logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای یخچال بوش

علت صدای یخچال بوش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای یخچال بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که از یخچال بوش استفاده می‌کنند حداقل یک بار شاهد سر و صدای بیش از حد آن بوده‌اند. در این شرایط تشخیص علت صدای یخچال بوش از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در این مطلب از آی پی امداد علت صدای یخچال بوش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر سوال خاصی در این زمینه دارید، حتماً در قسمت نظرات یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که برای دریافت پاسخ سوالات خود و ثبت درخواست تعمیر می‌توانید با مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید.

10 علت صدای یخچال بوش

دلایل متعددی منجر به تولید سر و صدا توسط یخچال فریزر بوش می‌شوند. برای تشخیص مشکل بهتر است به نوع صدای تولید شده و سایر نشانه‌هایی که در یخچال قابل مشاهده‌اند توجه کنید. در اکثر مواقع صدای یخچال به موارد زیر مرتبط است:

  1. چکه کردن آب
  2. تراز نبودن یخچال
  3. خراب شدن فن کندانسور یخچال
  4. خرابی کویل کندانسور یخچال
  5. معیوب شدن درزگیر واشر یخچال
  6. خراب شدن تایمر دیفراست یخچال
  7. خرابی کمپرسور
  8. خراب شدن موتور فن اواپراتور
  9. خراب شدن سیستم نوفراست
  10. بی‌توجهی به فاصله استاندارد یخچال از دیوار

10 علت صدای یخچال بوش

چرا یخچال فریزر بوش صدای بلندی می دهد؟

شیوه رفع هریک از دلایل و مشکلات نامبرده متفاوت بوده و در برخی مواقع شخصاً می‌توانید این مشکلات را حل کنید، اما گاهی کار به همین آسانی‌ها نبوده و کمک گرفتن از تکنسین‌های متخصص ضروری است. در ادامه هر کدام از علت صدا دادن یخچال بوش را بررسی کرده و راه‌حلی برای رفع آن ارائه می‌دهیم.

1. چکه کردن آب

یکی از اتفاقات جالبی که در زمان استفاده از یخچال بوش با آن مواجه خواهید شد، شنیدن صدایی مشابه صدای چکه آب است. برای عیب‌یابی علت صدای یخچال بوش توجه به نوع صدا و هشدار از اهمیت بسزایی برخوردار است. دربارۀ صدایی که مشابه چکه کردن آب است، جای نگرانی وجود ندارد. این صدای خاص با توجه به مدل یخچال هر 15 دقیقه تا 20 دقیقه یکبار شنیده می‌شود و در واقع یخچال شما در حال تولید یخ است. این صدا به هیچ عنوان غیرقابل‌تحمل نبوده و بسیار ناچیز است. البته در شرایط غیر طبیعی ممکن است این صدا زیاد باشد. در ادامه راهکاری برای رفع آن ارائه می‌دهیم.

راه‌حل:

  • ممکن است یخ ساز یخچال به صورت درست به خط آب متصل نشده باشد. در نتیجه این مسئله منجر به تولید سر و صدای زیادی در یخچال می‌شود. با درست کردن خط اتصال به آب این مشکل حل می‌شود. اگر از این ترفند استفاده کردید، اما همچنان شاهد صداهای زیادی از یخچال بوش بودید، سایر دلایل را مطالعه کرده و از ترفندهای رفع آنها استفاده کنید.

2. تراز نبودن یخچال

شیوۀ نصب و محل نصب یخچال تأثیر بسزایی در عملکرد آن دارد. چنانچه دلتان می‌خواهد یخچال بوش شما بدون هیچگونه صدای اضافی کار کند، حتماً از تراز بودن محل نصب آن اطمینان کسب کنید. وقتی یخچال بوش به صورت تراز نصب نشده، قطعات آن تحت فشار بوده و صداهای عجیبی تولید می‌کنند. این سر و صدا در اکثر مواقع از یخساز و ترموستات به گوش می‌رسند.

تراز نبودن یخچال

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل رفع این مشکل توجه به تراز کردن یخچال است. این مسئله را تنها در زمان نصب و راه اندازی یخچال مورد توجه قرار نداده و بهتر است که هر چند وقت یکبار برای بررسی تراز بودن یخچال اقدام کنید. باز و بسته کردن درب یخچال با عصبانیت و سرعت بالا ممکن است آن را از حالت تراز خارج کند.

3. خراب شدن فن کندانسور یخچال

فن کندانسور جزء آن دسته از قطعاتی است که تنها در یخچال‌های بدون برفک وجود دارند. در واقع این فن از تولید گرمای زیاد جلوگیری می‌کند. از دیگر دلایل تولید صدای زیاد می‌توان به نشستن گرد و غبار بیش از حد ممکن روی این فن اشاره کرد. دلایل متعددی منجر به خرابی فن یخچال بوش می‌شوند. در این راستا می‌توانیم به علل زیر اشاره کنیم:

  • مسدود شدن فن و عدم حرکت آن
  • خراب شدن موتور فن کندانسور
  • وجود مشکل در عملکرد ترموستات
  • نوسانات شدید برق
  • نشستن گرد و غبار بیش از حد

خراب شدن فن کندانسور یخچال

بهتر است بررسی کنید که علت صدای یخچال بوش و خرابی کندانسور به کدام یک از موارد نامبرده مرتبط است و سپس برای رفع آن اقدام کنید.

راه‌حل:

  • اگر یخچال بدون برفک خریده‌اید، بهتر است نسبت به عملکرد یخچال بی‌تفاوت نبوده و سالانه یک بار برای دریافت خدمات سرویس دوره‌ای یخچال بوش اقدام کنید. به این طریق از بابت خرابی فن کندانسور یخچال نگرانی نخواهید داشت و در صورت وجود مشکل نیز تعمیرکار متخصص نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

4. خرابی کویل کندانسور یخچال

گاهی علت صدای یخچال بوش به خرابی کندانسور مربوط نبوده، بلکه کویل کندانسور که در قسمت پشت یخچال تعبیه شده، خراب است. کویل کندانسور وظیفه کاهش حجم هوای گرم و متراکم کردم مبرد را به عهده دارد. هرگونه خرابی کویل کندانسور ضمن تولید صدای زیاد با مشکلاتی مانند کاهش میزان سرمای یخچال همراه است.

خرابی کویل کندانسور یخچال

راه‌حل:

  • قطعات تخصصی یخچال مانند کویل کندانسور، موتور و سایر قطعات پیچیدگی خاص خود را داشته و رفع نواقص آنها امری دشوار و نیازمند مهارت است. برای تعمیر این قبیل از قطعات توصیه می‌کنیم از مرکز تعمیرات یخچال بوش یا متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

5. معیوب شدن درزگیر واشر یخچال

خرابی قطعات مختلف یخچال بوش سر و صدای متفاوت دارد. به عنوان مثال خرابی فن کندانسور صدای متفاوت از خرابی درزگیر واشر تولید می‌کند. اگر مدت زمان طولانی است که یخچال بوش خود را خریداری کرده‌اید یا از آن در محیط‌های عمومی استفاده می‌کنید، ممکن است درزگیر واشر آن شل یا خراب شده باشد. با خرابی درزگیر شاهد صدایی مشابه وز وز از یخچال خواهید بود. این صدا وقتی درب یخچال باز و بسته می‌شود، تشدید می‌یابد.

راه‌حل:

  • بهتر است برای عیب‌یابی مشکل از تعمیرکار متخصص کمک گرفته و در صورت لزوم درزگیر واشر یخچال را تعویض کنید. جالب است بدانید که بی‌توجهی به خرابی و شل شدن درزگیر عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته و ممکن است به کمپرسور یخچال آسیب برساند. در نتیجه رفع این قبیل از مشکلات را جدی بگیرید.

6. خراب شدن تایمر دیفراست یخچال

اگر کلیه قطعات یخچال بوش را بشناسید، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که علت صدای آن کدام قسمت مربوط است. تایمر دیفراست جزء آن دسته از قطعاتی است که تنها در یخچال‌های بدون برفک بوش موجود است. این قطعه زمان آب شدن برفک را مدیریت می‌کند. علاوه بر تولید سر و صدا، خرابی تایمر دیفراست موجب آب نشدن برفک یخچال به صورت اتوماتیک و کاهش میزان سرمای یخچال می‌شود. در نتیجه اگر علت صدای یخچال بوش با دو نشانه دیگر همراه بود، بدانید که مشکل از تایمر دیفراست است.

خراب شدن تایمر دیفراست یخچال

راه‌حل:

  • متأسفانه نمی‌توان تایمر دیفراست یخچال فریزر بوش را تعمیر کرد. در صورت بروز مشکل تعویض بهترین راه‌حل ممکن است. شما می‌توانید برای خرید تایمر دیفراست اقدام کنید. البته باید بگوییم که آی پی امداد نیز خدمات تعویض قطعات و تعمیر یخچال بوش را ارائه می‌دهد.

7. خرابی کمپرسور

در ابتدا باید بگوییم که هر سر و صدایی که از یخچال بوش به گوش می‌رسد، به دلیل خرابی کمپرسور نیست. در نتیجه این صداها باید آنالیز شده و منشأ آن تشخیص داده شود. برخی مواقع تنها قسمتی از کمپرسور خراب شده و دستگاه عملکرد سابق را ندارد و با صداهای عجیبی در یخچال بوش مواجه می‌شوید.

خرابی کمپرسور

راه‌حل:

  • وقتی از تعمیرکار متخصص کمک دریافت می‌کنید، در ابتدا کلیۀ قطعات کمپرسور معاینه شده و اگر قطعه خاصی مشکل داشت، آن را تعمیر می‌کنند. در برخی مواقع استثنایی نیز باید کمپرسور کامل تعویض شود. بدون شک در این شرایط هزینه تعویض موتور یخچال بوش بالا خواهد بود.

8. خراب شدن موتور فن اواپراتور

جالب است بدانید که در زمان خرابی موتور فن اواپراتور یخچال بوش صدای زیادی به گوش می‌رسد و به مرور زمان علاوه بر سر و صدا مشکلات دیگری نیز در عملکرد اواپراتور ظاهر می‌شوند. در ادامه این مشکلات را شرح می‌دهیم. فن اواپراتور موظف به پخش و توزیع هوا در یخچال بوش است و خرابی آن منجر به بروز مشکلات زیر می‌شود:

  • نشت آب
  • یخ زدن اواپراتور
  • خالی شدن گاز
  • عدم کارکرد یخچال

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل پیچیده کمک گرفتن از تکنسین‌های تعمیر است. تشخیص اینکه فن اواپراتور به روی کدام قطعات تأثیر منفی گذاشته کاری دشوار بوده و توسط افراد معمولی قابل تشخیص نیست. در نتیجه به جای اینکه به سایر قطعات یخچال آسیب رسانده و سر و صدای تولیدی آن را دوچندان کنید، از کارشناسان آی پی امداد مشورت بگیرید.

9. خراب شدن سیستم نوفراست

اگر صدای تولید شده از یخچال بوش بیش از حد ممکن است و قادر به تحمل این میزان از صدا نیستید، حتماً سیستم نوفراست آن دچار اختلال شده است. این سیستم در یخچال‌هایی که به تازگی تولید شده و برفک‌ها را به صورت اتوماتیک آب می‌کنند، وجود دارد. علاوه بر صدای زیاد، خرابی این قطعه منجر به تولید گرما در یخچال می‌شود.

خراب شدن سیستم نوفراست یخچال

راه‌حل:

  • تعمیر سیستم دیفراست یخچال یک کار دشوار تخصصی است. در نتیجه به محض شنیدن صدای ناهنجار از یخچال از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید تا مشکل مربوطه را عیب‌یابی کرده و متناسب با ایرادات برای رفع آنها اقدام کنند.

10. بی‌توجهی به فاصله استاندارد یخچال بوش از دیوار

از دیگر علت صدای یخچال بوش می‌توان به نصب یخچال در محل نامناسب اشاره کرد. علاوه بر تراز بودن رعایت فاصله استاندارد نیز ضروری است. چنانچه یخچال را بیش از حد ممکن به دیوار نزدیک کنید، عملکرد آن مختل شده و صداهای عجیبی تولید می‌کند.

راه‌حل:

  • فرقی نمی‌کند یخچال شما توکار است یا نه در هر صورت از استاندارد بودن محل نصب آن مطمئن شوید. اگر مشکل سر و صدا حل نشد حتماً از مرکز تعمیر یخچال درخواست کمک کنید.

برای تعمیر مشکل صدای زیاد یخچال بوش با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت صدای یخچال بوش صحبت کردیم. حال 10 دلیل صدا دادن یخچال بوش را می‌دانید و در صورت بروز هرگونه مشکلی در عملکرد یخچال فریزر بوش می‌توانید برای تعمیر و رفع آن اقدام کنید. در پایان باید بگوییم که گاهی اوقات برای رفع صدای غیر طبیعی یخچال بوش به مهارت و تخصص نیاز دارید. در این شرایط بهترین راه‌حل ممکن کمک گرفتن از متخصصین است. به این منظور می‌توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته یا از طریق وب‌سایت آی پی امداد درخواست تعمیر در محل ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد