logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ریست ماشین ظرفشویی بوش

ریست ماشین ظرفشویی بوش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ریست ماشین ظرفشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از راهکارهای رهایی بخش از خطاهای لوازم برقی، ریست کردن است آن است که ظرفشویی های بوش نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شاید سوال برایتان پیش بیاید که نحوه ریست ماشین ظرفشویی بوش به چه صورت است. در ادامه همراه آی پی امداد باشید تا به سوالاتی همچون چه زمانی ماشین ظرفشویی بوش را ریست کنیم؟ جواب دهیم. همچنین در بخش نظرات می توانید، نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

خلاصه ای از طریقه ریست ماشین ظرفشویی بوش

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از طریقه ریست ماشین ظرفشویی بوش را مطرح کرده ایم.

زمان مناسب برای ریست ظرفشویی بوش 
  • زمانی که مشکلات نرم افزاری بوجود می آید و دستگاه به خوبی کار نمی کند.
چگونگی ریست کردن ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه ریست
  • ابتدا دکمه ریست را پیدا کرده و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود.
نحوه ریست کردن ظرفشویی بوش بدون دکمه ریست
  • ابتدا دستگاه را با دکمه خاموش یا روشن، به طور کامل خاموش کنید.
  • دو شاخه برق را از پریز برق بیرون بکشید.
  • حدود 1 تا 15 دقیقه دستگاه را در همین وضعیت نگه می‌ دارید.
  • مجدد کابل برق ماشین ظرفشویی را به پریز متصل می‌ کنیم.
  • دکمه پاور برای مدت 30 ثانیه نگه می‌ داریم.
  • در مدل های قدیمی تر نیز با نگه داشتن دکمه‌ های استارت، کنسل و تخلیه برای 3 ثانیه می توانید دستگاه را ریست کنید.

چه زمانی ماشین ظرفشویی بوش را ریست کنیم؟

ممکن است از خود بپرسید که دقیقا چه زمانی باید ماشین ظرفشویی بوش خود را ریست کنید. زمانی که دستگاه به طور ناگهانی متوقف شود یا در برخی موارد دکمه های دستگاه به درستی کار نمی کنند یا مشکل سطحی دیگری وجود دارد. همچنین ممکن است هنگام شستن ظروف توسط ماشین برق ساختمان قطع شود. در این مرحله، اکثر ماشین های ظرفشویی معمولا دچار مشکل می شوند. خوب است بدانید که این مشکلات و اشکالات را می توان با انجام یک تنظیم مجدد به طور کامل برطرف کرد.

چه زمانی ماشین ظرفشویی بوش را ریست کنیم

ماشین ظرفشویی، مانند دستگاه های الکترونیکی جدیدتر مانند لباسشویی و یخچال، به گونه ای برنامه ریزی شده است که خطاها را در نمایشگر دستگاه نشان دهد و در صورت بروز مشکلات شروع به اطلاع رسانی کند. بسیاری از این خطاها تنها با تنظیم مجدد قابل حل هستند. ماشین ظرفشویی بوش هم همینطور و برخی از خطاها (کدهای خطا) فقط با تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی بوش قابل حل هستند. به طور کلی، یکی از بهترین کارها برای رفع خطاهای آنلاین و نقص های جزئی، ریست کردن دستگاه است. این فرآیند معمولا با فشردن چند دکمه به صورت همزمان انجام می شود و تمامی خرابی های دستگاه را تا حد زیادی برطرف می کند.

نحوه ریست ماشین ظرفشویی بوش

ماشین های ظرفشویی به نحوه های مختلفی ریست می شوند و برخی از آن ها با دکمه ریست هستند و برخی دیگر چنین دکمه ای ندارند و از طریق دیگری ریست می شوند که در ادامه همراه ای پی امداد باشید تا به این موارد بپردازیم. همچنین می توانید در بخش نظرات، نظر خودتان را درباره ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با ما در میان بگذارید.

  1. نحوه ریست ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه ریست
  2. طریقه ریست ظرفشویی بوش بدون دکمه ریست

نحوه ریست کردن ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه ریست

همانطور که از عنوان این قسمت پیداست، باید در ماشین ظرفشویی خود به دنبال کلمه Reset بگردید. این دکمه معمولا بر روی پنل اپراتور ماشین های ظرفشویی بوش نصب می شود. اگر این دکمه را پیدا کردید، با نگه داشتن آن به مدت 3 ثانیه، ماشین ظرفشویی شما ریست می شود و دشتگاه شما هر مشکلی داشته باشد حل می شود.

نحوه ریست کردن ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه ریست

طریقه ریست کردن ظرفشویی بوش بدون دکمه ریست

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران با آن مواجه هستند، این است که نمی توانند دکمه ریست ظرفشویی بوش را پیدا کنند یا نمی دانند چگونه دستگاه خود را ریست کنند. به طور کلی ماشین های ظرفشویی بوش در مدل های قدیمی خود دکمه ریست ندارند و باید راه حل ریست دیگری را در نظر بگیرید. بهترین راه حل برای این مدل ماشین ظرفشویی، قطع برق است. برای رفع کدهای خطا ماشین ظرفشویی بوش و مشکلات آن با کمک قطع برق، باید این روش را دنبال کنید:

  • ابتدا دستگاه را با دکمه خاموش یا روشن، به طور کامل خاموش کنید.
  • دو شاخه برق را از پریز برق بیرون بکشید تا دستگاه به طور کامل از برق جدا شود.
  • در صورتی که به پریزر برق ماشین دسترسی ندارید، می‌ توانید فیوز برق اتاق یا آشپزخانه را قطع کنید.
  • حدود 1 تا 15 دقیقه دستگاه را در همین وضعیت نگه می‌ دارید. البته برخی مدل‌ های بوش تنها به 5 دقیقه زمان نیاز دارد که در این وضعیت بماند.
  • مجدد کابل برق ماشین ظرفشویی را به پریز متصل می‌ کنیم.
  • دکمه پاور برای مدت 30 ثانیه نگه می‌ داریم.

طریقه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش بدون دکمه ریست

برخی از مدل‌ های ماشین ظرفشویی بوش با راهکارهای بالا قابل ریست کردن نیستند. چون کارخانه روش دیگری را به صورت پیش فرض برای ریست کردن برخی مدل‌ ها در نظر دارد. این روش ریست کردن با نگه داشتن 3 دکمه عملیاتی می‌ شود. قبلاً هم گفتیم که این مدل ریست کردن ماشین ظرفشویی معمولا برای مدل‌ های قدیمی بوش کاربردی است. برای ریست ظرفشویی بوش در مدل‌ های قدیمی می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌ های استارت، کنسل و تخلیه برای 3 ثانیه این کار انجام دهید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • هاشم خانی 22 بهمن 1402

    سلام وقت بخیر، در ماشین ظرفشویی بوش Exclusiv علامت wasser zulauf روشن شده و عملیات شستشو متوقف شده و و خاموش هم‌ نمیشه و درب را باز نمیکنه. چطور میتونم شستشو را قطع و درب دستگاه باز شود؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید البته از برق کشیدم ولی وقتی روشن میکنم قطع نمیشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 بهمن 1402

      درود، دستگاه نشتی آب دارد. آن را از برق بکشید و درب دستگاه را باز کنید. سپس می توانید از تکنسین متخصص آی پی امداد برای تعمیر آن کمک بگیرید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد