logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آموزش تعمیرات تلویزیون

آموزش تعمیرات تلویزیون
آموزش تعمیرات تلویزیون
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آموزش تعمیرات تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

با گذشت زمان و استفاده مداوم از تلویزیون و عدم نگهداری صحیح، این دستگاه دچار خرابی هایی شده و موجب کاهش طول عمر آن می شود که در این زمان نیاز به آموزش تعمیرات تلویزیون احساس می گردد. تلویزیون دستگاهی است که هرگونه خرابی و اختلال در صدا و تصویر آن مانع عملکرد صحیح آن می شود. اغلب افراد از مشکلات تلویزیون آگاه نیستند و قادر به تعمیر تلویزیون خود نمی باشند. بر این اساس ما در این مطلب به بررسی کامل تمام ایرادات تلویزیون و نحوه تعمیرات تلویزیون می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه تعمیرات تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

آموزش تعمیرات تلویزیون در منزل

در برخی مواقع کاربران هنگام استفاده از تلویزیون متوجه می شوند که دستگاه دچار مشکلاتی در بخش های مختلف مانند تصویر، صدا و … شده است و نمی تواند عملکرد صحیحی داشته باشد. در این شرایط با داشتن اطلاعاتی در زمینه نحوه تعمیر تلویزیون می توانید با استفاده از راهکارهایی اقدام به رفع مشکلات تلویزیون در منزل خود نمایید. ما در این مقاله سعی کرده ایم با گرد هم آوردن اطلاعات مورد نیاز در زمینه مشکلات رایج تلویزیون و نحوه رفع ایراد آنها، به شما کمک نمایید تا در مواقعی که با خرابی دستگاه خود مواجه می شوید، حداقل سررشته ای در این زمینه داشته باشید. همچنین در صورت عدم توانایی برای رفع خرابی تلویزیون بهتر است سریعا آن را به یک متخصص برای تعمیرات ارجاع دهید.

پیشنهاد می کنیم هنگام استفاده از تلویزیون ابتدا دفترچه راهنمای آن را در زمینه آموزش تعمیرات تلویزیون مطالعه کنید تا بتوانید در زمان بروز هرگونه مشکل و خرابی در دستگاه بدون نیاز به حضور تعمیرکار اقدام به رفع مشکل تلویزیون خود کنید.

تعمیر مشکل آب خوردگی و شکستگی پنل تلویزیون

در اولین تیتر از آموزش تعمیرات تلویزیون به بررسی مشکل شکستگی و آبخوردگی پنل تلویزیون می پردازیم. پنل مهم ترین بخش هر تلویزیون است که به سبب حساسیت بالا در معرض مشکلات بسیاری قرار دارد. جالب است بدانید که بیشتر از 70 درصد مبلغ هر تلویزیون به پنل آن اختصاص دارد. بنابراین اگر این قطعه در هر تلویزیونی خراب شود، تعمیر تلویزیون تنها موجب ضرر و زیان بیشتر می شود. پنل تلویزیون در اثر عواملی چون ضربه، فشار، استفاده مداوم، آب خوردگی می سوزد.

در اثر از کار افتادن یا سوختن پنل، مشکلاتی چون پخش نشدن تصویر، سیاه شدن تصویر، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اتفاق می افتد. اگر پنل تلویزیونتان در اثر آب خوردگی خراب شده است، کافیست از یک تعمیرکار متخصص بخواهید تا به بررسی ایرادات تلویزیون و رفع آن بپردازد. چنانچه پنل تلویزیون قابل تعمیر باشد و آسیب چندانی ندیده باشد، می توانید از تعمیرکار بخواهید تا تعمیرات تلویزیون را با استفاده از قطعات فابریک و تجهیزات پیشرفته انجام دهد.

مشکل آب خوردگی پنل تلویزیون

آموزش برطرف کردن مشکل شطرنجی شدن صفحه تلویزیون

شطرنجی شدن تصاویر از مشکلات تلویزیون است که در بسیاری از مواقع به دلیل سهل انگاری مصرف کننده اتفاق می افتد. عوامل متعددی چون ضعیف شدن سیگنال تلویزیون، قطع شدن آنتن، ضعیف شدن آنتن، به هم خوردن تنظیمات تلویزیون، مشکلات کانال و … علت شطرنجی شدن تلویزیون می باشند. در عیب یابی و آموزش تعمیرات تلویزیون ابتدا از متصل بودن کابل ها اطمینان حاصل کنید. در ادامه آنتن تلویزیون را کمی جا به جا کنید. چنانچه باز هم صفحه تلویزیون شما شطرنجی است، از طریق منوی تنظیمات و وارد شدن به تنظیمات صفحه تلویزیون می توانید برای رفع مشکلات تلویزیون اقدام کنید.

نحوه رفع ایراد برفکی شدن صفحه تلویزیون

یکی از متداول ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر مدل تلویزیونی رخ دهد، برفکی شدن صفحه نمایش تلویزیون است. علت برفکی شدن تلویزیون به عوامل متعددی چون اختلال سیگنال های مشابه، جدا شدن دو شاخه از برق، قطع شدن سیم و کابل و … رخ می دهد. برفکی شدن صفحه تلویزیون مشکل چندان بزرگی نیست و شما می توانید با تعویض کابل های آسیب دیده و دور کردن دستگاه هایی که شبیه به تلویزیون دارند، اقدام به تعمیرات تلویزیون خود نمایید.

نحوه رفع ایراد برفکی شدن صفحه تلویزیون

آموزش تعمیرات مشکل از کار افتادن آمپلی فایر تلویزیون

از کار افتادن آمپلی فایر از جمله مشکلات تلویزیون است که باعث ضعیف شدن صدای تلویزیون یا قطع شدن آن می شود. نقش این قطعه در تلویزیون تقویت صدا است. متاسفانه این قطعه در تلویزیون به دلیل مشکلاتی چون اکسید شدن اتصالات الکتریکی، سوختن سیم و کابل و فشار بیشتر از حد توان دستگاه خراب می شود. برای تعمیرات تلویزیون کافیست تا متناسب با بلندگو و سیم صوتی تلویزیون، آمپلی فایر جدیدی خریداری کنید. همچنین با تعویض خازن، سلف و … تا حد زیادی می توانید به حل مشکل از کار افتادن آمپلی فایر تلویزیون کمک کنید.

بررسی و رفع ایراد پرش تصویر تلویزیون

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای تلویزیونتان رخ دهد، پرش تصویر تلویزیون است. سوختن بک لایت تلویزیون، ضعیف بودن سیگنال، پوسیدگی سیم های برق، سوختن پاور و آب خوردگی پنل آمپلی فایر از دلایل عمده این ایراد تلویزیون هستند که باید توسط متخصصان باتجربه در این حوزه بررسی شوند. به غیر از سوختن پنل تمامی علت ها با تعویض یا تعمیرات تلویزیون توسط افراد متخصص رفع می شوند.

پرش تصویر تلویزیون

نحوه تعمیرات مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون

یکی از مشکلات شایعی که ممکن است برای انواع صفحه نمایش تلویزیون رخ دهد، کم نور شدن صفحه تلویزیون است. تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون به دلیل متعددی چون خراب شدن پنل تلویزیون، به هم خوردن تنظیمات صفحه نمایش، قطع شدن سیم و کابل و سوختن بک لایت تلویزیون رخ می دهد. این مسئله موجب می شود تا تصاویر در صفحه نمایش به درستی نشان داده نشوند. اگر تلویزیون شما با مشکل تاریک شدن صفحه نمایش همراه است، باید از تکنسین متخصص در این حوزه بخواهید تا به عیب یابی تلویزیون و بررسی آموزش تعمیرات تلویزیون شما بپردازد.

اگر علت کم نور شدن صفحه نمایش سوختن بک لایت یا قطعی سیم و کابل باشد، می توانید با تعویض آن ها برای رفع این مسئله اقدام کنید. اما اگر علت کم نور شدن صفحه سوختن پنل باشد، به احتمال زیاد امکان تعمیر تلویزیون وجود ندارد و باید تلویزیون دیگری را خریداری کنید.

کم نور شدن تلویزیون

طریقه تعمیر ضعیف شدن سیگنال تلویزیون

یکی از بزرگترین مشکلات تلویزیون این است که در برخی مواقع سیگنال قوی ندارند و نمی تواند فیلم و تصاویر را به درستی نمایش دهند. دلایل متعددی چون دور بودن آنتن از تلویزیون، کم بودن ارتفاع، قدیمی شدن آنتن و … باعث ضعیف شدن سیگنال تلویزیون و در نتیجه عدم نمایش تصاویر و فیلم در صفحه می شود. برای تعمیرات تلویزیون کافیست تا ارتفاع آنتن را افزایش دهید، آنتن قوی تری را خریداری کنید یا به تقویت آنتن تلویزیون بپردازید. همچنین می توانید از آنتن دیگر برای کمک استفاده کنید.

آموزش رفع مشکل کار نکردن وای فای تلویزیون

وصل نشدن وای فای تلویزیون از دیگر مشکلات عمده تلویزیون است که باید برای رفع آن، دستگاه توسط تکنسین های متخصص عیب یابی شود. متاسفانه دلایل متعددی چون غیرفعال بودن مک آدرس، به روز نبودن dns تلویزیون، اتصال دستگاه های ذخیره سازی و نزدیک بودن دستگاه هایی با فرکانس های شبیه به تلویزیون موجب می شوند تا وای فای تلویزیون از کار بیافتد. برای رفع ایراد تلویزیون کافیست تا dns را به روزرسانی کرده و مک آدرس تلویزیون را مطابق با دفترچه راهنمای تلویزیون فعال کنید. اگر باز هم با مشکل قطع بودن وای فای تلویزیون همراه هستید، کافیست تا دستگاه های هم سیگنال را دور کرده و لوازم جانبی ذخیره سازی را جدا کنید.

آموزش رفع مشکل کار نکردن وای فای تلویزیون

شیوه رفع مشکل خط افتادن صفحه نمایش تلویزیون

در خصوص این مشکل تلویزیون باید بدانید که عواملی مانند شل شدن انواع سیم و کابل، آب خوردگی پنل، تجمع گرد و غبار روی صفحه، استفاده طولانی مدت از تلویزیون و … موجب بروز این مشکل می شوند. برای حل این مسئله ابتدا به تعویض اتصالات آسیب دیده بپردازید. در ادامه از یک تکنسین بخواهید تا به بررسی تنظیمات صفحه نمایش بپردازد. در مواقعی به هم خوردن تنظیمات صفحه و اختلال در کانال های تلویزیونی باعث افتادن خط روی تلویزیون می شوند.

رفع مشکل خط افتادن صفحه نمایش تلویزیون

نتیجه گیری از آموزش تعمیرات تلویزیون

در مطلب فوق به بررسی تمام مشکلات تلویزیون و آموزش تعمیرات تلویزیون پرداختیم. تلویزیون به عنوان یک دستگاه هوشمند برقی به سبب استفاده مداوم در معرض آسیب های زیادی قرار دارد. در صورتی که تلویزیون شما به دلیل مشکلات ذکر شده خراب شده است، نگران نباشید. کافیست تا با یک مرکز معتبر برای تعمیر مشکلات تلویزیون کمک بگیرید. آی پی امداد یکی از شرکت هایی است که به صورت تخصصی و پیشرفته تعمیرات انواع تلویزیون را انجام می دهد. شرکت آی پی امداد برای تعمیرات تلویزیون طی زمان کوتاهی در محل مورد نظر شما حاضر می شود و با استفاده از قطعات اورجینال و تجهیزات به روز اقدام به تعمیر تلویزیون می کند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد