشکل آب دادن یخچال بوش هستیم. البته ممکن است سینی کاملاً سالم بوده و مشکل از کمپرسور باشد. در این صورت با مشکلات دیگری در عملکرد یخچال مواجه خواهید شد.

خرابی و شکستگی سینی تخلیه یخچال بوش

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکار ممکن برای رفع این مشکل، تعویض سینی یخچال بوش است. شما می‌توانید این سینی و مخزن را از نمایندگی‌های فروش یخچال بوش خریداری کنید.
  • البته توصیه می‌کنیم برای یخچال خود از خدمات تعمیر سرویس دوره‌ای نیز استفاده کنید؛ زیرا ممکن است مشکل از معیوب بودن سینی نباشد.
  • در این شرایط پیشنهاد ما برایتان کمک گرفتن از تکنسین‌های آی پی امداد برای عیب‌یابی مشکل یخچال بوش است.

3. خراب شدن لاستیک درب یخچال

آبی که به واسطه لوله‌های یخچال وارد سینی می‌شود، حجم زیادی نداشته و به سرعت تبخیر می‌گردد. چنانچه لاستیک دور درب یخچال خراب شود، هوا و رطوبت زیادی وارد یخچال شده و این مسئله منجر به تولید برفک و آب بیش از حد شده و ممکن است سینی تخلیه کاملاً پر شود. شاید در نگاه اول خرابی لاستیک درب یخچال ارتباطی با علت آب دادن یخچال بوش نداشته باشد؛ اما این مشکل منجر به پر شدن سینی پشت یخچال شده و گرمای کمپرسور نیز قادر به تبخیر این مقدار از آب نیست. در اکثر مواقع این آب از سینی سرریز شده و شما شاهد نشت آب به بیرون و زیر یخچال هستید.

خراب شدن لاستیک درب یخچال

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل در ابتدا باید تست کنید که آیا علت آب دادن یخچال بوش از لاستیک درب یخچال است یا نه؟ به این منظور برگه‌ای را بین درب یخچال قرار داده و سپس درب یخچال را ببندید.
  • حال شروع به کشیدن ورق به بیرون کنید. اگر کاغذ به راحتی خارج شده و پاره نشد، لاستیک یخچال خراب شده و باید تعویض شود.
  • تعویض لاستیک درب یخچال به نظر ساده برسد، اما نیازمند مهارت و تجهیزات بوده و توصیه می‌کنیم به این منظور از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. در هر ساعت و روزی می‌توانید با کارشناسان آی پی امداد تماس گرفته و از خدمات تعمیر یخچال بوش در محل استفاده کنید.

4. مسدود و معیوب شدن فیلتر آب یخچال بوش

اگر یخچال فریزر شما فیلتر آب داشته باشد، علت آب دادن و نشت آب آن بی‌ارتباط با فیلتر نیست. در نتیجه باید سالم بودن وضعیت فیلتر مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعمیر شود. علت خرابی فیلتر به جمع شدن رسوب بیش از حد مربوط است. چنانچه نسبت به رسوب زدایی فیلترهای یخچال بوش بی‌تفاوت باشید، مسیر فیلترها مسدود شده و با مشکل نشت آب مواجه می‌شوید.

مسدود و معیوب شدن فیلتر آب یخچال بوش

راه‌حل:

  • بهتر است هر چند ماه یک بار برای نظافت و رفع رسوب فیلتر اقدام کنید. بی‌توجهی به این مسئله منجر به شکستن فیلتر می‌شود. اگر از شخص متخصص کمک بگیرید دربارۀ تعویض فیلتر یخچال بوش نگرانی نخواهید داشت.

5. خرابی شیر ورودی یخچال بوش

از دیگر دلایل آب دادن یخچال بوش می‌توان به خرابی شیر و لوله‌های پشت آن اشاره کرد. علائم این مشکل شباهت بسیار زیادی به مورد شماره یک داشته و ممکن است احساس کنید مشکل از مسدود شدن خروجی لوله‌ها است. در واقع به علت گذر زمان، لوله‌های یخچال فرسوده شده و حتی ممکن است بخشی از قسمت‌های آن‌ها سوراخ یا پاره شود. برای رفع این مشکل باید از افراد متخصص کمک گرفت.

راه‌حل:

  • تکنسین متخصص لوله‌های یخچال را مورد بررسی قرار داده و اگر پارگی و خرابی مشاهده کند، برای تعویض آن اقدام می‌کنید. چنانچه نسبت به رفع این مشکل اقدام نکنید با مشکلات دیگری در عملکرد یخچال روبه‌رو خواهید شد.
  • البته ممکن است علت آب دادن یخچال بوش به برفک زدن و یخ زدگی اواپراتور نیز مربوط باشد. در این شرایط تنها کافی است یخچال را از برق کشیده و منتظر بمانید تا یخ ذوب شود.

6. وجود مشکل در اتصالات آبسردکن یخچال بوش

از دیگر مشکلات شایعی که منجر به بروز نشت آب یخچال بوش می‌شوند، می‌توان به خرابی اتصالات آبسردکن و یخ‌ساز یخچال اشاره کرد. وقتی آبسردکن و اتصالات آن خراب می‌شود، شاهد نشت آب از مخزن و قطعات آبسردکن یا یخ‌ساز هستید. استفاده بیش از حد از آبسردکن و عدم توجه به نحوۀ صحیح استفاده از آن منجر به بروز این مشکل می‌شود. برخی از افراد در شرایط مشابه مخزن آبسردکن را خالی کرده و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. بهتر است از این قبیل اقدامات انجام نداده و مشکل را به صورت اصولی رفع کنید.

وجود مشکل در اتصالات آبسردکن یخچال بوش

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل در ابتدا بهتر است از سالم بودن مخزن و قطعات آبسردکن مطمئن شوید. برای مثال طبق دفترچه راهنما آن را خارج کرده و مجدد نصب کنید. اگر مشکل حل نشد، از تعمیرکار متخصص برای عیب‌یابی مشکل و تعمیر یخچال کمک بگیرید.

7. وجود نقص در سیستم دیفراست یخچال بوش

در برخی مواقع آب از قسمت زیرین جای میوه به بیرون نفوذ می‌کند. در اکثر اوقات این مشکل به نقص فنی در سیستم دیفراست مرتبط است. علت نقص فنی در سیستم دیفراست به یکی از قطعات موجود در یخچال مرتبط است. به عنوان مثال ممکن است سنسور، المنت، ترموفیوز، اواپراتور و ترمودیسک آن خراب شده باشد.

راه‌حل:

  • تعمیر سیستم دیفراست یخچال امری پیچیده بوده و شخصاً نمی‌توانید مشکل آن را تشخیص داده و رفع کنید. در نتیجه به محض مشاهده نشت آب در این قسمت با متخصصین تعمیرکار تماس بگیرید.

برای تعمیر مشکل نشتی آب در یخچال بوش با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب برای شما عزیزان دربارۀ علت آب دادن یخچال بوش صحبت کردیم. حال می‌دانید که در صورت مواجه با این مشکل، علت آن به کدام قطعات دستگاه مربوط است. در نتیجه با آگاهی کامل می‌توانید برای عیب‌یابی و تعمیر آن اقدام کنید. از آنجایی که یخچال بوش حساسیت‌های خاصی داشته و ممکن است قطعات نیازمند تعویض آن در بازار موجود نباشد، توصیه می‌کنیم برای دریافت خدمات تعمیر با کارشناسان آی پی امداد به شماره‌ی 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و دربارۀ مشکل یخچال صحبت کنید. خوشبختانه کارشناس آی پی امداد امکان ارائه خدمات در محل را برای مشتریان فراهم کرده و از بابت جابه‌جایی و تعمیر زودهنگام یخچال بوش نیز نگرانی نخواهید داشت. در پایان از شما عزیزان خواهشمندیم اگر از خدمات تعمیرات آی پی امداد استفاده کرده‌اید دربارۀ میزان رضایت و نوع خدمات دریافتی برایمان بنویسید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد